Zobacz temat - tłumik sportowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - tłumik sportowy

banek - Nie Maj 06, 2007 13:30
Temat postu: tłumik sportowy
Witam
Ostatnio w moim roverku posypał sie tłumik końcowy a konkretnie ten kawałek rury który idzie od łączenia do tłumika i tak myśle żeby założyć sobie sportowy tłumiczek. Wiec mam pytanko czy da rade kupic dedykowany tłumik do roverka (214) czy tylko uniwersalny? A może idzie dopasować z innego autka????

peter200 - Nie Maj 06, 2007 15:22

Oczywiście, że są dedykowane, np. Supersprint- tłumik końcowy: 978,12zł.
A do tego żeby zrobić komplet: przedni tłumik (zamiast katalizatora): 544,34zł i rura środkowa: 408,46zł.
Ceny podałem z jednego ze sklepów internetowych.

banek - Nie Maj 06, 2007 16:05

eeee z przyczyn ekonomicznych dedykowane raczej odpadają :P

To może macie w swoich roverkach załozone uniwersalne tłumiki. Jakie byscie polecali???

xavier - Nie Maj 06, 2007 19:05

ja mam wsadzony koncowy uniwersalny ultera:)..jezdze juz 3 miechy na takim i jestem bardzo zadowolny :twisted:
pawciu87 - Nie Maj 06, 2007 19:19

ja mam koncowke ultera tylko, ale tak zalozona ze wyglada jak sportowy,kompletny wydech... a co najwazniejsze pieknie wyglada i cicho pracuje :mrgreen:
xavier - Nie Maj 06, 2007 19:24

u mnie o cichosci niema mowy :twisted: ..kompletny przelot od kolektroa wydechowego rurka 70mm zakonczona tym ze wlasnie tlumikiem :twisted: ..powiem jedno jak przycisne na 3 biegu to wlaczaja sie alarmy w innych autkach :twisted:
pawciu87 - Nie Maj 06, 2007 19:29

xavier napisał/a:
u mnie o cichosci niema mowy :twisted: ..kompletny przelot od kolektroa wydechowego rurka 70mm zakonczona tym ze wlasnie tlumikiem :twisted: ..powiem jedno jak przycisne na 3 biegu to wlaczaja sie alarmy w innych autkach :twisted:


haha :mrgreen: wiesz ale przy dieslu taki dzwiek bylby zachaczeniem o kiche... wiec postawilem tylko na efektowny wyglad :grin:

Valander_wwa - Nie Maj 06, 2007 19:39

pawciu87 napisał/a:
xavier napisał/a:
u mnie o cichosci niema mowy :twisted: ..kompletny przelot od kolektroa wydechowego rurka 70mm zakonczona tym ze wlasnie tlumikiem :twisted: ..powiem jedno jak przycisne na 3 biegu to wlaczaja sie alarmy w innych autkach :twisted:


haha :mrgreen: wiesz ale przy dieslu taki dzwiek bylby zachaczeniem o kiche... wiec postawilem tylko na efektowny wyglad :grin:


zawsze mozna modulator walnąć... tak jak teraz robią w serii nowych bmw 3 z literką d;)

pawciu87 - Nie Maj 06, 2007 19:43

Valander_wwa napisał/a:


zawsze mozna modulator walnąć... tak jak teraz robią w serii nowych bmw 3 z literką d;)


zebym to ja mial czas i checi na takie zabawy :twisted:

HaDeSsS - Nie Maj 06, 2007 23:59

polecam Mugena ;) ale ze len ze mnie i nie chce mi sie pisac , to uzyj opcji szukaj i znajdziesz w tym dziale temat o tym ;)
ceremony - Wto Maj 08, 2007 00:42

Jak masz kolo 1200 PLN to zrob od razu caly uklad wydechowy z kwasowki i przynajmniej bedziesz go mial na wieki. A przede wszystkim daj odetchnac swojemu autku, sam ryczacy wydech to w co drugim seicento siedzi, ale oprocz daleko zbyt basowego dzweku jak na taki gowniany maly silniczek nic ale to nic nie daje. Kompletny uklad wydechwy oprocz pieknego dzwieku jaki w rzeczywistosci wydaje silnik (a napewno nie jest to brzeczacy ryk) pozwala uzyskac w wolnossacych autach w zaleznosci od tego pod jaki kolektor wydechowy go podepniesz, od 7 do nawet 15 konikow. Wiem bo w poprzednim aucie mialem efekt zmierzony na hamowni, ale to jaki efekt odczule jak wsiadlem do srodka, jest porostu nie do opisania.. jak by ktos wycagnal z rury wydechowej dlugo tam zalegajacego ziemniaka :mrgreen: naprawde warto. Polecam firme El-tec ale tez ZT Zastec Tuning, Trax Racing, Tomson..
peter200 - Wto Maj 08, 2007 01:08

Zdecydowanie popieram przedmówcę.
Jak coś robić, to robić dobrze albo nie robić nic.
A najtaniej będzie kupić używany, fabryczny tłumik.

BTW "ceremony" czy nie stałeś wczoraj (poniedziałek) ok. 17.00 na skrzyżowaniu przy "śpiących" żółtym ZR-em?

Moloch - Wto Maj 08, 2007 07:44

ceremony napisał/a:
Jak masz kolo 1200 PLN to zrob od razu caly uklad wydechowy z kwasowki i przynajmniej bedziesz go mial na wieki. A przede wszystkim daj odetchnac swojemu autku, sam ryczacy wydech to w co drugim seicento siedzi, ale oprocz daleko zbyt basowego dzweku jak na taki gowniany maly silniczek nic ale to nic nie daje. Kompletny uklad wydechwy oprocz pieknego dzwieku jaki w rzeczywistosci wydaje silnik (a napewno nie jest to brzeczacy ryk) pozwala uzyskac w wolnossacych autach w zaleznosci od tego pod jaki kolektor wydechowy go podepniesz, od 7 do nawet 15 konikow. Wiem bo w poprzednim aucie mialem efekt zmierzony na hamowni, ale to jaki efekt odczule jak wsiadlem do srodka, jest porostu nie do opisania.. jak by ktos wycagnal z rury wydechowej dlugo tam zalegajacego ziemniaka naprawde warto. Polecam firme El-tec ale tez ZT Zastec Tuning, Trax Racing, Tomson..


No zgodzę się z Tobą, że z kwasu da się dużo zrobić ale 1200 to troszke przymało...

Ale Czemu się czepiasz seicento kumpel mojego znajomego uzyskał jak narazie 146 km z silniczka 1.1 (Turbo)

ceremony - Wto Maj 08, 2007 09:39

peter200 napisał/a:
Zdecydowanie popieram przedmówcę.
Jak coś robić, to robić dobrze albo nie robić nic.
A najtaniej będzie kupić używany, fabryczny tłumik.

BTW "ceremony" czy nie stałeś wczoraj (poniedziałek) ok. 17.00 na skrzyżowaniu przy "śpiących" żółtym ZR-em?


Chyba nie, bo mój ZR jest czarny ;)

[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 9:48 am ]
Moloch napisał/a:


No zgodzę się z Tobą, że z kwasu da się dużo zrobić ale 1200 to troszke przymało...


no mowie ze za 900-1200 mozna zrobic z kwasowki ale z jednym tlumikiem koncowym i bez katalizatora, taka.. uboga wersja ;) na komplet trzeba wydac nie wiecej niz 1700PLN do naszych autek, bo krotkie sa.


Moloch napisał/a:
Ale Czemu się czepiasz seicento kumpel mojego znajomego uzyskał jak narazie 146 km z silniczka 1.1 (Turbo)


Nie czepiam sie profi zrobionego auta, 143 km w seicento to rakieta kolo 6 sekund do setki ma pewnie :twisted: szacunek do takich malych scigaczy mam akurat.

Mowilem o seryjnych seicento czy cinquecento z glosnym na maxa tlumikiem, a to jest dla mnie smieszne jak cos ryczy a nie jezdzi. :lol: To sie tyczy niestety wszystkich, czasem nawet sportowych samochodow, ktorych wlasciciele nie maja pojecia o tuningu mechanicznym i montuja sobie byle tlumik "basowy".. :roll:

Moloch - Wto Maj 08, 2007 10:20

ceremony napisał/a:
no mowie ze za 900-1200 mozna zrobic z kwasowki ale z jednym tlumikiem koncowym i bez katalizatora, taka.. uboga wersja na komplet trzeba wydac nie wiecej niz 1700PLN do naszych autek, bo krotkie sa.
ceremony napisał/a:
Nie czepiam sie profi zrobionego auta, 143 km w seicento to rakieta kolo 6 sekund do setki ma pewnie szacunek do takich malych scigaczy mam akurat.

146 KM :razz: no to jest rakieta jak chcesz sobie go zobaczyć to jest on w którymś GT takie niebiesko-granatowe seicento :wink: ale to jest dopiero pierwszy etap zmian przeprowadzonych w nim... :roll: pewnie zrobią w nim z 300 KM

Mowilem o seryjnych seicento czy cinquecento z glosnym na maxa tlumikiem, a to jest dla mnie smieszne jak cos ryczy a nie jezdzi. To sie tyczy niestety wszystkich, czasem nawet sportowych samochodow, ktorych wlasciciele nie maja pojecia o tuningu mechanicznym i montuja sobie byle tlumik "basowy"..


Tak Zwany Wiejski Tuning :razz: mnie najbardziej denerwują takie Calibry i Bety z LPG :evil: :evil:

banek - Wto Maj 08, 2007 10:57

ceremony napisał/a:

Mowilem o seryjnych seicento czy cinquecento z glosnym na maxa tlumikiem, a to jest dla mnie smieszne jak cos ryczy a nie jezdzi. :lol: To sie tyczy niestety wszystkich, czasem nawet sportowych samochodow, ktorych wlasciciele nie maja pojecia o tuningu mechanicznym i montuja sobie byle tlumik "basowy".. :roll:



Szczególnie fajnie wyglądają golfy z ryczącymi wydechami i kupą plastiku ponaklejaną :P

Jeszcze pomyśle o normalnym tłumiku i jakiejś fajnej końcówce żeby ciekawie wyglądało

ceremony - Wto Maj 08, 2007 11:08

Moloch napisał/a:


Tak Zwany Wiejski Tuning :razz: mnie najbardziej denerwują takie Calibry i Bety z LPG :evil: :evil:


He he uwielbiam Calibry! :lol: jezeli jest jakies auto ktorego bym sie wstydzil jako wlasciciel to napewno jest to Calibra :mrgreen: wolalbym jezdzic na hulajnodze do pracy, bo tych przynajmniej jest mniej na ulicach :razz:
bety to juz traktuje jak 10letnie Polonezy, bo tej samej klasy autem sie staly w naszym kraju, poprostu zlewaja sie z maluchami i innymi takimi, nic ciekawego.. no chybaze prawdziwe stare M3 :twisted:

Moloch - Wto Maj 08, 2007 11:29

ceremony napisał/a:
He he uwielbiam Calibry! jezeli jest jakies auto ktorego bym sie wstydzil jako wlasciciel to napewno jest to Calibra wolalbym jezdzic na hulajnodze do pracy, bo tych przynajmniej jest mniej na ulicach
bety to juz traktuje jak 10letnie Polonezy, bo tej samej klasy autem sie staly w naszym kraju, poprostu zlewaja sie z maluchami i innymi takimi, nic ciekawego.. no chybaze prawdziwe stare M3


Widziałem kilka Calibr którymi bym się nie wstydził jeździć ale były one w idealnym stanie no i nietknięte dresiarskimi rękoma no może poza szczegółami (felgi, audio, wydech nie mówie tu o grzędzie tylko naprawde kawał dobrej roboty)

Co do Betek to w sumie, nie wstydziłbym się jeździć taką 5 lub 7 z 2000 roku są najładniejsze :roll:

piter34 - Wto Maj 08, 2007 12:07

ceremony napisał/a:
Kompletny uklad wydechwy oprocz pieknego dzwieku jaki w rzeczywistosci wydaje silnik (a napewno nie jest to brzeczacy ryk) pozwala uzyskac w wolnossacych autach w zaleznosci od tego pod jaki kolektor wydechowy go podepniesz, od 7 do nawet 15 konikow

Wyobraź sobie, że masz auto z silnikiem 300KM. Te od 7 do 15KM nic Ci nie da.
Moim zdaniem źle się wyraziłeś.
Operujmy wartościami procentowymi (np. wzrost rzędu 7-15%), a nie bezwzględnymi, bo każdy silnik jest inny.

A tak na marginesie, to bym wolał więcej Nm niż KM. ;-)

Moloch - Wto Maj 08, 2007 12:55

piter34 napisał/a:
Wyobraź sobie, że masz auto z silnikiem 300KM. Te od 7 do 15KM nic Ci nie da.
Moim zdaniem źle się wyraziłeś.
Operujmy wartościami procentowymi (np. wzrost rzędu 7-15%), a nie bezwzględnymi, bo każdy silnik jest inny.

A tak na marginesie, to bym wolał więcej Nm niż KM.


Więcej Nm daje dobry kolektor wydechowy 4-1 i strumienica no i układ dolotowy

A co do wzrostu KM i Nm to różnie bywa 7-15% w przypadku 1.6 i 1.4 16V to daje 7-1 KM tak na marginesie :mrgreen:

ceremony - Wto Maj 08, 2007 13:42

piter34 napisał/a:

Wyobraź sobie, że masz auto z silnikiem 300KM. Te od 7 do 15KM nic Ci nie da.


Oczywiscie chodzilo mi o seryjne auta i mowilismy o wolnossacych "samochodach" a nie krowach z silnikami 5.7 litra bo chyba o takie Ci chodzi skoro piszesz o mocach rzedu 300KM a i w tym wypadku wiecej niz 15-20km nie uzyskasz, bo to nie turbo, ze rura 3 cale bez tlumikow i od razu 30 kucy wiecej.
No moze i te 15 koni nic Ci nie da, ale nie od razu hop, najpierw 15 koni tu, potem 10 tam dalej 20 gdzie indziej i jedziesz, na tym polega zabawa w tuning mechaniczny, powoli i dokladnie, hip hop ;)

piter34 napisał/a:
Moim zdaniem źle się wyraziłeś.

A moim, nie doczytales co napisalem. :razz:

piter34 napisał/a:
Operujmy wartościami procentowymi (np. wzrost rzędu 7-15%), a nie bezwzględnymi, bo każdy silnik jest inny.

Jakos wole nie rzucac procentami, bo 15% z tych 300 koni to 45 kucy wychodzi, a to nierealne, zgodze sie za to ze 7% jest dosyc prawdopodobne :)
Kazdy silnik jest inny, nawet te o tej samej pojemnosci i wyprodukowane w tej samej fabryce moga sie roznic mocami i Nm, ale V12 a V4 to chyba juz zbyt gigantyczna roznica jak dla mnie. ;)

piter34 napisał/a:
A tak na marginesie, to bym wolał więcej Nm niż KM. ;-)

A ja nie, bo lubie wysokie obroty i dzwiek rasowego sportowego wydechu, a tego niestety nie ma w silnikach diesla, amerykanskie auta z kolei za duzo pala jednak na nasze realia. :roll: Jeszcze jak ogromny moment to od razu 4wd bo inaczej szkoda opon i czasu.. do setki :twisted:

piter34 - Wto Maj 08, 2007 15:54

ceremony napisał/a:
piter34 napisał/a:

Wyobraź sobie, że masz auto z silnikiem 300KM. Te od 7 do 15KM nic Ci nie da.


Oczywiscie chodzilo mi o seryjne auta i mowilismy o wolnossacych "samochodach" a nie krowach z silnikami 5.7 litra

Te krowy to nadal są "wolnossące"

ceremony napisał/a:
piter34 napisał/a:
Moim zdaniem źle się wyraziłeś.

A moim, nie doczytales co napisalem.

Po prostu się nie zrozumieliśmy. :mrgreen:

ceremony napisał/a:
piter34 napisał/a:
A tak na marginesie, to bym wolał więcej Nm niż KM. ;-)

A ja nie, bo lubie wysokie obroty i dzwiek rasowego sportowego wydechu

Więcej Nm możesz mieć w całym zakresie obrotów silnika. Wtedy nadal będziesz lubić wysokie obroty. ;-)

ceremony - Wto Maj 08, 2007 16:26

piter34 napisał/a:
Te krowy to nadal są "wolnossące"

Ale krowy, a nie ma takich silnikow w Roverach, a to forum Kubu ROVERki prawda? ;)

piter34 napisał/a:

Więcej Nm możesz mieć w całym zakresie obrotów silnika. Wtedy nadal będziesz lubić wysokie obroty. ;-)

Tak, ale to juz Copperfield, zeby Nm byl wyzszy w calym zakresie od mocy, szczegolnie w wysokoobrotowym silniku :roll:

piter34 - Wto Maj 08, 2007 16:46

ceremony napisał/a:
Tak, ale to juz Copperfield, zeby Nm byl wyzszy w calym zakresie od mocy

Mnie wcale nie o to chodzi.
Mnie chodzi o podniesienie krzywej momentu do góry, w całym zakresie obrotów silnika.

ceremony napisał/a:
Ale krowy, a nie ma takich silnikow w Roverach, a to forum Kubu ROVERki prawda? ;)

Ale temat dosyć uniwersalny i dotyczący ogółu samochodów. ;-)

ceremony - Sro Maj 09, 2007 10:37

piter34 napisał/a:
ceremony napisał/a:
Tak, ale to juz Copperfield, zeby Nm byl wyzszy w calym zakresie od mocy

Mnie wcale nie o to chodzi.
Mnie chodzi o podniesienie krzywej momentu do góry, w całym zakresie obrotów silnika.

ceremony napisał/a:
Ale krowy, a nie ma takich silnikow w Roverach, a to forum Kubu ROVERki prawda? ;)

Ale temat dosyć uniwersalny i dotyczący ogółu samochodów. ;-)


dobra juz dobra.. tak, masz racje, zgadzam sie, Nm po calosci to to o co przedewszystkim walczy sie podczas modow silnika, z efektami mniejszymi lub wiekszymi, sczegolnie w n/a :)

Korczus - Nie Kwi 06, 2008 11:18

Odświeżam trochę temat ;)

Mam zamiar założyć sportowy tłumik końcowy. Zastanawiam się jaką markę wybrać bo trochę tego jest na rynku. Nie chodzi mi o jakieś głośne buczenie, tylko delikatny basik.

znalazłem KM Malona http://moto.allegro.pl/it...ka_gratis_.html

co myślicie o tej firmie i tłumiczku?

kamil_luczak - Nie Kwi 06, 2008 11:22

Takie tlumiki przypominaja mi drechowozy :P Ja to bym wrzucil z jakas mniejsza koncowka. U mnie niestety Grabowski dal chyba najwiekszy z moliwych i wyglada jakby tlumik dociazal tyl samochodu :P
Korczus - Nie Kwi 06, 2008 13:14

No właśnie w tej chwili mam okrągłą końcówkę dosyć małą i trochę dziwnie to wygląda, nie chcę żadnych wielkich, ale zderzak ma takie wycięcie elipsy, i w takim kształcie bym chciał końcówkę :) jak mierzyłem to tak z 14cm max by mogła być. No ale nie chodziło mi tutaj o opinie na temat wyglądu, tylko bardziej o sam tłumik i jego wykonawcę :P
dobryziom - Pon Kwi 07, 2008 09:31

daj spokój te tłumki nie maja nic wspólnego z tuningiem mocy tym napewno nie podniesiesz... plus jedyne co ma z kwasa to końcówkę o co tez bym sie nie założył... poszukaj sobie parę postów niżej było pisane dużo o tłumikach także w zakładce Tuning wizualny :)
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22170

Yog-Sothoth - Pon Kwi 07, 2008 22:28

A co powiecie o takim komplecie --> http://cgi.ebay.co.uk/Rov...1QQcmdZViewItem
Bede pewnie zmienial niedlugo, takze patrze co ciekawe angole maja na ebay, cena dosc przystepna, pytanie jak jakosciowo. No i nie chce zbyt duzego basu, delikatnie wiekszy niz w serii bylby ok, lub taki jaki mam teraz z nieszczelnym wydechem :)

HaDeSsS - Pon Kwi 07, 2008 23:07

spoko, ale to jest do starszego modelu niz Ty masz ;) i moze cos byc nie teges, poszukaj do siebie. A Janspeed to dobra firma jest :)
Yog-Sothoth - Pon Kwi 07, 2008 23:43

No tak, dopiero pozniej zauwazylem :(
http://cgi.ebay.co.uk/Rov...1QQcmdZViewItem
Tylko juz sporo drozej cholercia.. powinien pasowac chyba tylko te samo 'i' mnie zastanawia.

michone - Wto Kwi 08, 2008 10:25

za te pieniadze to powinienes miec caly z kwasowki w Polsce lacznie z kolektorem...
dobryziom - Wto Kwi 08, 2008 10:52

racja wydech już za tyle zrobisz ale bez kolektora... bo wyspawanie samego kolektora kosztuje od 1000zł w górę, bo wiąże sie z tym dużo więcej pracy nie same spawanie ale również hartowanie i to kilkukrotne żeby później sie nie rozszedł :)
michone - Wto Kwi 08, 2008 17:16

ktos mowil ze za 1700 razem z kolektorem mu wyliczyli w eltecu
maciekwawa - Wto Kwi 08, 2008 19:32

Hejka:)
Ja kupiłem kolektor z kwasówki w zastecu.
Byłem w eltecu za cały wydech z montazem mojego kolektora mowil okolo 1300-1500zł
Byłem również u Pana Tomali w Warszawie i cały wydech na dwóch puszkach z montazem mojego kolektora cena 1000zł do negocjacji.(chyba sie na niego zdecyduje)

michone - Wto Kwi 08, 2008 19:47

pokaz jaki masz kolektor :) 4/2/1 ?? na wzor orginalnego czy liczony na nowo??
maciekwawa - Wto Kwi 08, 2008 20:02

Ja mam liczony, nie mam foto (mam go jeszcze w piwnicy, on jest jak narazie 4 w 2:) ale bedzie przejscie w 1:)