Forum Klubu ROVERki.pl :: [freelander] tuleje zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[freelander] tuleje zawieszenia
Autor Wiadomość
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 20:31   [freelander] tuleje zawieszenia
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam,
Kolega, który sądził, że freelander jest niezniszczalny poprosił mnie, abym zajął się jego autem. Wymagał trochę pracy. Pewne rzeczy porobiłem sam( łożyska alternatora, linki mechanizmów otwierania drzwi, hamulce i inne pierdoły). Zostało do zrobienia zawieszenie. Raczej nie czuję się na siłach wymienić tulei zawieszenia (nie jestem mechanikiem i nie mam warsztatu, po prostu takie hobby).
Czy może orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana kompletu tulei z przodu i z tyłu? Może ktoś zna jakiś warsztat w okolicach Lublina, który ,może polecić do tego typu naprawy.

Jakie tuleje kupić? Bo widziałem, że dostępne są poliuretanowe i metalowo-gumowe. Które są lepsze?

Czy przy wymianie dolnej poduszki tylnego mostu jest dużo pracy? Można rzec, że jej nie ma i wymaga natychmiastowej wymiany. Zastanawiam się czy jej sam nie wymienić.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 08, 2015 20:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 08, 2015 21:09   

Tylko poliuretan albo oryginały, zamienniki to wywalanie hajsu w błoto. Na korzyść poliuretanu przemawia lepsze trzymanie auta w zakrętach i są wytrzymalsze nawet od oryginalnych. Ja płaciłem 100pln za robotę na tylnej osi i stabilizator + wymiana łączników.
Nie wiem o która poduchę dyfra ci chodzi, jak o tą pojedynczą od strony wału, to koniecznie wymienić i jak dobrze poszukasz to tanio oryginalna wyrwiesz bo tu też zamiennika nie polecam. boczne można w zamienniku dać. Roboty może dużo nie ma ale mechanik mi powiedział że upierdliwa jest ta wymiana czyli zbyt łatwo nie jest.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Sob Maj 09, 2015 07:02   

A jakiej firmy tuleje polecacie?
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 09, 2015 13:23   

Polskie poliuretanowe z Olkusza albo Land Rover oryginały
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
piokow01 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 27
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Maj 09, 2015 19:31   

Co do przedniej poduszki dyfra. Ja wymieniam w ten sposób . Odkręcam 3 śruby przedniej poduszki , odkręcam prawa tylna poduszkę( wystarczy tylko od dyfra). Podnoszę auto lewarkiem (prawy tył ). w ten sposób sanki opadają nieco w dół buda się podnosi i jest więcej miejsca na wyjęcie poduszki. Odchylam wał w lewo przekręcam poduszkę o 90 stopni i wychodzi. Zakładam nowa i składam wszystko. Robota z kanału.
Gumy stabilizatora ( spryskać wcześniej śruby penetratorem) i łączniki( odkręcasz nakrętkę blokując śrubę drugim kluczem od strony gumy) sam wymienisz bez problemu.
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Nie Maj 10, 2015 19:52   

Odchylasz wał, czyli mam rozumieć, że go odkręcasz od mostu?
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 10, 2015 22:23   

Upierdliwe nie jest, ale trzeba mieć odpowiednią przystawkę do wyciśnięcia na prasie.
Dość nietypowy rozmiar bo 47mm ( w handlu są 46 i 48) i robi się problem bo grubość metalowej ścianki tulei na drążkach z tyłu to zaledwie 1mm.
W kilku zakładach nie mieli odpowiedniego adaptera do prasy hydraulicznej.
Śruby też potrafią stawiać opór. Ja robiłem koledze z Gdańska i ukręciłem przy tym 2 porządne klucze.
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Pon Maj 11, 2015 17:50   

SyntaX - czy dobrze łapię? Pisałeś o tulei osadzonej w tylnej piaście?
Czy da się tą tuleję wymienić na samochodzie bez demontowania piasty? Strasznie mało tam miejsca od strony osłony hamulców.Jest jakiś patent? zdemontować to bym dał radę, np: wycinając środek gumowy piła szablowa i potem nacinając ściankę od środka brzeszczotem. Ale jak/czym zaprasować? Wbić raczej nie da rady bez podparcia ucha piasty, bo może strzelić.

Piokow01- dzisiaj na kanale przyglądałem dokładnie się tej poduszce mostu i z tego co widziałem to nie ma opcji, żeby sanki opadły po podniesieniu, a buda podniosła do góry, bo są ze sobą sztywno skręcone. Chyba, że luzujesz sanki? to się zgodzę.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 05:19   

Chłopie zapomnij my to próbowaliśmy na prasie 150T wycisnąć i szła guma a tuleja stała. Bez odpowiedniego adaptera nie zrobisz i nie da się tego zrobić na aucie.
Piasta do zdjęcia.
To chyba oczywiste że luzuję sanki.
Chodziło mi o tuleje w tylnych piastach i w drążkach wzdłużnych.
Aby je wycisnąć potrzebna jest przystawka 47mm
Miałem taką 46mm i cisnąłem na prasie gdzie traktory robią (150T) guma szła a metalowy element stał.
 
 
piokow01 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 27
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 13:22   

Nie popuszczałem żadnej śruby z sanek.
Z ta poduszką robiłem to z trzy razy u siebie raz na innym aucie. za każdym razem wychodziła.
Wału też nie odkręcasz jedną ręką odpychasz wał drugą wyciągasz tuleje.( auto podniesione, odkręcona PT poduszka.)
Zrobisz jak uważasz.
 
 
duklos 



Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 101
Skąd: lublin



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 13:54   

Ok, dzięki za podpowiedzi.
Z poduchą sobie poradziłem, teraz przymierzam się do tulei.
W necie obejrzałem kilka wynalazków śrubowych do wciskania tulei, a że pracuje na CNC to spróbuje coś takiego dorobić. Z dotoczeniem adaptera o odpowiedniej średnicy nie będzie problemu, bardziej zastanawiam się z czego szpilkę zrobić. na chwilę obecną przychodzi mi do głowy śruba z podnośnika samochodowego. Jak dam radę to napiszę i się pochwalę :wink: , a jak nie to zaprowadzę do warsztatu :cry:
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2015 16:28   

Co prawda w 75 i tuleje tylne ale wciskalem je przy pomocy śruby wzmacnianej zdaje sie 10.8 a zamiast zwyklej nakrętki stosowalem taki łącznik do prętów gwintowanych, ma okolo 3 cm wiec dużo gwintu i się tak nie zrywa.
_________________
75 Red Edition
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 17:24   

Stara musisz przeciac (ja przecinam mala szlifierka prosta) Nowa wcisniesz bez problemu, troche wazeliny i sruba wcale nie musi byc bardzo twarda. 10,8 to juz z zapasem.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2015 17:27   

Pręty 8.8 pękały ale to może kwestia tulei co gdzie jak ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 20:29   

Ja mam szpilkę ze śruby 8,8 ale gwint 12x1,25
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Jak uszczelnia się tuleje
Jak powinny być uszczelnione tuleje cylindryczne w Seri K 1.8 16V benzyna??
Yaro1975 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 8 Wto Lut 03, 2009 19:57
Yaro1975
Brak nowych postów [Freelander] FAQ - stuki tylnego zawieszenia
win32 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Pią Lut 12, 2010 13:31
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink