Zobacz temat - [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym

7Tomi - Pią Lip 27, 2007 10:25
Temat postu: [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Bardziej w sumie ciekawostki a nie porady ale admin Piter34 mi pozowlił :mrgreen: tutaj napisać :mrgreen:
A więc zakupiłem ostatnio R216SLI i ... w kolektorze ma takie cudo jak widać niżej.. Piter sprawdzał i okazało się, że jest to czujnik podciśnienia ale po co? I tak nie jest podpięty ;/
Może ktoś się spotkał z takim cudem w swoim samochodzie?

herc - Pią Lip 27, 2007 10:35

Do komputera są doprowadzone sygnały określające parametry pracy silnika, mierzone czujnikami. Czujniki określają jaka jest temperatura silnika i temperatura (gęstość) zasysanego powietrza, czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego. Dodatkowo sonda lambda podaje aktualny skład gazów spalinowych, a więc określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo. Komputer analizuje otrzymane wielkości i korzystając z zaprogramowanych przebiegów tak zwanych "map", wysyła impulsy sterujące do cewki zapłonowej - podając, w którym momencie ma nastąpić iskra i wtryskiwacza - określając ile paliwa ma wtrysnąć do rury ssącej.

W starszych autach były podciśnieniowe przyśpieszacze zapłonu i podciśnieniowe wskaźniki obciążenia silnika (tzw ekonometry)

7Tomi - Pią Lip 27, 2007 10:45

herc napisał/a:
Do komputera są doprowadzone sygnały określające parametry pracy silnika, mierzone czujnikami. Czujniki określają jaka jest temperatura silnika i temperatura (gęstość) zasysanego powietrza, czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego. Dodatkowo sonda lambda podaje aktualny skład gazów spalinowych, a więc określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo. Komputer analizuje otrzymane wielkości i korzystając z zaprogramowanych przebiegów tak zwanych "map", wysyła impulsy sterujące do cewki zapłonowej - podając, w którym momencie ma nastąpić iskra i wtryskiwacza - określając ile paliwa ma wtrysnąć do rury ssącej.

W starszych autach były podciśnieniowe przyśpieszacze zapłonu i podciśnieniowe wskaźniki obciążenia silnika (tzw ekonometry)


:mrgreen: Kiedy ja to wiem :razz: Zastanawia mnie po co to montowali skoro to nawet nie jest podłączone.

herc - Pią Lip 27, 2007 10:49

Może taki bonus jak by Cię kiedy wzięło i chciał turbinę zamontować :grin: bo z tego co wiem to wtedy i cały ECU się przerabia
Paul - Pią Lip 27, 2007 10:53

NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać :P
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 10:55

Paul napisał/a:
NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać :P

A pomyśleć że, jak to pierwszy raz zobaczyłem to sobie myśle.. nie będe sie pytał na forum co to bo pewnie wszyscy wiedzą i mnie wyśmieją :mrgreen:

herc - Pią Lip 27, 2007 10:57

Tomi_114 napisał/a:
A pomyśleć że, jak to pierwszy raz zobaczyłem to sobie myśle.. nie będe sie pytał na forum co to bo pewnie wszyscy wiedzą i mnie wyśmieją :mrgreen:


a w rzeczywistości to nikt nie wie po co to jest :P

7Tomi - Pią Lip 27, 2007 10:57

herc napisał/a:
Może taki bonus jak by Cię kiedy wzięło i chciał turbinę zamontować :grin: bo z tego co wiem to wtedy i cały ECU się przerabia

Jestem zdania, że w autach z turbiną nie powinno być ECU :mrgreen: bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo :P

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 10:58 am ]
herc napisał/a:

a w rzeczywistości to nikt nie wie po co to jest :P


E tam myśle, że Tomi będzie wiedział :wink:

herc - Pią Lip 27, 2007 10:59

Tomi_114 napisał/a:
bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo


najlepiej żeby obrotomierz ze dwa razy ob kręciło hehehehe... :P

7Tomi - Pią Lip 27, 2007 11:17

herc napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo


najlepiej żeby obrotomierz ze dwa razy ob kręciło hehehehe... :P


Miałem kilka 114 z wtyskami (SPi, Mpi) i jedną 114 z 91r z gaźnikiem bez ECU :mrgreen:
i naprawde wersje z ECU miały niewielkie szanse pod względem przyspieszenia z tą bezECUcową 114 :mrgreen:

herc - Pią Lip 27, 2007 11:19

nigdy w życiu już nie chcę auta na gaźniku NIGDY!!!!! mam mały uraz do gaźników po moim starym aucie
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 11:40

Paul napisał/a:
NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać :P


Poczekam na pozostałe odpowiedzi a później poprzydzielamy punkty :P Jak narazie Twoje wytłumaczenie jest najbardziej racjonalne ;)

piter34 - Pią Lip 27, 2007 12:03

herc napisał/a:
czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego

Problem w tym, że normalnie w serii K czujnik podciśnienia znajduje się w ECU, a do ECU podpięty jest przewód podciśnienia.
W tamtym 216SLi z którego jest ten silnik właśnie tak było, a mimo to mamy ten czujnik bezpośrednio w kolektorze... Po co? :lol:

7Tomi - Pią Lip 27, 2007 12:10

piter34 napisał/a:
herc napisał/a:
czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego

Problem w tym, że normalnie w serii K czujnik podciśnienia znajduje się w ECU, a do ECU podpięty jest przewód podciśnienia.
W tamtym 216SLi z którego jest ten silnik właśnie tak było, a mimo to mamy ten czujnik bezpośrednio w kolektorze... Po co? :lol:

No właśnie ;) Dodam tylko, że samochód pali i jeździ (i to jak skowyrnie). Pozostaje nadal pytanie po co ? :?:

Paul - Pią Lip 27, 2007 12:22

A nie jest tak, że ktoś kiedyś wymienił kolektor? Był taki, pasował, no to jest.
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 12:31

Paul napisał/a:
A nie jest tak, że ktoś kiedyś wymienił kolektor? Był taki, pasował, no to jest.

Nie wiem ? Tylko w takim razie od czego jest ten ? Już w starych modelach R jeszcze z aluminiowymi kolektorami czujnik był w ECU. Więc od czego to mogłoby być?

herc - Pią Lip 27, 2007 13:08

Tomi_114 napisał/a:
(i to jak skowyrnie).


"czas surferów" się kłania :)

krzych1 - Pią Lip 27, 2007 15:02

Witam.
Tomi_114 napisał/a:
Zastanawia mnie po co to montowali skoro to nawet nie jest podłączone.

Myślę, że to jest taki rodzaj "testu" fachowości mechaników. Odwiedź np. 10-ciu, będziesz miał 10 różnych odpowiedzi :mrgreen:

7Tomi - Pon Lip 30, 2007 09:42

Naprawde nikt nie wie? :shock:
PHJOWI - Pon Lip 30, 2007 10:28

ktoś założył kolektor od rover 25 , ten czujnik był montowanty tylko w 25/45.
Maciek321 - Pon Lip 30, 2007 10:39

Z tego co wyczytałem ten czujnik był stosowany w modelach oznaczonych VVC (nie wiem co to jest ale moze ktos wie) i w serii VIN 522573. Ale po co??? Poza tym te silniki mialy taki ECU NNN100783.

Moze więc nie miały pomiaru podcisnienia wewnątrz.

7Tomi - Pon Lip 30, 2007 10:55

PHJOWI napisał/a:
ktoś założył kolektor od rover 25 , ten czujnik był montowanty tylko w 25/45.

And the winner is PHJOWI :mrgreen: z tym, że nie do końca bo w 75 z silnikiem 1.8 też był :P

[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:56 am ]
Maciek321 napisał/a:
Z tego co wyczytałem ten czujnik był stosowany w modelach oznaczonych VVC (nie wiem co to jest ale moze ktos wie) i w serii VIN 522573. Ale po co??? Poza tym te silniki mialy taki ECU NNN100783.

Moze więc nie miały pomiaru podcisnienia wewnątrz.


ZTCW VVC ma całkiem inny kolektor. :shock:

PHJOWI - Pon Lip 30, 2007 12:28

sorki not to powiem tak w nowych modelch K serii :)