Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
Autor Wiadomość
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 18:28   [R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam,

Poszukuję osoby, która podejmie się skompletowaniu i zainstalowaniu czego trzeba na moim komputerze (dostarczę) programu diagnostycznego (tyle ile się da bez T4) do mojego R75. Szlag mnie już trafia, za każdym razem mechanicy robią wszystko "na oko" bo jedyne do czego maja dostęp do dane z ABS. Z tego co czytałem na forum, to co model/rocznik/typ auta to inny kabel/program/sterownik, więc najszybsza i najpewniejsza opcja to pomoc innego użytkownika tego modelu...

Z góry dziękuje za odpowiedź!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 18:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 19:59   

Do dobrej diagnostyki rovera 75 idealnie nadaje się interfejs Autocom.
http://allegro.pl/nowy-tc...5648090580.html
Bez problemu przeczytasz tym parametry silnika
Zrobisz pełną diagnostykę ABS z procedurami odpowietrzania układu
Zrobisz diagnostykę modułów wnętrza.

Za taką kasę nie znam nic lepszego.
A ponieważ to Autocom diagnozuje 80% aut na rynku i szybko zwróci się zakup tego.
Podepniesz sie kilku w okolicy po 50zł a sprzęt zostaje i zarabia na siebie.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 20:30   

Cytat:
Do dobrej diagnostyki rovera 75 idealnie nadaje się interfejs Autocom.
Tylko do diagnostyki
Jeżeli chcesz mieć jakąkolwiek możliwość kodowania zainteresuj się programem INPA oraz kablem : http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html
Możesz zdiagnozować każdy układ w samochodzie w zasadzie...
Natomiast do odczytu bledów silnika (1.8) najpewniej podejdzie najprostszy ELM327.
Proponuje kabel od Viakena...niedlugo pojawi się program TOAF... który pozwoli Ci na diagnoze i kodowanie na tym właśnie kablu

Swoją drogą.. dziwi mnie że mechanikom udaje się dostać tylko do modułu ABS... przecież wiekszosc (LSM, IKE,PDC i inne) to kopia BMW, ale tak to jest jak ma sie progrma a nie ma sie pojecia co sie robi...

belialek napisał/a:
to co model/rocznik/typ auta to inny kabel/program/sterownik

Bzdura.. zmianie uległ jedynie modul SRS( poduchy) , reszta działa tak samo, sposob komunikacji jest taki sam w lifcie jak i w przedlifcie ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 20:53   

marcin.misek napisał/a:
Natomiast do odczytu bledów silnika (1.8) najpewniej podejdzie najprostszy ELM327.
W 99r mało prawdopodobne by ELM ugryzł temat
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 15:55   

sknerko napisał/a:
marcin.misek napisał/a:
Natomiast do odczytu bledów silnika (1.8) najpewniej podejdzie najprostszy ELM327.
W 99r mało prawdopodobne by ELM ugryzł temat


Dlatego też nie kombinuję na własną rękę - byłem juz podłączany pod wiele interfejsów u mechaników i niestety lipa. Świecą mi się poduchy, i tez chciałbym z tym zrobić porządek przy okazji a bez kompa nie mam jak.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 16:01   

belialek napisał/a:
Świecą mi się poduchy, i tez chciałbym z tym zrobić porządek przy okazji a bez kompa nie mam jak.


Jak to nie. Jak masz wolny czas to sprawdź połączenie kostek pod fotelami, to najczęstrza przyczyna. Druga to czujniki uderzeń bocznych pod wykładziną przednich foteli, gniją od wilgoci. Później może być brak jakiejś poduszki lub błąd w module SRS. Sprawdź też czy któryś napinacz pasów nie jest wystrzelony.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 16:37   

AdaskoC napisał/a:
Jak masz wolny czas to sprawdź połączenie kostek pod fotelami, to najczęstrza przyczyna
Potraktuj wtyczki kontaktem do styków, i zobacz co będzie sprawdź to co AdaskoC pisze :P wszystko o tym da się znaleźć na forum tylko użyć szukajki. Jak będziesz miał dobry interfejs będzie łatwiej bo będziesz wiedział który czujnik ;) ja mam Autocoma mogę też ci go polecić, do wyboru masz też opcje tak jak chłopaki wyżej piszą :wink:
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 17:21   

Wszystko fajnie ładnie ale....
1.8 i 1.8turbo mają sterowniki silnika Motoroli i nie wszystko co łączy się z dieslem i kv6 łączy się z 1.8 i 1.8t.
Bmw scaner silnika nie widzi, elm 327 też nie ale tego nie sprawdzałem.
Inpa widzi wszystko nawet jakimś cudem pokazywała temperaturę w komorze silnika :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
blabson 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2015
Posty: 57



Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 17:49   

Jak chcesz to wpadnij do mnie to ci sie podepne,mam vci delphi,jak cos to pomoge na ile potrafie,wal na pw
_________________
SCHEMATY http://chomikuj.pl/blabson/Auta/Rover
Diagnostyka VCI Delphi Wroclaw
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 17:58   

Kostki spod foteli zostały wywalone i przewody zostały zalutowane "na sztywno", napinacze nieruszone - pewnie była jakaś przygoda. Podejrzewam, że sama wymiana poduszek (nawet w ciemno wszystkich) i tak nic nie da bez wykasowania błędów z komputera.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 18:13   

Komputer poduszek przy każdym uruchomieniu auta przeprowadza diagnostykę, jeżeli wszystko jest sprawne to kontrolka gaśnie i nie trzeba kasować nic przy użyciu urządzeń z zewnątrz.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 18:35   

Hmm czyli od biedy można rezystorem sprawdzać która jest walnięta?
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 18:51   

Na piechotę rozwiązanie ale myślę że tak, rezystor jeżeli dobrze pamiętam to 2,2 oma czy jakoś tak
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 19:44   

Jak masz na sztywno kable to obstawiał bym czujniki uderzeń bocznych, ale najlepiej pod kompa podpiąć bo tak to loteria.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Wrz 12, 2015 20:48   

może być jeszcze brak styku na wtyku do modułu srs lub wogule wypięta ale do tego trzeba zrzucić tunel środkowy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 09:00   

marcin.misek napisał/a:
Jeżeli chcesz mieć jakąkolwiek możliwość kodowania zainteresuj się programem INPA oraz kablem : http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html


Czy do KV6 2.0 też się nadaje? To jest sam kabel, do tego potrzebuję jeszcze programu? Jakaś konkretna wersja musi byc?
 
 
limited 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 21



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 11:35   

Koenig napisał/a:
marcin.misek napisał/a:
Jeżeli chcesz mieć jakąkolwiek możliwość kodowania zainteresuj się programem INPA oraz kablem : http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html


Czy do KV6 2.0 też się nadaje? To jest sam kabel, do tego potrzebuję jeszcze programu? Jakaś konkretna wersja musi byc?


W zestawie
. Polski Interfejs BMW INPA GT1 USB we wtyku OBD2.
2. Sterowniki, instrukcja instalacji
3. Spolszczenie INPA
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 12:07   

tylko że inpą w kv6 to sobie nic nie zrobi
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 14:23   

longer86 a co oprócz odczytania błędów chciałbyś robić w V6? No dobra można by diagnostykę VIS robić i wentylatora.....
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 15:59   

Generalnie na kablu od INPY mozna sie dostać do sterownika od KV6 jak i do 1.8, Kwestia oprogramowania, ale jeszcze troche mi zejdzie zanim je skoncze aczkolwiek na dzien dzisiejszy potrafie odczytac błędy z 1.8/V6 korzystając z kabla INPY.
Jeśli się uda to do końca tygodnia dam wam taką możliowść ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Jaki soft do diagnostyki
tazOR Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 06, 2014 17:07
apples
Brak nowych postów [R75] Odczyt diagnostyki Prosze o Pomoc!
peroomen Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Paź 15, 2010 16:19
apples
Brak nowych postów [ZT] Radio z BT a zestaw audio HK
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lut 22, 2019 07:24
MaReK
Brak nowych postów [R75] Zestaw sprzęgło+wysprzęglik Luk
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 16, 2014 16:12
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Nowy kluczyk - gotowy zestaw
Triumwirat Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 18, 2010 10:59
Triumwirat



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink