Zobacz temat - [R618] Problem z zapalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Problem z zapalaniem

malanysia - Wto Sie 14, 2007 19:09
Temat postu: [R618] Problem z zapalaniem
witam mam rovera 618 z gazem mam problem jak rano odpalam to tak jakby nie mial ssania spada z obrotow i zdaza sie ze gasnie za drugim zapaleniem jest wszystko ok najgorzej bylo w zimie nawet kilka razy gasl zanim wszedl na obroty

sTERYD: trochę poprawilem temat, postaraj się w przyszłości wrzucac zgodne z zasadami

sTERYD - Wto Sie 14, 2007 22:10

wygląda to na padnięty silnik krokowy :(
możesz spróbowac go jeszcze wyczyścić, ale obawiam się że to nic nie da :(

KRYS - Wto Sie 14, 2007 23:28

Odpalasz go na benzynie czy od razu na gazie ??

I jaką masz instalacje??

malanysia - Sro Sie 15, 2007 12:46

ja mam podobno orginalna holenderska instalacje za kazdym razem odpala na benzynie i musi swoje przejechac to sie przelaczy na gaz nie tak jak w naszych ze wystarczy przegazowac i sie wlacza gaz dzieki za podpowiedzi
piter34 - Pon Sie 20, 2007 14:15

sTERYD napisał/a:
wygląda to na padnięty silnik krokowy :(

...albo zawór termiczny obrotów ssania (fast idle thermo valve)

malanysia, rozwiązałeś już problem?

maciej - Pon Sie 20, 2007 14:30

malanysia napisał/a:
ja mam podobno orginalna holenderska instalacje za kazdym razem odpala na benzynie i musi swoje przejechac to sie przelaczy na gaz nie tak jak w naszych ze wystarczy przegazowac i sie wlacza gaz dzieki za podpowiedzi

To nie zależy od tego, czy "nasza", czy "holenderska", tylko od klasy instalacji i jej regulacji - wszystkie lepsze instalacje II, II i IV generacji wymagają podgrzania parownika do odpowiedniej temperatury (standardowo ustawia się na 30 st. C, choć w Felicji mojej ciotki magicy ustawili na 10 st. C i też działa), czujnik jest w parowniku. Z tego wynika czas przed przełączeniem.
Dodatkowo instalacje II generacji wymagają podniesienia obrotów, a dokładniej ich opadania w czasie przełączenia, żeby całe paliwo zostało odessane z kolektora do cylindrów, zanim pojawi się tam gaz.
Większość instalacji posiada dodatkową możliwość awaryjnego odpalenia auta na gazie bez podgrzewania benzyną, ale to nie jest dobra opcja.
Co do Twojego problemu, to sTERYD i piter34 już napisali, które dwa elementy odpowiadają za obroty w czasie odpalania.
Sam mam podobny problem, ale tylko kiedy silnik jest rozgrzany i zostanie zgaszony na około 5 minut.

PS. Używaj znaków przestankowych i wielkich liter - łatwiej będzie czytać i odpowiadać.

malanysia - Pon Sie 20, 2007 17:12

Witam nie rozwiązałem jeszcze probleumu.Wymieniłem świece oraz przewody i nic .Chce kupic silnik krokowy ale tylko nowy ale nie wiem gdzie .Obdzwoniłem pare hurtowni ale nie maja .Może ktoś mi podpowie gdzie kupie nowy silnik krokowy.Dziekuje i pozdrawiam
piter34 - Pon Sie 20, 2007 17:29

malanysia, spróbuj najpierw z używanym. Nowego nie dostaniesz za rozsądne pieniądze...
malanysia - Pon Sie 20, 2007 17:38

Nie mam pojęcia ile może kosztować nowy ale jak mam dac za uzywany około 150 zł to wole dołożyć pare groszy i kupić nowy.
piter34 - Wto Sie 21, 2007 10:42

Cytat:
Nie mam pojęcia ile może kosztować nowy

W takim razie dlaczego niżej piszesz:?

malanysia napisał/a:
ale jak mam dac za uzywany około 150 zł to wole dołożyć pare groszy i kupić nowy.

Te parę groszy to licz raczej w setkach PLN.

Nowy kosztuje ok. 500-600 funtów.

malanysia - Wto Sie 21, 2007 11:16

Jeżeli tyle mam dać za nowy to jednak wole rozglądać się za uzywanym.Dzieki