Zobacz temat - [R416 si 1.6 96] Jak wymienić gumę na przegubie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 si 1.6 96] Jak wymienić gumę na przegubie

brico - Sro Wrz 19, 2007 16:30
Temat postu: [R416 si 1.6 96] Jak wymienić gumę na przegubie
Witam
Potrzebuje porady kogoś kto wymieniał gumę na przegubie, a mianowicie jak by ktoś mógł opisać w kilku zdaniach czyności z tym związane.
Pozdrawiam

Brt - Sro Wrz 19, 2007 21:19

1. Zdjąć koło
2. wybić drążek kierowniczy
3. odkręcić i wybić swożeń dolnego wahacza
4. zdjąć istniejące opaski
5. trzymajac półoś pociągnąć za koło i półoś powinna wyjść z przegubu
6. zdjać starą gume i załozyć nową
7. włożyć półoś w przegub
8. założyć gumę, wciskająć wcześniej w nią smar będący w zestawie i zacisnąć opaski
9. pozakładać i poskręcać resztę w odwrotnej kolejności

Niech mnie kktoś poprawi, bo może o czymś zapomniałem ;)

sTERYD - Sro Wrz 19, 2007 21:43

więc tak (ale jestem dzisiaj niegramatyczny :P ):
1 - odkręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty (ta w środku koła, na klucz 32)
2 - podnosisz samochód podpierasz i zdejmujesz koło
3 - odbezpieczasz i odkręcasz nakrętkę mocującą drążek kierowniczy
4 - dobezpieczasz i odkręcasz nakrętkę mocującą zwrotnicę do wahacza dolnego
5 - wybijasz stożki (te które były przykręcona nakrętkami, które odkręciłeś w p-ktach 3 i 4 ;))
6 - odchylasz zwrotnicę (uważaj na przewód hamulcowy) i wyciągasz z niej półoś (nie wyciągaj jej ze skrzyni, bo przegub i tak trzeba zdjąć na miejscu -nie przejdzie przez zwrotnicę a tylko poleje się olej ze skrzyni :( )
7 - znajdujesz języczki zabezpieczenia przegubu i rozchylasz je (najlepiej szczypcami do pierścieni zabezpiecających)
8 - zdejmujesz przegub i resztki starej gumy
9 - myjesz przegub ze starego smaru i śmieci
10 - zakładasz nowa gumę na miejsce (ale na razie bez opaski) i przegub (zabezpieczenie samo się rozchyli i zatrzaśnie jak będzie na miejscu)
11 - nakładasz smaru i zakładasz opaski na gumę
12 - wkładasz końcówkę półosi do otworu w piaście (możesz załapać nakrętkę)
13 - dociągasz zwrotnicę do dolnego wahacza i mocujesz stożek do dolnego wahacza (nie zapomnij zabezpieczyć nakrętkę)
14 - mocujesz drążek kierowniczy (też nie zapomnij zabezpieczyć)
15 - zakładasz koło i opuszczasz samochód
16 - dokręcasz nakrętkę mocującą półoś do piasty momentem 110Nm (to wcale nie jest dużo) i zabezpieczasz
no i jusz :cool:

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2007 9:47 pm ]
widzę że się za bardzo rozpisałem i mnie uprzedziłeś ;)
Brt napisał/a:
5. trzymajac półoś pociągnąć za koło i półoś powinna wyjść z przegubu

w ten sposób to półoś wyjdzie ze skrzyni, a przegub na niej zostanie :(

Brt - Sro Wrz 19, 2007 21:51

sTERYD napisał/a:
w ten sposób to półoś wyjdzie ze skrzyni, a przegub na niej zostanie

Miałem na myśli sposób, który opisałeś, ale byłem szybszy tyle, że mniej dokłądny ;)

sTERYD - Sro Wrz 19, 2007 21:55

a bo ja taki drobiazgowy czasem jezdem :/
brico - Czw Wrz 20, 2007 08:47

dziekuje to mi wystarczy w sobotę przystepuje do pracy :)
daro76 - Czw Maj 15, 2008 18:01
Temat postu: [r400 1,6 99]
Z tego co wiem to moment dokręcenia piasty koła jest 180Nm.
sTERYD - Pią Maj 16, 2008 09:12

właśnie, ze nie , bo 181 :P
yosot - Pią Wrz 19, 2008 06:56

A gdzie to w tym przegubie są jakieś języczki które się rozchyla szczypcami? :shock: Coś się chyba kol. Steryd pomylił!
mi_sza1 - Pią Wrz 19, 2008 08:41

No wlasnie u mnie tez nie ma zadnych języczków. Przegób siedzi na półośce i jest zabezpieczony pierscieniem wewnątrz (wystrarczy puknąć młotkiem i schodzi bez problemu), który jest dolączony do osłony wraz ze smarem. Końcówki drążka nie odkrecałem. Odkciłem sworzeń górnego wahacza i poluzowałem dolnego. No i przewody hamulcowe popuścilem aby bardziej mozna było odchylic piaste.
Darek416 - Pią Paź 17, 2008 23:16

A wiecie panowie może jakie wymiary ma osłona przegubu wewnętrznego? byłem w 2 sklepach i powiedzieli mi że trzeba podać wymiar to coś dobiorą i zamówią :/
sTERYD - Sob Paź 18, 2008 01:44

jutro mi przypomnij to zmierzę... mam zapasową półoś jakby komuś coś kiedyś.. (tą dłuższą prawą ;) )
Darek416 - Wto Paź 28, 2008 21:09

sTERYD to znalazł byś kiedy chwilkę czasu na zmierzenie tej osłony wewnętrznego przegubu? Bo to już od znalezienia tej usterki minęły ponad 2 miesiące, więc muszę się zmobilizować do kupna i wymiany.
sTERYD - Wto Paź 28, 2008 22:00

kurcze... najprędzej pojutrze, bo leży u mnie w garażu :/
dwa miesiące, to już przegub mógł trochę dostać piaskiem po łapkach :/
ale ktoś kiedyś podawał wymiary
w IC to jest fi18-fi64 długość 91

Darek416 - Czw Paź 30, 2008 19:50

Ale jak podam takie wymiary(fi18-fi64 długość 91) to w sklepie będą wiedzieli o co chodzi?
Brt - Czw Paź 30, 2008 20:44

Darek416 napisał/a:
Ale jak podam takie wymiary(fi18-fi64 długość 91) to w sklepie będą wiedzieli o co chodzi?

kumaty sprzedwca znajdzie cos po podaniu tych wymiarów ;) Do SDi w ten sposób dobierałem (inne wymiary niż Twoje) i okazało się, że pasuję guma od transita :lol:

Darek416 - Pią Paź 31, 2008 17:12

OMG! chyba kolejny raz wywaliłem pieniądze w błoto. W sklepie "kumaty sprzedawca" dał mi osłonę przegubu ZEWNĘTRZNEGO od od suzuki Alto.Cervo, powiedział że 1cm w tą czy w tą to nie ma różnicy. Co o tym sądzicie? ryzykować rozbierając auto i modlić się żeby było dobre, czy szukać idealnego rozmiaru? sTERYD proszęz najdź chwilęczasu na zrobienie pomiaru (o ile oczywiściew masz to gdzieś na wierzchu). A i znacie jakiś sklep wysyłkowy gdzie ewentualnie można by to było zamówić (w tomateam nie ma :/ )
sTERYD - Sob Lis 01, 2008 00:47

jeśli chodzi o długość to 1cm tragedii nie robi (zwlaszcza jeśli guma jest dłuższa ;) ) ale jeśli chodzi o średnicę to to jest różnica dość spora :/
ojojoj... ale narobiłem :oops:
te wymiary co podalem, to chyba od wewnętrznego przegubu :oops: najmocniej przepraszam :oops:
(swoją drogą w IC nie zaznaczyli)
moje zmierzone to: fi 84, fi 25 długość ~95 (ciekawe, że podali, że osłona przegubu wewnętrznego jest o 1cm cieńsza... półoś wygląda na równą... albo mi sie wydaje, albo kolejny babol w intercarsie :/ )
Darek416 napisał/a:
OMG! chyba kolejny raz wywaliłem pieniądze w błoto. W sklepie "kumaty sprzedawca" dał mi osłonę przegubu ZEWNĘTRZNEGO od od suzuki Alto.Cervo, powiedział że 1cm w tą czy w tą to nie ma różnicy

zawsze morzesz przecież mu to oddać, póki nie założyłeś na przegub...

Darek416 - Sob Lis 01, 2008 17:27

sTERYD wcale się nie pomyliłeś! to ja się źle wyraziłem, chodziło mi o to że ta osłona jest do suzuki jako do zewnętrznego przegubu, a ma służyć do Rovera jako do wewnętrznego, swoją drogą to wielkie dzięki za pomoc :)
zapytam się jeszcze w tomateam czy gdzieś na magazynie może tego nie mają, a jak nie to będę szukał dalej, ta osłona co kupiłem to i tak jest jakaś szajsowata pewnie bo 11zł kosztowała.
cały czas trzymam się tego:
osłona wewnętrznego przegubu - fi18-fi64 długość 91

sTERYD - Nie Lis 02, 2008 13:57

to Tobie jest potrzebna osłona przegubu wewnętrznego, czy zewnętrznego... :/

problem w tym, że półoś tam też ma średnicę 25 a nie 18 :/
reszta wymiarów by się zgadzała, tylko przy samym przegubie wewnętrznym jest taki ala zatrzask na węże, i tam dla zdrowotności można troszkę mniejszą gumę wcisnąć ;) (np 60)
aha i uważaj jak będziesz składał, żeby nie wysunąć za mocno bo się zablokuje...
jeśli w pewnym momencie przy składaniu przegub nie będzie Ci się chciał wyprostować, to musisz delikatnie wyciągnąć z niego półoś, i napprostować, a potem wcisnąć spowrotem dużo głębiej (tak ile wlezie ;) )
Darek416 napisał/a:
chodziło mi o to że ta osłona jest do suzuki jako do zewnętrznego przegubu, a ma służyć do Rovera jako do wewnętrznego

to nie ma znaczenia jeśli wymiary podejdą :cool:

Darek416 - Sro Lis 05, 2008 16:18

potrzebuję osłony przegubu WEWNĘTRZNEGO!
rozumiem że mam szukać fi25-fi64(60) długość 91 TAK?
Dzięki wielkie za opise tego na co trzeba uważać :)
Jak tylko znajdę osłonę biorę się z bratem do roboty.

konradp - Pią Sty 30, 2009 12:50

i mnie pekla guma na przegubie wiec przystapilem do demontazu starej i natrafilem na maly problem ,nie moge wyjac polosi z przegubu ,wahacz odkrecilem i drazek kierowniczy tez zwrotnica sie odchyla ale polos ani drgnie z przegubu czy ktos ma jakies pomysly jak ja wyjac?
blue827 - Pią Sty 30, 2009 14:13

konradp napisał/a:
i mnie pekla guma na przegubie wiec przystapilem do demontazu starej i natrafilem na maly problem ,nie moge wyjac polosi z przegubu ,wahacz odkrecilem i drazek kierowniczy tez zwrotnica sie odchyla ale polos ani drgnie z przegubu czy ktos ma jakies pomysly jak ja wyjac?


Poszukaj pare filmików na youtubie, jedyna metoda to mocne a precyzyjne uderzenie młotkiem w tą część która jest najbliżej półosi, bo ona siedzi na pierścieniu. Zobacz te fotki:




konradp - Sob Sty 31, 2009 18:44

dzieki wielkie w poniedzialek sprobuje tej metody ,mam nadzieje ze sie uda, bo od czwartku moj roverek stoi na podnosniku a ja mam juz dosc matiza ktorym teraz jezdze
xkrzychux - Sro Cze 10, 2009 20:52

Mam do wymiany gumę na przegubie wewnętrznym i zamierzam się z tym uporać. Mam jednak pytanie odnośnie zabezpieczenia krzyżaka przed wysunięciem z kielicha. Czy jest takowe czy wystarczy tylko ściągnać opaski z osłony przegubu i wysunać półoś z krzyżakiem z kielicha.
Czy jest coś jeszcze na co zwrócić uwagę przy wymianie ?

sTERYD - Sro Cze 10, 2009 21:21

jakiego krzyżaka i jakiego kielicha? :bezradny:
jeśli chodzi Ci o wyjęcie półosi z przegubu wewnętrznego, to żadnego specjalnego zabezpieczenia tam nie ma, tylko trzeba uważać, żeby nie wyszarpnąć przegubu ze skrzyni, bo poleci olej :/

xkrzychux - Sro Cze 10, 2009 21:41

I o to mi chodziło dziekuje za pomoc.