Wpływ ma na pewno. Czy znaczący? To pojęcie względne. Felga na pewno jest większa, a co za tym idzie cięższa. Podobnie sprawa ma się z oponą. Oczywiście sporo zależy od konkretnego modelu felgi, jednak zasadą jest fakt, że cięższe koła bardziej obciążają elementy zawieszenia. Trzy lata jeździłem na 18" 225/40 i końcówki drążków wymieniałem trzykrotnie przy łącznym przebiegu 110 kkm. Po zmianie na profil 225/45 nie zauważyłem znaczącej poprawy komfortu, natomiast wyczuwalnie pogorszyła się trakcja na zakrętach przy dużych prędkościach.
Ale ZT ma chyba twardsze zwieszenie - z myślą o 18'' a 75 bardziej miękkie. Mnie mechanik straszy że przy 18'' będę częściej zmieniał wahacze (teraz na 16'' jeżdżę 3ci rok na teknorocie i jakoś się trzyma), drążki, łączniki, końcówki nie są takie drogie ale wahacz już swoje kosztuje ...
Tylko czy taka 17'' w profilu 45 to nie będzie prawie to samo co 18'' w tym samym profilu jeśli chodzi o amortyzację poprzez oponę ? Wiadomo koło będzie trochę cięższe - więcej alu i gumy więc pewnie koło 18'' będzie ok 6-7kg cięższe od koła 18'' ale czy to ma aż taki wpływ na zużywanie się zawieszenia w R75 ?
A może do 17'' lepiej zastosować opone z profilem 50 ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum