Zobacz temat - [R420] Wymiana termostatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana termostatu

rover420di - Sro Paź 24, 2007 17:08
Temat postu: [R420] Wymiana termostatu
Witam chciałbym wymienić termostat, tylko nie wiem w którym miejscu się znajduje ;/ , jak ktoś mógłby mi pomóc prosiłbym o kontakt :)
sTERYD - Sro Paź 24, 2007 17:14

prosz
rover420di - Sro Paź 24, 2007 17:34

wielkie dzięki :)
xxmg620di - Czw Paź 25, 2007 07:26

w 620di termostat jest z przodu umiejscowiony w przewodzie mniej więcej pomiędzy chłodnicą a akumulatorem w tym rejonie :-) w takim "trójniku" łączącym przewody układu chłodzenia najlepiej dostać się jak auto jest na podnośniku
mcjg - Czw Paź 25, 2007 10:12

xxmg620di napisał/a:
w 620di termostat jest z przodu umiejscowiony w przewodzie mniej więcej pomiędzy chłodnicą a akumulatorem w tym rejonie w takim "trójniku" łączącym przewody układu chłodzenia najlepiej dostać się jak auto jest na podnośniku
ale tu chodzi o wymianę w 400, gdzie termostat jest zaraz pod pokrywą silnika.
Brt - Czw Paź 25, 2007 10:16

W SDi R400 i R200 termostat jest dokładnie w tym samym miejscu co w R600 ;)
mcjg - Czw Paź 25, 2007 10:38

Brt napisał/a:
W SDi R400 i R200 termostat jest dokładnie w tym samym miejscu co w R600
dzięki za info. Tylko nie rozumiem po co auto dawać na podnośnik. Chyba po to aby zdjąć dolną osłonę silnika i spuścić płyn jak ktoś nie ma dostępu do kanału, a nie po to aby dostać się do termostatu, którego zdjęcie trwa minutę.
radko - Czw Paź 25, 2007 12:50

witaj mcjg, pragnę wyprowadzić cię z błędu. Cytując wypowiedź xxmg620di:
w 620di termostat jest z przodu umiejscowiony w przewodzie mniej więcej pomiędzy chłodnicą a akumulatorem w tym rejonie w takim "trójniku" łączącym przewody układu chłodzenia najlepiej dostać się jak auto jest na podnośniku
i Brt:W SDi R400 i R200 termostat jest dokładnie w tym samym miejscu co w R600
sam widzisz, że najłatwiej go wymienić w opisany sposób, choć jest to wykonalne i od góry
silnika. Nie wiem jak w 600 ale w 400 miejsca malutko i wszystko zależy od tego jak ustawią się opaski zaciskowe na trzech przewodach gumowych dochodzących do termostatu no i oczywiście determinacji wymieniającego. W ciągu 1 min. prawdopodobnie
wymieniasz czujnik temperatury płynu w chłodnicy ale i do tego trza wcześniej spuścić płyn.
Dla uzupełnienia termostat najłatwiej wymienić cały (w sensie ,że z obudową) aczkolwiek
wykonalna i sporo tańsza jest wymiana samego wkładu. Ja wymieniłem cały (z obudową),
stary w celach autopsji rozebrałem i myślę, że do ponownego połączenia połówek obudowy
przydał by się klej czy cóś takiego coby po złożeniu nie ciekło.

pozdr.

roverek_diselek - Nie Gru 23, 2007 18:50

jak ten termostat jest rozbieralny (trzeba go przeciąc czy jest rozkręcalny? jak go otworzyc?) prosze o odp.
thef - Nie Gru 23, 2007 18:56

roverek diselek napisał/a:
jak ten termostat jest rozbieralny (trzeba go przeciąc czy jest rozkręcalny? jak go otworzyc?) prosze o odp.
Niestety, nie jest rozbieralny. Teoretycznie można to zrobić i wymienić samą wkładkę (trzeba by znaleźć pasującą, co raczej problemem nie będzie), ale potem trzeba by tą obudowę skleić, co już jest większym problemem, bo podobno bardzo ciężko potem ze szczelnością klejonej obudowy.
Poczytaj ten wątek: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=21989

leslaw19632 - Pon Cze 10, 2013 07:37

jak wymienić termostat w roverku 416 i gdzie on się znajduje czy ktoś wie z góry dziękuję
sTERYD - Pon Cze 10, 2013 08:50

Tak jak w każdej serii K. Użyj szukajki !!
leslaw19632 - Wto Cze 11, 2013 07:06

w roverze 416 z 1997 roku jest termostat przy miarce oleju po lewej stronie za blokiem żeby go wymienić trzeba odkręcić 3 śrubki które trzymają miedzianą rurkę przykręconą do bloku silnika przez całą jego długość trzeba odkręcić dwie opaski z przewodów gumowych zdjąć przewody gumowe wyciągnąć miedzianą rurkę do tyłu czyli zdjąć z obudowy termostatu jest ona wsadzana na oringach i odciągnąć od pompy wodnej i mamy obudowę na wieszchu odkrencamy 3 śrubki obudowy i wymieniamy termostat wczoraj to robiłem powodzenia
luqe - Pią Sie 09, 2013 00:45

Witam.
podlacze sie do tematu, bo nie wiem dlaczego, nie moge utworzyc nowego.
Mam pewien problem z ukladem chlodzenia. Po zdejciu glownego weza cieczy chlodzacej (tego grubego na gorze z odpowietrznikiem) okazalo sie, ze w ten waz wsadzony jest termostat. widzialem, ze obudowa termostatu jest nizej, pod tym wezem, i teraz mam zagwostke. Czy w silniku 2 litrowym, to normalne, ze termostat jest wcisniety w tej rurze, czy to jakis oryginalny wynalazek i sa w tym silniku dwa termostaty???
jesli ktos ma doswiadczenie z silnikiem 2.0 (PB) to prosilbym o odpowiedz jak wyglada kwestia termostatu.
pozdrawiam

sTERYD - Pią Sie 09, 2013 01:31

W T serii termostat jest właśnie w tej rurce z odpowietrzaczem. Żadnego innego tam nie ma.
luqe - Pią Sie 09, 2013 01:51

Dzieki bardzo za szybka i konkretna odpowiedz.
pozdr

gammathough - Sro Paź 16, 2013 14:16

To teraz ja się podłączę. Jak to wygląda w serii L? (bo chyba takową mam)
Brt - Sro Paź 16, 2013 14:28

w iDT termostat masz pod pompą wtryskową ... jest wbudowany w chłodnicę oleju o ile kojarzę.
kurczak - Sob Paź 19, 2013 21:07

dokładnie tak.wbudowany w chłodniczkę oleju : http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID999641
gammathough - Sob Paź 19, 2013 21:59

Najlepiej to by było na focie pokazać...