Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z chlodzeniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z chlodzeniem
Autor Wiadomość
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



  Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 14:23   [R45] Problem z chlodzeniem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich.Jestem na tym forum nowy,prosze wiec o cierpliwosc i wyrozumialosc.Miesiac temu,stalem sie szczesliwym posiadaczem Roverka 45 1.6 2000r w benzynie.Poprzedni wlasciciel,wymienil uszczelke pod glowica,szpilki, pompe itd.Moj problem polega na tym,ze przy wiekszej predkosci wzrasta temperatura chlodzenia.Opada dopiero wtedy,gdy stane,albo wjezdzam do miasta.Wentylator sie zalacza normalnie.Wskazowka spada do polowy.Plyn sie gotuje w wezach.Bulgocze jak cholera.Wszystkie weze sa gorace oprocz jednego.Ten ktory wychodzi od glowicy,i laczy sie z wezem ktory idzie do zbiorniczka.Ten jest zimny.Wczesniej przed wymiana uszczelki pod glowica,olej wygladal jak majonez.Uklad byl plukany i czyszczony.Prosze o pomoc i porady.Z gory dziekuje i pozdrawiam. :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 20:05   

termostat is dead.

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:05 ]
http://autokult.pl/8197,t...prawic-poradnik

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:05 ]
http://autokult.pl/8197,t...prawic-poradnik
 
 
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 20:06   

Ale weze sa gorace i niby otwiera.
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 20:17   

jaki masz zalany płyn chłodniczy ?

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:17 ]
wode demineralizowaną ?
 
 
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 22:08   

Tą wodą byl płukany,i na niej jezdziłem dwa tygodnie.Obecnie mam zalany cooler k2.Koncentrat.

Zastanawia mnie ciągle ten wężyk,co o nim pisalem.Jak coś to pisz.Ja odezwe się jutro.Może jest tak jak mówisz,że to termostat padł.Albo jest zapowietrzony.Własnie przez to.
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 09:20   

Weź pod uwagę ze koncentrat lejesz dopiero jak bedzie rozrobiony w prawidłowej proporcji z wodą, nie może być inaczej bo wtedy dochodzi do przykrych sytuacji, albo się gotuje płyn w ciepłe dni, albo zamarza w zimie. Jednym słowem płyn traci swoje właściwości. A tego nikt by nie chciał ?

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 09:20 ]
Kup sobie Płyn Chłodniczy Prestone jeżdzę ja na nim od lat i jest cacy :)
http://pro-choice.pl/user...nic-37c-4-l.jpg
 
 
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 17:05   

Tak jest rozrobiony z woda.Ma to na celu jeszcze przepłukanie układu.Wspomniałem o tym weżyku.Możesz mi coś o nim powiedzieć?.
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 20:56   

Są dwa węzę do zbiorniczka wyrównawczego.
1. Jeden mniejszy który bieże swój początek od silnika i 2 mniejszy jednocześnie od chłodnicy ( razem się łączą w jeden ) i nadupca do zbiorniczka bo nadmiarowa ilość płynu wynikająca z rozszerzalności cieplnej musi ujść do tegoż zbiornika wyrównawczego płynu.

2 Drugi grubszy który zakończony jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym, nim nadupca płyn do silnika
mówiłem Ci zapoznaj się z tym......
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 20:56 ]
Tak czy inaczej obstawiam termostat......
 
 
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 21:24   

Zapoznałem się.Chodzi mi o ten cienki weżyk,który wychodzi spod głowicy i łączy się z powrotnym do zbiorniczka.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 13:25   

Jeśli chłodnica rozgrzewa sie do wysokiej temperatury na całej powierzchni to raczej nie termostat, bo to oznacza że mamy przez nią dobry przepływ, może jest zafajdana w środku i nie jest tak wydajna.
Cienki przewod od glowicy do zbiorniczka odprowadza ewentualne powietrze, jest tam też zaworek, który powinno być slychać przy ściskaniu grubych węży układu chłodzenia.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 15:55   

Czyli tez weżyk nie powinien się nagrzewać tak? Bo to wygląda tak,jakby był ciągle zapowietrzony cały układ.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3635
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 21:13   

No niby nie powinien, bo przez niego normalnie nie ma obiegu, podnoszący się w głowicy płyn najpierw wypchnie powietrze właśnie przez ten zaworek, potem gdy zostanie sam płyn, powinien zamknąć ten zaworek.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pixel30 



Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 7



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 09:59   

Witam po przerwie. Panowie mam z moim Roverkiem duzy problem. Autko jest po wszelkich zabiegach i naprawach oraz wymianach. Wyczyszczone podloczony pod komputer i wszystko dziala tak jak powinno. Oprocz termostatu. Kupilem nowy wstawilem i nie dziala. Wyciagnelem go sprawdzilem w goracej wodzie i wszystko ok. Po zamontowaniu do auta nie dziala. Prosze o pomoc co jest nie tak. Dodam ze na wlaczonym ogrzewaniu temperatura utrzymuje sie ponizej polowy wskaznika i jest wszystko ok. Nawet wentylator sie nie wlacza plyn sie nie gotuje. Ma swoja moc. Dlaczego termostat nie dziala pomomo tego ze nowy i sprawdzony? Priosze o pomoc. Dziekuje i pozdrawiam :|
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 17:40   

Miałem podobny problem kilkanaście lat temu , łącznie z przegrzaniem i wymianą uszczelki pod głowicą . Grzał się bardzo przy większym obciążeniu , nic nie pomagało . Sprawa się wyjaśniła przy wymianie paska rozrządu i pompy wody . Jeździłem na rozcieńczonym koncentracie , który zniszczył łopatki w pompie wodnej ( zgniły ) i pompa prawie nie pompowała . Od tej pory wystrzegam się wszelkich koncentratów , jest tyle gotowych płynów .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Problem z chlodzeniem
Andzii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Czw Maj 03, 2007 16:09
piter34
Brak nowych postów [400] Problem z ABS-em
pawelb5913 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Sty 16, 2014 09:53
Panna_Migotka
Brak nowych postów [R45] Problem z ABS
konwiasty Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 31, 2013 08:02
zdenek
Brak nowych postów [R45] Problem z SRS
bolus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Wrz 15, 2013 16:53
bolus85
Brak nowych postów [R 420 98 ] Problem z ABS
jerzym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 08, 2010 23:17
leszek95b



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink