Zobacz temat - [R200] Wysokie obroty po odpaleniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Wysokie obroty po odpaleniu

EWELL - Czw Lut 25, 2016 08:24
Temat postu: [R200] Wysokie obroty po odpaleniu
Witam
Pilnie potrzebuję waszej rady i opinii . Mam problem z moim autkiem a mianowicie jak go odpalam i jest zimny to obroty ma już ponad 2000 pochodzi tak z 10-15 minut i gdy wcisnę gaz i obroty dojdą do 600 wszystko ustaje i obroty są poniżej 1000. W trakcie jazdy znowu sytuacja się powtarza obroty czasem rosną a czasem są normalne.Co to może być ? Dodam że chyba czujnik temperatury nie działa bo wskaźnik się nie podnosi . Czy to może być przyczyna czy może coś innego ?


POMOCY PANOWIE .

robsson78 - Czw Lut 25, 2016 10:49

Czujnik temperatury nie ma z tym nic wspólnego. Pokazuje on tylko wskazania na zegarach i nic więcej.
W Twoim przypadku zacznij od sprawdzenia najprostszej rzeczy.
Podnieś maskę i sprawdź czy linka od gazu chodzi płynnie bez zacięć i czy sprężynka powrotna dobrze działa. Jeśli linka jest zbyt naprężona możesz ją delikatnie poluzować.
http://obrazki.elektroda.net/94_1291136879.jpg

zacekpl - Czw Lut 25, 2016 11:07

Czujniki temeratury sa dwa, jeden na zegary a drugi do ECU. Do sprawdzenia masz czujnik, i krokowiec tez mozna profilaktycznie wyczyscic.
EWELL - Czw Lut 25, 2016 11:40

Dziękuję Wam Bardzo . Posprawdzam może się poprawi stan mojego "pacjenta" :grin:
seraph - Czw Lut 25, 2016 17:36

Krokowiec i przepustnica do czyszczenia - to nigdy nie zaszkodzi. Dodatkowo sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy potencjometrem czy daje dobry sygnał.

Przepustnica jest plastikowa? Spróbuj ją docisnąć jak obroty się zawieszą i sprawdź czy to obniży obroty - jeśli tak to się po prostu nie domyka. U mnie szalejące obroty uspokoiła ostatecznie dopiero wymiana przepustnicy na aluminiową, bo oryginalne - plastikowe strasznie się wyrabiają.

Co do czujnika temperatury to są 2. Jeden daje sygnał na zegary, a drugi jest od sygnału do komputera silnika i gdyby ten padł to nie mógłbyś odpalić gorącego silnika i spalanie by znacznie wzrosło.

Pierwszy też bym pilnie zrobił, bo przy tym co ostatnio przechodzą to ten czujnik i wskaźnik uratował mi silnik nie raz :P

zacekpl - Pią Lut 26, 2016 00:11

seraph napisał/a:
eden daje sygnał na zegary, a drugi jest od sygnału do komputera silnika i gdyby ten padł to nie mógłbyś odpalić gorącego silnika i spalanie by znacznie wzrosło.
Spalanie wzrośnie, prawda, ale silnik da sie odpalic normalnie
seraph - Pią Lut 26, 2016 10:42

U mnie jak padł czujnik to się nie dało ciepłego (gorący na chwilę po zgaszeniu odpalał) silnika odpalić lub był z tym ogromny problem - odpięcie czujnika pozwalało odpalić "od ręki". Do tego silnik miał ciągle podwyższone obroty na luzie jakby nie wyłączał ssania...

Czytałem, że to dlatego że silnik dostawał większą dawkę paliwa na start i w ogóle na jałowych obrotach jakby był zimny i go zalewało, ale ekspertem nie jestem więc nie wiem do końca jak to działa.

Fakt faktem, że po wymianie czujnika pali "na dotyk" i obroty spadły.

EWELL - Pią Lut 26, 2016 16:16

U mnie odpala bez najmniejszych problemów . A przepustnica jest plastikowa .
robsson78 - Sob Lut 27, 2016 20:15

Jak czujnik od kompa padnie a jest problem z odpaleniem wystarczy odpiąć wtyczkę z tego czujnika i komputer pobiera dane zastępcze z czujnika temperatury oleju.
zacekpl - Nie Lut 28, 2016 11:12

robsson78 napisał/a:
Jak czujnik od kompa padnie a jest problem z odpaleniem wystarczy odpiąć wtyczkę z tego czujnika i komputer pobiera dane zastępcze z czujnika temperatury oleju.


W memsie 1.6 i 1.9 nie ma takiego czujnika. Dopiero w mems 3 go dołożyli, czyli w roverach 25 od 99 roku.

AndrewS - Nie Lut 28, 2016 12:11

zacekpl napisał/a:
W memsie 1.6 i 1.9 nie ma takiego czujnika.


Dokładnie, a komp wtedy podstawia stałą wartość temp nie pamietam chyba 20 stopni

robsson78 - Nie Lut 28, 2016 18:02

Wierzę Wam ale nie wziąłem tej informacji z gwiazd tylko ze strony http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm gdzie w tłumaczeniu na polski mowa jest ogólnie o czujniku temperatury MEK100060
Tekst po przetłumaczeniu wraz z błędami brzmi dokładnie tak:

Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT) brązowy / brązowy
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w chłodziwa Auslassknie na głowicy cylindrowej, a także zapewnia ECM sygnał, który umożliwia określenie wartości temperatury silnika. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest zamknięty termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym (NTC), który jest wystawiony na działanie cieczy chłodzącej. ECM wykorzystuje temperaturę silnika w celu obliczenia dopływu paliwa i Zündeinstellungsparameter przy rozruchu silnika. Umożliwia również korekcję temperatury zasilania paliwa i zapłonu, gdy silnik nagrzewa się, normalna temperatura robocza ma lub przegrzany. Sygnał ECT stosuje się ECM do regulacji wentylatora silnika.
Jeżeli czujnik temperatury płynu chłodzącego lub sygnał awarii, ECM w oparciu o wartości zamiennych w oparciu o czujnik temperatury oleju silnikowego. Ten stan jest kierowca niekoniecznie widoczne, ale zapisuje kody błędów ECM, które można odczytać za pomocą TestBook. Wartość rezerwy powoduje również szybkie działanie wentylatora, gdy silnik jest uruchomiony.

zacekpl - Pon Lut 29, 2016 09:45

Cytat:
Elise MK3 reffers to MGF ECU3 (since VIN 522...) MY2001 and MG TF


Informacja tyczy się MG F ECU3 (MEMS3) i MG TF gdzie występowały tylko MEMS 3.