Zobacz temat - [220SD]Po wymianie pompy wtryskowej mega wysokie obroty!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220SD]Po wymianie pompy wtryskowej mega wysokie obroty!

1dawidb - Sob Kwi 23, 2016 16:01
Temat postu: [220SD]Po wymianie pompy wtryskowej mega wysokie obroty!
Panowie,
potrzebuję pomocy, a mianowicie padła w moim roverku pompa wtryskowa (SD) i założyłem drugą (SD) z innego roverka. Teraz po próbie odpalenia auto od razu wchodzi na bardzo wysokie obroty aż trzeba wyłączyć silnik aby się nie rozpad.
Macie jakiś pomysł co mogło pójść nie tak. Dodam że cięgno odbija, śruba regulująca obroty odkręcona.
Nie mam już pomysłów co się mogło przytrafić.

Remigiusz - Sob Kwi 23, 2016 16:17

1dawidb, Jak pompa w środku wyglądała co kupiłeś otwierałeś ja może ? Na ile się wkręca od razu na ponad 3000tys czy idzie wyżej ponad 5.5tys ?

Mozę być zalepione ciężarki odśrodkowej siły i dlatego się kreci jak szalony. Albo opcja nr dwa ze spadł pierścień z nypla lewarka i sobie leży w pompie w pozycji zamkniętej dlatego się tak dzieje. A reaguje w ogolę na pedał gazu ?

Spróbuj dawkę zmniejszyć. Skąd jesteś tak w ogolę ?

Nagraj jakiś filmik najlepiej. A pytanie drugie coś się stało z stara pompę ?? Oddal byś ja za piwo mi :razz:

1dawidb - Sob Kwi 23, 2016 17:10

Kręci jak szalony powyżej 5500 obr.

Nie reaguje na pedał gazu w ogóle.

Możesz bliżej opisać co rozkręcić co sprawdzić bo już mnie do szału doprowadza.

jestem z Wrocławia - pompa ciekła więc ją wymontowałem aby uszczelnoć a jakiś geniusz pokleił ją całą poxipolem - jak Ci taka potrzebna to mogę oddać.

Remigiusz - Sob Kwi 23, 2016 18:13

Wystarczylo byl odkrecic tlokorozdzielacz ta brazowa czescz pompy gdzie ida przewody do wtryskow. Jest na 4 sruby Torx. Lewarek pompy ruszam tym pierscieniem co jest pokazany na filmie w 6:06

https://youtu.be/BNjVKzkhw3c?t=5m42s




https://youtu.be/BNjVKzkhw3c?t=6m6s



Ogladnij sobie filmik i jak bedziesz to sciagal to troche innaczej ja montuej glowice z powrotem niz na tych wszystkich filmach na youtube, trzeba miec dwie sruby dlugie uciete bez glowki i wkreca sie w tedy je na dwie porzednie siebie otwory gdzie ida sruby Torx. One beda sluzyc jako prwadnice. Trzeba tylko pamietac zeby pierscien najpierw zachaczyc o lewarek i wsadzic duze sprezyny.

Opcja dwa ze pompa co kupiles jest w srodku zardzewiała i dlatego tak sie dzeije byly tez takie przypadki. Chetnie taka pompe przygarne bo mi trzeba od czasu do czasu ja na przymiarki.

Masz tutaj jeszcze kilka dzecj moich z demontazu pompy:







Niestety nie nakrecilem filmu z braku czasu :neutral: Reszte na PW tobie wysle w sprawie wysylki :D

1dawidb - Pon Kwi 25, 2016 21:58

I sprawa wyjaśniona.

Pompa zakupiona okazała się uszkodzona.

Reanimacja starej powiodła się idealnie nowe uszczelki i od nowa złożona pompa aż silniczek zaczął pracować jak "pszczółka".

Temat do zamknięcia.

Remigiusz - Pon Kwi 25, 2016 22:07

Git, szczelność jest ważna żeby ciśnienie w pompie było utrzymane jak trzeba w tedy pali od strzała jak kat wtrysku jest idealnie tez ustawiony :)

Gratki ze się udało :P