Zobacz temat - [R620] Wyciek płynu z chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wyciek płynu z chłodnicy

eugeniusz.kam - Pon Lip 30, 2007 10:36
Temat postu: [R620] Wyciek płynu z chłodnicy
Tydzień temu kupiłem samochód i mam problem, w górnej części chłodnicy przy końcówce gwintowanej do której jest podłączony cienki przewód gumowy /tak jakby powrót/ wycieka płyn. Ta końcówka która jest wkręcana w chłodnicę rusza się widać że wcześniej było coś robione, co zrobić żeby usztywnić to łącze oraz uszczelnić by nie było wycieku gdyż poza tym chłodnica wygląda dobrze czy wystarczy uszczelnić silikonem odpornym na temperaturę?
Pozdrawiam

piter34 - Pon Lip 30, 2007 13:24

W moim R200 mechanik uszczelniał jakąś pastą uszczelniającą...
Niestety nie pamiętam szczegółów. Nie był to silikon.

darecki_gb - Pon Lip 30, 2007 13:55

Witam ja tez mam problem z chlodzeniem pisalem juz temat ale nie wiem gdzie jest moj temat powinien byc w porady i usterki ale nie ma i nawet nie wiem czy ktos odpisal czy nie nie wiem jak mam sie pruszac na tym forum pozdrawiam
piter34 - Pon Lip 30, 2007 14:47

darecki gb, poczytaj sobie na spokojnie to.
...a potem potestuj w kąciku "Test"

thef - Pon Lip 30, 2007 19:35

darecki gb napisał/a:
Witam ja tez mam problem z chlodzeniem pisalem juz temat ale nie wiem gdzie jest moj temat powinien byc w porady i usterki ale nie ma i nawet nie wiem czy ktos odpisal czy nie nie wiem jak mam sie pruszac na tym forum pozdrawiam


A ten post, który cytuję to Twój pierwszy (do sprawdzenia w tym momencie pod avatarem :)) więc nic wcześniej nie udało Ci się napisać. Swoje posty najprościej znajdziesz klikając w swój nick (prawa górna strona ekranu), a potem w "znajdź wszystkie posty darecki gb" :D

eugeniusz.kam - Pon Lip 30, 2007 20:12

Przyglądając się dokładniej stwierdziłem, że wcześniej była tam końcówka z tworzywa, ale widocznie się ułamała i poprzedni właściciel nagwintował i wkręcił śrubę z otworem w środku, trzymało to do pewnego momentu i słuchałem różnych porad mechaników i na razie nie trafiły się dwie takie same. Chodzi mi oto czym ewentualnie uszczelnić gwint oraz połączyć metal z plastykiem /podobno to carbon / by było szczelne i odporne na temperaturę i ciśnienie gdyż jest to powrót na pompę,
Pozdrawiam

Tomaszi - Wto Lip 31, 2007 08:22

eugeniusz.kam napisał/a:
Chodzi mi oto czym ewentualnie uszczelnić gwint oraz połączyć metal z plastykiem /podobno to carbon / by było szczelne i odporne na temperaturę i ciśnienie gdyż jest to powrót na pompę,
Pozdrawiam


możesz spróbować użyć kleju epoksydowego "distal" (jeden z najmocniejszych klei odpornych na temperaturę oraz bardzo wytrzymały), łączy trwałą spoiną: metal, tworzywa epoksydowe, drewno, ceramikę, beton, styropian, minerały skalne (granity, marmur), wyroby azbestowe (eternit), , mocznikowe, ebonit itp. nadaje się do uszczelniania - w przypadku awarii - urządzeń grzewczych...

przed zastosowaniem możesz zrobić próbę, zastygnięty klej wrzucić do gotującej się wody jak nie ulegnie destrukcji, to wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, temperatura płynu chłodniczego nie powinna osiągnąć 100'C.

sTERYD - Wto Lip 31, 2007 12:28

Tomaszi napisał/a:
temperatura płynu chłodniczego nie powinna osiągnąć 100'C.

Mylisz się. Wiatrak powinien załączać sie przy temperaturze 104°C więc taka temperatura zdecydowanie jest osiągana.

piter34 - Wto Lip 31, 2007 13:10

sTERYD napisał/a:
Mylisz się. Wiatrak powinien załączać sie przy temperaturze 104°C więc taka temperatura zdecydowanie jest osiągana.

W silnikach serii T wentylator załącza się przy temperaturze 96-100°C

sTERYD - Wto Lip 31, 2007 13:33

Cytat:
W silnikach serii T wentylator załącza się przy temperaturze 96-100°C

cóż, nie wiedziałem :oops:
niemniej jak widać 100°C jest osiągane...

eugeniusz.kam - Wto Lip 31, 2007 18:07

Dzisiaj rozmawiałem z kolegą tokarzem, który wytoczy mi śrubę z otworem z drobnym gwintem większym o 0,2 mm i całość wkręcę na klej odporny na temperaturę i ciśnienie. Jak wszystko będzie w porządku to dam znać. Dzięki za porady.
Pozdrawiam

Tomaszi - Wto Lip 31, 2007 18:35


eugeniusz.kam napisał/a:
całość wkręcę na klej odporny na temperaturę i ciśnienie.

chętnie dowiedział bym się (może inni też) jakiego kleju użyjesz, lub mechanik.
tak poszperałem w necie odnośnie klejów odpornych na temperatury i oto co znalazłem:
klej METALLKLEBER Y niemieckiej firmy Diamant, Odporność na nacisk do 250 N/mm²; max. temp. -30 / +130º C.

eugeniusz.kam - Wto Lip 31, 2007 18:44

Jestem w trakcie poszukiwań, klej musi być odporny na temperaturę i ciśnienie, ten klej co znalazłeś ma dosyć ciekawe właściwości tylko zastanawia mnie ta uniwersalność. Z tego co mi mówił mechanik trzeba takiego kleju, który połączy tworzywo z którego wykonana jest chłodnica z metalem. Jutro będę w serwisie spróbuję coś więcej ustalić.
Pozdrawiam

sTERYD - Wto Lip 31, 2007 19:26

a nie prościej wkręcic na taśmę teflonową :?:
Bardzo dobrze uszczelni, a wytrzymałość temiczna napewno też wystarczy ;)

DEBEC - Wto Lip 31, 2007 19:37

Kiedyś znajomy używał kleju firmy Wurth, o ile pamiętam miał barwę czerwoną i do tem. 350C
Tomaszi - Wto Lip 31, 2007 20:43

Wurth to mi się kojarzy tylko z klej do klejenia szyb.
Szukając tym razem nie w klejach a w silikonach, to to pewnie idzie dostać w większości motoryzacyjnych

K2 RED SILIKON 350C Wysokotemperaturowy silikon czerwony
Cytat:
o dużej wytrzymałości termicznej +350C. Absolutnie bezpieczny dla sond Lambda i komputerów pokładowych.
Zastępuje tadycyjne uszczelki korkowe, papierowe, azbestowe, filcowe i gumowe.
Odporny na oleje, smary, płyny chłodnicze, itp.
Nadaje się do wszystkich modeli i marek samochodów m.i. stosowany do uszczelniania:
pokryw zaworów, uszczelek termostatu, misek olejowych, pokryw wału rozrządu, pomp wodnych, pokryw mostów tylnych i innych.

cena około 10złotków :smile:

DEBEC - Wto Lip 31, 2007 22:34

Pisząc o Wurth miałem na myśli tego rodzaju specyfik. A tak gwoli sprawiedliwości to trudno porównać wyroby firmy Wurth ( nie mam z nią nic wspólnego ) z K2? I ta cena 10 zł. Aby jakość była wyższa niż cena. Jestem zwolennikiem nie przepłacania tylko za markę, ale w tej chwili namnożyło się tak dużo firm, które oferują produkty najlepsze w swoim mniemaniu gdy innym uznanym markom zajęło trochę czasu opracowanie i sprawdzenie jakości swoich produktów.
Tomaszi - Sro Sie 01, 2007 15:12

DEBEC napisał/a:
I ta cena 10 zł. ... Jestem zwolennikiem nie przepłacania tylko za markę

Zgadzam się, szczerze to sam nie wiedział bym co wybrać :/ a cena 10zł za 60 parę gram.

Phillippe - Pią Mar 05, 2010 12:43

Piszę tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.

Chcę sie dowiedzieć, gdzie najtaniej mogę dostać chłodnicę do 620Ti, może być od diesela, bo tam szły takie same. Oczywiście mam na myśli używkę. Z góry dzięki za pomoc!

BorysOpole - Pią Mar 05, 2010 22:33

miałem ten sam problem użyłem kleju autoweld cx-80 odborny na temperatury kwasy itp itd auto jeździ tak już od września i jest spokój nic nie wycieka, wcześniej miałem omawiany distal ale była to porażka po 2 tygodniach element zaczynał się odklejać
Phillippe - Nie Sie 15, 2010 17:30

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale pęknięcie jest na plastikowym panelu na górze chłodnicy.