Zobacz temat - [R45] Pęknięty pask rozrządu!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Pęknięty pask rozrządu!!!

lobsen - Czw Maj 31, 2007 18:41
Temat postu: [R45] Pęknięty pask rozrządu!!!
Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum :) , mam nastpujące pytanie:
Co stanie się z silnikiem w moim Roverku jak pęknie podczas jazdy pasek rozrządu???
Wiem ze sa silniki które się blokują ale są też takie które ulegają uszkodzeniu. Dodam ze mam Rovera 45 1588cm. szesc. 16V benzyna, rocznmik 2001.
Mam nadzieję że te info o silniku wystarczy, jeśli nie jutro dopiszę więcej danych.
pzdr
lobsen

emes - Czw Maj 31, 2007 18:46

Przeczytaj zasady kącika i popraw temat.

Silniki w Roverkach podczas uszkodzenia paska rozrządu ulegają uszkodzeniu. Rozmiar uszkodzeń może być spory. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy zmieniać pasek rozrządu czy nie, radzę Ci zmienić. Koszt wymiany paska (dodatkowo zmieniłbym jeszcze napinacze i pompę wody), może być dużo mniejszy niż naprawa silnika po uszkodzeniach spowodowanych pęknięciem paska rozrządu.

lobsen - Czw Maj 31, 2007 19:24

Dzieki za odpowiedź, właśnie nad tym się zastanawiam. Mam przebieg przy którym jeszcze spokojnie mogę nie zmieniać.
mmaniek - Czw Maj 31, 2007 19:29

lobsen napisał/a:
Co do tematu, nie bardzo wiem ja go zmienić, czyli dodać [R45 1.6K 01r]
,
Tak będzie oki.
Jeśli nie masz 100% pewności co do przebiegu zmień pasek, rolkę itd !! !
Koszt ok 400 - 500 zł jest niewspółmierny do kosztów naprawy uszkodzonego silnika !! !

orson - Pią Cze 01, 2007 11:02

Witam

Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)

Pozdrawiam

piter34 - Pią Cze 01, 2007 11:05

orson napisał/a:
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)

Wg wytycznych MG-ROVER jest nieco inaczej:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18

orson - Pią Cze 01, 2007 11:11

piter34 napisał/a:
orson napisał/a:
Informacja dla kolejnych ktorzy beda pytac:
wymiana rozrzadu w Roverach 25/45 z silnikami 1.4/1.6 -> co 100-120 kkm LUB CO max. 6 LAT UŻYTKOWANIA (guma takze ma swoja zywotnosc czasowa!!!)

Wg wytycznych MG-ROVER jest nieco inaczej:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#18



Witam

Piter'ku - podaje wedlug wytycznych mechanika ktory zajmoje sie naszymi samochodami od lat. Przy 100kkm mozna zaczac sie zastanawiac nad wymiana a okolice 120kkm to juz powiedzmy taki konkretny termin wymiany.

Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz? W instrukcji podaja ze ich systemy sa po prostu naj... W PRAKTYCE wychodzi to troche inaczej...

Pozdrawiam

sTERYD - Pią Cze 01, 2007 11:22

orson napisał/a:
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz?

co Ty porównujesz dziecko szatana :twisted: do porządnej firmy motoryzacyjnej ;)

przede wszystkim jak znajdziesz jakiś pasek z gumy to do muzeum z nim i sporo na tym zarobisz;)
a po drugie w tym co Ci podał piter34, okresy są krótsze niż Ty podałeś, więc wygląda na to że inżynierowie Rover MG wykazali się nieco więksża ostrożnością w szacunkach trwałości pasków niż Twój mechanik :)

Brt - Pią Cze 01, 2007 11:26

Poczytaj dokładnie to co wskazał Piter :mrgreen: dla R200/400 są krótsze, ale dla 25/45 (a o takich pisze orson) jest napisane 150kkm ;) z zaznaczeniem progu bezpieczeństwa 25% ;)
orson - Pią Cze 01, 2007 11:31

sTERYD napisał/a:
orson napisał/a:
Tak na marginesie w zapewnienia Microsoftu co do bezawaryjnosci ich systemow tez wierzysz?

co Ty porównujesz dziecko szatana :twisted: do porządnej firmy motoryzacyjnej ;)

przede wszystkim jak znajdziesz jakiś pasek z gumy to do muzeum z nim i sporo na tym zarobisz;)
a po drugie w tym co Ci podał piter34, okresy są krótsze niż Ty podałeś, więc wygląda na to że inżynierowie Rover MG wykazali się nieco więksża ostrożnością w szacunkach trwałości pasków niż Twój mechanik :)


Witam

Bez urazy ale zaraz zaczne wierzyc w twego nicka... ;P

add 1. rover - instrukcja : microsoft - instrukcja (taka analogia - wybor firm pprzypadkowy zalezny od profesji jaka sie zajmoje). "Guma" - moje okreslenie paska rozrzadu nie bedacego LANCUCHEM

add 2. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM - temat tyczy sie modeli 25 i 45 i pozwol ze przytocze to co jest napisane:
"W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km." wiec chyba moj mechanik wykazuje wieksza oostroznosc niz zapewnienia izynierow MG-Rover...

Pozdrawiam

sTERYD - Pią Cze 01, 2007 12:10

orson napisał/a:
add 2. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM - temat tyczy sie modeli 25 i 45 i pozwol ze przytocze to co jest napisane:
"W przypadku silników serii K montowanych w modelach 25/45/75 pasek należy zmieniać co 6 lat lub 150 tys. km." wiec chyba moj mechanik wykazuje wieksza oostroznosc niz zapewnienia izynierow MG-Rover...

faktycznie moja wina :oops:
jako pokutę pójdę złożyć datek na radio maryja :wink:

co do nika to nie ma obawy że mię urazisz ;) pewnie byś się uśmial jakbyś mnie spotkał :mrgreen:

orson napisał/a:
Pozdrawiam

i wzajemnie :)

piter34 - Pią Cze 01, 2007 12:21

orson napisał/a:
Piter'ku - podaje wedlug wytycznych mechanika ktory zajmoje sie naszymi samochodami od lat.

Wiem orsoniku. ;P
Ja podawałem wytyczne producenta samochodu.

Poczytaj ze zrozumieniem wpis w FAQ, to zrozumiesz, że tak naprawdę wyznajemy tę samą zasadę dot. terminu wymiany rozrządu. :lol: