Zobacz temat - [R420] JAK WYKRĘCIĆ ŚWIECĘ ŻAROWĄ ZA PĄMPĄ WTRYSKOWĄ ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] JAK WYKRĘCIĆ ŚWIECĘ ŻAROWĄ ZA PĄMPĄ WTRYSKOWĄ ?

Pyzdra - Sob Maj 19, 2007 17:53
Temat postu: [R420] JAK WYKRĘCIĆ ŚWIECĘ ŻAROWĄ ZA PĄMPĄ WTRYSKOWĄ ?
Należy dorobić sobie odpowiedni klucz nasadowy. Ja wykonałem go ze starego klucza rowerowego jaki wkładano do zestawu naprawczego motorowerów marki Romet. Jest to 10x 13 wewnątrz jest otwór na pokrętło. Za tym otworem obcinam końcówkę 13 szlifierką kątową i odpowiednio wyginam pokrętło. Klucz mam gotowy i wykręcam świecę żarową ,bez problemu.Takie klucze można znależdz w rupieciach rodziców i dziadków :lol:
UncleAllEvil - Sob Maj 19, 2007 23:30

Jakbyś jeszcze wrzucił fotkę to byłoby super.
Rozmumiem, że wymieniałeś świece. Mnie czeka to samo, chce kupić świece NGK. Jeszcze nie wiem czy mam 3 czy 4 do wymiany bo wyczytałem, że różnie to z tym bywało. Jak się mechanika pytałem o co z tym biega, to mówił, że mogli (za pompą właśnie) wkręcać "martwą" świecę, niedziałającą. Być musiała, żeby kompresji nie zmieniać.
Jak ktoś wie o co chodzi dokładnie z tymi świecami (3/4) to może mnie oświeci?

Brt - Nie Maj 20, 2007 00:04

Są wersje silników zarówno z 3ma jak i 4rema świeczkami. W przypadku 3 nie ma problemów z wymianą, natomiast w przypadku 4rech pojawia sie kłopot z wymianą tej za pompą wtryskową. Ogólnie doradzaliśmy do tej pory, żeby ja sprawdzić omomierzem i jeśli jest sprawna to niech grzeje dalej, a jeśli walnięta, to odpiać przewód i zostawić, a wymienić pozostałe 3. Ale po tym tekście, to można doradzać próbę wymiany tej 4rtej też, jeśli ktoś sie czuje na siłach ofkors :D
Pyzdra - Nie Maj 20, 2007 11:28

Problemu nie ma z tą czwartą .Najważniejsze to ją ruszyć ,a do tego wystarczy klucz oczkowy 10. Potem tylko kręcimy specjalnie przerobionym nasadowym.Dojście jest fatalne, ale sposobem opisanym powyżej można tego dokonać w 15 minut.
Do silnika R 420 D typ 20T2R =86 KM ten słabszy,odpowiednimi świecami ż. są:
-BERU (montowane fabrycznie) 0 100 226 184 cena ok.25-30 zł
-BOSCH 250 202 023 lub 250 202 025 45-51
-BORG BRG 5020025 30
-NGK DP17 (Y- 730U) 32-38

piter34 - Pon Maj 21, 2007 13:07

Dodałem pozycję do FAQ:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#89

Czy w wersji z turbiną wymiana jest taka sama?

Brt - Pon Maj 21, 2007 14:14

Cytat:
Czy w wersji z turbiną wymiana jest taka sama?

Pewnie miało być: w wersji z IC ;) Niestety nie widziałem pompy silnika 86KM, ale w silniku 105KM jest superciasno. Poszukam fotek i się oceni czy jest to samo dla obu silników

piter34 - Pon Maj 21, 2007 14:15

Brt napisał/a:
Pewnie miało być: w wersji z IC

Oczywiście, że tak ;)

Pyzdra - Pon Maj 21, 2007 15:57

Rovery 86 i 105 KM.mają turbinę i zapewne podobną pompę wtryskową, a dojście do tej czwartej świecy jest makabryczne.
tomke - Pon Maj 21, 2007 23:18

Ja tylko dodam swoje trzy grosze.
Kiedyś jak miałem Ibizę 1.9 TD i chciałem wymienić świecę to skończyło się to "zerwaniem świecy". Znaczy sie, środek wyszedł a reszta nie. :sad: Dowiedziałem się później że to się zdarza i to bardzo często :roll: Skończyło sie jazdą 40 km z dziurą w głowicy hehehhehe do jedynego fachowca który sie podjął naprawy -- odwiercanie i takie tam.
Morał jest taki że nikt, jeszcze raz powiem nikt nie namówi mnie na wymianę samemu świec w dieslu. Teraz to się nawet boję w benzynie sam wymienić. Mówię wam masakra hehehhe :shock:

wolarz - Pon Maj 21, 2007 23:42

tomke napisał/a:
Teraz to się nawet boję w benzynie sam wymienić.

...zwłaszcza w Dieslu :mrgreen: :wink:

Pyzdra - Wto Maj 22, 2007 17:43

Gdy chwila namysłu jest nieco dłuższa niż sama praca, to efekty potrafią być zadawalające.