Zobacz temat - [R45 2.0IDT 2005r] Wywala płyn przez korek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0IDT 2005r] Wywala płyn przez korek

Kobi84 - Sro Maj 04, 2016 11:37
Temat postu: [R45 2.0IDT 2005r] Wywala płyn przez korek
Cześć. Jakiś rok temu zrobiłem ponad 2tys. km po niemieckich autostradach i po powrocie zauważyłem że wywaliło mi korkiem płyn chłodniczy. Wymieniłem wtedy korek i problemu nie było aż do teraz. Znowu mi wywaliło, chciałbym zmienić korek na oryginalny, ale nigdzie nie ma...
Przy okazji może bym wymienil pompę wody, bo nigdy chyba nie była.

Remigiusz - Sro Maj 04, 2016 13:36

Kobi84, Wymien pompe wody jak nie tłoczy wode przrez wezyk gorny i sprawdz czy tez drozna jest chlodnica przy tym nyplu.

Byl nie dawno bardzo dobry temat sie sie zaczelo sporadycznie auto grzac i wywalac plyn przy ostrej jezdzie i sie okazalo ze z lopatek pompy wody juz malo cos zostalo od nowosci.

Kobi84 - Sob Maj 07, 2016 18:07

Chłodnica i wężyk są drożne bo jak nalewałem tym wężykiem wodę to wpływała do zbiorniczka dołem podnosząc jej stan.
Caroline - Pią Maj 27, 2016 13:34

Miałam podobny problem. Wywołało mi płyn przez korek od zbiornika wyrownawczego.
Przyczyną było wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, bo zbierały się w nim spaliny.
Diagnoza prosta. Warsztat-> podłączenie urządzenia z specjalnym płynem do wykrywania spalin w miejscu korka od zbiornika wyrownawczego.
Usterka-> uszczelka pod głowicą.
U mnie było dość nietypowo, bo płyn nie dostawał się do oleju, ani olej do płynu chłodniczego. Tylko same spaliny szły w układ chłodzenia.
Po wymianie uszczelek,płynów i filtra problem zniknął.
Za jakiś czas mogą się też pojawić nagle skoki temperatury silnika. Pierwszy objaw to wywalanie płynu przez korek.

Kobi84 - Pią Maj 27, 2016 18:41

Caroline, Dzięki za odpowiedź. U mnie od momentu odpowietrzenia i zalewania właściwej ilości płynu problem się nie pojawia. Na szczęście :) Nawet w upały.
Caroline - Pią Maj 27, 2016 18:57

U mnie odpowietrzenie układu też pomogło na jakiś czas. Potem problem wrócił. Więc sprawdzenie czy spaliny się nie dostają do układu nie zaszkodzi. To może być początkowy objaw uszczelki pod głowicą.