Zobacz temat - [R620] Nie działają hamulce
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nie działają hamulce

Marti - Czw Cze 21, 2007 22:07
Temat postu: [R620] Nie działają hamulce
Witam,
dzisiaj miałem taką przygodę. Zerwał się pasek od alternatora i zapaliła się kontrolka akumulatora. Po chwili chciałem zahamować a tu pedał ani drgnie, nie da się wcisnąć.
Co się stało ?? ? Help !! !

Zientas - Czw Cze 21, 2007 22:59

A nie zgasł Ci też jakoś silnik przy tym? Zerwany pasek to brak wspomagania, klimy, ładowania - wiadomo, ale hamulce chyba sa jakoś podciśnieniowo/ciśnieniowo ładowane przez pracujący silnik (nawet bez paska klinowego). Hmmm... mylę się?

Ps. Kiedy jakaś integracja kolego w ramach tego tematu ?

Marti - Czw Cze 21, 2007 23:15

Silnik nie zgasł a hamulec padł. Dobrze, że w mieście i jechałem dość wolno. Wyhamowałem na ręcznym. Co do integracji to w jakiś weekend jestem chętny.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
P.S. Może znasz w okolicy Poznania jakiegoś dobrego mechanika od roverków ?

Brt - Czw Cze 21, 2007 23:16

Pasek napędza: alternator, sprężarkę klimy, pompę wspomagania kierownicy, pompęcieczy chłodzącej, pompę podciśnieniową układy wspomagania hamulców i zaworu EGR. W powyższym zestawieniu jest też pompa wspomagania hamulców więc masz już odpowiedx na swoje pytanie ;)
Czy pasek wcześniej nie piszczał?? Tak od razu się zerwał??

Zientas - Czw Cze 21, 2007 23:23

Brt napisał/a:
pompę podciśnieniową
a jednak qrcze, dobrze że ostatnio wszystkie paski wymieniłem.

Marti napisał/a:
Może znasz w okolicy Poznania jakiegoś dobrego mechanika od roverków ?


Mam jednego "prywatnego" w Nekli co mi wszystkie auta obsługuje po godzinach, ale nie wiem czy by Cię to interesowało i czy on by miał czas. W samym Poznaniu nikogo nie polecę niestety... w sprawach banalnych (np. wymiania oleju) jeżdżę do Norauto.

Marti - Czw Cze 21, 2007 23:31

No jakiś piszczał. Był nawet kupiony nowy ale kuzyn, który miał wymienić jest we Francji. Wraca w sobotę. Założyłem jakiś zastępczy, kręci ale hamulec dalej nie da się ruszyć.
Zientas - Czw Cze 21, 2007 23:37

Może zatarła się ta pompa podciśnienia i już niebawem ten zastępczy pasek też strzeli..., albo jest za luźny, albo... :roll:
Brt - Czw Cze 21, 2007 23:37

Hmmm dziwne z tym hamulcem. Co to znaczy, że nie da sie ruszyc?? Mozesz bardziej szczegółówo?? Może przy okazji zerwania paska uszkodził się jakiś wężyk??
Wymiana samego paska jest prosta. Klucz nr 15, kilka minut i zrobione.

Marti - Czw Cze 21, 2007 23:49

Próbowałem czymś zastąpić pasek, i nawet kreciło ale hamulec najpierw troche brał przy ruszaniu i wolnej jeździe ale potem znowu nic ( nie da się wcisnąć pedału ). Płyn oczywiście jest.
Brt - Pią Cze 22, 2007 00:01

Załóż po prostu właściwy pasek. Jeśli przed zerwaniem było OK ,to po założeniu właściwego paska też powinno być OK.
Moze ten co założyłeś sie ślizga i masz taki efekt, bo nie ma podciśnienia w układzie. CZy masz orginalna klimę ,czy dokładaną??

Marti - Pią Cze 22, 2007 00:03

klima Original.
sTERYD - Pią Cze 22, 2007 10:11

tylko się nie śmiej :wink: , może ten zastępczy pasek zalożyłeś jakoś inaczej niż był oryginał, może rolka od popmy podciśnieniowej nie jest porządnie opasana, albo w ogóle pominięta, albo poprostu ten zastępczy pasek jest trochę krótszy :???:
Marti - Pią Cze 22, 2007 14:08

Dowiedziałemsię że klima dokładana :shock:
arczon - Pią Cze 22, 2007 21:42

Kupiłaem swojego Roverka w Lublinie i w drodze do Gdańska miałem identyczną sytuację.
Zapala się kontrolka akumulatora, przestają działać hamulce, wspomaganie kierownicy, w aucie robi się zimno, światła przygasają.
Zatarło się łożysko na napinaczu paska, pasek rozgrzał się, rozciągnął i spadł. U mnie jest 5cio rzędowy pasek.

Pawel_W - Sro Cze 27, 2007 00:16

Marti napisał/a:
Dowiedziałemsię że klima dokładana :shock:

Jak klima dokladana to bedziesz mial zabawe, u mnie taka sama sytuacja (http://skocz.pl/4PK545 ), pompa klimy nad alternatorem a alternator napedzany z kola klimy przez pasek 4PK545, czyli porazka zupełna. Zjadłem trzy paski zanim znalazłem coś co nie piszczy. Generalnie wszystkie Contitech sie wyciagają 2-3 tys km i po pasku, ostatnio udalo mi sie dostac GoodYear i jakoś żyje, nie piszczy, wygląda że szybko sie nie zuzyje...

polecam ZAWSZE mieć jeden w zapasie i ZAWSZE kiedy zapali sie kontrolka ładowania (i nie zgaśnie zaraz) mozliwie szybko wyhamować auto

pozdrawiam
Pawel

wiruwa - Pon Kwi 21, 2008 19:47

jaki jest numer paska laczacy alternator z kompresorem klimy?
truten23 - Wto Kwi 22, 2008 14:07

Brt napisał/a:
Pasek napędza: alternator, sprężarkę klimy, pompę wspomagania kierownicy, pompęcieczy chłodzącej, pompę podciśnieniową układy wspomagania hamulców i zaworu EGR. W powyższym zestawieniu jest też pompa wspomagania hamulców więc masz już odpowiedx na swoje pytanie
Czy pasek wcześniej nie piszczał?? Tak od razu się zerwał??

w 416ce podciśnienie serwa hamulców wytwarzane jest przez kolektor ssący. W 620ce jest jest do tego pompa? :shock:

sTERYD - Wto Kwi 22, 2008 14:56

jak w każdym dieslu :D
mcteusz - Wto Kwi 22, 2008 16:50

A swoją drogę gdzie tej pompy szukać pod maską?
truten23 - Wto Kwi 22, 2008 18:14

sTERYD napisał/a:
jak w każdym dieslu :D


Dzęki sTERYD, nie małem za dużo doczynienia z dieslami w autkach :>

mi_sza1 - Wto Kwi 22, 2008 18:18

mcteusz napisał/a:
A swoją drogę gdzie tej pompy szukać pod maską?

pompaj jest jakos sprzężona z alternatorem. Te rurki które od niego wychodza własnie wysysaja powietrze z serva.