Zobacz temat - [R825] Nie można uzbroić alarmu z pilota
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R825] Nie można uzbroić alarmu z pilota

grzegorz_m - Sro Lip 18, 2007 17:43
Temat postu: [R825] Nie można uzbroić alarmu z pilota
Witam wszystkich użytkowników portalu Roverki oraz pasjonatów samochodów tej marki.

Jestem właścicielem dwóch samochodów tej marki: Rovera 620 Si od 5 lat, oraz Rovera 825 Si Lux od 1,5 roku.

Przeglądam z dużym zainteresowaniem informacje o tej marce właściwie od chwili, gdy postanowiłem kupić "sześćsetkę".

Jak sami doskonale wiecie, samochody te są mało awaryjne, więc dotychczas z drobnymi sprawami dawałem sobie radę sam lub przy pomocy zaprzyjaźnionych mechaników, dla których kontakt z techniką jaką reprezentuje silnik KV6 to prawdziwe wyzwanie.

I właściwie wszystko byłoby ok., gdyby nie pewien drobny wydawało by się przypadek.
Otóż pewnego dnia, gdy chciałem otworzyć za pomocą pilota samochód R825, pilot jakby nie mógł tego zrobić. Po prostu nie zareagował. Po kilku próbach udało sie jednak samochód otworzyć. Nie chcąc przysporzyć sobie większych problemów, postanowiłem zamknąć samochód tylko kluczykiem, bez uzbrajania alarmu i immobilisera.
Wymieniłem baterie w pilocie myśląc, że być może to właśnie one są przyczyną problemu. Po wymianie wszelkie próby zamknięcia lub otwarcia samochodu "z pilota" nie dały rezultatu.
Problem ten mam do tej pory i wobec braku w kraju autoryzowanych stacji obsługi samochodów tej marki, nie bardzo wiem jak sobie poradzić.

Proszę wszystkich "roverkowców" którzy spotkali się z podobnym problemem, lub wiedzą co zrobić lub gdzie się udać o radę i pomoc.
Za wszelkie propozycje oraz informacje które pozwolą mi na usunięcie tej drobnej a dokuczliwej usterki będę zobowiązany.

Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich i zapraszam do rozmowy na ten lub inny temat dotyczący Roverków.

Grzegorz

piter34 - Sro Lip 18, 2007 17:45

Witaj,
Popraw tytuł wątku (otocz model ROVERka nawiasami kwadratowymi).

Co do pilota, to zapytam standardowo: wykonałeś procedurę synchronizacji pilota z centralką?

grzegorz_m - Sro Lip 18, 2007 19:18

Synchronizacja pilota z centralką... hm........ nie mam pojęcia jak to się robi.
Próbowali mi pomóc ludzie którzy parają sie tym zawodowo i stwierdzili, że "....centralka nie reaguje na polecenia przekazywane z pilota...".
Pomoc polegała na sprawdzeniu w jakiejś dokumentacji (tak mi sie wydaje) sposobu synchronizacji pilota z centralką oraz sprawdzeniu (przemierzeniu) pilota. Następnie przez nie znany mi bliżej sposób synchronizacji polegający na wkładaniu i wyciąganiu kluczyka do zamka i stacyjki oraz systemu "naciśnięć" przycisków pilota. Prób tych było kilka, a ich efektem to co napisałem wyżej, tzn. że centralka nie reaguje... itd.
Mimo, że opisałem w miarę wiernie czynności synchronizacji w dalszym ciągu nie znam tej procedury.
Jeśli ją znasz, a nie są do tego potrzebne dodatkowe urządzenia, może mógłbym spróbować, choć po tym co napisałem wyżej.... , ale to może być przecież pomyłka. Jedno jest pewne: teraz nie działa.

Tomi - Sro Lip 18, 2007 20:12

piter34 napisał/a:

Co do pilota, to zapytam standardowo: wykonałeś procedurę synchronizacji pilota z centralką?

a czy pilota Valeo synchronizuje się tak samo jak Lucas'a?

PHJOWI - Sro Lip 18, 2007 20:14

i tu chyba tomi ma racje , bo 800 przy kodowaniu musi mieć bar code pilota. i nie ma mowy o synchronizacji w rave.
piter34 - Sro Lip 18, 2007 20:20

Tomi napisał/a:
a czy pilota Valeo synchronizuje się tak samo jak Lucas'a?

A widzisz. Założyłem błędnie, że tam jest Lucas, a jest oczywiście Valeo.

W instrukcji do R800 jest opisana wymiana baterii (wyjmij stare i załóż nowe) i nic nie ma o potrzebie synchronizacji.

PHJOWI - Sro Lip 18, 2007 20:24

ale jest może d uratowania sytuacja , tylko trzeba mieć bar code.

I tutaj jest także informacja do użytkowników rover 75 , lepiej dmuchać na zimno , jeśli jesteście na testbook to żadać zczytania bar codu , jeśli oczywiście nie macie , bo może być pomocny w przyszłości.

grzegorz_m - Sro Lip 18, 2007 22:07

Pozostaje dla mnie zagadką jak doszliście do tego, że pilot jest Valeo, ale rzeczywiście tak jest.
Valander_wwa - Sro Lip 18, 2007 22:23

Grzegorz M napisał/a:
Pozostaje dla mnie zagadką jak doszliście do tego, że pilot jest Valeo, ale rzeczywiście tak jest.


Bo Panowie którzy doszli do tego, mają więcej wiedzy w tym temacie niż, panowie w kraciastych koszulach z deszczowej wsi nieopodal Londynu, którzy produkowali te auta :mrgreen:

grzegorz_m - Pon Lip 23, 2007 15:56

No cóż, widzę, że nastąpiła przerwa w próbie rozwiązania problemu.
Rozumiem jednak, że konieczny jest kontakt z serwisem posiadającym komputer do mojego modelu.
Czy możecie mi polecić kogoś sensownego z terenu Górnego Śląska?

piter34 - Pon Lip 23, 2007 16:09

Grzegorz M napisał/a:
Rozumiem jednak, że konieczny jest kontakt z serwisem posiadającym komputer do mojego modelu.

Najpierw zaniósłbym pilota do zdolnego elektronika, aby sprawdzić go pod kątem "elektronicznym" (przerwy, zimne luty, uszkodzenia mechaniczne...).

Marrkus - Pon Lip 23, 2007 19:03

A mi w R600 pilot nie działa od momentu kupna :cry: .

Też mam Valeo i prawdopodobnie taki sam jak w tym R825.

Widzie że chyba nic się nie zmieniło od dłuższego czasu i pozostaje jedynie wymiana kompletu piloty+centralka z bagażnika.

Widziałem ogłoszenie angielskiej firmy która na podstawie centralki (tej z bagażnika) koduje piloty ale cena 130 funtów (za dwa piloty) plus ewentualne koszty przesyłki są jak dal mnie ceną zaporową.

Na razie sam próbowałem sprawdzić czy pilot wysyła sygnały. Pomocna stała się w tym przypadku zwykła krótkofalówka która nadaje (i odbiera) na częstotliwości zbliżonej do pilota. Po przyłożeniu pilota do anteny i przyciśnięciu któregokolwiek z przycisków coś tam słychać ale na odległość to już gorzej. także chyba działa czyli wina po stronie centralki?


Może mi ktoś wyjaśni przy okazji - co dokładnie jest zamontowane w R600 '97 i gdzie:
- to pod kolumną kierownicy (montowane do takiego wzmocnienia poprzecznego deski rozd.) to immobilizer? mam grube klucze jak wkładam lub wyjmuje z stacyjki to mruga kontrolka na obrotomierzu - to chyba działa jak należy.
- to w bagażniku? to jest ten cały autoalarm? sterowanie c. zamkiem, odbiór fal z pilota, włączanie syreny gdy ktoś wpakuje się do środka (czujniki ruchu) dobrze myślę?
- coś ponoć jest w tunelu w okolicach podłokietnika - co to??

dzięki za te odpowiedzi i przepraszam że sie podłączyłem do czyjegoś wątku :wink: ale już mnie nerw chwyta jak mam pilot który nie działa .

blue827 - Wto Lip 24, 2007 08:52

Odnośnie pilota Valeo, to moj znajomy ma 825 KV6 z pilotem Valeo, i przy mnie wyjmował baterie i wkładał, i pilot mu działał bez problemu. Nie była potrzebna żadna synchronizacja. Natomiast inny znajomy z pilotem Lucasa (Rover 200) cały czas ma jakieś cyrki z pilotem. Ja w 827 mam też Valeo i jak dotąd działa dobrze, jedynie kilka razy nie chciał zamknąć samochodu, możliwe że powinienem wymienić baterie.
Brt - Wto Lip 24, 2007 09:07

bo w Valeo tak jest, ze nie trzeba nic synchronizować. A w przypadku Lucasa trzeba, tyle, że te "cyrki" to nie są normalne.
Marrkus - Wto Lip 24, 2007 21:28

Ale w instrukcji jest napisane, ze po wymianie należy otworzyć drzwi kluczem i chyba czterokrotnie nacisnąć LOCK (który to jest właściwie ten z kropeczkami??)
Choć już tego kilka razy próbowałem z skutkiem zerowym :evil:
Kiedyś się wku%$%#$ i wpakuje auttoalarm z allegro :twisted:

freestyler - Wto Lip 24, 2007 22:06

Marrkus napisał/a:
Ale w instrukcji jest napisane, ze po wymianie należy otworzyć drzwi kluczem i chyba czterokrotnie nacisnąć LOCK (który to jest właściwie ten z kropeczkami??)
Choć już tego kilka razy próbowałem z skutkiem zerowym :evil:
Kiedyś się wku%$%#$ i wpakuje auttoalarm z allegro :twisted:


ajak ktos ma MG ZS gdzie nie ma zamków w klamkach seryjnie to co wtedy? :mrgreen:

grzegorz_m - Sro Lip 25, 2007 11:09

piter34 napisał/a:
Najpierw zaniósłbym pilota do zdolnego elektronika, aby sprawdzić go pod kątem "elektronicznym" (przerwy, zimne luty, uszkodzenia mechaniczne...).


Pilot został sprawdzony, przemierzony, sprawdzone tzw. zimne luty i działa, czyli powinno teoretycznie być ok. A niestety nie jest. wspominalem o tym w opisie z dnia 18.07.2007

piter34 - Sro Lip 25, 2007 13:04

Marrkus napisał/a:
Ale w instrukcji jest napisane, ze po wymianie należy otworzyć drzwi kluczem i chyba czterokrotnie nacisnąć LOCK (który to jest właściwie ten z kropeczkami??)

W jakiej instrukcji?
Odnoszę wrażenie, że piszesz o instrukcji synchronizacji pilota w R200/400 (centralka Lucasa)

Marrkus - Sro Lip 25, 2007 23:17

Z angielskim słabo stoję i jak się mylę to "sorry" :wink: ale tu chyba jest tak napisane



Jak się mylę to może ktoś to przetłumaczy?? może się coś wyjaśni

freestyler napisał/a:
ajak ktos ma MG ZS gdzie nie ma zamków w klamkach seryjnie to co wtedy? :mrgreen:


Ale to nie dotyczy ZS-a :wink: wiem ze masz fajnego nie musisz się chwalić :wink: (gdybym miał takiego też bym piał z radości)

Sprawa tych alarmów (tego typu) to tylko problem posiadaczy serii 600 i 800 (i to nie wszystkich)

piter34 - Czw Lip 26, 2007 11:37

Marrkus napisał/a:
Z angielskim słabo stoję i jak się mylę to "sorry" :wink: ale tu chyba jest tak napisane
Jak się mylę to może ktoś to przetłumaczy?? może się coś wyjaśni

Oczywiście masz rację.

Należy otworzyć samochód za pomocą klucza, a potem nacisnąć przycisk zamykania 4 razy.

Wynika z tego, że wymianę baterii należy przeprowadzać przy zamkniętym samochodzie.