Zobacz temat - [R-25 Lift] Rozrząd i skrzynia biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R-25 Lift] Rozrząd i skrzynia biegów

janio - Wto Wrz 20, 2016 21:51
Temat postu: [R-25 Lift] Rozrząd i skrzynia biegów
Może ktoś poratuje praktyczną wiedzą?
Roverek 25 poliftowy 1.4 16V 103 KM ma napinacz paska rozrządu automatyczny czy manualny?
Czy w tej skrzyni biegów wymienia się olej, bo nie ma tam korka spustowego? Jeżeli się wymienia to jak?

sknerko - Wto Wrz 20, 2016 21:56

napinacz automatyczny i chyba nie wymienia się oleju bo tam skrzynia od forda
MultecFSO - Wto Wrz 20, 2016 22:08

sknerko napisał/a:
chyba nie wymienia się oleju bo tam skrzynia od forda


Każdy olej się wymienia. To normalny płyn eksploatacyjny i on też się zużywa, mimo że producent napisał, żę jest "lifetime". No bo jak to określić...ile to jest konkretnie?

Wlać jakiś lepszy przekładniowy 75W90 i będzie dobrze.

Napinacz automatyczny, pasek 145 zębów i 26mm szerokości.

janio - Wto Wrz 20, 2016 22:24

Co do napinacza paska rozrządu to sprawa jasna.
Co do manualnej, 5cio biegowej skrzyni biegów sprawa wygląda tak:
Nie ma tam korka spustowego, jak zatem pozbyć się starego oleju?
To czym jest napełniona wygląda na ATF, bo to jakiś czerwony płyn.
To wymienia się czy nie wymienia?

ADI-mistrzu - Sro Wrz 21, 2016 07:00

Olej w skrzyni może co najwyżej się zestarzeć, ale ile na to czasu potrzeba?
luke27 - Sro Wrz 21, 2016 07:31

Nie prościej zaglądnąć w instrukcję serwisową? Każdy płyn eksploatacyjny można wymienić. Olej np. w PG1 po 10tys jest czarny więc w grę wchodzą inne czynniki oprócz starzenia.
sknerko - Sro Wrz 21, 2016 08:50

MultecFSO napisał/a:
Każdy olej się wymienia. To normalny płyn eksploatacyjny i on też się zużywa, mimo że producent napisał, żę jest "lifetime".
Ja to wiem z forum bo sam nie miałem do czynienia ale pod koniec produkcji zakładali skrzynie w której nie ma normalnej możliwosci zmiany oleju. Koniec kropka jak producent nie przewidział to tylko zmieniasz jak skrzynie naprawiasz a nie dla samego twojego dobrego samopoczucia. Zawsze sie da zmienić bo można odessać, tylko po co?
luke27 napisał/a:
Olej np. w PG1 po 10tys jest czarny więc w grę wchodzą inne czynniki oprócz starzenia.
Dlaczego zakładasz że ma PG1 w PG1 jest korek spustowy i tam sie olej wymienia.
Miałem okazje widzieć kiedyś skrzynię a raczej olej z skrzyni gdzie producent nie przewidział wymiany i był raptem nieco ciemniejszy. od czego miałby się robić czarny tam nie ma nagaru ani wysokich temperatur.

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2016 08:50 ]
swoja drogą mam PG1 w Freelanderze, zmieniam olej co 30kkm i nigdy czarny nie był, tak samo nigdy czarny nie był ze skrzyni kątowej. Bardzo ciemny zwykle wylewam z dyfra tylnego ale też nie czarny. Olej z R75 po 150kkm od fabryki był ciemniejszy ale też daleko mu do czerni (Tam nie mam PG1).

bociannielot - Sro Wrz 21, 2016 09:13

sknerko, moj olej z PG 1 był czarny :-P czemu czepiasz się luke27, dał tylko przykład i to dobry bo wg producenta oleju nie musisz wymieniac w PG1 a że kolega janio, nie ma pg1 to zapewne dobrze wiedział gdy podawał ten przykład
luke27 - Sro Wrz 21, 2016 09:21

Nie chodzi o to że ma pg1, bo nie ma. Chodziło o przytoczone przykładu. Wszystko zależy od skrzyni i w jakich warunkach pracuje w moim ma dość ciężko. Nie pisałem też że musi wymienić to pozostawiam jego ocenie. Ja np. wymieniam płyn hamulcowy co rok w autach do użytku na co dzień, sporo osób uzna to za bezsens.
sknerko - Sro Wrz 21, 2016 09:52

bociannielot napisał/a:
sknerko, moj olej z PG 1 był czarny
A mój nie ;P
bociannielot napisał/a:
czemu czepiasz się luke27, dał tylko przykład i to dobry bo wg producenta oleju nie musisz wymieniac w PG1
Od kiedy tak producent zaleca? bo w Freelu jest standardowo wymiana co 60kkm opisana w knipach auta i o ile dobrze pamiętam Rave tez podaje taki przebieg do wymiany w R200/400/25/45. I nie czepiam się tylko jestem z tych co czytają wszystkie instrukcje obsługi.
bociannielot napisał/a:
a że kolega janio, nie ma pg1 to zapewne dobrze wiedział gdy podawał ten przykład
Napisał ze W PG1 jest czarny a ja nie mam czarnego i do tego widziałem olej w skrzyni bez zalecanej wymiany i tez czarny nie był więc? Może wiedział, ale jeżeli pisze że w jednej jest czarny to zakładam ze uważa że we wszystkich jest a to nie prawda.

[ Dodano: Sro Wrz 21, 2016 09:52 ]
luke27 napisał/a:
Wszystko zależy od skrzyni i w jakich warunkach pracuje w moim ma dość ciężko.
I to rozumiem
luke27 napisał/a:
Ja np. wymieniam płyn hamulcowy co rok w autach do użytku na co dzień, sporo osób uzna to za bezsens.
Nie uważam tego za bezsens choć sam tak nie robię, za to zmieniam oleje w przekładniach freela przy każdej zmianie oleju silnika a w skrzyni co druga wymianę silnikowego bo inaczej to auto się zemści :P
bociannielot - Sro Wrz 21, 2016 10:08

luke27, bdb ze wymieniasz hamulcowy, wg instrukcji w praktycznie kazdym samochodzie powinno sie to robic regularnie, moze i off top ale bardzo wazny :ok:
sknerko, podawał ktos kiedys ze niby sie nei wymienia wg producenta oleju w pg1 i taki mit iles razy zostal na forum potworzony stad to zapamietalem, ja w swojej wymienilem mimo tego

MultecFSO - Sro Wrz 21, 2016 15:33

Powiem tak. To że producent nie zaleca, to nie znaczy, że się go nie zmienia. Sknerko, ile to jest według Ciebie okres eksploatacji auta? Skoro olej jest dożywotni to może to być teoretycznie 10, 20, 50 lat. A w praktyce jest to zapewne okres gwarancji + parę lat.
Do oleju w skrzyni dostaje się m.in woda w postaci pary wodnej, która później się skrapla (co ma znaczący wpływ dla olejów przekładniowych GL-5), pojawiają się opiłki metalu (co nie powinno być szokiem przy przebiegu rzędu 200kkm), nie wspominając o tym, że olej odbiera temperaturę z łożysk czy kół zębatych, które nie mają jakiejś wielkiej temperatury, ale jednak. Z biegiem czasu spada lepkość oleju, zwiększa się liczba kwasowa. Nic pozytywnego dla węzłów tarcia.

P.S W skrzyni biegów IB5 bez problemu można spuścić olej, wlać zresztą też.

janio - Sro Wrz 21, 2016 16:03

OK, jakieś 2 godziny temu byłem u mechanika na kanale aby osobiście obadać sprawę. Tam gdzie powinien być korek spustowy na imbus czworokątny jest zaślepka, wygląda to na zrobione fabrycznie. Nie ma jak tego wykręcić. Kupiłem dwa litry MTF-94 i chyba postawię na półkę, skrzynia ma przelatane 150 tysięcy km więc by wypadało wymienić, dziwne rzeczy z tą skrzynią.
ADI-mistrzu - Sro Wrz 21, 2016 17:15

W skrzyniach fordowskich w R45 jak spuścić i zalać olej?
sknerko - Sro Wrz 21, 2016 19:35

Niektórzy twierdzą że się da bez rozbiórki, mnie się wydaje że trzeba skrzynię zrzucić i rozebrać
janio - Sro Wrz 21, 2016 19:53

Bardzo jestem zainteresowany tym sposobem bez rozbiórki, niech jeszcze powiedzą jak to zrobić?
NoPE - Pon Wrz 26, 2016 20:42

janio, jaką masz skrzynię? W R65 jest korek. Wymieniałem olej u siebie i nie radzę 75w90, bo jedynka będzie ciężko wchodzić. W chłodne poranki była tragedia - musiałem czekać do porządnego rozgrzania silnika. Olej tylko 75W80 i taki zaleca producent, więc nie wiem czemu piszecie, że oleju się nie wymienia.
BigBoyPL - Pon Wrz 26, 2016 21:19

NoPE, było pisane że to facelift więc skrzynia IB5.
Tak jak w fordzie metoda strzykawka i rurka albo wyciąganie półosi i mocne przechylenie samochodu.

NoPE - Pon Wrz 26, 2016 21:45

Luz, dobrze wiedzieć.
Opcja ze strzykawką jest OK.

janio - Wto Wrz 27, 2016 08:39

Skrzynia jest IB5, fordowska. Wisi tam jeszcze luźna wtyczka, chyba do podłączenia innej skrzyni. Olej, a raczej to co w niej jest, to jakiś czerwony płyn, może ATF albo CARLUBE MT75??? Olej TEXACO MTF94 do skrzyń R65 i innych roverowskich jest brązowy. Strzykawką i wężykiem da radę to wyciągnąć, i chyba tak zrobię. Ale nie wiem, czy do skrzyni IB5 można wlać MTF94??? Na obecną chwilę jedynka i wsteczny wchodzą opornie. Wiem na bank, że od nowości olej w skrzyni nie był zmieniany.
sknerko - Wto Wrz 27, 2016 08:40

dowiedz się co tam trzeba wlać bo MTF to nie uniwersalny olej
NoPE - Wto Wrz 27, 2016 09:32

Wtyczka jest od czujnika biegu wstecznego. U Cb to opcja do starszych skrzyń jak piszesz.
Bierz się za wymianę oleju. Wg mnie można wlać 75W80 i nic się nie stanie. Założeniem ATF jest brak wymiany przez cały okres eksploatacji.

BigBoyPL - Czw Wrz 29, 2016 21:42

WSD-M2C200-C, GL4. Poczytać na forach forda jakie oleje są zgodne z tą specyfikacją.