Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] - Info o spadku napięcia i komunikat BATTERY LOW
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] - Info o spadku napięcia i komunikat BATTERY LOW
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 20, 2015 19:45   [MG ZT] - Info o spadku napięcia i komunikat BATTERY LOW
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Czołem towarzysze ;)

Piszę, bo mam problem, który próbuję jakoś wytropić i wyeliminować.

Sprawa ma się tak:

co jakiś czas, zupełnie bez żadnych symptomów wcześniej pojawia się ikona BATTERY LOW na LCD. Znika, a w tym czasie zaczynają pulsować podświetlenie wskaźników, deski. Widać też drgania na światłach pozycyjnych. Niestety miałem to raptem 3 razy. Dzisiaj nie zdążyłem zmierzyć napięcia jakie jest zaraz po wystąpieniu. Wyłączyłem zapłon, podłączyłem interfejs i włączyłem zapłon. Pojawiło się 11,5V. Mało trochę, zwłaszcza, że auto jechało już spory czas. Uruchomiłem silnik, ładowanie skoczyło do 14V i wszystko wróciło do normy.

W aucie tradycyjnie podłączone odbiorniki typu:
- radio (wzmacniacz)
- kamera DVR
- ładowarka tel.
- standardowe wyposażenie auta (światła, czujniki).

Nie wiem czy to ważne, ale z jakiegoś powodu ściemniało mi lusterko.
Pomimo, że było jasno, ono było wyraźnie ciemne... prawie nic nei widziałem, może tylko światła innych aut. Nie wiem, ale może mieć to związek z tym, że zasłoniłem czujnik kamerą DVR.

Co szanowni koledzy obstawiają?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 20, 2015 19:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 20, 2015 19:59   

MaReK, a kontrolka ładowania miga? Ostatnio miałem u siebie podobną sytuację, co jakiś czas mignęła mi kontrolka ładowania, ładowanie wahało się od 11-12V do 14.5V (tak wysokiego ładowania nie miałem nigdy pokazanego przez komputer). Jednego dnia mignęła raz, innego np. przy schodzeniu z obrotów kilka razy. Innego dnia wcale. Na początku myślałem, że pada mi regulator napięcia, bo miałem wyciek płynu wspomagania. Rzeczywistość okazała się brutalniejsza. Siedząc w aucie, po przegazowaniu, kontrolka ładowania zaczęła szaleć, cały licznik zabłysnął jak choinka. Auto zgasło i od razu poczułem spalone kable. Pod maską przewód plusowy od alternatora luźno wisząc w komorze dotykał rurki wydechowej webasto, izolacja się stopiła, zrobiło się solidne zwacie i przewód zaczął się palić.
Sprawdź u siebie wszystkie kabelki ;)
Pozdrawiam.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 20, 2015 20:32   

Nie. Nie ma żadnych wizualnych objawów. Alternator został wymieniony na taki z polifta.
Był on z rozbitka po czołowym zdarzeniu. Podejrzewam, że altek dostał, bo miał pękniętą plastikową obudowę. Po założeniu po jakimś czasie odezwało się jego łożysko. Mój już zregenerowany ale nie mam czasu podmienić.

Niemniej jednak ładowanie jest. Zastanawiam się z jakiego powodu jest komunikat "Battery LOW" oraz występująca przy tym iluminacja zegarów. Wszystko wraca do normy po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownym.

Może faktycznie jest zbyt duży pobór prądu w czasie pracy. Może mostek nie daje rady, może altek ma jakieś zwarcie? No nie wiem, dlatego pytam Was ;)

[ Dodano: Pią Lut 20, 2015 20:32 ]
Kabelki sprawdzałem. Dokręcenie ich również. Nic luźno nie lata.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Lut 20, 2015 21:37   

Jaki regulator napięcia jest w tym alternatorze? Takie objawy występują przy regulatorach cyfrowych. Zwykły miernik nie zdąży uchwycić skoków napięcia. Tylko oscyloskop.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 21, 2015 23:23   

Dokładnie, jak widzisz pulsowanie swiatel czyli napiecia, to dzieje sie to dość szybko. Widocznie układ nadzorujący pracę to wychwytuje i wyświetla komunikat.
Może na poczatek podmien sam regulator napięcia, skoro nie masz czasu na podmiane całego altka.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 21, 2015 23:45   

ale czy to się dzieje też przy uruchomionym silniku, czy tylko na postoju, albo w trakcie odpalania?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 22, 2015 00:01   

ja zrozumiałem, ze tylko na uruchomionym silniku i to nie zawsze, i pomaga wyłącznie silnika i ponowne uruchomienie

w sumie to na wyłączonym silniku i wlączonym zaplonie, nie bardzo by miały od czego pulsować, alternator i jego regulator wtedy nie pracują
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 22, 2015 09:34   

a ładowanie pod pełnym obciążeniem jakie jest?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 22, 2015 22:38   

a jak podmieniałeś altka to wymienianie były szczotki i komutator? u mnie raz ładowało, za chwilę kontrolka ładowania na zegarach, na wyższych obrotach znów ładowanie wracało do normy, aż zapaliło się na stałe

Komutator skończył żywota
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZTT] problem chyba po spadku napięcia
alpacino Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lut 19, 2016 09:42
longer86
Brak nowych postów [R75] Komunikat EP-E02
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 22, 2011 07:17
sebapol
Brak nowych postów [ komunikat ]
meechoo Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 01, 2021 18:07
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Moduł LSM i komunikat err
Jaco_Krakow Rover serii 75, MG ZT 163 Pon Lis 23, 2015 10:22
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT-T] komunikat motor test
alter6 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 26, 2014 10:33
alter6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink