Zobacz temat - [R420] Dziwne szarpanie przy ruszaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Dziwne szarpanie przy ruszaniu

GG - Sro Maj 23, 2007 09:27
Temat postu: [R420] Dziwne szarpanie przy ruszaniu
Jak w temacie, podczas ruszania trochę szarpie mi autem, o dziwo gdy ruszam autem "po nocy" tego szarpania jest mniej, jak trochę przejade i się nagrzeje to jest więcej. Dodatkowo z im wyższych obrotów ruszam to szarpania jest mniej. Występuje taki efekt jakby coś wpadało w "rezonans". Poradźcie co to może być.

GG.

giewu - Sro Maj 23, 2007 09:30

czy przypadkiem nie masz problemów ze sprzęgłem ? takie poszarpywanie może wskazywać na pęknięty (mikro) docisk sprzęgła ... identyczne objawy miałem w swoim czasie w cinquecento
Kozik - Sro Maj 23, 2007 09:40

Również stawiam na sprzęgło
krzych1 - Sro Maj 23, 2007 09:54

Witam
GG napisał/a:
podczas ruszania trochę szarpie mi autem

Może to być też spowodowane uszkodzoną poduszką skrzyni/silnika.

GG - Sro Maj 23, 2007 09:55

giewu napisał/a:
takie poszarpywanie może wskazywać na pęknięty (mikro) docisk sprzęgła ...

Pomyślałem właśnie o sprzęgle... Jak sprawdzić ten docisk? Będzie to widać gołym okiem? No i gdzie to kupić?

[ Dodano: Sro Maj 23, 2007 9:57 am ]
krzych1 napisał/a:
Może to być też spowodowane uszkodzoną poduszką skrzyni/silnika.

Jak niewprawny mechanik (ja :roll: ) może to sprawdzić?

giewu - Sro Maj 23, 2007 10:56

GG napisał/a:
Jak niewprawny mechanik (ja :roll: ) może to sprawdzić?

obawiam się, że jedyna możliwość w tej sytuacji to niestety wymontowanie sprzęgła z samochodu ... i w moim przypadku było to pęknięcie widać gołym okiem, ale po naprawdę bardzo dokładnym obejrzeniu (szukaniu) docisku

GG - Sro Maj 23, 2007 11:53

Na litość boską, żeby wymontować sprzęgło będę musiał pół auta rozebrać ......... :shock:

Jest coś co przy tej okazji można sprawdzić, wymienić (jakieś paski, oleje, filtry, lub inne duperele, o których istnieniu nie mam jeszcze pojęcia)?

krzych1 - Sro Maj 23, 2007 13:10

Witam.
GG napisał/a:
Jest coś co przy tej okazji można sprawdzić, wymienić (jakieś paski, oleje, filtry, lub inne duperele, o których istnieniu nie mam jeszcze pojęcia)?

Przy okazji możesz sprawdzić właśnie stan poduszek, uszczelniaczy półosi oraz stan samych półosi, szczelność skrzyni, stan cięgieł skrzyni, stan przegubów (wewnętrznych i zewnętrznych) oraz osłon przegubów (bardzo ważne!), stan pierścieni ABS, łożysk i ogólnie stan zawieszenia z przodu. Tak więc rozbierając "pół samochodu" chcąc dostać się do sprzęgła diagnozujesz przy okazji stan elementów mechanicznych "połowy samochodu" :mrgreen:

giewu - Sro Maj 23, 2007 14:07

Zerknij sobie również na ewentualne wycieki silnika ... a jak już będziesz pod autem to nic nie stoi na przeszkodzie, by obejrzeć je dokładnie z tyłu :mrgreen: