Zobacz temat - [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.

Radarski - Sro Mar 23, 2016 08:43
Temat postu: [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
Cześć,

od półtorej miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem ROVERka 45 sprowadzonego zza naszej zachodniej granicy :)

Niestety, po wymianie filtrów + oleju mój mechanik wykrył wyciek płynu chłodzącego, wymienił uszczelkę kolektora, uszczelnił przewody i wyciek ustał. Pojawiła się za to dziwna przypadłość, po dwóch dniach przestało działać ogrzewanie, poziom płynu w zbiorniczku wzrósł po sam korek, ale nie wypłynął przez niego, a przewód wracający jest zimny. Prawdopodobnie do instalacji poprzedni właściciel wlał uszczelniacz i mogła zapchać się nagrzewnica. Dziś wymienię korek, bo z tego co tu wyczytałem może to on jest winowajcą.

Wg. faktury, którą "niemiec" miał w książce serwisowej HGF był robiony w 2014 roku, a stary płynu był klarowny i nie przebarwiony.

Macie pomysł co mogę zrobić? Jeśli to nie korek, to czy przepłukanie nagrzewnicy, albo całej instalacji może pomóc?

[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 08:43 ]
Po przyjrzeniu się układowi zauważyłem, że jest mały wyciek płynu z zaworu przy nagrzewnicy. Czy to przez ten element zapowietrza się układ?
Jak najsensowniej wypłukać nagrzewnice, gdy będę wymieniał zawór?

sknerko - Sro Mar 23, 2016 09:27

zapowietrzony, albo zaciął się termostat
Radarski - Sro Mar 23, 2016 11:22

Termostat jest nowiutki, wymieniony przy okazji uszczelniania i wymiany uszczelki przy kolektorze.
Finveg - Sro Mar 23, 2016 11:48

Oby to nie był jednak HGF...

Polecam serwisować furę u Pana Pawła Midowicza bo zna sie na tych samochodach jak mało kto. Na Twoim miejscu bym do niego zadzwonił i przez telefon skonsultował o co kaman - powinien Ci pomóc:) tel. 515276153

pzdr
Finveg

PS. trzeba bytło brac moją 45:D

sknerko - Sro Mar 23, 2016 12:04

nowe też bywają zepsute to raz, a dwa jak będzie na 90stC to też potrafi takie numery wycinać, powinien być na 82stC

[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 12:04 ]
Oczywiście HGF niewykluczony jest

Radarski - Pią Mar 25, 2016 08:11

Niestety nie udało mi sie go odpowietrzyć, płyn wciąż stoi w zbiorniczku. Po rozgrzaniu silnika wąż wchodzący do chłodnicy, był bardzo gorący, a sama chłodnica i wąż odprowadzający zimne.

Zrobiłem test, wypiąłem węża przy zbiorniczku i zacząłem w niego dmuchać, w zbiorniczku nie pojawiły sie bąbelki. Co sugerujecie? Zakamieniona lub zasyfiona uszczelniaczem chłodnica?

sknerko - Pią Mar 25, 2016 10:09

Radarski napisał/a:
Zakamieniona lub zasyfiona uszczelniaczem chłodnica?
tak by wyglądało na to
Radarski - Sob Mar 26, 2016 23:44

Problem rozwiązany! :) Wystarczyło dokładne przeczyszczenie układu, było w nim sporo śmieci i... Kawałków uszczelki. Widocznie Niemcy (poprzedni właściciel) nie wyczyścili układu po HGF i stąd problem. Do tego porządne wyczyszczenie zbiorniczka i odpowietrzenie, teraz płyn krąży jak trzeba, a nagrzewnica grzeje, aż miło! :) Temat można zamknąć.