Zobacz temat - [214 si 1999r.] Pompa paliwa nie chodzi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 si 1999r.] Pompa paliwa nie chodzi

asik - Sob Wrz 29, 2007 18:55
Temat postu: [214 si 1999r.] Pompa paliwa nie chodzi
Witam wszystkich

mam taki problem:
W moim Roverku ( 214 Si 1999 r.) nie odpala silnik. Nie słyszę pompy paliwa po kluczyku. Nadmienie tylko , ze Roverek stał dosyc długo i w baku było sucho. Po wlaniu 10 l paliwa nie słysze dalej pompy. NIe wiem czy to pompa, czujnik uderzeniowy, czy bezpiecznik. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK. Jednak nie wiem który to jest od pompy - pod deską czy pod maską? Nie wiem też jak wyłączyc czujnik uderzeniowy. Auto stało długo w garazu i z obawy przed kradzieża mozliwe , ze coś zmajstrowałem i nie pamietam co? Czy jest dojście di baku od góry?
Dziekuje z góry za porady
pozdrawiam
(poprawiłem tytuł)

Brt - Sob Wrz 29, 2007 19:09

Czujnik uderzeniowy należy wcisnąć. Do baki niestety nie ma dojścia od góry. Spróbuj podać napięcie bezpośrednio na pompę i będzie wiadomo co zawiniło ;)
asik - Sob Wrz 29, 2007 19:18

Dzięki
Ale gdzie podać to napiecie? Wiem tylko, ze ta mała czarna skrzyneczka obok komputera( w stronę reflektora od skrzynki bezpiecznikó) to chyba przekaźniki pompy. NIe za bardzoe wiem gdzie tam dać prąd. :oops:

Brt - Sob Wrz 29, 2007 20:48

no niestey nie wiem. ściągnij sobie RAVE. tam są schematy na których jest wszystko. szczegóły w technicznym FAQ na stronie klubowej
asik - Sob Wrz 29, 2007 20:59

Dzieki
pozdrawiam

R-200 - Sob Wrz 29, 2007 21:20

Bezpośrednio z czujnika uderzeniowego jest zasilana pompa paliwa. Bezpiecznik F-5 15A w skrzynce bezpiecznikowej komory silnika. Bezpiecznik jest przed przekażnikiem pompy paliwowej. Należy go sprawdzić, jeśli spalony pompa nie będzie miała zasilania. :arrow:
asik - Sob Wrz 29, 2007 21:35

Sprawdzałem- są wszystkie całę.
Małe pytanko: ile trzeba kręcić rozrusznikiem na suchym baku, żeby pompa wysiadła? :cry:
pozdrawiam

AndrewS - Sob Wrz 29, 2007 23:03

asik napisał/a:
Małe pytanko: ile trzeba kręcić rozrusznikiem na suchym baku, żeby pompa wysiadła? :cry:


tego nie da sie przewidziec

giewu - Nie Wrz 30, 2007 12:46

asik napisał/a:
Dzięki
Ale gdzie podać to napiecie? Wiem tylko, ze ta mała czarna skrzyneczka obok komputera( w stronę reflektora od skrzynki bezpiecznikó) to chyba przekaźniki pompy. NIe za bardzoe wiem gdzie tam dać prąd. :oops:
Brt napisał/a:
no niestey nie wiem. ściągnij sobie RAVE. tam są schematy na których jest wszystko. szczegóły w technicznym FAQ na stronie klubowej
może to poniżej Wam coś podpowie ;)

asik - Nie Wrz 30, 2007 21:25

Dzięki
domniemam, że za pompe odpowiada tez bezpiecznik nr 14 pod kierownicą :?:
Czy zeby sprawdzić wyłącznik dopływu paliwa pod maską mogę wyjąć wtyczkę i zewrzec piny?( są tylko 2)
pozdrawiam

AndrewS - Nie Wrz 30, 2007 21:43

asik napisał/a:
domniemam, że za pompe odpowiada tez bezpiecznik nr 14 pod kierownicą


zgadza sie

asik napisał/a:
Czy zeby sprawdzić wyłącznik dopływu paliwa pod maską mogę wyjąć wtyczkę i zewrzec piny?


znaczy sie jesli chodzi o wylacznik bezwladnosciowy czy inaczej zderzeniowy to tak

asik - Nie Wrz 30, 2007 22:47

wg tego co wyczytałem to prąd idzie przez:
1 skrzynka bezpieczników pod maską (nr5)
2 przekaźnik pompy paliwa w małej skrzynce obok lewej lampy (mems relay module)
3 wyłącznik zderzeniowy
4 pompa
więc jezeli prąd jest na wyłączniku i pompa nie chodzi to znaczy , ze jest fe.
Jeszcze jeden szczegół:
w niektórych systemach wtryskowych pompa zaczyna dopiero chodzić w momencie przekręcania stacyjki w pozycje "rozrusznik" Czy w Roverku czasami tak nie jest, bo jeżeli tak to muszę dokładnie jajeszcze sprawdzić. Moim zdaniem jednak powinna chodzic po włączeniu stacyjki w pozycję ACC- bez rozrusznika.
pozdrawiam

AndrewS - Nie Wrz 30, 2007 23:16

asik napisał/a:
więc jezeli prąd jest na wyłączniku i pompa nie chodzi to znaczy , ze jest fe.


no w zasadzie tak ale ......
moze byc gdzies dalej padniete okablowanie, lub sama wtyczka pompy
pompa bierze dosc sporo pradu, wiec musi miec dobre styki

asik napisał/a:
Moim zdaniem jednak powinna chodzic po włączeniu stacyjki w pozycję ACC- bez rozrusznika.


chodzi, ale przez ok 3 sekundy zeby podbic cisnienie, po przekreceniu na rozrusznik chodzi juz caly czas
juz po jednym przekreceniu, zeby ja wlaczyc drugi raz trzeba wylaczyc zaplon i odczekac ok 30 sekund az odbije przekaznik glowny
wtedy po przekreceniu zaplonu znowu sie wlaczy na ok 2-3 sekundy

asik - Nie Wrz 30, 2007 23:41

Dzięki
jutro biore sie do roboty :lol:

[ Dodano: Pon Paź 01, 2007 21:26 ]
Dzisiaj sprawdziłem i jest tak:
na przewodzie wchodzącym do czujnika zderzeniowego po przekręceniu stacyjki jest napiecie 1,12 v, ale kiedy dam 12 v na przewód do pompy to ona nie chodzi :?: ( moze było za późno w stosunku do włączenia stacyjki)
Wyjąłem moduł z przekaźnikami ( relay modul) może zawiesił się przekaźnik pompy?
Jeżeli to nie to to wygląda na komputer.
pozdrawiam

R-200 - Pon Paź 01, 2007 23:32

Jeśli dajesz prąd na przewód do pompy a ona nie chodzi to masz uszkodzenie na lini wyłącznik uderzeniowy pompa a nic więcej. Może być jeszcze uszkodzenie masy podawanej na pompę. Musisz sprawdzić pod tylnym fotelem czy dochodzi napięcie i czy jest masa. Jak jest wszystko to trzeba sprawdzić samą pompę. Komputer nie ma z tym nic wspólnego.
asik - Wto Paź 02, 2007 00:06

Dzieki R200, pocieszyłeś mnie
pozdrowionka

R-200 - Wto Paź 02, 2007 12:34

Bardzo mi miło. :lol: :lol: :lol:
asik - Wto Paź 02, 2007 19:39

Sprawdziłem dzisiaj dokładnie ( na rozruszniku) na pompę idzie zasilanie 8,4 volt( zielony kabelek w kostce przy pompie), przekaźnik "cyka". Jeżeli podaje 12 v na wtyczkę od czujnika wstrząsowego to pompa lekko stuka- myslę , ze jest może zapieczona i nie chce ruszyć. Auto stało jakiś czas z suchym bakiem. Ma przejechane dopiero 17 tys km więc nic innego raczej sie nie stało. Jutro wyjmuje bak i pompę. Nie wiem tylko gdzie mogę taka kupić ( nie wiem jeszcze jaką ).
pozdrawiam

AndrewS - Wto Paź 02, 2007 20:39

asik napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj dokładnie ( na rozruszniku) na pompę idzie zasilanie 8,4 volt( zielony kabelek w kostce przy pompie),


jesli pompa wtedy byla odlaczona to jakos malo, do sprawdzenia cale okablowanie zasilajace pompe plus masa
fakte ze piszesz ze na rozruszniku a rozrusznik powoduje znaczny spadek napiecia aku

asik napisał/a:
Jeżeli podaje 12 v na wtyczkę od czujnika wstrząsowego to pompa lekko stuka- myslę , ze jest może zapieczona i nie chce ruszyć.


to po takim zabiegu na pompie juz powinno byc wieksze napiecie zblizone do napiecia aku
moze faktycznie sie podwiesila, moze jeszcze spróbuj przy podawaniu napiecia popukac w zbiornik

asik - Wto Paź 02, 2007 23:04

Próbowałem pukać, ale nic to nie dało. To stukanie to tak jakby chciała ruszyc a nie mogła. Może wystarczy wyjąc i jakoś uruchomić. Nie wiem jak jest zbudowana ale może sie po prostu "zastała,zapiekła" czy cos takiego - na sucho. Fakt, że próbowałem kilka razy uruchomic auto na kompletnie suchym zbiorniku :oops:
pozdrawiam

R-200 - Wto Paź 02, 2007 23:24

Czuję nosem że masz gaz w autku. To nie zwalnia od dbania o paliwo, dla przypomnienia paliwem jest smarowana sama pompa paliwa. A kto smaruje ten jedzie! :!: :!:
asik - Wto Paź 02, 2007 23:27

No niestety nie mam gazu. Nie mógłbym go nawet załozyć, auto było przedmiotem sprawy sadowej. Sprzedano mi w salonie nówke po wypadku.......... W sądzie po 6 latach przegrałem i dlatego autko tak długo stało. Najpierw odpalałem co miesiąc, pózniej pół roku zaniedbałem i sa efekty :oops:
toggit - Sro Paź 03, 2007 07:23

asik napisał/a:
Sprzedano mi w salonie nówke po wypadku.......... W sądzie po 6 latach przegrałem...
:shock: :shock: :shock:
skad wiesz ze po wypadku?
i jezeli naprawde po wypadku to w jakim sadzie ty byles?!!!
wspolczucie

AndrewS - Sro Paź 03, 2007 08:11

nawet jesli pompe po wyjeciu uda Ci sie ruszyc, to zawsze masz ryzyko ze po wlozeniu do baku znowu sie przytnie,
no chyba ze zrobisz na wierzchu jakis dlugi test,
przestrzegam jednak, pompa musi wtedy byc zanurzona w paliwie, a wtedy najdrobniejsza iskra i podpalisz to paliwo, do tego trzeba odprowadzic wylot paliwa, a pewnie leci go dosc sporo tak czy inaczej wskazane by bylo zbudowanie specjalnego stanowiska na takie zabawy

R-200 - Sro Paź 03, 2007 09:28

To chyba będzie trochę przyrdzewiała, najlepiej wymienić by nie mieć drugi raz tego samego kłopotu. :smile:
asik - Sro Paź 03, 2007 20:39

Co do sądu to w Polsce ten rządzi kto ma kasę, a Smorawiński ma. Co z tego , ze mam na pismie z serwisu , ze auto ma fabrycznie krzywe felgi, katy pochylenia kół( nieregulowalne) sa złe itd. Auto ściaga na prawo i po pomiarach karoseri odchyłki punktów kontrolnych sięgaja 6 mm.- mierzone przez rzeczoznawców powołanych przez sąd z Poznaniu !! . Ale gwarancja nie przewiduje wymiany na nowy... I jeszcze jedno wszyscy zgodnie potwierdzają , ze serwis nie był w stanie usunąc usterki. I przegrałe m apelacje też. Przestrzegam przed firmą Smorawiński i szczególnie Olszowiec- tu podpiłowali na fasolki pilnikiem otwory do gniazd teleskopów porzednich, zeby poprawic nachylenie kół ( wszystko potwierdzone sądownie) o do tego naginali jeszcze mocowanie wahacza jakims łomem. Nikt mi nie chciał pomóc a adwokat był do d..y. Postanowiłem dac sobie spokój i wyprowadzić auto z garażu. Trzymałem je tam i nie jeździłem ,, zeby nie stracić dowodu rzeczowego- nie ma ani jednej ryski itd.
Ot i cała sprawiedliwość :roll:
Co do pompy to dzisiaj wyjąłem- jest to WALBRO ERJ 197
188 99 3M2.
NIe wiem gdzie taką kupić, może Ktoś pomoże :grin:
podłączyłem na chwileczkę zasilanie ( na sucho)ruszyła z wielkom trudem i kreciła bardzo powoli.
pozdrawiam

AndrewS - Sro Paź 03, 2007 20:54

asik napisał/a:
Co do pompy to dzisiaj wyjąłem- jest to WALBRO ERJ 197
188 99 3M2.


w naszym kanciaku byla taka
Pompa paliwa Rover 214Si grudzień 95r kanciak WALBRO P/N WQB 10016 A0A014 297 95 2M PAT NO 4500270

jak sie ja puknie to dziala :-)

ostatecznie zlozylismy jakas uzywke z toyoty corolli, trzeba bylo troche przerabiac

asik - Sro Paź 03, 2007 20:58

Znalazłem pompy:
MD 76297 130 zł
WRC 76297(Hiszpania) 130 zł
oraz
Walbro za 280 zł

Która wybrać? Czy te zamienniki są dobre
pozdrawiam

AndrewS - Sro Paź 03, 2007 21:06

tu jest pompa walbro za 120 zl
http://www.serwispomp.gen...id=89&Itemid=88

eee ale to pewnie jakas regeneracja

asik - Sro Paź 03, 2007 21:14

Jest inna. Problem w tym , ze własnie ona wchodzi w obudowę gdzie jest pływak itd. Nie chce mi się przerabiać, Te zamienniki są tanie tylko czy dobre?
Znalazłem w sklepie BEAR w Kielcach or. Walbro za 200, chyba sie na nią skusze.
pozdrawiam

[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 21:17 ]
Dzięki Imienniku- tez mam na imię Andrzej. Pisałem jeszcze przed Twoim postem ale poszedł póżniej. Ta walbro na zdjęciu ma inny kolor-niebieskawy- moze rzeczywiście zamienniki.
Dzięki
pozdrawiam

AndrewS - Sro Paź 03, 2007 23:30

asik napisał/a:
Walbro za 200, chyba sie na nią skusze.


jak za 200 zl walbro, to pewnie bym bral i poswiecil te 70 zl, zeby byc potem spokojniejszym :-)

piter34 - Czw Paź 04, 2007 17:00

asik napisał/a:
I przegrałe m apelacje też.

A jakiś ETŚ nie został jeszcze?

asik - Czw Paź 04, 2007 19:13

Trybunał to kolejne wydatki na adwokata itd, a ja mam juz naprawde serdecznie dosyć tej walki przez 7 prawie lat. Nie należe do poddających się ale stwierdziłem , ze sa wazniejsze sprawy na tym świecie. :sad:
pozdrawiam