Zobacz temat - [R200] Schemat wiązki tylnej klapy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Schemat wiązki tylnej klapy

Sk133 - Nie Gru 06, 2015 12:26
Temat postu: [R200] Schemat wiązki tylnej klapy
Przyszedł czas na wymianę wiązki, mam zamiar wymienić ją całą, lecz nie posiadam schematu t.j. który kabel do czego.
Może ktoś ma jakieś dane na ten temat?

Pozdrawiam :smile:

sknerko - Nie Gru 06, 2015 12:49

Po co chcesz wymieniać? napraw dodając trochę przewodów i dwie kostki połączeniowe, i tak się to zepsuje za jakiś czas, to wymienisz tylko łącznik który dorobiłeś.
Sk133 - Pon Gru 07, 2015 15:24

Za co odpowiadają te kable? Za sam zamek czy coś jeszcze?
Czy przerwanie kabli może załączyć alarm?
Czy zielony przekaźnik za tylną prawą lampą ma coś wspólnego z wiązką?

BigBoyPL - Pon Gru 07, 2015 20:01

Info ze strony wg. przewodów w MG ZR:
Przewód_nr1/Przewód_nr2/Przewód_nr3 - funkcja

Czarny/Czarny z zielonym/ - podgrzewana tylna szyba
Pomarańczowy/Różowy/ - zamek
Jasnozielony z szarym/Brązowy z zielonym/Czerwony z zielonym/ - wycieraczka
Czerwony z pomarańczowym - podświetlenie rejestracji
Fioletowy z czerwonym - sygnalizator niedomkniętej klapy
Zielony z fioletowym - trzeci stop

Jak przetrze ci się wiązka to mogą dziać się cuda.

Sk133 - Sro Gru 09, 2015 18:04

Polutowałem i ku mojemu zdziwieniu zamek dalej nie działa. Co można jeszcze zrobić? Jakiś bezpiecznik, złączka, kostka? Może reset kompa?
BigBoyPL - Sro Gru 09, 2015 20:25

Najprościej ?
Dobierz się do kabelków przy samym zamku i załóż tam żarówkę. Następnie zamknij samochód i zobacz czy żarówka zaświeci.

sknerko - Czw Gru 10, 2015 08:33

BigBoyPL napisał/a:
Dobierz się do kabelków przy samym zamku i załóż tam żarówkę. Następnie zamknij samochód i zobacz czy żarówka zaświeci.
:brawa: :brawa: lepszego sposobu nie ma

[ Dodano: Czw Gru 10, 2015 08:33 ]
Sk133 napisał/a:
Polutowałem i ku mojemu zdziwieniu zamek dalej nie działa.
Jak polutowałeś tam gdzie pękło to to jest zły pomysł bo za chwile znowu padnie. Trzeba przeciąć i w gumowy przepust włożyć nowe kable i polutować z dwóch stron, w dachu i w klapie. przerabiałem to już na trzech R200
Sk133 - Czw Gru 10, 2015 13:08

BigBoyPL napisał/a:
Dobierz się do kabelków przy samym zamku i załóż tam żarówkę.


Świeci a zamek nie działa.

sknerko napisał/a:
Trzeba przeciąć i w gumowy przepust włożyć nowe kable i polutować z dwóch stron, w dachu i w klapie.


Wcześniej tak było zrobione teraz tylko wymieniam tę część kabli.

Jeszcze kilka miesięcy temu zamek zamykał się z pilota, ale już się nie otwierał trzeba było z kluczyka przekręcać :(

Harry - Czw Gru 10, 2015 13:17

wejdz do bagażnika i spr. czy po zamknięciu z pilota otwarciu w ogóle coś reaguje na sygnał.
jakieś elementy

Sk133 - Czw Gru 10, 2015 14:16

Nie ma żadnej reakcji, praktycznie po zamknięciu z pilota można otworzyć bagażnik i nic się nie stanie.

Drzwi i maska jest w porządku, jak chciałem podnieść niedomkniętą maskę to od razu trąbi.

BigBoyPL - Czw Gru 10, 2015 19:12

Skoro żarówka świeci i jest zasilanie tam to dlaczego sam zamek nie zamyka ?
Sk133 - Pią Gru 11, 2015 15:50

Muszę rozkręcić ten zamek i sprawdzić czy tam coś nie jest popsute.

[ Dodano: Pią Gru 11, 2015 15:50 ]
Dzisiaj podłączam znowu, patrzę żarówka przestała świecić i co najgorsze, miernik pokazuje zwarcie.
Nic z tego nie rozumiem. Czy może być gdzieś jeszcze miejsce podatne na przetarcia?

BigBoyPL - Pią Gru 11, 2015 18:37

Pamiętaj że mierząc coś omomierzem (nawet przerwa-zwarcie) nie powinno być tam żadnego potencjału bo w najlepszym przypadku pokaże zwarcie lub "ujemną rezystancję" a w najgorszym się zjara.
Masz tam 2 przewody. Sprawdź je woltomierzem dotykając do nich czerwonym przewodem natomiast na czarnym przewodzie miernika daj najpierw +12V z samochodu a później masę.
Po co to wszystko ? Sprawdzisz sobie na jakim przewodzie masz zasilanie (pojawi się kiedy czarny przewód miernika będzie na masie) a na którym masz masę (czarny przewód do +12 z aku a na mierniku pokaże -12V) Będziesz wiedział gdzie masz przerwę albo zwarcie.

Sk133 - Pią Gru 11, 2015 19:44

Dzisiaj już za ciemno jutro podłączę akumulator i zrobię tak jak powiedziałeś, tak się złożyło że od dzisiaj to mój jedyny samochód i musi działać :wink:

A od czego jest ten zielony przekaźnik za prawą tylną lampą ?

Kolec - Pią Gru 11, 2015 19:49

Próbowałeś go zruszyć mechanicznie? Mi się raz przywiesił, nie reagował na nic , nie zamykał się do końca (tylko przyłapywał). Kilka razy powpychalem srubokret, poruszalem nim i zaczal dzialac. Oczywiscie metoda moze byc delikatnie ryzykowna, ale jak pozruszasz i pokapiesz olejem to moze akurat zadziala. Kilka zamków w klapach tak mialem, nawet poczciwe cinquecento dawno temu ruszało zamkiem ale nie do końca, kropla oleju i poruszanie kilka razy zalatwilo problem na wieki (tzn od 5-6 lat nic sie nie dzieje)
Sk133 - Pią Gru 11, 2015 19:54

Zawsze wieczorem zamykam bagażnik z kluczyka, więc tu powinno być ok.
Harry - Sob Gru 12, 2015 08:06

Sk133 napisał/a:
A od czego jest ten zielony przekaźnik za prawą tylną lampą ?

z tego co pamiétam od wycieraczek

NoPE - Sob Gru 12, 2015 10:29

Sk133, warunek to na 100% sprawna wiązka. Jak jej nie jesteś pewny to nie bierz się za szukanie dalej, bo to bezcelowe.
Ściągnij osłonę i po prostu zobacz czy siłownik działa. Jak nie to wiązka albo on sam. Można go łatwo rozebrać i sprawdzić czy ślimak i ząbki prowadnicy całe, czy sam silniczek się kręci (podać mu bezpośrednio 12V) itp.
Reakcji alarmu nie ma, bo krańcówka NC (normalnie zamknięta) nie łączy, a powód to jak wyżej brak napięcia (wiązka), zaśniedziałe styki (wątpię), pokrzywione blaszki styku. Jak słyszysz pracę siłownika przy zazbrajaniu to mogła linka wypaść z cięgna zatrzasku.
Po ściągnięciu osolony wszytko widać jak na dłoni. Demontaż siłownika 2 śrubki. I nie musisz rozbierać zamka. Zobacz czy po przekręceniu (kluczyk albo ramię siłownika przesuń) wypust naciska na blaszkę ze sprężyną, która z kolei połączona jest z linką, a ta dalej z cięgnem odblokowywania zatrzasku. Jak się wyrobiło to masz problem ale najczęściej siłownik nie przekręca na tyle daleko by "zazębiło"
I ściągnij tą osłonę bo zadajesz pytania jakbyś tego nie zrobił, bo jak zobaczysz to wszystko Ci się wyjaśni.
sknerko napisał/a:
napraw dodając trochę przewodów i dwie kostki połączeniowe

dokładnie ale bez kostek bo nie wciśniesz ich w otwór dachu. Lepsze rozwiązanie to końcówki typu KLI lub KLIT firmy Ergom ale potrzebujesz zaciskarkę (praskę). Są też inne tańsze firmy

Sk133 napisał/a:
Czy przerwanie kabli może załączyć alarm?

Nie. Krańcówka przy zamkniętej klapie jest rozwarta. Tylko przy zwarciu do masy (uszkodzona wiązka) lub zwarciu styków krańcówki zamyka się obwód i alarm trąbi (po zazbrojeniu)
I Harry dobrze pamięta. Zielony przekaźnik jest od wycieraczki tylnej.

sknerko - Nie Gru 13, 2015 13:06

NoPE napisał/a:
dokładnie ale bez kostek bo nie wciśniesz ich w otwór dachu.
he he, ja wcisnąłem i jeszcze luz był wszystko zależy jakie kostki, nawet w trzech roverkach
Sk133 - Nie Gru 13, 2015 13:51

Usterka znaleziona, silniczek w zamku nie działa, jutro kupię inny i zamontuję.

Z wiązki wyciągnąłem stare kawałki kabli, nowe z dwóch stron polutowałem i na to dałem rurki termozgrzewalne.
Jeszcze z jednej strony dolutowałem do kabli zamka dwa dodatkowe kabelki, założę przekaźnik i podłączę do kierunkowskazów, chyba tak to się robi żeby migały jak otwieram/zamykam auto ?