Zobacz temat - [R75] Podniesienie ciśnienia doladowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R75] Podniesienie ciśnienia doladowania

dawidd - Pią Mar 25, 2016 07:05
Temat postu: [R75] Podniesienie ciśnienia doladowania
Witam
Chciałbym podnieść ciśnienie doładowania turbiny. Standardowo jest ok 1-1,1 bara. I takie ciśnienie miałem zawsze. Po chiptuningu, ciśnienie podczas rozpędzania auta wzrosło do 1,3 bara, a gdy auto już osiągnie (duzą) prędkość to spada do ok 1 bara.
Planowałem podnieść ciśnienie do 1,4, może 1,5 bara - ale nie wiem do czego się odnieść, tego pierwszego ciśnienia podczas rozpędzania, czy tego już ustatkowanego 1 bar. Tylko ze jak podniosę z 1 do 1,4 to podczas rozpędzania ciśnienie dojdzie do ok 1,7 bar, a to już chyba za dużo. Wiec jak?
A może mi gruszka od turbo nie domaga i nie upuszcza ciśnienia odpowiednio? Chociaż przed zmiana map czegoś takiego nie było - przy rozpędzaniu ciśnienie dochodziło do 1,1 max na krotką chwile 1,2 bara. Teraz przy wciśniętym gazie cały czas trzyma 1,3
Będę wdzięczny za podpowiedzi

prebenny - Pią Mar 25, 2016 08:33

Standardowe doładowanie w 75 to 1.2-1.25 bara. Ze spokojem można dać więcej. W tym momencie znam co najmniej 4 jeżdżące 75 (albo w sumie 3, bo moja nie jeździ :/ ale z innych przyczyn :p ) z zaworkiem MBC i podniesionym ciśnieniem do ok. 1.5 bar.
Markzo - Pią Mar 25, 2016 08:35

To o czym piszesz, wynika ze sprawności Twojej sprężarki. Jak masz sterowane doładowanie? w mapach zwiększasz boost? możesz skrócić sztangę WG, to powinno podbić boost w całym zakresie, bo na końcu obrotów spada Ci doładowanie z racji małego turbo i tego, że spaliny mogą już same otwierać sobie klapkę od WG. Musisz patrzeć na peak doładowania, pewnie będziesz miał go w okolicy 2500obr/min i tutaj uważaj, żeby nie dowalić za dużo. Wydaje mi się, że 1,5b w peaku opadające na 1,2b było by sympatyczne, jednak nie wiem, czy to turbo utrzyma 1,2b do końca obrotów.

Pytanie z innej beczki, jakie masz orurowanie i IC? Katalizator masz?

longer86 - Pią Mar 25, 2016 09:39

chciałem zauważyć że turbo u nas jest tylko mechaniczne i zmiana w mapach nie za bardzo może podnieść doładowanie.

Jest tam zwykła gruszka za sprężyną i nie ruszając sztangi nie jesteś w stanie podnieść ciśnienia, chyba że WG jest oporny to wtedy samo z siebie skoczy.

jeśli chodzi o mapy to jest limiter jest mapa boost'a ale map i tak jest tylko do 2.5 czyli 1.5bar doładowania i wyżej nie ma co podnosić.

z Ciekawości muszę wrzucić toafa, zdaje się jest już funkcja wykresu albo przynajmniej logów z live data to zrobie obroty w połączeniu z boostem

Najlepszym rozwiązaniem było by MBC i do tego wskaźnik w kabinie ;)

dawidd - Pią Mar 25, 2016 19:21

prebenny napisał/a:

Standardowe doładowanie w 75 to 1.2-1.25 bara
to pewna informacja? Ja czytałem kiedyś ze 1-1,1
j0zek - Pią Mar 25, 2016 20:22

dawidd napisał/a:
prebenny napisał/a:

Standardowe doładowanie w 75 to 1.2-1.25 bara
to pewna informacja? Ja czytałem kiedyś ze 1-1,1

Na pewno nie 1-1.1

Dokładnie bodajże 1,23, albo 1,24 nie pamiętam.

longer86 - Pią Mar 25, 2016 20:30

Limiter w mapie jest na 1.25
I podobnie tez wskazywala inpa

dawidd - Pią Mar 25, 2016 22:20

To podpowiedzcie czy to że w momencie gazowana mam 1.3 bara a później spada do ok 1 bara gdy osiagne juz jakas ustalona predkosc to normalna sytuacja?
Markzo - Pią Mar 25, 2016 22:27

dawidd napisał/a:
To podpowiedzcie czy to że w momencie gazowana mam 1.3 bara a później spada do ok 1 bara gdy osiagne juz jakas ustalona predkosc to normalna sytuacja?

tak, bo taka charakterystyka tego turbo.

longer86 - Pią Mar 25, 2016 23:57

dawidd, spójrz na to prosto... Kiedy przyspieszasz, masz wyższe spalanie niz jadąc z równą prędkością, silnik jest bardziej wysilony.

Jadąc równo mniejsze spalanie, niższe ciśnienie spalin mniej doladowania.

Markzo - Sob Mar 26, 2016 09:10

longer86 napisał/a:
dawidd, spójrz na to prosto... Kiedy przyspieszasz, masz wyższe spalanie niz jadąc z równą prędkością, silnik jest bardziej wysilony.

Jadąc równo mniejsze spalanie, niższe ciśnienie spalin mniej doladowania.

boost zależy od obciążenia ;) dlatego na postoju nie da rady (bez ALS) osiągnąć całego zadanego doładowania ;) przy przyspieszaniu jest największe obciążenie = najwyższy boost.

dawidd - Nie Mar 27, 2016 08:08

longer86 napisał/a:
awidd, spójrz na to prosto... Kiedy przyspieszasz, masz wyższe spalanie niz jadąc z równą prędkością, silnik jest bardziej wysilony.

Jadąc równo mniejsze spalanie, niższe ciśnienie spalin mniej doladowania.

Tez tak myślę, ale z jednym ale. Czy dociągając go do prędkości max ciśnienie tez nie powinno wzrosnąć do max, w moim wypadku do 1.3? Wczoraj trochę pociągnąłem go po trasie do 180 i ciśnienie było w okolicy 1 bar

longer86 - Nie Mar 27, 2016 09:36

Ale bylo 1 bar ... Miałeś pedal w podłodze? Caly czas przyspieszales?
dawidd, jesli zaglądałeś w mapy to wiesz jak wygląda dawkowanie paliwa i limiter torq i powyżej jakichs obrotów dawki paliwa spadają czyli tez nie osiągniesz dużego doladowania

dawidd - Nie Mar 27, 2016 09:48

longer86 napisał/a:
Miałeś pedal w podłodze? Cały czas przyspieszales?

Nie było pedału w podłodze(utrzymywana byla rowna predkosc 180) bo juz nie było warunków żeby jechać powyżej 180, ale myślę ze tez wiele szybciej by nie poszedł. . Max na starych mapach udało mi sie wycisnąć coś kolo 190-może 195. Na nowych może ciut więcej by poszedł, ale wiele sie nie spodziewam

[ Dodano: Nie Mar 27, 2016 09:48 ]
a tak swoja droga ile udało Wam sie wycisnąć v max z diesla?

longer86 - Nie Mar 27, 2016 11:23

Limiter w mapach jest na 195, czyli na liczniku powinno być kolo 205, bo większość przekłamuje względem gps , mysle ze o v max j0zek sie może wypowiedzieć...
_Matt_ - Nie Mar 27, 2016 14:51

Mnie się udało 210 km/h licznikowe