Zobacz temat - [Freelander 1.8i] Regenrowane Wisko polecani sprzedawcy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 1.8i] Regenrowane Wisko polecani sprzedawcy

silvanael - Pon Kwi 18, 2016 09:43
Temat postu: [Freelander 1.8i] Regenrowane Wisko polecani sprzedawcy
Witam wszystkich,

niestety mam wisko do wymiany, więc mam pytanie do kolegów, czy ktoś może zrobił już sporo km na regenerowanej wiskozie, która działa zbliżenie do oryginału i może polecić jakiegoś sprzedawcę?? Mi w oczy rzuciły się te ogłoszenia:

Alledrogo 1

Alledrogo 2

Mój faworyt 1

To chyba to samo co wyżej

Winu - Pon Kwi 18, 2016 11:34

Kup sobie co tańsze/ładniejsze/masz bliżej/ bardziej ci się podoba...
Dla większości posiadaczy FL w tym kraju wszystkie są dobre :mrgreen:

A tak zastanawiając się na poważnie - zastanów się czy element zaprojektowany jako nierozbieralny - sealed for life - rozbierany przez naszego rodzimego fachowca i wypełniany czymś tam może być "zbliżony do oryginału" :wink:

SyntaX - Pon Kwi 18, 2016 12:26

Jeżeli chcesz by było to zrobione bezpiecznie dla napędów możesz wysłać do mnie.
Jeżeli ma być jak oryginał to niestety czeka Ciebie wydatek około 2000zł.

sknerko - Pon Kwi 18, 2016 12:28

Pierwszy link od góry z Wrocławia, sam miałem i jak będzie trzeba to drugi raz wezmę od niego. Co najmniej kilku moich znajomych na tym jeździ i jest OK. No i masz 24 miesiące gwarancji bez limitu km. Ja zrobiłem na niej w dwa lata 130kkm i teraz już ok 30kkm u nowego właściciela zrobiła w terenie więc daje radę
silvanael - Pon Kwi 18, 2016 12:39

Winu: zgadzam się, że najlepiej pakować kasę w oryginały i jestem tego samego zdania co ty ale pytanie jest czy w 16 letni samochód warto pakować ponad 2000 zł
(2300zł)??? za jedną część gdzie rynkowa wartość samochodu to z wiatrem 10 000 zł? czy nie lepiej wydać te kilkaset zł i jak się za 2 lata sknoci to kupić kolejne i kolejne i kolejne ale i tak będę do przodu... Jeśli tak jak sknerko pisze przejechał na nim 100kk i nic mu nie padło to znaczy, że nie regenerują tego tak beznadziejnie jak to przedstawiasz. Wisko się regeneruje w innych markach nawet w ASO to robią, tylko tutaj land rover sobie zaprojektował dodatkowe źródło dochodu bo inaczej tego nazwać nie można. W każdym bądź razie Sknero czy ird albo dyfer tylni ci nie siadł w między czasie tych 100kk :wink: ??

sknerko - Pon Kwi 18, 2016 12:48

Nic innego nie padło. dyfer owszem umarł ale jeszcze na visko przed regeneracją.
Winu - Pon Kwi 18, 2016 13:43

Cytat:
Winu: zgadzam się, że najlepiej pakować kasę w oryginały i jestem tego samego zdania co ty ale pytanie jest czy w 16 letni samochód warto pakować ponad 2000 zł
(2300zł)??? za jedną część gdzie rynkowa wartość samochodu to z wiatrem 10 000 zł


Koledzy potwierdzą że nie jestem najwłaściwszą osobą aby odpowiedzieć ci na to pytanie :mrgreen: :D

Cytat:
że nie regenerują tego tak beznadziejnie jak to przedstawiasz


Wszystko zależy od tego czego oczekujesz i jakie masz wymagania. Ja osobiście uważam większość tego typu patentów za "ZUO" podobnie jak regenerowane IRD. Ale oferty na allegro robią furorę - i w istocie, ostatnio oglądałem wóz zrobiony w jednym z warsztatów zajmujących się marką i faktycznie jakość robót, jak i samego auta była tak smętna że te 2300 nic by nie zmieniło...

silvanael - Pon Kwi 18, 2016 14:42

Bardzie chodzi o to, że nie same wisko mam do zrobienie tylko całą masę innych usterek jak słabe hamulce z tyłu, gdzie zamierzam wymienić bębny,szczęki i co tam trzeba na oryginalne. Samochód mam z polskiego salonu przez 8 lat serwisowany w ASO, więc nie jest to złom lub jakas przekładka.
Więc te 2300zł to na razie za dużo,bo jeszcze opony muszę wymienić, wezmę wisko regenerowane, wymienię podpory na takie z łożyskami FAG, wymienię krzyżaki dam wał do wyważenia i będę jeździł jak wisko padnie a będę przy kasię to zmienię na oryginalne.

Winu - Pon Kwi 18, 2016 15:02

Plan brzmi sensownie w takim wypadku.
sknerko - Pon Kwi 18, 2016 18:17

silvanael napisał/a:
wymienię podpory na takie z łożyskami FAG,
Zły pomysł przetestowałem u siebie kilka rodzajów podpór nawet z LRowymi. Podpory LR 15kkm przejechały, takie z łożyskami jak piszesz trochę więcej lecz do 20kkm nie dojechały, podpory z Forda transita 32kkm przejechały, A najdłużej bo prawie 100kkm zrobiły podpory za 70pln z Allegro polskie wzmacniane.

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2016 18:17 ]
a najlepsze że podpory LR jechały na samym początku po regeneracji visko i następne po nich były te z allegro

SyntaX - Pon Kwi 18, 2016 19:07

Podpory klecone na łożyskach FAG a GEN Refurb to zupełnie inne podpory.
Winu - Pon Kwi 18, 2016 19:20

A dajcie wy spokój... kupi chłop na co go stać, tak będzie miał.

Na pytanie pt "Potrzebuje części dobrej i taniej" odpowiadam - A po co ci dwie ? :mrgreen:

Cytat:
podpór nawet z LRowymi. Podpory LR 15kkm przejechały

Miałeś gen LR porpory za 700 stów sztuka ? nie wspominałeś :roll:

silvanael - Pon Kwi 18, 2016 21:38

Dobra wał zdjęty, co dziwne wisko zapięte na imadle kręci się i wcale nie tak ciężko wrzucę zaraz filmik to ocenicie ale jakoś nie chce mi się wierzyć że jest sprawne...Zrobię też kilka zdjęć tłumika drgań wiskozy bo na moje jest dobry.
Jeszcze jedno pytanko na 1,2,3 biegu wszystko gra ale kiedy wrzucam 4 to słyszę chrobot może czegoś jeszcze nie zdemontowałem czy poza odkręceniem 4 śrub wały od tylnego mostu coś jeszcze wyjmujemy z niego?

Szczerze czytałem już trochę to forum i nie rozumiem zachwalania jazdy bez wału, ja czuję się dziwnie za kółkiem tego auta bez wału, jakby mniej stabilnie nie wspominając na początku o boksowaniu przy ruszaniu pod górkę.

SyntaX - Pon Kwi 18, 2016 21:53

Jazda bez wału to totalna głupota.
Grozi trwałym uszkodzeniem IRD i przede wszystkim tylnego dyferencjału.
Były przypadki wyjechania flanszy.
Pozrywanie poduszek dyfra to raczej norma.
Masz klucz dynamometryczny ??
Jesteś w stanie sprawdzić jaka siła jest potrzebna do obrócenia wiskozy.

Objawy które opisujesz mogą wynikać z:
- Uszkodzenia podpór
- Uszkodzenia któregoś z łożysk (Bardziej obstawiam to w dyfrze)
- Zerwania którejś z poduszek tylnego dyferencjału.
- Do sprawdzenia też przeguby, zwłaszcza wewnętrzne tylnych półosi.

silvanael - Pon Kwi 18, 2016 22:25

Co do jazdy bez wału jestem tego samego zdania, jeździ się beznadziejnie jak ktoś lubi sobie tłumaczyć niecheć do inwestycji w naprawy tym, że spala mnie to dla mnie komfort jazdy jest dużo lepszy z zapiętym wałem. Zobaczę u kolegi w warsztacie powinnien mieć taki klucz.

Jak był wał wszystko było ok.
podpory wału są zdjęte chyba że chodzi o inne.
jakieś łożysko też obstawiam.
Poduszki zawieszenia i tylnego mostu były robione w 2007 i ostatnio sprawdzane więc raczej nie to.
Sanki tak samo, to nie jest stukanie tylko chrobot, który raz jest raz nie ma.
wał do tylnego mostu przykręcamy 4 śrubami może to ten element który tam został (w moście) tak hałasuje?? Podniosę go na podnośniku i zobaczę co się dzieje to chyba najlepsze rozwiązanie.

oki tutaj link do filmiku z wisko, pewnie źle to sprawdzam jakby co mogę jutro powtórzyć
filmik

sknerko - Pon Kwi 18, 2016 22:29

Winu napisał/a:
Miałeś gen LR porpory za 700 stów sztuka ? nie wspominałeś

Miałem takie jak te https://landstore.pl/lozysko-podporowe-walu-napedowego-przod-tyl-freelander-2-5-v6-od-2001-vin-1a000001-do-2001-vin-1a344953 (Wiem ze to jest do V6 ale moje były do 1.8) kupione na wyprzedaży za 190pln na opakowaniu zielone jajo opisane były jako GKN czyli takie jak na pierwszy montaż. Byłem na nich na zlocie i SyntaX słyszał jak jedna wyła.

Z objawów kolegi czyli chrobotania woskuję, umieranie dyfra bo pewnie w starej rewizji jest, a jak nie to, to sprawdzić łapę IRD półokrągłą czy dobrze dokręcona i nie pęknieta. Jedno i drugie mnie spotkało

SyntaX - Pon Kwi 18, 2016 22:34

Na pewno nie jest zapieczona i wygląda na w miarę OK.
Przyczyny szukał bym tam gdzie opisałem.
Jeżeli na założonym wale jest OK czyli pod obciążeniem obstawiał bym:
- Któres z łożysk
- Tuleja ściekowa tylnego dyfra - Bardzo prawdopodobne
- Podkładki satelit w IRD.
Połóż się pod autem i sprawdź luzy na flanszach tak jak pisałem na PW.

Poszarp tez za dyfer albo dla pewności wykręć i sprawdź poduszki dyfra.

sknerko - Pon Kwi 18, 2016 22:36

ok. 15tys km jeżdżenia na podporach za 4 stówy to w moim przypadku niecałe pół roku jazdy, mogłem nie wspomnieć.
silvanael - Pon Kwi 18, 2016 22:42

Tak dyfra jest w starej rewizji też dziś sprawdziłem, i ręce opadły..
Łapa ird była spawana, więc odpada.
To co pisze kolega Syntax sprawdzę jutro
Sknerko co do jazdy to ja tylko do pracy i z powrotem i czasem gdzieś dalej tyle co ty w pół roku to ja zrobię w 3 lata :P
Jak go podniosę to powinno być słychać gdzie chrupie przynajmniej mam taką nadzieję.
Luz na flanszach proszę powiedz jaśniej bo nie wiem co to jest??

Ok a co myślicie o wisku z filmiku??

SyntaX - Pon Kwi 18, 2016 22:52

Tu masz filmik z ostatniego testu na aucie klienta.
Po rozebraniu IRD stwierdzono:
Uszkodzenie podkładek satelit.
Uszkodzenie łożyska tylnej flanszy
Uszkodzenie łożyska wałka ataku.

https://www.youtube.com/watch?v=z_6yiKlSHHY

sknerko - Pon Kwi 18, 2016 22:53

silvanael napisał/a:
Sknerko co do jazdy to ja tylko do pracy i z powrotem i czasem gdzieś dalej tyle co ty w pół roku to ja zrobię w 3 lata
To tym bardziej nie ołaca sie płacić LR za drogie podpory ale łożyska FAG u mnie były króciótko, pozostałe tez nie specjalnie i najdziwniejsze że te pierwsze z forda aż ponad 30kkm wytrzymały i o ile dobrze pamiętam to na nich właśnie dyfer mi sie zatarł i zmielił
silvanael - Pon Kwi 18, 2016 23:00

Syntax podobnie jak na twoim filmiku mam na tylnim dyfrze jutro go podniosę i się upewnię.
Jeszcze jedno pytanie z innej beczki, mi się przypomniało jaki korek zbiorniczka wyrównawczego polecacie do mojego silnika bo mój puszcza parę, chłodzenie mam już przerobione z termostatem na przód ... :neutral:

SyntaX - Wto Kwi 19, 2016 05:29

Nie korek kolego a zmiana zbiorniczka na nowa rewizję taką jak jest w poliftach.
http://allegro.pl/freelan...6110835428.html
Na tych starych rewizjach raz że korek nie trzymał, dwa że czesto zbiorniczek pod nim pękał.
Zmień na nową rewizję i zapomnij.

Sknerko czemu mnie nie dziwi że się dyfer rozwalił na podporach od Transita.
Raz założyłem na wyraźne życzenie klienta i nigdy więcej.

Po 2 tyg przyjechał by zrobić jeszcze krzyżaki.
Podpory były już całe rude.
Miseczka trzymająca łożysko w gumie to jakaś kpina.
Kawałek blaszki którą wystarczy lekko podważyć a łożysko dosłownie wypada z gumy.
Mam na złomie około 30 podpór.
Mogę porozbierać i sobie porównasz jak co jest zrobione.
Zdjęcia będą mówiły same za siebie.

Jeżeli to ma jeździć to albo GEN refurb jak nie stać na GEN albo podpory z łożyskiem FAG ale nie te składane u nas a z pewnej dystrybucji ze Słowacji.
Mam dla porównania i takie i takie mogę rozebrać wrzucić fotki.
Jakość jednych a drugich to zupełnie inna bajka.

Robię wały w ilościach hurtowych bo mam do tego odpowiednie prasy i wyważarkę.
Wszyscy piszą że do IRD nie da się dostać pewnych elementów a ja je mam.
ale nie sprzedam ich Kowalskiemu który chce robić kolejnego ulepa bo zdobycie tego kosztowało mnie sporo wysiłku.
To towar w ilości kilku szt. czekający na "odpowiedniego człowieka".
Samych zużytych podpór od Freelka mam ... 3 skrzynki złomu.
Mogę porozbierać porobić zdjęcia i sam ocenisz.

Na pewno nie wsadził bym podpór od Transita za wyjątkiem jednej firmy ale dla mnie to rzeźba.
Na pewno nie wsadził bym podpór z firmy BOGAR
http://allegro.pl/podpora...6115365719.html
Guma tak miękka jak nogi nastolatki na koncercie Bibera
Cały wał lata i krzyżaki dostają ostro popalić.
Te z kolei rdzewieją na potęgę:
http://allegro.pl/land-ro...5833703771.html
Po pół roku zdejmujesz je 5kg młotem i przecinakiem

I perełka
http://allegro.pl/podpora...5531712364.html
Najgorszy syf jaki kiedykolwiek miałem.
Można je dosłownie rozebrać śrubokrętem.
Jak to ma wytrzymać ponad 200Nm

http://allegro.pl/land-ro...5643881387.html
Jak wkładać to tylko te.
Z tym że ja mam je w takiej cenie jak pisałem Tobie na PW. ze względu na to że przywiozłem do PL 2 palety tego.
Z tańszych jeszcze dobrze robią te:
http://allegro.pl/podpora...33.html#thumb/1
Tylko czy jest sens jak w podobnej cenie masz u mnie GKN bez mojej marży.
Pracuję jako zaopatrzeniowiec dla kilku dużych sieci warsztatów.
Teraz buduję od podstaw swój warsztat.
Mam swoje dojścia w tym do Oleśnicy ;)

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 05:29 ]
Nie korek kolego a zmiana zbiorniczka na nowa rewizję taką jak jest w poliftach.
http://allegro.pl/freelan...6110835428.html
Na tych starych rewizjach raz że korek nie trzymał, dwa że czesto zbiorniczek pod nim pękał.
Zmień na nową rewizję i zapomnij.

Sknerko czemu mnie nie dziwi że się dyfer rozwalił na podporach od Transita.
Raz założyłem na wyraźne życzenie klienta i nigdy więcej.

Po 2 tyg przyjechał by zrobić jeszcze krzyżaki.
Podpory były już całe rude.
Miseczka trzymająca łożysko w gumie to jakaś kpina.
Kawałek blaszki którą wystarczy lekko podważyć a łożysko dosłownie wypada z gumy.
Mam na złomie około 30 podpór.
Mogę porozbierać i sobie porównasz jak co jest zrobione.
Zdjęcia będą mówiły same za siebie.

Jeżeli to ma jeździć to albo GEN refurb jak nie stać na GEN albo podpory z łożyskiem FAG ale nie te składane u nas a z pewnej dystrybucji ze Słowacji.
Mam dla porównania i takie i takie mogę rozebrać wrzucić fotki.
Jakość jednych a drugich to zupełnie inna bajka.

Robię wały w ilościach hurtowych bo mam do tego odpowiednie prasy i wyważarkę.
Wszyscy piszą że do IRD nie da się dostać pewnych elementów a ja je mam.
ale nie sprzedam ich Kowalskiemu który chce robić kolejnego ulepa bo zdobycie tego kosztowało mnie sporo wysiłku.
To towar w ilości kilku szt. czekający na "odpowiedniego człowieka".
Samych zużytych podpór od Freelka mam ... 3 skrzynki złomu.
Mogę porozbierać porobić zdjęcia i sam ocenisz.

Na pewno nie wsadził bym podpór od Transita za wyjątkiem jednej firmy ale dla mnie to rzeźba.
Na pewno nie wsadził bym podpór z firmy BOGAR
http://allegro.pl/podpora...6115365719.html
Guma tak miękka jak nogi nastolatki na koncercie Bibera
Cały wał lata i krzyżaki dostają ostro popalić.
Te z kolei rdzewieją na potęgę:
http://allegro.pl/land-ro...5833703771.html
Po pół roku zdejmujesz je 5kg młotem i przecinakiem

I perełka
http://allegro.pl/podpora...5531712364.html
Najgorszy syf jaki kiedykolwiek miałem.
Można je dosłownie rozebrać śrubokrętem.
Jak to ma wytrzymać ponad 200Nm

http://allegro.pl/land-ro...5643881387.html
Jak wkładać to tylko te.
Z tym że ja mam je w takiej cenie jak pisałem Tobie na PW. ze względu na to że przywiozłem do PL 2 palety tego.
Z tańszych jeszcze dobrze robią te:
http://allegro.pl/podpora...33.html#thumb/1
Tylko czy jest sens jak w podobnej cenie masz u mnie GKN bez mojej marży.
Pracuję jako zaopatrzeniowiec dla kilku dużych sieci warsztatów.
Teraz buduję od podstaw swój warsztat.
Mam swoje dojścia w tym do Oleśnicy ;)

Winu - Wto Kwi 19, 2016 08:46

silvanael napisał/a:
Syntax podobnie jak na twoim filmiku mam na tylnim dyfrze jutro go podniosę i się upewnię.
Jeszcze jedno pytanie z innej beczki, mi się przypomniało jaki korek zbiorniczka wyrównawczego polecacie do mojego silnika bo mój puszcza parę, chłodzenie mam już przerobione z termostatem na przód ... :neutral:


Zmień zbiornik na nowy typ z nowym korkiem.

SyntaX - Wto Kwi 19, 2016 09:18

Niektórzy mogli mnie źle zrozumieć jeżeli chodzi o IRD.
Mam człowieka który kupił 30 nowych IRD i sprzedaje je na poszczególne elementy.
Nie mniej jednak regeneracja IRD i VCU to nie jest poprawna technologia naprawy a jedynie tymczasowe ratowanie sytuacji.

sknerko - Wto Kwi 19, 2016 09:21

SyntaX nie nakręcaj sie tylko przeczytaj co napisałem wyżej, Transitowe podpory po 160pln szt kupiłem następnego dnia po zakupie auta bo te co były zdechły i nie miałem wyboru bo musiałem mieć czym do roboty jechać i pokonały wszystkie inne z GKNami i FAGami włącznie a wszystkich pokonały tanie podpory z Allegro za 70 pln polskiej produkcji na łożyskach z Kraśnika bodajże. innych podpór jak te za 7 dych moje auto nie zobaczy na pewno bo przelatały u mnie grube tysiące kilometrów i teraz latają dalej u nowego właściciela polnymi drogami i w terenie ok 30kkm.
Winu - Wto Kwi 19, 2016 09:25

A i tak przynajmniej połowę podpór zabija zły montaż :roll:
sknerko - Wto Kwi 19, 2016 09:29

a dyfer zmieliło bo były łożyska skatowane i podkładki sferyczne też. najśmieszniejsze że olej w dyfrze był zmieniany niewiele wcześniej i był czysty nic nie wskazywało na awarię

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 09:29 ]
Winu napisał/a:
A i tak przynajmniej połowę podpór zabija zły montaż
Transitowe montował kto inny a pozostałe jeden warsztat włącznie z tymi co najwięcej przejechały
Winu - Wto Kwi 19, 2016 09:41

Mówię ogólnie, bo na podporach są fasolki, i albo są krzywo, albo przesunięte lekko względem siebie, a to osłony łożyska źle załozone - albo wcale....

Taki katalog przypadków widziałem.

silvanael - Wto Kwi 19, 2016 11:02

Dobra zbiorniczek i korek zamówię, SyntaX rozumiem że ten z linka do aukcji, który podałeś jest oryginalny czyli porządny? Samochód podniosę na podnośniku po pracy i wtedy napiszę co i jak wygląda, i może usłyszę co chrubota myślę jednak, że jakaś łapa puściła, choć w górze mogę g.. usłyszeć.
A jeśli chodzi o podpory to poprzednie były robione w 2008 r. przy przebiegu 160kk i nie było oryginalne dziwne, że wstawili takie w serwisie no ale hulały 9 lat i zrobiły 70 kk, jedno hula dalej. Muszę się przyjrzeć jakiej firmy były.
Aha właśnie jak już mam zabawę na wale to dobrze by było wymienić wszystkie śruby wiecie gdzie dostanę cały zestaw nowych? 6 na przód 2 na środek i 4 na tył?

Winu - Wto Kwi 19, 2016 11:15

W uk :mrgreen: w kraju to ostatnio same niedobitki. Z czego środkowe i do dyfra sa dość zwyczajne, można szukać w metalowym na upartego
silvanael - Wto Kwi 19, 2016 11:19

Właśnie widzę, że posucha jakaś. No nic napiszę do landrowerowego chwali się na stronie że paczki ma co tydzień.
Winu - Wto Kwi 19, 2016 11:33

Taa... jak mi sprzedawał koło pasowe do Td4 to też miał :neutral:
sknerko - Wto Kwi 19, 2016 13:15

a w landstore.pl szukali?
silvanael - Wto Kwi 19, 2016 13:26

a no nie szukali bo widzę, że są na zamówienie wszystko :) Nie mogę znaleźć tylko 2 śrub do wisko
sknerko - Wto Kwi 19, 2016 13:39

dzwoń do nich, ja kupowałem u nich te śruby i na stronie ni hu hu, a przez tel mieli

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 13:39 ]
http://sklep.lr.pl/ można tu spróbować, albo tu http://www.landparts.pl/sklep/list/0/1/

Winu - Wto Kwi 19, 2016 13:58

Lr.pl to mistrzowie wirtualnych stanów... i obsługi petenta.
Landstore ma często towar rozsiany po różnych magazynach i paskudną praktykę obciążania podwójnie klienta za wysyłkę (np jeśli twoje zamówienie jest z wawy i poznania to płacisz za dwie paczki :-| )

Generalnie takich drobiazgów do tych aut w sklepach LR w kraju nie ma i do tego trzeba się przyzwyczaić. Jest głównie podstawowa eksploatacja.

Do większych robót elementy lepiej sprowadzać samemu z UK. Generalnie jest każa pierdoła, szybko i bez problemu. :D

silvanael - Wto Kwi 19, 2016 14:06

oki znalazłem, to chyba to http://www.landparts.pl/sklep/view/4876
Winu - Wto Kwi 19, 2016 14:09

To tylko jedna z 3 rodzajów - patrz czy masz resztę :)
silvanael - Wto Kwi 19, 2016 22:42

oki, posprawdzałem wszystko i tak samochód w górę 4/5 bieg i nie słychać nic niepokojącego filmik

-podpory zdjęte więc nie szumią,
-wszystkie poduszki/tulejki sprawdzone
-sanki/wózek trzyma się
-półośki sprawdzone
-flansze sprawdzone nie wiem jakim cudem ale na tylnym dyfrze nie mam praktycznie żadnego luzu może z 2-3mm jest to stara rewizja i praktycznie od razu bez luzu ruszają koła zobaczcie sami film1
film2

-flansza na IRD sprawdzona jest luz sufmiarką wyszło ok 5mm no ale chyba jakiś luz musi być.
film1
film2

-łapa IRD była pęknięta kiedyś ale została dawno pospawana i się trzyma

Moje podejrzenie teraz, że coś z skrzynią biegów jest nie teges że to chrobotanie to nie zapięcie się biegu. Szumią stare opony i być może okładziny hamulców w przyszłym tygodniu robię całkowity przegląd hamulców i zobaczę w jakim są stanie i wymieniam hurtowo co trzeba.
sorki za wielkość filmików ale przynajmniej jakość porządna i coś widać, żeby je obejrzeć nie trzeba zakładać konta ani się logować do dropoboxa

sknerko - Sro Kwi 20, 2016 08:49

Olej w skrzyni jaki jest? i od kiedy tam zalega? U mnie zalałem nowy olej ale nie MTF94 tylko jakiś inny i trójka zaczęła mi zgrzytać wymieniłem jeszcze raz na MTF94 i jak ręką odjął potem już co 40kkm zmieniałem i lata do dziś bez szelestnie

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 08:49 ]
silvanael napisał/a:
jest to stara rewizja i praktycznie od razu bez luzu ruszają koła zobaczcie sami
Obawiam się że jednak na dyfrze luz powinien być na moim w nowej rewizji był luz tak połowa tego co masz na IRD. Na IRD miałem taki luz przy 180kkm przebiegu i jak poszedł do ludzi przy prawie 300kkm nadal był taki sam.
silvanael - Sro Kwi 20, 2016 09:04

No właśnie nie wiem czy nie zaleję skrzynki sprawdziłem olej i jest czysty i ładny ale co tam wlane to nie wiem, wiem tylko że jest świeży.
Jakiś luz na tylnym dyfrze jest tylko malutki 2 max 3mm.
IRD ma kilka miesięcy (5-6) bo poprzedni właściciel montował go u kumpla w garażu.

sknerko - Sro Kwi 20, 2016 09:17

Koszt MTF94 jest niski i nie ma co się zastanawiać. Swoja drogą u mnie jak po 40kkm zlewałem olej to też był czysty i wyglądał jak świeżo wymieniony. Ale ten pierwszy co zlewałem po poprzednim właścicielu był czarny ale bez wiórków, drugi ten felerny olej był brudnawy ale już ładny (on chyba wypłukał mi skrzynię) i potem już MTF był ładny i czysty wiadomo nieco ciemniejszy jak z butelki ale niewiele.
Winu - Sro Kwi 20, 2016 09:17

Chrobotanie i problemy z zapięciem biegu to może być też wyjechany wybierak... co jest istną plagą wypadku PG1. Trzeba sobie kupić taki sprytny zestaw naprawczy główki wybieraka... właśnie będę testował - zobacyzmy co wyjdzie.

A dyfer w starej rewizji rozleci się zawsze - tylko nie wiadomo kiedy :mrgreen:
Z ird trzeba odczytać numer - bo jak ktoś podmienił starą rewizję na starą rewizję to... patrz wyżej.

sknerko - Sro Kwi 20, 2016 09:22

Winu napisał/a:
wyjechany wybierak...
ale mówisz wewnątrz skrzyni tak?

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 09:22 ]
A chodzi ci o ten drążek co do skrzyni idzie i miesza wodzikiem. To u mnie w poprzednim też się wyrobił ale dopiero przy prawie 300kkm tyle że nie chrobotał a utrudniał nieco wbicie biegu

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 09:22 ]
Napisz gdzie te zestawy naprawcze dostępne są

Winu - Sro Kwi 20, 2016 09:26

Nie, na zewnątrz ten element co się wpina w trzpień wychodzący ze skrzyni - czyli główka drążka.

On jak ma luzy, to mało że utrudnia wbicie biegu to generuje dziwaczne wibracje i hałasy. W L-ce mam taki przypadek właśnie. Skrzynia została wykluczona bo jest po kompletnym remoncie u Mariusza, hałasy i wibracje zostały zdiagnozowane jako wybierak - i jest w tym racja, bo jak trzeszczy to wystarczy że złapię za drążek i lekko go cofnę i robi się cisza.

a zestawik jest taki:
http://www.ebay.co.uk/itm...AWspq5rAG3jsgJw

sknerko - Sro Kwi 20, 2016 09:29

Potwierdzam to jest częste w tych autach.
Winu - Sro Kwi 20, 2016 09:32

Ano, zobaczymy czy to rozwiąże problem



Zastępuje całą główkę, element jes grubszy i ma duże tuleje zamiast dwóch małych.

A tak swoją drogą, to piasty i elementy zawiasu w tym wozie wyglądają jak by pół roku w słonej wodzie stał ?

SyntaX - Sro Kwi 20, 2016 09:45

Wygląda to przyzwoicie na tych filmach.
Ale dyfer jak masz poodkręcane wszystko warto by było oczyścić i czymś prysnąć.
Byle nie po flanszy i uszczelnieniach.
Może jestem zboczony na tym punkcie,ale nienawidzę widoku rudawego metalu.
Zobacz jakie masz rewizje i jak masz stare kup świnkę skarbonkę i powoli odkładaj na nowe elementy.
Generalnie odkąd mam Landka mam też oprocentowane konto na zaskórniaki :mrgreen: :D

Do PG1 zdecydowanie tylko MTF94
Jedno leją Texaco ja osobiście leję Carlube ze względu na lepsza temp. płynięcia.
ale to tylko moje zdanie/
Tak czy inaczej każdy MTF94 będzie lepszy od typowego 75W90.

Co do podpór to faktem jest, że wiele osób porywatnych i o zgrozo mechaników xle je montuje.
O ile na fasolkach jeszcze ustawiaja dobrze o tyle nagminne jest montowanie podpór "brzuszkami" w złą stronę i odwrotne zakładanie osłonek.
Bardzo często widuję też słabo skręcone wały do wiskozy albo wkładanie mufy na frezy bez odpowiedniego środka, krzyżaki za 25 zł to w zasadzie norma.
Do ich zdjęcia używa się zaawansowanego i drogiego narzędzia w postaci kątówki bocznej :P
Postaraj się nagrać dźwięk podczas jazdy.
Tylko uważaj byś nie zrobił sobie z telefonem kuku jak jeden z grupy dyskusyjnej.
iPhone 6s w starciu z landkową opona wypada blado.




silvanael - Sro Kwi 20, 2016 10:19

IRD było zalewane oryginalnym olejem Land rovera. Kumpel mówił bo sam zalewał natomiast nie wiem jak ze skrzynią biegów, i szczerze koszt faktycznie nie jest wielki bo z 80zł do skrzyni 2 litry wchodzą z tego co czytałem więc kupię, zaleję i zobaczę.
Winu też podejrzewam wybierak bo wygląda jak pożal się boże daj znać jak testy bo chętnie bym cały wybierak zdjął wypiaskował zabezpieczył i takie cudo jak ty kupił. Bo faktycznie jak zapnę bieg jeszcze raz to wchodzi albo jak przytrzymam też jest lepiej.Z wstecznym to już ogólnie masakra raz wchodzi raz nie.

Samochód nie stał w wodzie tylko stał pod chmurką rok więc taki efekt. Rdzy nie mam tylko sam nalot już trochę podwozie konserwowałem co widać ale też mnie wkurza rdzawy nalot więc coś z tym zrobię ale powoli nie wszystko na raz.

IRD to chyba stara rewizja i z tego co widziałem remontowana pod koniec zeszłego roku więc tak rozleci się szybciej niż później ale te 80kk może pochodzić. \
Jakie numery ma stare/nowe IRD i w którym miejscu to sprawdzić?

Dwa linki dot. skrzyni biegów i tego zestawu może ktoś ma czas poczytać,
"I fitted the polybush kit along with a UJ off a ford ka, made a massive difference but all the play on the linkage was in the old UJ, I very much doubt the polybush kit would have made any noticeable difference, I only fitted it while everything was off. I later fitted a short shifter and its not as extreme as it thought on the medium throw setting, just makes it a bit nicer to drive. "

"I have done both to mine. First did the poly upgrade (used powerflex on mine), didnt make much difference, then did the UJ upgrade and wow. No slop or anything now.

Dont need to go for a short shifter kit on it, just replace the troublesome knuckle joint. "


http://forums.mg-rover.or...-how-fix-89812/

http://forums.mg-rover.or...ush-kit-659985/

Winu - Sro Kwi 20, 2016 10:29

Wsteczny to standard przy PG1 - ot taka konstrukcja. Nic z tym nie zrobisz, ale o ile z wstecznym można żyć, to biegi do przodu muszą wchodzić precyzyjnie ;)

Zobaczymy - 9 maja wstawiam auto na różne prace pozimowe to się okaże jak to działa :mrgreen:

sknerko - Sro Kwi 20, 2016 10:38

Cytat:
A tak swoją drogą, to piasty i elementy zawiasu w tym wozie wyglądają jak by pół roku w słonej wodzie stał ?
Tez to miałem napisać :mrgreen:
Winu napisał/a:
Zobaczymy - 9 maja wstawiam auto na różne prace pozimowe to się okaże jak to działa
Dobra ale gdzie to kupić?
Winu - Sro Kwi 20, 2016 10:44

Dałem linka do e-baya kilka postów wyżej :P

http://www.ebay.co.uk/itm...AWspq5rAG3jsgJw

silvanael - Sro Kwi 20, 2016 10:47

a co myślicie o takich wynalazkach do skrzyni jak już będę wymieniał to może doleję ?
http://allegro.pl/liqui-m...5317270936.html

Hamulce i całą resztę robię w przyszłym tygodniu to dam przy okazji piasty do wypiaskowania i tyle.

Winu - Sro Kwi 20, 2016 10:49

Do PG1 nic nie lać poza MTFem. To konstrukcja tak wybredna że drugiej takiej nie widziałem... No może poza skrzynią od GTR'a :mrgreen:

Przy piastach nie zapomnij o nowych łożyskach ;)

silvanael - Sro Kwi 20, 2016 11:48

Winu napisał/a:
Do PG1 nic nie lać poza MTFem. To konstrukcja tak wybredna że drugiej takiej nie widziałem... No może poza skrzynią od GTR'a :mrgreen:


Heh czemu mnie to nie dziwi ;-)


Przy piastach nie zapomnij o nowych łożyskach ;)
Hmf mogą być takie bo na rynku są jakieś magnetyczne ale nuby od 2002 r. montowane czym się to różni?
http://landrowerowy.pl/lo...-rud100150.html
producent NSK dobre to czy polecacie coś innego?
Heh z tego tematu wyjdzie cały poradnik dla początkujących właścicieli razem z filmami hehe

Winu - Sro Kwi 20, 2016 12:10

Magnetyczne łożysko jest do aut z nowym typem ABSu, U ciebie jest koronka na piaście do tego celu (w nowszych nie ma).

Ja tam polecam Timkena, Koyo.

silvanael - Czw Kwi 21, 2016 08:39

Zagadka chrubotania rozwiązana skrzynia naprawdę jest czuła i dość specyficzna.
Wygląda na to, że by wrzucić 4 musi być dokładnie powyżej 3100 obrotów i prędkość nie mniejsza niż 60-70/h zbyt szybka zmiana biegu prowadzi do chrobotania. Swoją drogą strasznie krótkie te biegi.

sknerko - Czw Kwi 21, 2016 09:28

Olej w skrzyni panie, olej, to jest twój problem, moja skrzynia na trójce miała focha
Winu - Czw Kwi 21, 2016 11:31

Olej olejem, ale skoro zrobiła się tak wybredna, to stawiał bym na luzy które powodują drgania przy określonej prędkości obrotowej.
SyntaX - Pią Kwi 22, 2016 10:01

Jak już masz ten wał zdjęty to podejdź do sprawy kompleksowo.
Sprawdź podpory i ew.wymień.
Odkręć wiskozę i sprawdź ją na kluczu dynamometrycznym bo takie testy chodzi nie chodzi to wiesz.
Jak jest wał zdjęty to ja bym dla świętego spokoju wykręcił sobie podpory dyfra i obejrzał dokładnie podpory.
Tył do góry i pokręcić kołami nasłuchując czy coś nie szumi z łożyska.
Poszarp półosiami z tyłu zobacz czy nie ma luzów na przegubach.
Olej z dyfra wyssać i przecedzić do jakiegoś słoika przez tetrowa pieluchę.
To samo z olejem IRD skrzynia.
Olej wiele Tobie powie o stanie zespołu napędowego.
Akurat masz weekend wiec ja bym tak to porobił.

Można szukać w ciemno.
Ja tak szukałem co mi stuka przy hamowaniu.
Wydałem chyba 200 zł na wizyty na szarpakach itp.
I Panie tu wszystko idealnie.
Szlak mnie trafił kupiłem elektryczny udar i rozebrałem wszystko na części pierwsze robiąc przy okazji gruntowny przegląd.
Okazało się że jakiś patafian (Pewien zakład w Łodzi) źle zamontował poduszkę amortyzatora (zapomnieli dokręcić nakrętki) i się poluzowało.

Na czterech szarpakach i 2 płytach ślizgowych wyszło jedynie że jeden amortyzator o 7% mniej tłumi drgania.
Przy okazji wyszło że o ile sworznie jak nowe o tyle wahacze już powoli zjada ruda.
wymieniłem wszystko. Przesmarowałem.
Kolega za kratę piwka i karkówkę z grilla po mojemu :razz: zrobił mi geometrię 3D.
Kolega ma plac wielki gdzie stoją TIR'y
60km/h hamowanie z puszczoną kierownicą - idzie jak po sznurku zero stuków puknięć.

Masz rozebrane pół auta - wykorzystaj ten fakt do dokładnego przeglądu.

silvanael - Pią Kwi 22, 2016 10:34

1.Podpory wału są do wymiany to nie ulega żadnym wątpliwościom,
2.No właśnie SyntaX powiedz mi jak to dokładnie sprawdzić na imadle bo największe wątpliwości mam do tego sprzęgła czy średnio zużyte czy złe czy bardzo złe ;-)
3.Podpory dyfra dobre
4.łożyska dobre nic nie szumi więc wymiana w piastach trochę bez sensu.
5. Na półosiach nie ma luzu ale mam drążki geometri/zawieszenia do wymiany bo rdza je załatwiła nigdzie nie mogę znaleźć nowych ani nawet numer części ma ktoś?.
6.Ole w skrzyni biegów wymieniony na MTF94 i jest lepiej ale wiadomo niech się "ułoży" i będzie jeszcze lepiej.
7. Można spuścić oleje i zobaczyć co się dzieje też fakt. Tekturowa pieluszka przepuści te olej?

Z innej beczki jak prawidłowo odpowietrzyć ogrzewanie, skubaniec przestał mi grzać płyn w zbiorniczku dolany po wymianie rozrządu chwilę pogrzał i znowu dupa. Cały czas zimne powietrze leci, termostat też bym wymienił taki będzie prawidłowy czy zamóić coś innego http://landrowerowy.pl/la...-pel500110.html ??

Winu - Pią Kwi 22, 2016 10:40

Cytat:
bo największe wątpliwości mam do tego sprzęgła czy średnio zużyte czy złe czy bardzo złe


Twój samochód to rocznik 2000, ile to auto ma przebiegu? jeżeli na wiskozę nie ma papieru że była wymieniana przy 150-190 tyś to z klucza w rocznikach 98-00 jest do wywalenia. I tyle w tym temacie, dyfer w starej rewizji można trzymać do czasu aż się nie rozwali - potem jego naprawa to nonsens - trzeba kupić poprawioną wersję w nowej rewizji. IRD tak samo.

silvanael - Pią Kwi 22, 2016 10:43

Zgadzam się winu ale podejrzewam że wisko było wymienione, tylko nie wiem przy jakim przebiegu. Biorąc pod uwagę ile rdzawego nalotu było na innych częściach to wisko i wał wyglądają jak nowe ;-P
Winu - Pią Kwi 22, 2016 10:45

Cytat:
Zawieszenia do wymiany bo rdza je załatwiła nigdzie nie mogę znaleźć nowych ani nawet numer części ma ktoś?.

Mam komplet nowych GEN na cały tył, ale propozycja musiała by być rozsądna abym się z nimi rozstał :mrgreen:
2x RGD000060 - to regulacja.

Cytat:
4.łożyska dobre nic nie szumi więc wymiana w piastach trochę bez sensu.

Jak wyjmiesz z piasty do piaskowania to musisz dać nowe...

Cytat:
Z innej beczki jak prawidłowo odpowietrzyć ogrzewanie,

Na wejściu rurek w gródź masz korek do tego celu.
Termostat zależy jaki masz. Tam była modyfikacja. Przeniesiono termostat z bloku na węże chłodziwa. Jeżeli sterczy poza blokiem to ten jest OK. Jeżeli nie to trzeba układ zmodyfikować i termostat przenieść zgodnie z wytycznymi producenta.

silvanael - Pią Kwi 22, 2016 10:49

Cytat:

Jak wyjmiesz z piasty do piaskowania to musisz dać nowe...

No tak racja, piach w łożysku.

Mam ten po modyfikacji wisi na wężach biały w wcześniejszej rewizji chyba był czarny.
Nie wiem kiedy był wymieniany a jak już wymieniam zbiornik z korkiem i sprawdzam całą klimę to go też chcę wymienić. Chyba że go zdejmę i sprawdzę w gotującej się wodzie czy się otwiera.

SyntaX - Pią Kwi 22, 2016 11:02

Wyjąć wiskozę wsadzić w imadło.
Najlepiej rozpiąć sobie mufę na krzyżaku.
Przekręcić 5 razy.
Potem założyć klucz dymamometryczny.
W mufę wkładasz przedłużkę 1/2 z przesuwnym adapterem 1/2.
Nie wiem jak to fachowo nazwać ale chyba wiesz o co mi chodzi
Jak nie odpuszcza przy 110Nm to już klei i trzeba się nim zająć.
140Nm to w zasadzie już śmietnik i prawie na pewno tarczki będą przepalone/pogięte
Nowe puszczają przy 80-90Nm.

Da się to podratować tak na 50.000-100.000km ale wiadomo że to trochę pudrowanie syfa.
Nie mniej jednak jak nie ma kasy na nowa jest to pewien ratunek.