Zobacz temat - [MG ZS] Koła zimowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Koła zimowe

freestyler - Wto Lip 17, 2007 09:24
Temat postu: [MG ZS] Koła zimowe
MG ZS seryjne kółka letnie to 17' opony 205/45/17

chcem zanabyc kółka zimowe i pytanie:
1)czy stalówki 14 podejdą pod tarcze MG bo chyba wieksze sa niz w 400/45?
2)jakie et muszą miec stalówki 14 i 15 by weszły?
3)jaką wysokośc powinien miec odpowiednik zimowki w 14 i 15 cali przy szerokosci 175 i 185?
4)ile cali szerokosci[FELGA] taka zimowka powinna miec?

sTERYD - Wto Lip 17, 2007 09:53

freestyler napisał/a:
1)czy stalówki 14 podejdą pod tarcze MG bo chyba wieksze sa niz w 400/45?

tarcze mogą sobie być większe jeśli zacisk będzie odpowiednio przemodelowany więc chyba nie obejdzie sie bez sprawdzenia z jakąś 400/45, chyba, że ktoś juz to sprawdzał...
freestyler napisał/a:
2)jakie et muszą miec stalówki 14 i 15 by weszły?

najlepiej chyba takie samo jak masz teraz ;)
freestyler napisał/a:
3)jaką wysokośc powinien miec odpowiednik zimowki w 14 i 15 cali przy szerokosci 175 i 185?

oj leniuszku ;)
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
freestyler napisał/a:
4)ile cali szerokosci[FELGA] taka zimowka powinna miec?

dla opony 175/185, to chyba 5,5'' w zupełności wystarczy :cool:

piter34 - Wto Lip 17, 2007 13:05

freestyler napisał/a:
)czy stalówki 14 podejdą pod tarcze MG bo chyba wieksze sa niz w 400/45?

ZS na 14-kach? To nie przystoi...
Minimum 15 cali.

freestyler napisał/a:
2)jakie et muszą miec stalówki 14 i 15 by weszły?

Takie samo jak fabryczne 17.

freestyler - Wto Lip 17, 2007 14:00

piter34 napisał/a:
freestyler napisał/a:
)czy stalówki 14 podejdą pod tarcze MG bo chyba wieksze sa niz w 400/45?

ZS na 14-kach? To nie przystoi...
Minimum 15 cali.

freestyler napisał/a:
2)jakie et muszą miec stalówki 14 i 15 by weszły?

Takie samo jak fabryczne 17.


jak takie samo? jak felga 15 calowa bedzie to oczywiste ze seryjna chyba ma 5.5 cali a 17 ma pewnie z 7 albo 7.5 cali wiec jak bedzie takie samo et to bedzie gdzieindziej odsadzenie, chyba ze zle kombinuje...

czyli minimum 15 szukac... ?

piter34 - Wto Lip 17, 2007 15:04

freestyler napisał/a:
jak takie samo? jak felga 15 calowa bedzie to oczywiste ze seryjna chyba ma 5.5 cali a 17 ma pewnie z 7 albo 7.5 cali wiec jak bedzie takie samo et to bedzie gdzieindziej odsadzenie, chyba ze zle kombinuje...

Masz rację ;-)

Ja bym szukał 15-tek z ET w granicach 38.

Brt - Czw Lip 19, 2007 12:41

piter34 napisał/a:
freestyler napisał/a:
jak takie samo? jak felga 15 calowa bedzie to oczywiste ze seryjna chyba ma 5.5 cali a 17 ma pewnie z 7 albo 7.5 cali wiec jak bedzie takie samo et to bedzie gdzieindziej odsadzenie, chyba ze zle kombinuje...


Masz rację


Sorki ale ET jest mierzone od płaszczyzny środka felgi (patrząc na przekrój poprzeczny) do płaszczyzny przylegania, więc szerokość felgi nie ma tu nic do rzeczy.
Przy takim samym ET (czyli odsadzenie) zwiększenie szerokości felgi odbędzie się o taką samą wartosć zarówno od wewnątrz jak i zewnątrz koła. A nie wystąpi wtedy przesunięcie samego koła względem nadwozia.

piter34 - Czw Lip 19, 2007 14:22

Brt napisał/a:
Sorki ale ET jest mierzone od płaszczyzny środka felgi (patrząc na przekrój poprzeczny) do płaszczyzny przylegania, więc szerokość felgi nie ma tu nic do rzeczy.
Przy takim samym ET (czyli odsadzenie) zwiększenie szerokości felgi odbędzie się o taką samą wartosć zarówno od wewnątrz jak i zewnątrz koła. A nie wystąpi wtedy przesunięcie samego koła względem nadwozia.

Hmm...
Im szersza felga, tym bardziej będzie wystawać.
Weźmy 15*5.5 oraz 15*7 o takim samym ET. Która będzie bardziej wystawać na zewnątrz od piasty?

Rysunek:

Brt - Czw Lip 19, 2007 14:46

Cytat:
Weźmy 15*5.5 oraz 15*7 o takim samym ET. Która będzie bardziej wystawać na zewnątrz od piasty?

Oczywiście bardziej będzie wystawać ta szersza, ale jednocześnie przy szerszej feldze mniej miejsca będzie pomiedzy wewnętrzną częscią koła a podłuznicą czy też nadkolem wewnętrznym.
W przypadku który podałeś (5,5 vs. 7 cali)róznica między szerokosciami felg to 1,5 cala. Czyli felga szersza będzie wystawała o 0,75 cala wiecej na zewnatrz niż ta węższa i jednoczesnie będzie od wewnętrznej strony zabierała 0,75cala dostępnego miejsca.
Chodzi mi o rozgraniczenie, że szerokość felgi nie ma nic wspólnego z ET.

piter34 - Czw Lip 19, 2007 15:05

Brt napisał/a:
Chodzi mi o rozgraniczenie, że szerokość felgi nie ma nic wspólnego z ET.

A nam chodzi o to, że felgi o różnych szerokościach, ale o tych samych ET będą bardziej/mniej wystawać na zewnątrz (i do wewnątrz) samochodu.

Brt - Czw Lip 19, 2007 19:25

piter34 napisał/a:
A nam chodzi o to, że felgi o różnych szerokościach, ale o tych samych ET będą bardziej/mniej wystawać na zewnątrz (i do wewnątrz) samochodu.

Jakoś tego nie udało mi się wypatrzeć ;) Chyba za dokładnie czytałem :P i się czepiłem drobiazgów (hmm po kim ja to mam :mrgreen: )
Reasumując freestyler, szukaj felgi 15 cali z ET 38 - 45 i będzie OK ;)

BubuZR - Czw Lip 19, 2007 19:37

No no przy okazji i mnie się przyda, bo też mam problem ze stalówkami :) Zimą latałem na letnich 205/45/17 - koszmar
piter34 - Pią Lip 20, 2007 10:15

BubuZR napisał/a:
No no przy okazji i mnie się przyda, bo też mam problem ze stalówkami

Nie lepiej sobie też alu na zimę sprawić? ;-)
Np. wspomniane 15-ki z ET 38-45.

Tomi - Pią Lip 20, 2007 10:30

Do ZSa 120 bez problemu wejdą 14-ki. Masz standardowe hamulce z tarczą 260mm i chyba nawet bębny z tyłu.
ukaszekmg - Wto Lip 31, 2007 18:46

Jakiś czas temu zmieniłem R200 SDi na MG ZR diesel 83 KW (4 hamulce tarczowe). Z poprzedniego samochodziku zostały mi 14-stki z oponkami 185/65/14 (niestety nie wiem jakie mają odsadzenie ponieważ zakupiłem je jakiś czas temu) ale już sprawdzałem i pasują do MG ZR. Na dzień dzisiejszy kupiłbym jednak co najmniej 15 bo MG ZR na 14 wygląda troszku "nieatrakcyjnie".