Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, zalecany do wszystkich typów silników diesla, także wyposażonych w system common-rail i turbodoładowane. Oto link do strony:
http://www.autokosmetyki....iesla,p183.html
Czy w związku z jego zastosowaniem nie będzie jakich skutków ubocznych? Czy ktoś z kolegów już to stosował w swoim R-75, a może jaki inny sprawdzony preparat do tego celu?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 10, 2015 17:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja się 0L0 nie zgodzę. Ja jak wlałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy to zaczął ciszej chodzić silnik i łatwiej odpalał. Wuja w mondeo mk3 2.0tdci zalał 2 baki i twierdzi, że przestał mu dymić.
Skutki uboczne będą jak zalejesz buteleczkę przeznaczoną na 40-50 litrów na 10 litrów w zbiorniku.
Ja w CDTi używałem STP i efekt był zauważalny. Spalanie się bardziej stabilizowało i RRR mniej kopcił.
U teścia w Mazdzie 6 było obfite kopcenie i osłabienie silnika było czuć, po buteleczce STP na niecały zbiornik Mazda zaczęła lepiej jeździć i znacznie ograniczyło się kopcenie.
Także każdy musi indywidualnie sprawdzić na własnym aucie, u jednych efekty będą adekwatne do stanu układu wtryskowego.
Pozdrawiam
Tylko i wyłącznie STP reszta niekoniecznie działa, można testować ale STP jest sprawdzony przez wielu ludzi. Ja leję STP do benzyny i do benzyny z gazem tak co 3-4 miesiące i jest zawsze spora poprawa zawsze
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sandman jeszcze używał Liqui Moly diesel spulung, który można podłączyć żeby silnik tylko na tym preparacie chodził (https://www.youtube.com/watch?v=ijF_7E94NWQ) ale w sumie nie pytałem jak efekty.
Poczytałem sobie trochę w sieci i faktycznie, ludzie bardzo pozytywnie piszą o tym STP.
Tylko że, STP ma dwa preparaty do silników diesla:
- do czyszczenia wtrysków z czarną nakrętką, STP Diesel Injector Cleaner
- do czyszczenia układu paliwowego z czerwoną nakrętką, STP Complete Fuel System Cleaner for Diesel Engines.
Ten pierwszy - mimo nazwy - nie czyści wtrysków w środku, ale jego zadaniem jest usunięcie nagaru i złogów laku na końcówce wtrysku tak, aby rozpylał prawidłowo paliwo.
Drugi do całego układu paliwowego czyści wszystko - zbiornik, obydwie pompy, elektrozawory, wtryski w części paliwowej itd. Ma silne własności myjące.
Który z nich stosować? A może przemiennie, raz jeden a potem drugi?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
janio ten pierwszy czyści całe wtryskiwacze ale najlepiej nalać najpierw ten do czyszczenia układu na jeden bak a potem dać na kolejny bak ten na wtryski i powtarzać co jakiś czas. jak tankujesz lipną ropę to często jak dobre paliwo to rzadziej ale ja bym co 5-7tys km zrobił takie płukanie zawsze bo koszt znikomy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Z doświadczenia powiem Wam że najlepszy środek to ... Płyn IPA
W dieslu zalać 100ml na 50L paliwa.
Robię tak od 10 lat o 1 diesla i wszystkie mają wtryski w stanie idealnym.
prebenny, miałem tym preparatem Liqui Moly czyszczony układ właśnie w ten sposób, że przez określony czas pracował na tym zamiast paliwa. Robili to w lokalnym Bosch Servisie. Rzeczywiście korekty w Inpie się poprawiły trochę po tym zabiegu, ale w samej pracy silnika czy ogólnym zachowaniu roverka nie było jakiejś widocznej zmiany.
Jeśli chodzi o dodatki czyszczące do paliwa, zawszy przy okazji wymiany oleju, przy najbliższym tankowaniu dolewam do pełnego baku Valvoline MaxLife Fuel System Cleaner. Robiłem tak wcześniej z R400 i teraz z R75 kontynuuję. Z R400 efekty były widoczne (żwawiej się zbierał, mniej kopcił), ale z R75 nie widzę na razie różnicy.
Ostatnio przy wymianie dolałem też do oleju Archoil 9100, pisałem o tym chyba już na forum. Bardziej dla testu, bo nie wierzyłem w "cudowne wyciszenie", ale rzeczywiście muszę przyznać - pracuje ciszej. Może nie jak te ropożłopy z filmików na YT, ale jednak.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wellman z tym Liqui Moly myślę, że to po prostu przeczyści wtryski i tyle. Zauważ, że te wszystkie dodatki do paliw przy okazji zawierają 'polepszacze' paliwa (choćby zwiększają liczbę cetanową) dlatego przy nich może być zauważalny efekt. Po czyszczeniu wtrysków w zasadzie coś odczujesz jeżeli faktycznie były przypchane.
Tak izopropanol ale nie wolno go lać za duzo tylko w takich proporcjach jak napisałem.
Jeżeli natomiast wtryski mam wyjęte to na 3-4 dni wrzucam je do szklanego słoika z płynem do mycia silników Plak i tak się moczą.
Potem daję nowe oringi i nowe podkładki miedziane i auto zupełnie inaczej chodzi.
Robię tak każdemu klientowi gdy trzeba zrobić coś konkretniejszego i wyciągać wtryski w dieslu.
Byłem w szoku ile nagaru pięknie wypłukał ten płyn z wtrysków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum