Zobacz temat - [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)

kruszon - Czw Maj 17, 2007 22:18
Temat postu: [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)
Witam,

mam pytanie do posiadaczy turboklekotów. W końcu udało mi się znaleść złącze diagnostyczne - było tak zabunkrowane, że uważam, że wykazałem się szczytem inwencji znajdując je :) . Ale do rzeczy.

Mianowicie - cały ucieszony znalezionym złączem biorę kabelek, łączę piny 4 z 15 i... kabelek w 15pinie przechodzi mi na wylot - okazało się, że nie ma tam podpiętego kabelka. :shock:
Znalałem za to 2 dyndające sobie w okolicach złącza - czerwony i czarny. Czerwony nawet z taką końcówką, że pasowałoby chyba do złącza (w sensie takim, że wygląda jakby go ktoś z końcówki wyjął). Czarny z kolei z gołym drucikiem na końcu. I teraz zagwostka. Który z kabelków i czy w ogóle któryś z nich jest z pinu 15?
Jakbyście mogli spojrzeć u siebie. Wolę nie zwierać ze sobą dowolnie wybranych przewodów - aż tak zdesperowany nie jestem :D

Dodam, że wygląda to tak jakby ktoś specjalnie usunął końcówkę z tego czarnego żeby ją zwierać w złączy z pinem 4, ale to loteria raczej takie dywagacje, więc proszę spójżcie jak jest u Was. Potem najwyżej będę pytał o dobrego elektryka co mi instalację naprawi ;)

Pozdrawiam

Brt - Czw Maj 17, 2007 23:14

W kwestii formalnej zapytam o kolor kabelka w pinie nr 4 :D Rave podaje dla Twojego rocznika: pin nr 4 - kolor czarny, pin nr 15 - kolor zielony z żółtym paskiem :)
Hmmmm czemu jeszcze nie masz Rave :D ;)

kruszon - Czw Maj 17, 2007 23:33

Brt, ja cię najmocniej przepraszam, ale nie ta pora już dla mnie. Rzeczywiście mogłem pogrzebać. Możesz podać stronę w Rave?

Pozdrawiam

Brt - Czw Maj 17, 2007 23:42

SPX :) no problem hehehe ;) R400 -> electrical circuit diagrams -> R97 3rd edition - export -> Diagnostic
kruszon - Czw Maj 17, 2007 23:48

Mam :) Dzięki! Problem jednak polega na tym, że nie za bardzo mogę ten kabelek znaleść :/

Cholera jasna. Jutro jak mi starczy czasu to rozbiorę ten plastik pod kierownicą to może się ten kabelek gdzieś znajdzie :/

Dzięki za pomoc!!!

Brt - Czw Maj 17, 2007 23:54

Powodzenia i czekamy na relację ;)
kruszon - Pią Maj 18, 2007 00:13

A co tam, stwierdziłem, że nie będę czekał do rana. Teraz szybko to rozebrałem i... ni cholery nie ma tego kableka nigdzie luzem. Co więcej kabelki do złącza diag. (jest ono czarne - prawda??) są razem w takiej gumowej rurce. Spojrzałem głebiej - tam gdzie się rurka zaczyna i ten kabelek nawet tam nie wchodzi (myślałem, że się w gumce zgubił...)

No rozpacz! Jak ja mam teraz profesjonalną diagnostykę pojazdu przeprowadzić?? ;)

Jeszcze raz spojrzę rano. Może sztuczne światło powoduje, że nie widzę kolorów i kabelków :/

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:20 am ]
Poza tym Brt, może ja mam innego Rave, ale u mnie w schemacie jest zielony kabelek z CZERWONYM paskiem...

Co więcej widzę ze ten kabelek idzie od ECM. Może po tym go znajde...

Pozdrawiam

Brt - Pią Maj 18, 2007 00:23

hmmm a jaki Ty masz silnik w swoim precioussss:D 86 czy 105KM ??

[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:24 am ]
Może dlatego jest różnica w kabelkach :| Nie wiem jak wygląda sprawa odczytu błedów w tych słabszych dieselkach :(

kruszon - Pią Maj 18, 2007 00:25

86KM :( Chociaż wątpie czy z tego chociaż 3/4 zostało po 10 latach... A może mieć to znaczenie?
Brt - Pią Maj 18, 2007 00:26

No jest inne sterownie pompą i pewnie inny komp, wiec i odczyt błędów (jeśli w ogóle jest) może być inny :|
piter34 - Pią Maj 18, 2007 09:50

W silnikach 86KM z mechaniczną pompą nie da się odczytać kodów błędów... :cry:
kruszon - Pią Maj 18, 2007 12:36

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji. To jak w takim razie zdiagnozować dlaczego od czasu do czasu w korku zapala mi się check a potem po wyłączniu silnika - odczekaniu około 10-15 sek i ponownym odpaleniu już go nie ma? Czasami też zapala mi się op krótkim postoju...

Metodą prób i błedów (sic!)?

Napewno mam do wymiany/naprawy wydech - może to to... :/

Pozdrawiam

piter34 - Pią Maj 18, 2007 12:44

kruszon napisał/a:
To jak w takim razie zdiagnozować dlaczego od czasu do czasu w korku zapala mi się check a potem po wyłączniu silnika - odczekaniu około 10-15 sek i ponownym odpaleniu już go nie ma?

Wg AutoDaty można to zrobić tylko na "kompie"

kruszon - Pią Maj 18, 2007 13:03

No nic, trudno. Dzięki wielkie!
UncleAllEvil - Pią Maj 18, 2007 17:34

Da radę diagnozować 86KM klekota i to bez problemu. Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim (niestety wg kompa, padł czujnik w prawym kole albo jest przerwany przewód...) i jest diagnostyka silnika do wyboru też.
Paul - Pią Maj 18, 2007 21:58

UncleAllEvil napisał/a:
Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim

Puścisz farbę, gdzie to robią :?:

Brt - Pią Maj 18, 2007 22:44

UncleAllEvil napisał/a:
Da radę diagnozować 86KM klekota i to bez problemu.

Zgadza się, ale tylko kompem ;) A w SDi można też odczytać błędy "po domowemu" ;)

UncleAllEvil - Sob Maj 19, 2007 11:51

Paul napisał/a:
UncleAllEvil napisał/a:
Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim

Puścisz farbę, gdzie to robią :?:

U mnie, na wsi (no, w Bojanowie) :) Mechanior do, którego jeżdżę ma KTSa BOSCHa. Z KTSem problemu nie ma, gorzej z mechanikiem, z nim się umówić to tragedia, chyba że atakujesz z samego rana :) Ale jak masz jakiś konkretny problem to da radę.

PHJOWI - Nie Maj 20, 2007 21:46

kts abs sprawdzisz , ale nie wierze w to że silnik SD sprawdzi, bo SDI bez problemu , a SD za cholere nie zrobi bo tam jest mems diesel. A w sdi bosch diesel
UncleAllEvil - Nie Maj 20, 2007 22:44

Może jutro sprawdze czy działa ale była diagnostyka silnika.
PHJOWI - Nie Maj 20, 2007 22:47

miałem dwie 220 sd i kts 500 nie zrobił .