Wysłany: Czw Sie 13, 2009 12:56 [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
Ostatnio weszły nowe przepisy umożliwiające jazdę na tak zwanych światłach do jazdy dziennej. Dzięki temu montując sobie takie światełka nie świeci nic poza nimi. SUPER chce takie
no ale w linku który podałeś niema nic o montażu, a ja chce wiedzie co gdzie podpiąć (chodzi mi o elektrykę) tak aby wszystko było zgodnie z przepisami,
USTAWA.
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym.
(Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.)
Używanie świateł zewnętrznych.
Art. 51. 1.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
Jak mają być zamontowane cytat:
1. Ilość na samochodzie: 2 szt.
2. Barwa: Biała.
3. Miejsce montażu: Z przodu.
4. Montaż: Nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm wysokość 250÷1.500mm.
5.Sposób działania: Połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego.
6. Właściwości świetlne: Światłość każdego światła nie może być mniejsza niż 400 cd, lecz nie większa niż 800 cd.
7. Inne wartości: Powierzchnia świetlna jednego światła nie może być mniejsza niż 40 cm2.
Dodatkowo niech się włączają po odpaleniu silnika tak abym nie musiał pamiętać o ich włączaniu
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Czw Sie 13, 2009 13:59
No przeciez sam podales gdzie mają byc zamontowane, w R200 akurat u mnie tam pasuje i jest git. Natomiast jezeli chodzi o elektryke to schemat bedziesz mial w instrukcji. Dostajesz caly komplet z okablowaniem. Jeden podpinasz pod stacyjke, drugi do zasilania reflektorow, a trzeci masa i dziala pieknie tak jak ustawa przewiduje.
mają małe wymiary, tylko 104x25mm więc nawet pomiędzy kratki grilla pod zderzakiem wchodzą, ale niestety akuat u mnie byłyby zablisko siebie, tzn <600mm.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 09:28
Niestety te lampki co podałeś nie są swiatłami do jazdy dziennej a jedynie mają homologacje jako światła postojowe - A. Producent gdzies tam obok innych napisów dodał DRL co jest konkretną ściemą - nie dajcie nabrać się.
aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne
Zaraz; no to można mieć same LEDy dzienne z przodu niezależnie od reszty oświetlenia w aucie czy nie?
Podałeś cytat ze starych przepisów... Ja mam zamontowane LEDy niezależnie od instalacji auta. Jeden patrol już mnie dziabnął i zdało egzamin
Tak, można. Wystarczą same światła do jazdy dziennej - żadnych pozycyjnych (zarówno przednich jak i tylnych), żadnego oświetlenia tablicy rejestracyjnej ani przyrządów w kabinie.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Sie 14, 2009 13:48
ash napisał/a:
Niestety te lampki co podałeś nie są swiatłami do jazdy dziennej a jedynie mają homologacje jako światła postojowe - A. Producent gdzies tam obok innych napisów dodał DRL co jest konkretną ściemą - nie dajcie nabrać się.
ash, punkt dla Ciebie!! faktycznie, zbadałem temat i to ściema z tą homologacją jak oni mogą tak mydlić oczy Czyli prawdziwe dzienne powinny mieć jeszcze symbol RL.
W celu ich zamontowania trzeba wyciąć zderzak i je wsadzić, bo w R25 niebardzo jest inne wyjście... hm...
To fakt. We wnęce pod tablicą gdzie byłoby to najłatwiej uczynić (bez wycinania) będą za blisko siebie i za daleko od boków auta... Można jeszcze zamontować okrągłe lampy (np. polskie WESEM albo diodowe WAŚ, ale pozostaje problem estetycznego zapełnienia dziury... Najlepiej zatem chyba zastosować podłużne lampy LED i zamocować je w otworach wyciętych w "nakładce" na dole zderzaka - powinno zostać 250 mm do ziemi. Zastanawiam się tylko nad sensownym rozwiązaniem problemu mocowania.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Jak się je wsadzi w zderzak to z zamocowaniem nie będzie problemów
Zauważ, że przy większości świateł wsadza się je parenaście cm wgłąb i na końcu są uchwyty mocujące
Jak się je wsadzi w zderzak to z zamocowaniem nie będzie problemów
Zauważ, że przy większości świateł wsadza się je parenaście cm wgłąb i na końcu są uchwyty mocujące
Właśnie o to chodzi, że jak zrobisz dziurę w zderzaku, to od wewnątrz nie ma za bardzo do czego tych świateł przymocować - przynajmniej w dolnych jego partiach.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Homologacja E moze być chyba dowolna, bo na terenie unii europejskiej akceptowane sa homologacje krajów członkowskich).
Ale z DRL / RL to nie jestem pewien. Różne źródła podają różnie. DRL Daytime Running Lamp. Jedne źródła mówią że samo RL nie wystarczy. Inne że jest dokładnie odwrotnie (tzn RL to homologacja, a DRL to nie wiadomo co)
Jak to w końcu jest, ma ktoś jakieś pewne źródło?
Skłaniam się raczej ku RL.
Od niedawna faktycznie wystarczą same takie światła, nie trzeba żadnych pozycyjnych.
Mam tylko nadzieje że takich świateł za bardzo nie kradną, bo tanie nie są...
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Czw Sie 20, 2009 09:28 Re: [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
a do R45 ktos wkladal takei swiatla ? bo ciekawi mnie godzie by weszly
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum