Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Od miesiąca nie wychodzę spod samochodu. Doprowadziłem go już do stanu dobrego. I teraz kilka pytań:
1/ Po zaciągnięciu hamulca ręcznego nie świeci się kontrolka informująca o tym fakcie. Natomiast po przekręceniu kluczyka do fazy zapłonu pojawiają się dwa błędy "Anomalie AirBag" (na pewno nie w kierownicy, bo sprawdzałem i jest ok) oraz "Anomalie ..coś tam" wraz z czerwoną ikonką wykrzyknika w kółku (jak ręczny) i nie wiem o co chodzi, bo - nowe klocki, nowe tarcze, nowe rozpieraki, nowe czujniki ABS, nowe czujniki zużycia klocków wjechały tydzień temu. ABS działa, elektroniczne sterowanie siłą hamowania działa, płynu jest na max.
2/ Podczas remontu zawieszenia mechanior zauważył, że poduszka "gruszka" jest rozerwana, rozczłonkowana wręcz w połowie. I tu mam pytania - warto kupić używkę na allegro? Nówki wydają się nieco inne i napisane jest, że pasuje również do Freelandera, co mnie nie przekonuje - gruszka wydaje się wyższa. I oczywiście prośba o poradę, jak zabrać się do wymiany tego cudactwa, jakieś porady?
3/ Oczyściłem w weekend EGR - było około 4mm sadzy. Doczyściłem go do perfekcji. Zawór chodzi ciężko, ale wydaje mi się, że to normalne. Nieźle trzeba było naciskać kluczem, aby go otworzyć. Jednak okazało się, że kolektor dolotowy jest równie mocno zapaskudzony. I tu dwa pytania: jak skutecznie go oczyścić? - zalać olejem napędowym, pozatykać otwory i zrobić "shake shake"? Czy może ten magiczny specyfik Liqui Moly do czyszczenia kolektorów? Da radę?
4/ Turbina - odnoszę wrażenie, że nie kręci tak, jak powinna. Co prawda nie ma świstów, gwizdów, czuć, że się załącza, ale wydaje mi się, że nie ciągnie jak powinna. Czytałem na forum o jakimś "cięgnie", które otwiera dopływ do turbo. Czy dam radę dostać się do tego z kanału i przeczyścić? Jak powinno chodzić to cięgno?
5/ Tempomat - naprawiłem taśmę w kierownicy - klakson i sterowanie radiem zaczęło działać. Tempomat natomiast nadal nie trybi. Rozpędzam się do 60km/h, wciskam przycisk na panelu - świeci się zielona lampka na przycisku, ale ani na komputerze pokładowym, ani na zegarach nie wskakuje ikonka włączonego tempomatu. Sprawdziłem czujniki pod pedałami, choć marny do tego dostęp, były "wyciśnięte" do tyłu. Próbowałem je dopchać do pedałów, ale w momencie zwolnienia pedałów znów uciekały do tyłu. Jakies porady?
6/ Termometr zewnętrzny nie działa. Na desce nadal wskazuje -30. Sprawdziłem kable, wtyczkę i wydaje się ok. Jak sprawdzić, czy sam czujnik jest sprawny?
Z góry dziękuję
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 23, 2015 10:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Mar 23, 2015 10:27
2/ Najlepiej kup nową poduszkę, ale musisz dowiedzieć się od sprzedawcy, że poduszka na pewno jest do CDT.
Poduszki różnią się sztywnością jeśli chodzi o benzynę i diesla.
Używanej na dłuższą metę nie warto, ponieważ nie wiadomo w jakim jest stanie - też ma trochę km nalatane i może się okazać, że już trochę zesztywniała i nie będzie tłumić drgań silnika jak powinna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum