Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pon Mar 16, 2015 17:40 [R75] Stuki w lewym kole, zacisk halasuje
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, od jakiegoś czasu, słyszę jakieś stuki z lewego koła, takie sprężyste dźwięki.
Zazwyczaj podczas wolniejszej jazdy i po nie równościach.
Myślałem że to łącznik stabilizatora.
Ale, zauważyłem, w sumie przez przypadek, że stuk, zanikają gdy podczas jazdy po tych nierównościach mam wciśnięty delikatnie hamulec, wtedy nic nie słychać.
Zacisk?? co w nim może stukać,
Tarcza nowa, klocki też. Nie rozkręcałem jeszcze żeby zerknąć.
Co to może pukać, co nasmarować
_________________ Pozdrawiam
Paweł
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 16, 2015 17:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
stukac moga również klocki jezeli nie przykleiły sie do zacisku. sworzeń łątwo sprawdzisz auto up jedna reka chwytasz kolo od dolu druga od góry i ruszasz jak bedzie stukać to masz winowajce albo druga metoda zaciągasz ręczny i próba ruszenia tył przód , może być końcówka ale to sprawdzisz ruszajac kołem na boki, jezeli łożysko to w każdej pozycji szarpania będzie luz(góra dół boki po przekątnej).
jak sworzeń przy zwrotnicy ma luz to stukanie usłyszy gdyby ruszał kołem góra dół.
jak Ci stuka a wymieniałeś tarcze to może niezbyt dobrze ją dokręciłeś jak docisniesz hamulec to tarcza się stabilizuje w zacisku i nie puka, koło dobrze dokręcone?
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pon Mar 16, 2015 19:57
longer86 napisał/a:
koło dobrze dokręcone?
tak dokręcone,
po zdjęciu koła na lewarku, i szarpaniu za zacisk, tarczę nie ma żadnego luzu, na pierwszy rzut oka tarcza dokręcona, klocki też dolegają do tarczy..
ten luz na sworzniu, już jutro sprawdzę, ruszając koło góra dół...
najlepiej sprawdzisz o jak podniesiesz podstaw coś pod koło, a jakąś brechą spróbuj ruszyć sam wahacz jak odpowiednio dzwignię założysz, amor pcha w dół a wahacz w górę więć ruszająć samym kołem niewiele zdziałasz
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Mar 17, 2015 10:30
to nie sworzeń,mam to samo w audi na nowym zawieszeniu nowych klockach i tarczach i strasznie dzwoni na dziurach,zaznaczę że na starych klockach było tak samo,może być zacisk wywalony na sworzniach(tych bolcach wkręconych na imbus)???
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Wto Mar 17, 2015 14:57
Testem na ręczny nic nie słychać, Pamietam, jak była urwana tuleja wahacza, ta tylna, to wtedy takie ruszanie na ręcznym skutkowało, bo koło ruszało się tył przód...
Koła jeszcze nie odkręcałem , żeby zajrzeć,
sash997 Mam nadzieję że Twoje słowa trzymają się bliżej prawdy.
[ Dodano: Wto Mar 17, 2015 14:57 ]
Więc, odkręciłem koło, wszystkie części od zawieszenia sprawne, wizualnie i szarpaniem,
Odkręciłem te prowadnice na imbus od zacisku wyczyściłem nasmarowałem, przykręciłem.
Odkręciłem cały zacisk, po odkręceniu dwóch śrub 15. wyjąłem klocki, klocek od strony tłoczka, ten z tymi blaszkami, co trzymają się tłoczka, myślałem że te blaszki hałasują, rozgiąłem je bardziej i wcisnąłem z powrotem, bardziej sztywno weszło (może za mało rozgiąłem)
Wszystko sztywno. Skręciłem.
jazda próbna, i co? dzwoni, ale mniej, teraz jakby głucho....
Nie wiem co tam może jeszcze hałasować,
usunąć całkowicie te blaszki można???
Aha, szarpiąc za całą tarczę razem z pół osią, jest taki luz max 5mm, rusza się ta pół oś tak trochę, wychodzi ze skrzyni. Nigdy nie zwracałem na to uwagi, ma byc taki luz..??
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Wto Mar 17, 2015 18:02
tak na 100% wszystko jest poskręcane, cały wahacz przykręcony.
W sumie ten luz to bardziej wyczuwalny, jak szarpałem za półoś, a nie całą tarczę z zaciskiem
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Kwi 04, 2015 19:59
nareszcie udało mi sie znaleźć winowajce dzwonienia u mnie w sraudi, mianowicie wytłuczone jarzmo hamulca (to do czego jest przykręcony zacisk) zewnętrzny klocek miał za duży luz i napiażał w jarzmo na dziurach,wymieniłem jarzmo i koniec hałasów tak więc czort sprawdź czy u Ciebie niema podobnej sytuacji
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum