Zobacz temat - MG ZR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - MG ZR

Labudin - Sro Sty 10, 2007 13:25
Temat postu: MG ZR
Orientuje sie ktos moze czy trudno jest podciagnac MG ZR tego 160konego tak
gdzies do 200ps??

Brt - Sro Sty 10, 2007 13:48
Temat postu: Re: MG ZR
Labudin wrote:
Cytat:
Orientuje sie ktos moze czy trudno jest podciagnac MG ZR tego
160konego tak gdzies do 200ps??

Tam nie ma turbiny, wiec sądze, że raczej nie będzie łatwo.

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm

Przemek_Docent - Sro Sty 10, 2007 14:07
Temat postu: Re: MG ZR
Labudin wrote:

Cytat:
Orientuje sie ktos moze czy trudno jest podciagnac MG ZR tego 160konego tak
gdzies do 200ps??

Wolnossacego? Nielatwo...
Ogranicznik obrotow troszke w gore,
bedzie pewnie troche wiecej KM... :-)

Poza tym... dolot, wydech, komp, kolo pasowe lekkie,
walki wyrownowazajace (jesli ma)...
Nie znam sie na tuningu N/A...
Przy VVi ostre walki to chyba nie przejdzie tak latwo... :-(
Poza tym kulture pracy zmniejszaja...

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

Bubu - Sro Sty 10, 2007 18:31
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
Orientuje sie ktos moze czy trudno jest podciagnac MG ZR tego 160konego
tak gdzies do 200ps??

Najprościej to chyba będzie założyć świstaka albo kompresor. Lekkie
dmuchanko powinno wystarczyć bez żadnego wielkiego zakuwania :) Z tego co
widziałem na stronie XPower to wersja rajdowa ma 185 koni i można taki
silnik kupić za około 5500 funtów już gotowy do pracy. Natomiast na stronie
jakiegoś klubu MG Rally Team znalazłem informację o ZR, z którego przy n/a
wyciśnięto jakieś 220 koni... przy 7000rpm, ogranicznik na 9000rpm, ale
spokojnie można by go pokręcić do 10000rpm.


--
---------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Wojtek (Bubu)
MG ZR 160
http://bubu.getphoto.pl

Przemek_Docent - Czw Sty 11, 2007 09:08
Temat postu: Re: MG ZR
Bubu wrote:

Cytat:
Natomiast na stronie
jakiegoś klubu MG Rally Team znalazłem informację o ZR, z którego przy n/a
wyciśnięto jakieś 220 koni... przy 7000rpm, ogranicznik na 9000rpm, ale
spokojnie można by go pokręcić do 10000rpm.

Bez zakuwania? Wytrzymuje? Fajnie! :-)
Ciekawe, jakie maksimum i przebieg momentu. Czy to jedzie "z dolu"...

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

Brt - Czw Sty 11, 2007 09:27
Temat postu: Re: MG ZR
Przemek_Docent wrote:
Cytat:
Bubu wrote:

Natomiast na stronie
jakiegoś klubu MG Rally Team znalazłem informację o ZR, z którego
przy n/a wyciśnięto jakieś 220 koni... przy 7000rpm, ogranicznik na
9000rpm, ale spokojnie można by go pokręcić do 10000rpm.

Bez zakuwania? Wytrzymuje? Fajnie! :-)
Ciekawe, jakie maksimum i przebieg momentu. Czy to jedzie "z dolu"...

Właśnie mi by raczej o ten dół chodziło :) W saabach dawali małą turbinę
która szybko się "włączała" własnie w celu podniesienia momentu własnie w
niskich partiach obrotów. Nie ma jak "tybetański wyż" :D

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm

Przemek_Docent - Czw Sty 11, 2007 09:47
Temat postu: Re: MG ZR
Brt wrote:

Cytat:
Właśnie mi by raczej o ten dół chodziło :) W saabach dawali małą turbinę
która szybko się "włączała" własnie w celu podniesienia momentu własnie w
niskich partiach obrotów. Nie ma jak "tybetański wyż" :D

Ano - w wersjach LPT - chyba okolo 170 KM z pojemnosci 2.3.

Ano nie ma :-)

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

Sachar - Pią Sty 12, 2007 19:32
Temat postu: Re: MG ZR
Ogólnie to brytole nie polecają podciągania tego silnika pod większe moce.
Z tego co piszą to 160 to takie optimum - można go podciągnąc o jakieś 10
km - polecają wydech Janspeed, kompletny dolot Pipercrossa i to wszystko
(w w 200 vi można wymienić jeszcze przepustnicę na tę z ZR-a (sporo
większa) - poważniejsze zmiany mogą doprowadzić do przedwczesnego zgonu
silnika.
Ja właśnie testuje 200 vi z dolotem Pipera, przepustnicą z ZR-a, niestety
bez Janspeeda, ale za to bez katalizatorka :-) . Wrażenia są bardzo
pozytywne.

bosniak - Sob Sty 13, 2007 10:55
Temat postu: Re: MG ZR
Sachar wrote:


Cytat:
Ogólnie to brytole nie polecają podciągania tego silnika pod większe moce.
Z tego co piszą to 160 to takie optimum - można go podciągnąc o jakieś 10
km

Panowie pozwolą, że wtrącę swoje 3 grosze. Otóż uważam, że historie typu
nie można podciągnąć bo sie rozleci wsadźmy miedzy bajki. Ja miałem
Tomcata na MBC na 0,7 (fabrycznie 0,6) bara miał 218 KM i 301 nM (ta
skrzynia podobno maks 260nM znosi)-gówno prawda wszystko jest kwestią
jakie łożyska i tarcze sprzęgłowe zastosujemy. Na maksymalnym 0,9 bar'a
(przy wyższym doładowaniu dokładie 0,98 komp odcinał paliwo) jeździłem na
ściganie street (nie cały czas) miał 244 KM i coś koło 350 NM (nie
pamiętam, a wykres dałem razem z autem przy sprzedaży) i jakoś się nie
rozleciał, raz mi tylko półośkę wyrwało ze skrzyni. Uważam, że silnik
ZR'a jest wiele nowszy technologicznie i powinien spoko grubo ponad 200 KM
wytrzymać.


Pozdrawiam i miłego kręcenia.
--
Był 220 coupe turbo z 96r, jest Honda Accord 2.0 iTD z 98r.
214 Si z 97r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Labudin - Nie Sty 14, 2007 12:20
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
Ogólnie to brytole nie polecają podciągania tego silnika pod większe moce.
Z tego co piszą to 160 to takie optimum - można go podciągnąc o jakieś 10
km - polecają wydech Janspeed, kompletny dolot Pipercrossa i to wszystko
(w w 200 vi można wymienić jeszcze przepustnicę na tę z ZR-a (sporo
większa) - poważniejsze zmiany mogą doprowadzić do przedwczesnego zgonu
silnika.
Ja właśnie testuje 200 vi z dolotem Pipera, przepustnicą z ZR-a, niestety
bez Janspeeda, ale za to bez katalizatorka :-) . Wrażenia są bardzo
pozytywne.


a ile obecnie masz w tym mocy??

Sachar - Nie Sty 14, 2007 15:45
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
a ile obecnie masz w tym mocy??


A kto to może wiedzieć? Napewno za mało :-) Na takie pytania to można
odpowiezieć tylko po wizycie na hamowni, a tego na razie nie przewiduję -
wolę zbierać na heble.

piter34 - Pon Sty 15, 2007 10:20
Temat postu: Re: MG ZR
bosniak napisał(a):
Cytat:
Sachar wrote:
Ogólnie to brytole nie polecają podciągania tego silnika pod większe
moce. Z tego co piszą to 160 to takie optimum - można go podciągnąc o
jakieś 10 km
Panowie pozwolą, że wtrącę swoje 3 grosze. Otóż uważam, że historie typu
nie można podciągnąć bo sie rozleci wsadźmy miedzy bajki. Ja miałem
Tomcata na MBC na 0,7 (fabrycznie 0,6) bara miał 218 KM i 301 nM (ta
skrzynia podobno maks 260nM znosi)-gówno prawda wszystko jest kwestią
jakie łożyska i tarcze sprzęgłowe zastosujemy. Na maksymalnym 0,9 bar'a
(przy wyższym doładowaniu dokładie 0,98 komp odcinał paliwo) jeździłem na
ściganie street (nie cały czas) miał 244 KM i coś koło 350 NM (nie
pamiętam, a wykres dałem razem z autem przy sprzedaży) i jakoś się nie
rozleciał, raz mi tylko półośkę wyrwało ze skrzyni. Uważam, że silnik
ZR'a jest wiele nowszy technologicznie i powinien spoko grubo ponad 200 KM
wytrzymać.

Pewnie, że wytrzyma. Wystarczy dołożyć Turbo. ;)
1.8 serii K montowane w MG-ZT (w wersji z turbiną) miały 160KM/5500rpm oraz
215Nm/2100-4600rpm

Wykresy tutaj:
http://www.powertrainltd....ure_product.pdf

Ciekawe jakby to grało z VVC...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Brt - Pon Sty 15, 2007 11:19
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
Pewnie, że wytrzyma. Wystarczy dołożyć Turbo. ;)

Trzeba by go pewnie trochę odpręzyć (1.8 Turbo ma stopień spręzania 9,2 a
1,8 vi 10,5).

Cytat:
Ciekawe jakby to grało z VVC...

No ciekawe :)

Pozdr.


--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm

bosniak - Pon Sty 15, 2007 22:23
Temat postu: Re: MG ZR
Brt wrote:

Cytat:
Pewnie, że wytrzyma. Wystarczy dołożyć Turbo. ;)

Trzeba by go pewnie trochę odpręzyć (1.8 Turbo ma stopień spręzania 9,2 a
1,8 vi 10,5).

Ciekawe jakby to grało z VVC...


Prawdopodobnie rewelacyjnie podobno, w hondach z Vtec z dołożoną turbinką
to mistrzostwo świata, ale to chyba za wysokie progi dla tego pasjonata bo
jak on "zbiera na heble"??, Panowie my o dołożeniu turbo koszt z 8000 zł,
a on zbiera na heble????

--
Był 220 coupe turbo z 96r, jest Honda Accord 2.0 iTD z 98r.
214 Si z 97r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

piter34 - Wto Sty 16, 2007 09:06
Temat postu: Re: MG ZR
bosniak napisał(a):
Cytat:
Brt wrote:
Pewnie, że wytrzyma. Wystarczy dołożyć Turbo. ;)
Trzeba by go pewnie trochę odpręzyć (1.8 Turbo ma stopień spręzania 9,2 a
1,8 vi 10,5).
Ciekawe jakby to grało z VVC...
Prawdopodobnie rewelacyjnie podobno, w hondach z Vtec z dołożoną turbinką
to mistrzostwo świata, ale to chyba za wysokie progi dla tego pasjonata bo
jak on "zbiera na heble"??, Panowie my o dołożeniu turbo koszt z 8000 zł,
a on zbiera na heble????

Bubu wcale nie dał nam do zrozumienia, że ma nnnn PLN do władowania w auto.
Grzecznie zapytał co w ogóle można z tym silnikiem osiągnąć.
A tak swoją drogą to uważam, że lepsze hamulce -> mocniejszy silnik to lepsza
droga niż mocniejszy silnik -> lepsze hamulce. ;)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Wto Sty 16, 2007 10:12
Temat postu: Re: MG ZR
piter34 wrote:

Cytat:
A tak swoją drogą to uważam, że lepsze hamulce -> mocniejszy silnik to
lepsza droga niż mocniejszy silnik -> lepsze hamulce. ;)

Fakt. Madrzy ludzie tak pisza :-)

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Wto Sty 16, 2007 14:13
Temat postu: Re: MG ZR
Sachar napisał(a):
Cytat:
Gościu, nie każdy sra kasą tatusia na lewo i prawo, niektórzy muszą sami
zarobić na utrzymanie swojego aua.

Znasz bosniaka?

Cytat:
Po drugie, myslałem że ten klub to grono ludzi których łączy wspólna pasja
do samochodów konkretnej marki, ale jak narazie to zauważyłem jakiegoś
31-latka z umysłem maksymalnie 15-latka, śmigającego po wspaniałych,
polskich autostradach swoją cudowną hondą na oleju z Biedronki.

Tylko tyle zauważyłeś tutaj na grupie...?

Cytat:
Nic tylko
pogratulowac, co w tym miejscu czynię: Gratuluję Ci Bośniak wspaniałego
wozu i dojrzałości psychicznej! Sory za O.T. ale musiałem coś napisać. Mam
nadzieję, że nikogo niepotrzebnie moja wypowiedź nie urazi, a jeśli tak to
z góry przepraszam.

Te Twoje klapki na oczach to mnie uraziły. :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Sachar - Wto Sty 16, 2007 15:21
Temat postu: Re: MG ZR
bosniak wrote:

Cytat:
ale to chyba za wysokie progi dla tego pasjonata bo jak on "zbiera na heble"??
Panowie my o dołożeniu turbo koszt z 8000 zł,

Gościu, nie każdy sra kasą tatusia na lewo i prawo, niektórzy muszą sami
zarobić na utrzymanie swojego aua.
Po drugie, myslałem że ten klub to grono ludzi których łączy wspólna pasja
do samochodów konkretnej marki, ale jak narazie to zauważyłem jakiegoś
31-latka z umysłem maksymalnie 15-latka, śmigającego po wspaniałych,
polskich autostradach swoją cudowną hondą na oleju z Biedronki. Nic tylko
pogratulowac, co w tym miejscu czynię: Gratuluję Ci Bośniak wspaniałego
wozu i dojrzałości psychicznej! Sory za O.T. ale musiałem coś napisać. Mam
nadzieję, że nikogo niepotrzebnie moja wypowiedź nie urazi, a jeśli tak to
z góry przepraszam.

A jeśli chodzi o przeróbki 1.8 vvc to polecam przejrzenie forum MG-Rover
- jest tam wiele przydatnych informacji na temat przeróbek tego motorku,
jak też wielu innych. Zamiast uturbiania vvc polecają raczej zmiane
silnika na fabryczny 2.0 T, i wydaje mi się, że to słuszny kierunek i
koszt zabiegu jest zapewne podobny, a wynik nie będzie kwestią przypadku
(uda się - nie uda, lub wybuchnie - nie wybuchnie).
Przepraszam za zbyt długi wywód, i zapraszam do KONSTRUKTYWEJ polemiki.
P.S. Wracając jeszcze raz do kwestii zbierania na heble, proponuję
niektórym sprawdzić ceny wyczynowych zestawów i dopiero wtedy o pisanie
komentarzy

jeszcze pozdro
Sachar
--

200vi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Sachar - Wto Sty 16, 2007 20:35
Temat postu: Re: MG ZR
piter34 wrote:

Cytat:
Znasz bosniaka?

Nie znam. A myślisz że warto go poznać? Może kasą sypnie?

Cytat:
Tylko tyle zauważyłeś tutaj na grupie...?

To był mój pierwszy post i pierwsze spostrzeżenia z odpowiedzi na niego.

Cytat:
Te Twoje klapki na oczach to mnie uraziły. :)

W takim razie przepraszam :-)

Sachar
--

200vi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

srbenda - Czw Sty 18, 2007 15:57
Temat postu: Re: MG ZR
"speed costs money - how fast you want to go?"
proste, no nie? ;)
a z 1.8 sie da wyciagnac grubo ponad 200KM w N/A ale to juz powazne
koszty...
po dolozeniu sprezarki granica jest wytrzymalosc tulei (zakladam wymiane
tlokow i korb) ktora nie jest zbyt wysoka (niestety).
realnie - wydech, dolot, glowica i remap i powinno byc 180-190KM
--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Adolvo - Czw Sty 18, 2007 18:30
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
realnie - wydech, dolot, glowica i remap i powinno byc 180-190KM
--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Panowie.. tak wszyscy liczycie tylko te "kuce"..
...porównajcie sobie różnice w K-serii 1.8 i VVC
np. na modelu MGF..

120 i 145KM ale.. porównajcie sobie obroty przy których
są osiągane.. odpowiednio 5500 i 7000obr/min..
ale najważniejsza sprawa.. moment obrotowy..
165 i 174Nm raptem 9Nm różnicy na korzyść VVC,
jednakże osiągane przy 2750 i 4500 obr/min..

przebieg mocy i momentu (również opinie forum zagr.)
wkyazuje drobną przewagę VVC.. ale tylko i wyłącznie
przy maksymalnym wykorzystaniu osiągów!!..
czyli w 80% przypadków na drodze korzyść będzie po
stronie zwykłego poczciwego 1.8MPi.. :)

osobiście cierpię na niedobór powera u siebie,
dlatego już się zacząłem ślinić na widok 1.8 T..
wystarczy sobie wyobrazić..
1.8 VVC 160KM przy 6900obr/min i 174Nm przy 4700obr
1.8 T 160KM prz 5500obr/min i 215!!!Nm 2100-4600obr..

jedno i drugie auto ma 160KM.. a różnica w jeździe to..
PRZEPAŚĆ!!..

więc kto chce sprzedać takie 1.8 T?.. :DAdolvo

MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

brt - Czw Sty 18, 2007 21:42
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
Panowie.. tak wszyscy liczycie tylko te "kuce"..

Prawie wszyscy ;) ;) :D

Cytat:
..porównajcie sobie różnice w K-serii 1.8 i VVC
np. na modelu MGF..

120 i 145KM ale.. porównajcie sobie obroty przy których
są osiągane.. odpowiednio 5500 i 7000obr/min..
ale najważniejsza sprawa.. moment obrotowy..
165 i 174Nm raptem 9Nm różnicy na korzyść VVC,
jednakże osiągane przy 2750 i 4500 obr/min..

przebieg mocy i momentu (również opinie forum zagr.)
wkyazuje drobną przewagę VVC.. ale tylko i wyłącznie
przy maksymalnym wykorzystaniu osiągów!!..
czyli w 80% przypadków na drodze korzyść będzie po
stronie zwykłego poczciwego 1.8MPi.. :)

osobiście cierpię na niedobór powera u siebie,
dlatego już się zacząłem ślinić na widok 1.8 T..
wystarczy sobie wyobrazić..
1.8 VVC 160KM przy 6900obr/min i 174Nm przy 4700obr
1.8 T 160KM prz 5500obr/min i 215!!!Nm 2100-4600obr..

jedno i drugie auto ma 160KM.. a różnica w jeździe to..
PRZEPAŚĆ!!..

No comment :D :D

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
bezawaryjnej eksploatacji Roverków w 2007 roku Wam życzę ;)

piter34 - Pią Sty 19, 2007 08:28
Temat postu: moc maksymalna vs moment obrotowy
Adolvo napisał(a):
Cytat:
1.8 VVC 160KM przy 6900obr/min i 174Nm przy 4700obr
1.8 T 160KM prz 5500obr/min i 215!!!Nm 2100-4600obr..
jedno i drugie auto ma 160KM.. a różnica w jeździe to..
PRZEPAŚĆ!!..

I to jest najlepszy przykład na to, że nie samą mocą żyje człowiek. ;)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Pią Sty 19, 2007 09:04
Temat postu: Moc sie nie liczy :)
piter34 wrote:

Cytat:
I to jest najlepszy przykład na to, że nie samą mocą żyje człowiek. ;)

Caly czas to mowie :)
Liczy sie wielkosc i przebieg momentu. Tylko.

A i tak zawsze jest za maly ;-)

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Pią Sty 19, 2007 09:19
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
Przemek_Docent napisał(a):
Cytat:
piter34 wrote:
I to jest najlepszy przykład na to, że nie samą mocą żyje człowiek. ;)
Caly czas to mowie :)
Liczy sie wielkosc i przebieg momentu. Tylko.

W praktyce tak, ale parametr mocy maksymalnej dość dobrze oddaje możliwości
silnika.
Gdybyś pokazał komuś wykresy momentu dla 1.4 103KM serii K oraz 2.0 105KM serii
L i zapytał, które auto wygra w sprincie, to ten ktoś by się pewnie tylko głupio
przyglądał i nie znał odpowiedzi.
Gdybyś powiedział, że jeden ma 103KM, a drugi 105KM to odpowiedź byłaby bardziej
oczywista (choć niezgodna z prawdą ;-)

Cytat:
A i tak zawsze jest za maly ;-)

Zawsze. ;)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Pią Sty 19, 2007 09:31
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
piter34 wrote:

Cytat:
Przemek_Docent napisał(a):

piter34 wrote:

I to jest najlepszy przykład na to, że nie samą mocą żyje człowiek. ;)

Caly czas to mowie :)
Liczy sie wielkosc i przebieg momentu. Tylko.


W praktyce tak, ale parametr mocy maksymalnej dość dobrze oddaje
możliwości silnika.

Jasne, ze tak. :-)
Tyle, ze moc wyciagniesz bezbolesnie z wykresu momentu.
A ze moc rosnie linowo dla plaskiego przebiegu momentu,
to jak dlugo moment leci w miare poziomo na obrotach
(a nawet powolutku opada), moc jeszcze rosnie :-)
I wiesz wszystko.

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Pią Sty 19, 2007 09:35
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
Przemek_Docent napisał(a):
Cytat:
piter34 wrote:
Przemek_Docent napisał(a):
piter34 wrote:
I to jest najlepszy przykład na to, że nie samą mocą żyje człowiek. ;)
Caly czas to mowie :)
Liczy sie wielkosc i przebieg momentu. Tylko.
W praktyce tak, ale parametr mocy maksymalnej dość dobrze oddaje możliwości
silnika.
Jasne, ze tak. :-)
Tyle, ze moc wyciagniesz bezbolesnie z wykresu momentu.
A ze moc rosnie linowo dla plaskiego przebiegu momentu,
to jak dlugo moment leci w miare poziomo na obrotach
(a nawet powolutku opada), moc jeszcze rosnie :-)
I wiesz wszystko.

Właśnie, że nie wiem.
Odsyłam Cię do wykresów 1.4 serii K vs 2.0 serii L.
Zwykły laik nie policzy sobie mocy, nie będzie nawet wiedział w jakim zakresie
obrotów jej szukać. :)
Jak mu podasz moc maksymalną, to stanie się nagle 2 razy mądrzejszy.

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Pią Sty 19, 2007 09:58
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
piter34 wrote:

Cytat:
Właśnie, że nie wiem.
Odsyłam Cię do wykresów 1.4 serii K vs 2.0 serii L.
Zwykły laik nie policzy sobie mocy, nie będzie nawet wiedział w jakim
zakresie obrotów jej szukać. :)
Jak mu podasz moc maksymalną, to stanie się nagle 2 razy mądrzejszy.

Hehe... Zwykly laik w ogole nie poprosi o ten wykres :-P
Tylko: "Ile to ma koni?"

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Pią Sty 19, 2007 10:37
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
Przemek_Docent napisał(a):
Cytat:
piter34 wrote:
Właśnie, że nie wiem.
Odsyłam Cię do wykresów 1.4 serii K vs 2.0 serii L.
Zwykły laik nie policzy sobie mocy, nie będzie nawet wiedział w jakim
zakresie obrotów jej szukać. :)
Jak mu podasz moc maksymalną, to stanie się nagle 2 razy mądrzejszy.
Hehe... Zwykly laik w ogole nie poprosi o ten wykres :-P
Tylko: "Ile to ma koni?"

I właśnie to mam na myśli.
Dla 9x % kierowców liczy się tylko moc...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Pią Sty 19, 2007 12:10
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
piter34 wrote:

Cytat:
I właśnie to mam na myśli.
Dla 9x % kierowców liczy się tylko moc...

Masz calkowita racje.
Dla nich niewazne, ze auto do 5 tys. obr./min. nie jedzie.
Wazne, ze na 8 tys. obr. ma 200 KM.

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

piter34 - Pon Sty 22, 2007 15:29
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
srbenda napisał(a):
Cytat:
Przemek_Docent wrote:
Dla nich niewazne, ze auto do 5 tys. obr./min. nie jedzie.
Wazne, ze na 8 tys. obr. ma 200 KM.
zalezy kto co lubi ;) na codzien samochod ktory jedzie "od dolu" z duza
kultura pracy a na weekend i zabawe cos co sie kreci okolo 8000rpm (albo
wiecej). ja tum lubie wiertarki, jeszcze jestem mlody...

Są takie wiertarki, które od dołu też dobrze ciągną...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przemek_Docent - Pon Sty 22, 2007 15:44
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
piter34 wrote:

Cytat:
zalezy kto co lubi ;) na codzien samochod ktory jedzie "od dolu" z duza
kultura pracy a na weekend i zabawe cos co sie kreci okolo 8000rpm (albo
wiecej). ja tum lubie wiertarki, jeszcze jestem mlody...

Są takie wiertarki, które od dołu też dobrze ciągną...

Ot i z ust mi wyjal! :-D

--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 117 kkm + 620SDi '97 BRG 225 kkm
Wszystko x2 ;-) http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy

srbenda - Pon Sty 22, 2007 16:42
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
Przemek_Docent wrote:

Cytat:
Dla nich niewazne, ze auto do 5 tys. obr./min. nie jedzie.
Wazne, ze na 8 tys. obr. ma 200 KM.


zalezy kto co lubi ;) na codzien samochod ktory jedzie "od dolu" z duza
kultura pracy a na weekend i zabawe cos co sie kreci okolo 8000rpm (albo
wiecej). ja tum lubie wiertarki, jeszcze jestem mlody...

Adolvo - Pon Sty 22, 2007 18:10
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
Cytat:
zalezy kto co lubi ;) na codzien samochod ktory jedzie "od dolu" z duza
kultura pracy a na weekend i zabawe cos co sie kreci okolo 8000rpm (albo
wiecej). ja tum lubie wiertarki, jeszcze jestem mlody...

ja też bardzo lubię..
dlatego kiedyś znowu kupię 2 kółeczka :)
i.. 14.000obr/min.. :)))

--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa

Labudin - Pon Sty 22, 2007 22:59
Temat postu: Re: MG ZR
Cytat:
a ile obecnie masz w tym mocy??


A kto to może wiedzieć? Napewno za mało :-) Na takie pytania to można
odpowiezieć tylko po wizycie na hamowni, a tego na razie nie przewiduję -
wolę zbierać na heble.


jesli jestes z okolic krakowa albo katowic to zapraszam mam G-techa RR

piter34 - Wto Sty 23, 2007 09:14
Temat postu: Re: MG ZR
Labudin napisał(a):
Cytat:
a ile obecnie masz w tym mocy??
A kto to może wiedzieć? Napewno za mało :-) Na takie pytania to można
odpowiezieć tylko po wizycie na hamowni, a tego na razie nie przewiduję -
wolę zbierać na heble.
jesli jestes z okolic krakowa albo katowic to zapraszam mam G-techa RR

On mierzy mph, czy kmh?

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

bosniak - Wto Sty 23, 2007 11:28
Temat postu: Re: MG ZR
Sachar wrote:


Cytat:
piter34 wrote:

Znasz bosniaka?

Nie znam. A myślisz że warto go poznać? Może kasą sypnie?


Frajer


--
Był 220 coupe turbo z 96r, jest Honda Accord 2.0 iTD z 98r.
214 Si z 97r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Sachar - Wto Sty 23, 2007 22:52
Temat postu: Re: MG ZR
bosniak wrote:

Cytat:
Frajer

No to miło że się w końcu przedstawiłeś :-)

Sachar

Andrzej Seneczko - Sro Sty 24, 2007 12:58
Temat postu: Re: Moc sie nie liczy :)
piter34 napisał(a):

Cytat:
Są takie wiertarki, które od dołu też dobrze ciągną...

ale one maja "wolne" obroty na poziomie 4 tys. :)


--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Rover 214 Si
Puławy