Zobacz temat - [200 1,4SI] Gdzie znika płyn?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200 1,4SI] Gdzie znika płyn?

Khonju - Czw Mar 24, 2016 16:12
Temat postu: [200 1,4SI] Gdzie znika płyn?
Przyjechałem przed chwilą do domu i od razu mnie zaciekawiło, że silnik zaczął dziwnie chodzić. Ja pod macha, a w zbiorniczku od płynu echo. Na węże - no niby płyn jest w nich. Nagrzewnica grzeje. Dolny wąż też ciepły. Olej czysty, na korku też szlamu nie ma. Szukałem wycieku - wszystko suche. Uszczelka raczej odpada, bo raptem 30 000 zrobione. Ciekawi mnie tylko, bo wentylator mi się nie załącza, choć fizycznie działa. Zmieniony był czujnik od ECU, ten od deski jeszcze nie - tymbardziej, że nie pokazywał mi objawu przegrzewania. Co to możę być?
R-200 - Czw Mar 24, 2016 16:36

Uszczelka pod głowicą. :roll:
MateuszR25 - Czw Mar 24, 2016 17:05

Możesz sprawdzić termostat, znaczy obudowę jest tam taki gumowy oring może się wyrobił i przepuszcza.
Khonju - Czw Mar 24, 2016 17:16

Wy te swoje teorie z uszczelkami schowajcie do kieszeni. Pierwszy objaw już opisałem. Termostat prawie, że nowy (może z pół roku ma) z ciaśniejszym oringiem, bo ten ori to słabizna była. Podejrzewam, że jest jakaś dziurka i pod ciśnieniem puszcza, a że jest tak mała to płyn zdąży odparować zanim był to zobaczył.

Cóż jutro rozbieram auto - na pierwszy ogień chłodnica i wszystkie węże. Wszystko na nowe opaski. Zobaczymy co będzie dalej, choć jak najbardziej proszę o jakieś sugestie.

sknerko - Czw Mar 24, 2016 19:32

kolektor ssący zrzuć najpierw i sprawdź uszczelkę przy okazji wywal kulkę z zaworu co by HGF oddalić jeszcze bardziej. Niestety ale u mnie kilkadziesiąt tys. kilometrów po HGFie pekła głowica nad zaworem wydechowym i płyn uciekał bezpośrednio w kolektor wydechowy i nie było widać wycieku nie dymił nadmiernie żadnych objawów i dopiero jak pęknięcie się powiększyło to zaczął na biało lekko dymić. jeździłem tak ponad rok dolewając i szukając gdzie mi płyn spieprza.
Khonju - Czw Mar 24, 2016 19:39

Jak robiłem uszczelnienia (tak całkiem niedawno), to chyba kulki już nie było, aczkolwiek sprawdzę to. Uszczelka pod kolektorem ssącym wymieniona na VR, więc chyba nie takie barachło. Aczkolwiek wezmę się za rozbieranie, to może cyfrówą trochę zdjęć pstryknę i się zobaczy na forum.

Wracając do dymienia to też tam lekkawo dymi, nie powiem, ale z tego co wiem to lekko powinien. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Ciekawe to jeszcze jest dla mnie z tego względu, że płyn wciągnął i wentylator się nie załączył. Dla pewności zamówiłem jeszcze czujnik od licznika. Czy on też ma wpływ na włączenie wiatraka?

sknerko - Czw Mar 24, 2016 19:43

lekko może dymić dlatego ja też nie przeczuwałem pęknięcia głowicy. spróbuj przyłożyć rękę do rury i zobacz czy nie będziesz miał lekko wilgotnej dłoni od dymu i przy tym słodkawej w smaku tak mi kumpel mechanik zdiagnozował pęknięcie głowicy ale mu nie uwierzyłem
Khonju - Czw Mar 24, 2016 20:42

Pomysł dobry - wypróbuje.

[ Dodano: Czw Mar 24, 2016 20:42 ]
Przed chwilą skończyłem małą próbę. Dolałem płyn. Poczekałem, aż złapie temperaturę. Dolny wąż się nagrzał, więc uznałem, że termostat raczej się otworzył. Niestety nic nie ubyło. Co gorsza na zamkniętym korku węże mogę sobie zginać jak chce. Dla mnie to wygląda, że gdzieś się zapowietrza i nie trzyma ciśnienia. Tymbardziej, że wskaźnik temperatury po przejażdżce pokazywał cały czas 1/4. Po powrocie dolny wąż lekko ciepły. Czyżby już termostat wysiadł? Problem chyba rozwiążę jeszcze ewentualną zmianą chłodnicy na nową, gdyż w starej w paru miejscach posypały się żeberka.

sknerko - Czw Mar 24, 2016 21:16

z termostatem może byc dobry trop bo jak teśc miał poldasa jak ja 1.4 to też 3 nowe termostaty padły jak muchy a dopiero taki z freelandera zadziałał na długo
robsson78 - Pią Mar 25, 2016 18:01

Gdzieś czytałem że na termostaty vernet jest dużo reklamacji.
Czujnik temp. na zegary nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora.

[ Dodano: Pią Mar 25, 2016 18:01 ]
Khonju napisał/a:
na zamkniętym korku węże mogę sobie zginać jak chce. Dla mnie to wygląda, że gdzieś się zapowietrza i nie trzyma ciśnienia.

Korek zbiorniczka ?

Khonju - Pią Mar 25, 2016 21:59

Termostat Gates. Korek dzisiaj zakupiłem, do tego jeszcze jest czujnik na deske FACET. Okazało się, że i chłodnica do zmiany, bo moja nie dość, że od dołu skorodowana to 1/3 była już bez żeberek. Przyczynę chyba znalazłem. Na górnym wężu chłodnicy od strony głowicy było rozcięcie pod samą opaską. To już zrobione ale teraz mam lepszego news'a.

Kupiłem chłodnie i oglądnąłem pobieżnie - no ta sama. Założyłem, wlewam płyn i zaraz patrze a tu leje się z pod auta. Ja zaglądam czy może jakiś wąż nie zakręcony, a tam się okazuje, że w chłodnicy są jakieś dwie dziury z boku od strony górnego węża. Co to może być? Już jestem bezsilny. Nie wiem co robić.

robsson78 - Sob Mar 26, 2016 17:47

Te dziury to pewnie otwory na jakieś czujniki czy coś w tym stylu.
Kiedyś była o tym mowa na forum o ile dobrze pamiętam to chyba chłodnica do wersji z klimą. Ta chłodnica nie będzie pasowała.
Chyba że by zaślepić szczelnie te otwory ale jak ?

Khonju - Sob Mar 26, 2016 19:03

No wiesz ja mam wersje z klimą i co najlepsze do klimy jest osobna chłodnica. Więc jakiej cholery to wymyślili to ja pojęcia nie mam. Założyłem póki co starą i musi tak być. Mam jeszcze pytanie czy ktoś się orientuje jak z dostępnością gumowych węży od chłodzenia. U mnie niestety już czas na wymiane wszystkich węży.
robsson78 - Sob Mar 26, 2016 19:55

Nie mam dobrych wiadomości. Z dostępnością węży jest ciężko. Nie ma uniwersalnych bo każde auto jak i rover ma swoje długości zakręty łączenia itd.... rozumiesz.
Może używane w dobrym stanie.

Khonju - Nie Mar 27, 2016 09:41

No cóż, trzeba będzie sprowadzać. Dobrze by było jakby zrobić zakup grupowy. Wtedy jest szansa na lepszą cenę.