Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gotująca się woda, czy to już HGF... ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gotująca się woda, czy to już HGF... ?
Autor Wiadomość
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

  Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 19:28   [R75] Gotująca się woda, czy to już HGF... ?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witajcie, proszę o pomoc i opinie.

Jakiś czas temu zagotował mi się płyn chłodniczy i zacząłem działać również z waszą pomocą, Dzięki za nią.

Na chwilę obecną mam nowy sprawny wentylator 2 biegowy. i jest ok -działa
Nowy termostat i nowy czujnik temp. płynu chłodniczego.

Dziś zmontowałem auto oraz wymieniłem płyn chłodniczy zgodnie z opisem przy użyciu butelki. Niestety płyn nadal się gotuje - (zwiększa swoją objętość)

Tzn. Po odpowietrzeniu autka gdy miałem butelkę w zbiorniczku wyrównawczym oczywiście powyżej silnika, odpaliłem autko na wolnych obrotach żeby termostat się otworzył i aby wyrównać ilość płynu chłodzącego. W Butelce miałem wody tak na 1/5 po otwarciu się termostatu poziom wody w butelce zmniejszył się do zera (gwintu) niestety może po 2 minutach poziom wody w butelce zwiększał się i malał cyklicznie parę razy z - zera do 2/3 wysokości butelki aż w pewnym momencie się przelało, gdy zgasiłem silnik woda zaczęła powoli opadać ....

Dodam że Korek od oleju jest czysty, w zbiorniczku da się dostrzec jakiś osad na dnie ale jest go bardzo mało na korku od zbiorniczka wyrównawczego żadnego osadu niema, ani wcześniej nie było.

Po tym dzisiejszym zagrzaniu się płynu gdy autko trochę ostygło postanowiłem sprawdzić jeszcze raz odpowietrznik na wężu i jakiś nie duży bombelek powietrza uszedł ....

Co o tym sądzicie ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 19:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 20:39   

Jak dobrze pamiętam masz termostat PRT?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 20:50   

Przy źle odpowietrzonym układzie w 1.8/1.8T będziesz miał objawy HGF'a

Musisz zakręcić korek po wstępnym odpowietrzeniu, przejechać się/nagrzać auto, jak ostygnie to delikanie odkręcic korek i sprawdzić poziom płynu. Przy termostacie PRT odpowietrzanie jest trudniejsze.

przy odpowietrzaniu naciskaj też przewody chłodnicze co przyśpieszy cały proces, a szczególnie ten od głowicy do góry chłodnicy.

@Edit

odpowietrz układ i zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Będziesz miał jakieś wskazówki czy to HGF ewentualnie też ciśnienie na cylindrach sprawdz
Ostatnio zmieniony przez AdaskoC Czw Kwi 16, 2015 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 20:52   

Tak Kolego, montowany jest na przewodach chłodniczych, przed założeniem go dziś sprawdziłem go w misce z gorącą wodą i ok, ładnie się otworzył...

...zastanawiam czy nie jest to może pompa wody.... bo chyba jedynie to by mi zostało do wymiany aby mieć pewność...


Przewody naciskałem, "pieściłem" jak tylko się dało wliczając nawet te mniejsze idące do nagrzewnicy (tak na wszelki wypadek), fakt faktem korka nie zakręcałem ponieważ butelka z płynem tkwiła, a gdy auto się nagrzało woda robiła się cieplejsza i poziom jej rósł. gdy się przelała, odczekałem 15 minut i odkręciłem zaworek odpowietrzający troszkę powietrza uszło, i spróbowałem ponownie, niestety po kilku minutach znów to samo, gdy ulałem wody z butelki i pojemniczka wyrównawczego tak do pół (butelke zostawiłem) odpaliłem autko to po chwili znów 2/3 wody w butelce, gdy autko zgaszę poziom wody spada do pierwotnego stanu....
Ostatnio zmieniony przez KrzysztofWalia Czw Kwi 16, 2015 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 20:56   

przy rozwalonej pompie to zaraz by się gotował
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 21:05   

No to Adam mnie ubiegł. Układ chłodzenia w eR jest ciśnieniowy, ciecz jak się rozgrzewa to zwiększa swoją objętość dlatego na początku poziom opadł (odpowietrzylo się) a następnie wzrósł do poziomu wyższego niż na starcie. Ja dodatkowo gdy scisnę górny wąż to kombinerkami ściskam ten cienki od przelewu co idzie do zbiorniczka, puszczam gruby a następnie puszczam kombinerki i zawsze mi trochę płynu w układ pójdzie. Do tego wezyk z lewej strony silnika patrząc od przodu, ten przy rozrządzie u mnie w jednym miejscu jest wyżej a następnie idzie w dół. Tam zostaje powietrze i ja nim trochę manewruje do dołu aby wygrać bańkę powietrzną. Nie używam nigdy butelki tylko podnoszę auto za przednim, lewym kołem, tym po stronie kierowcy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 21:24   

Warto też podmienić korek na sprawny
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 21:47   

Dzięki chłopaki,
Jutro jeszcze raz go odpowietrzę spróbuję bez butelki i przed odpaleniem silnika zakręce korek, jeśli będzie "lipa" to poszukam po najbliższej okolicy mechanika co by mi test na CO2 zrobił....

... czy mogła by to być chłodnica tak tylko czysto teoretycznie... zapytam :) ...gdyby była zakamieniona np. ? podobne były by objawy ?

czy przy teście CO2 jest jakaś norma (minimum) dopuszczalne, czy kategorycznie musi wskazywać na zero ? (pytam ponieważ nie miałem wcześniej do czynienia z tym testerem)

Korek nowy dziś świeżo odpakowany, tylko że nie zakręciłem go ponieważ Butelka była wsadzona...
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 06:23   

A to jak Ty korka nie wsadziłeś nawet... Odpowietrz układ z butelką, daj silnikowi ostygnąć, spuść nadmiar płynu z butelki i ustal odpowiedni poziom w zbiorniczku i zakręć dobrze korek. Obserwuj temp. i ciśnienie przewodów chłodniczych.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 17, 2015 09:24   

a jak ściskasz weże to slychac klepanie zaworka odpowietrzającego glowice oznaczonego na schematach jako jiggle valve??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 17:46   

Dziś jeszcze raz odpowietrzyłem, wyrównałem odpowiednio poziom płynu skręciłem korek jak się należy i jest poprawa....
...tylko...
Wentylator nie załącza mi się, po odpięciu wtyczki hula aż miło - wentylator mam nowy tzn. sprawny w 100%, czujnik temp. też nowy i sprawny... czy nie muszę może błędów wykasować z ecu?
a i wcześniej miałem wentylator 3 biegowy teraz 2 biegowy od diesla R75 może to jest przyczyną ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 18:59   

Może jakos dziwnie jest wentylator podłączony, z tego co pamięta jak byly 3 biegi to byly 2 przewody + i 2 - . Nie załącza sie w ogóle nawet jak dluzej poczekasz?
_________________
75 Red Edition
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 20:21   

Wolę kolego dłużej nie czekać... i przy 99 stopniach gaszę auto, wolę nie przegrzewać autka jeszcze bardziej bo kto wie .... ;) różnica między wentylatorami w budowie jest to fakt kostki troszkę się różnią pokaże zdjęcia:
Stara kostka
Nowa złączka

może powinnem podmienić ?
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 20:25   

99 stopni :d spokojnie, wentylator w 1.8 startuje przy 105 stopniach dopiero. Drugi bieg to 112 albo 116 juz nie pamiętam dokładnie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 21:22   

aaa no to idę grzać autko... rozumiem że jeżeli chodzi o kostki to nie ma sensu ingerować w ich fabryczną konstrukcję... :) ?? i zostawić tak jak jest
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 06:12   

Tak. Zostaw tak jak jest. Jesli przy 105*C nie uruchomi Ci sie wentylator to możesz zacząć sie martwić.

Ja powiem szczerze że przed naprawą HGF(były to jego początki) mialem często temp powyżej 100*C, ale jak juz naprawiłem uszczelkę i wymieniłem termostat to maksymalnie do 98-99*C mi ten dochodziła.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 09:47   

KrzysztofWalia napisał/a:
aaa no to idę grzać autko.


Gdzie i czym mierzysz temp ??
Bo ważne jest to co widzi komp z czujnika.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 14:03   

Temperaturę sprawdzam w autko na wyświetlaczu 7.0 (czujnik nowy) i po rozłączeniu czujnika -128, wentylator załącza się przy 116 stopniach i w ciągu sekund(15 -20)
temperatura spada do 94/95 stopni i i wentylator się wyłącza, jeżeli chodzi o przewody chłodnicze to są mocno "nabite", twarde...

Dziś skończyłem odnawiać przednie reflektory, troszkę je wyczyściłem jeszcze dziś przykręcę i chyba będę musiał wyjechać autkiem w trasę aby mieć 100% pewność...

mam nadzieję że się ze mną zgodzicie ?:) tzn. to już chyba koniec moich problemów, czy może macie jakieś wątpliwości ? sugestie ?

teraz widzę dopiero post AdaskoC.... i chyba nie jest najlepiej.... przy 105 nie rusza ...

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2015 15:03 ]
i już nie mam pomysłu, jakieś rady ?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 20:36   

Jak są mocno napuchnięte przewody to przedostaje się raczej ciśnienie z komory spalania do układu chłodzenia. Olej zapewne masz w miarę w normie(pewnie zacznie go niedługo przybywać) i trochę ubywa płynu chłodniczego?

To taka moja teoria, bo ja zazwyczaj miałem takie przypadki. Zrób porządne testy silnika, co2 itp i albo rób uszczelkę, albo czekaj aż Ci w drodze pękną przewody lub silnik stanie. Chyba że nie w tym tkwi problem ale jeśli ma wysoką temp i ciśnienie w układzie to raczej HGF
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 20:49   

W układzie chłodzenia po nagrzaniu silnika ma byc cisnienie, jego wartość to powiedzmy około 1 bara (różnie tu na forum pisano ale o 0,2 bara nie bedziemy sie spierać), wiec teraz proszę sobie wyobrazić że na każdy centymetr kwadratowy tej rury działa siła 1kg :!: wiec w/g mnie węże będą dość twarde, poza tym gdyby to cisnienie nadal rosło to upuszcza je zaworek w korku, korek masz nowy wiec zaworek pewnie też sprawny.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Chłodzenie - gotująca się woda w chłodnicy
davido019 Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Paź 24, 2017 16:46
robdzob
Brak nowych postów [R75] Woda
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 15 Sob Maj 27, 2017 11:08
wellman
Brak nowych postów [R75] woda
maciej75v6 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Cze 09, 2013 21:08
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Woda na podłodze.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Lip 07, 2015 08:33
longer86
Brak nowych postów [R75] woda pod wycieraczka
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Mar 05, 2015 09:51
markozalko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink