|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning mechaniczny - MEGA TUNING ROBIC??
Arczi234 - Sob Maj 19, 2007 23:16 Temat postu: MEGA TUNING ROBIC?? Witam wszystkich Roverzystow:)
Mam pytanie moze ktos sie wypowie.
Mam rovera 200 z 98r. i mam 20tys. zl
Mysle cos nad nowym autem badz tuningiem tego.
Mysle nad:
1. Program (chip)
2. Dolot +stozek
3.Układ wydechowy z nierdzewki z 1 przelotowym tlumikiem MgMotorsport.pl
4..Gleba-amory koni żólte + eibachy -30mm
5.Tłumik koncowy Apexi n1
6.Ciemne szybki
7.Felgi+opony (NEW)
8. I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja
9. Moze hamulce jeszcze
10. I jakies male Car Audio
12.Zmiany kosmetyczne typu-wyrzucenie chromow,wstawienie alu ramek na zegary, i może biale tarcze zegarow.
Jakie macie propozycje na tuning wnetrze oraz karoserii
13. Dobre zabezpieczenie (odciecie zaplonu itp)
Co myslicie o takim planie ????
Wszelkie uwagi mile widziane:))
Ciekaw jestem ile KM moze dodac dobry program... Pozdrawiam
Owsik - Sob Maj 19, 2007 23:40
Arczi234 napisał/a: | I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja |
Dużo pali ? Dziwne, mój jakoś nie.
Moim zdaniem "z gówna bata nie ukręcisz" i nie ma co kombinować z tuningiem 1.4, tylko sprzedać i kupić np 200Vi albo 220T i dopiero zacząć się bawić w tuning, albo w ogóle przeskoczyć na inną markę.
Arczi234 napisał/a: | Ciekaw jestem ile KM moze dodac dobry program... |
Cudów bym się spodziewał. Dobry program z dolotem i wydechem ~5 KM.
Za jakieś 30k zł możesz zrobić tuning silnika dwukrotnie zwiększający moc :
dolot,wydech, wałki, obróbka głowicy, kute tłoki, zwiekszona kompresja, kute korby, wzmocniony wał, popychacze, talerzyki sprezyny zaworowe, duze zawory, 4 przepustnce, inny kolektor dolotowy, inny kolektor wydechowy, stand-alone, inny uklad wtryskowy itp
aha...i auto wtedy jeździ od 6 do 8 tys rpm
eszet - Nie Maj 20, 2007 00:09
Arczi234 napisał/a: | Witam wszystkich Roverzystow:)
Mam pytanie moze ktos sie wypowie.
Mam rovera 200 z 98r. i mam 20tys. zl |
]
He he,tzw "mocne wejście"...... witaj.
HaDeSsS - Nie Maj 20, 2007 00:13
jak dla mnie poroniony pomysl pierwsze co to swap na mocna jednostke i wtedy ulepszac ja, po drugie BRAK lpg, ale tuning albo gaz chyba ze chcesz kase w bloto wydac. Tuning auta nie wiaze sie tylko z 1 krotnym zakupem, trzeba dbac bardziej zeby jezdzilo bez klopotow
a tak szczerze to bedac w Twojej sytuacji, sprzedaje R200 i kupuje MG Zr 160 tylko musi Cie byc stac na jazde i daleko z lpg od auta
UncleAllEvil - Nie Maj 20, 2007 00:41
Generalnie popieram owsika, z 1,4 w ten sposób rakiety nie zrobisz a już na pewno nie głupotami typu power box, wydech i filtr powietrza. W ten sposób zyskał byś KM głównie w wyobraźni...
Jeśli nie chcesz zmieniać auta to najlepiej zainwestuj w turbo (może e-turbo?) + odpowiedni wydech. Uzyskasz w ten sposób wznaczny wzrost mocy i momentu.
Owsik - Nie Maj 20, 2007 01:14
Uturbianie takiego 1.4...nonsens...to już predzej swap na 2.0T - ale dla mnie to dalej rzeźba w ciepłej kupie...
sliwka - Nie Maj 20, 2007 01:16
Cytat: | 8. I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja |
brzmi trochę jak prowokacja
w takim razie radze kupić auto wrogiej marki z silnikiem 1,9tdi bo ma duuży potencjał i jest ekonomiczny szkoda ze nie jest Roverem ale nie mozna miec wszystkiego
UncleAllEvil - Nie Maj 20, 2007 01:24
Masz na myśli auta z VAG? Moc może mają, potencjał też ale jak na diesle to ekonomię mają bardzo średnią, w tej materii z żadnym dieslem w Roverach nie mogą się równać.
sliwka - Nie Maj 20, 2007 01:49
UncleAllEvil napisał/a: | Masz na myśli auta z VAG? |
tak, właśnie
UncleAllEvil napisał/a: | Moc może mają, potencjał też ale jak na diesle to ekonomię mają bardzo średnią, w tej materii z żadnym dieslem w Roverach nie mogą się równać. |
nie podejmę się obrony silnika VAG na forum Rovera powiem tylko że się bardzo średnio z tym zgodzę
Przy takich założeniach ja bym kupił coś z tdi i mocno podłubał, bo pakować 20k zl w 1,4 8v to troche nieporozumienie...
arrax - Nie Maj 20, 2007 06:11
moim skromnym zdaniem za kasę którą wydasz na auto i przeróbki kupił byś R75...
a szybciej to cudo nie pojedzie niż 2.0V6 w 75
no ale ja się nie znam na tuningu
pawciu87 - Nie Maj 20, 2007 06:12
co do mechaniki koledzy wyzej juz sie wypowiedzieli... co do stylistyki, chromow bym nie usuwal... dla mnie idealem tuningu R200 jest to...
arrax - Nie Maj 20, 2007 07:24
tylne lampy (lexus) mi się nie podobają
Rozan99 - Nie Maj 20, 2007 13:13
Ja bym sprzedal rovera, dolozyl te 20 tys i kupil cos lepszego. Nie pakowałbym tyle pieniedzy w to autko. pozdr.
ceremony - Pon Maj 21, 2007 09:00
Racja, kup nowsze auto z silnikiem 1.8 vti, vvc albo vvt-i tak zeby to jezdzilo jakos juz w serii i przy normalnej jezdzie bedziesz mial odpowiednia ekonomie kolo 10l po miescie. A jak bedziesz chcial sobie posmigac to wystarczy poprostu na wyzsze obroty zredukowac
i nie mow o lpg i o tuningu mechanicznym bo to sie mija z celem, albo ekonomia albo zabawa. Zdecyduj sie . Pozdrawiam
UncleAllEvil - Pon Maj 21, 2007 09:56
W sumier racja, mając tego R200 i 20k to sprzedałbym to autko i szukał MG ZS
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2525791
lub
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1749070
idealne auto, ekonomia, elegancja i agresywny sportowy styl
Moloch - Pon Maj 21, 2007 11:36
A ja powiem tak jeżeli chcesz się bawić w Tuning to się baw w Turbo (z 1.4 nie będzie dużych efektów lepiej zrobić SWAP na coś większego z turbiną, z małym przebiegiem, a potem się z nim bawić) jak wolisz mieć samochód który wyjechał z fabryki już dość czybki to sobie taki kup
Valander_wwa - Pon Maj 21, 2007 21:10
Arczi234 napisał/a: | Witam wszystkich Roverzystow:)
8. I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja
9. Moze hamulce jeszcze
Ciekaw jestem ile KM moze dodac dobry program... Pozdrawiam |
Również witam
To nie diesel, żeby progamy wsadzać od tak. To primo. Ultimo, iż w miesice przy korkach w lato 1.4 75km sprawny powinien palic do 8,2 l /100km/h.
Jeżeli to wartość duża, to zastanawiam się czy dobrze myslisz pchając się w coś mocniejszego, o większym spalaniu - przy pewniku podwyżki LPG więcej niż 50 gr do końca roku
Odnośnie chipowania, stożków podnoszenia mocy w tym silniku - pierw proponuje KOMPLEKSOWO sprawdzić silnik i skrzynie i wymienić to co nie halo, da Ci to o wiele więcej niż K&N i supersprint na początek:) Jeżeli jesteś pewien w 100% że wszystko działa ok, (porównywając spalanie ot pierwszy krok) można bawić się w dokładanie sportowych dodatków typu świece, przewody, stożki etc... Na ogół wychodzi na to (przy tym silniku) że dodatnie sportowych dodatków + szerokie kapcie = seria z przewagą + w najlepszym wypadku 1 sek.
Pozostaje zawsze swap + skrzynia. Dużo pali - LPG, ale wtedy trzeba być zdecydowanym. Z ekonomicznego punktu to coraz mniej opłacalne, a i jeździć troszkę należy aby się inwestycja zwróciła.
Odnośnie mocniejszych wersji roverów, trzeba mieć na względzie że wszystko co limitowane i mocniejsze jest droższe w utrzymaniu niz wersja bazowa. Nie sztuka w końcu wypatolic 20 tys, sztuka potem to utrzymać Do tego dochodzi jeszcze przywiązanie
To tyle tytułem wstępu.
koni - Pią Cze 29, 2007 11:05
witam,
Arczi234 napisał/a: | Mam rovera 200 z 98r. i mam 20tys. zl
Mysle cos nad nowym autem badz tuningiem tego |
pierwsze moje pytanie brzmi: Co chcesz uzyskać przez ten "tuning" ponieważ zasadniczo "tuning" czemuś służy poprawieniu dynamiki, komfortu, własnego samopoczucia, funkcjonalności lub powiększeniem własnego ego..
dlatego moje sugestie są uzależnione od tego co chcesz uzyskać.. jeżeli chcesz mieć nowsze bezawaryjne auto lub chcesz mieć większy komfort to wiadomo, że w takim wypadku zmiana auta byłaby najlepszym wyjściem
natomiast jeżeli masz sentyment do R200 i po prostu ci się podoba, a chciałbyś poprawić dynamikę auta i trakcję.. to jest kilka wyjść nie koniecznie takich jak wymieniłeś w swojej liście...
także wszystko zależy, od tego co chciałbyś uzyskać..
pozdrawiam
|
|