Witam, na wstępie chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum. Kilka dni temu stałem się szczęsliwym posiadaczem roverka 25 1.4 16V. Dziś urwał mi się pasek wieloklinowy od alternatora oraz jakiś drugi który nie wiem do czego służy(wydaje mi się że to od pompy wspomagania bo przestało działać). Nie wiem co założyć tzn. znalazłm w necie jakiś pasek do alternatora o oznaczeniach 3PK760 ale nie jestem pewien czy to ten, a tym bardziej nie wiem nic na temat tego drugiego paska. Dodam ze jest to wersja z klimą jeśli ma to jakieś znaczenie. Czy są jakieś problemy z założeniem tych pasków?? jakieś tipsy & triki??:D
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro!!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 21:02
Jeden pasek ten grubszy jest od alternatora a drugi od wspomagania. Idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o te paski. Podaj gościowi model Rovera, rocznik i podkreśl że to wersja z klimą i problem masz z głowy, wymiana jest bardzo prosta ale najlepiej pojedź do mechanika to Ci to bez problemu zrobi za kilka groszy. Pozdrawiam.
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Dzięki za pomoc:) Nie był bym sobą jak bym z taką pierdołą do mechanika jechał:D Zrobię sam. A ten pasek co znalazłem (tzn. 3PK760) będzie dobry?? Ewentualnie jak byś miał namiar na ten drugi pasek albo lepiej katalog z częściami to by było już super.
Pozdro!!
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Maj 21, 2009 21:23
Skoro paski masz urwane najlepiej zabierz je ze sobą żeby sprzedawca widział bo czasem można się pomylić i kupić o kilka ząbków za krótki lub odwrotnie. Myślę że kupisz bez pomyłek bo osobiście zmieniałem te paski kilka razy i nigdy nie miałem problemu z kupnem właściwego.
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Właśnie o takie coś mi chodziło sTERYD. Dziękówa!! Mam Jeszcze takie pytanko które elementy należy zluzować żeby te paski założyć (pewnie doszedł bym do tego ale tak chyba bedzie szybciej- roverek nowy to trzeba pojezdzić:D)??
które elementy należy zluzować żeby te paski założyć
napinacze
w przypadku wspomagania napinacz jest automatyczny i trzeba złapać kluczem za sześćiokąt w środku rolki i odciągnąć ją przekręcając w prawo (w stronę dokręcania śrub) jak już założysz pasek to wystarczy puścić.
w przypadku paska aletrnatora i klimy napinacz jest regulowany dlugą śrubą z łebkiem od dołu. żeby go poluzować musisz najpierw poluzować nakrętkę w środku roli, a potem od spodu tą długą śrubą kręcisz w lewo. Jak już założysz pasek, to napinasz go śrubą a potem dokręcasz śrubę w środku rolki. Prawidłowo napięty pasek powinien sie uginać na dolnym odcinku ok 10 mm pod naciskiem 10 kg.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
"W silnikach serii K produkowanych po 95 roku są dwa paski klinowe: Pierwszy: Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155 Pasek do alternatora (auta bez klimatyzacji): 5PK736 Warto jednak przy zakupie potwierdzić w katalogu rodzaj paska do swojego auta."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum