Zobacz temat - [R214 1.4GSi] Czy warto założyć instalacje gazową?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4GSi] Czy warto założyć instalacje gazową?

nosek - Sob Paź 27, 2007 18:04
Temat postu: [R214 1.4GSi] Czy warto założyć instalacje gazową?
Witam!
Posiadam ROVERA 214i 1993 rok, silnik 1.4 GSI 16V 112KM 200tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem do niego instalacji gazowej, jednak mam wątpliwości co do tego, jak te silniki chodzą na gazie i czy mocno im szkodzi taka opcja...

Drugie moje pytanie to czy możliwe jest włożenie do takiego ROVERKA jakiegoś większego silnika, od 1.6 do 2.0 i dopiero wtedy założenie gazu? (tak żeby pochodził na nim pare dobrych lat, gdyż zrobiłem remont blacharki i mam zamiar pojeździć tym autkiem dłuższy czas) Jeśli tak to od czego miałby to być silnik?

Wielkie dzięki za wszelką pomoc !!

giewu - Nie Paź 28, 2007 08:27
Temat postu: Re: ROVER 214i+GAZ
nosek napisał/a:
Witam!
Posiadam ROVERA 214i 1993 rok, silnik 1.4 GSI 16V 112KM 200tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem do niego instalacji gazowej, jednak mam wątpliwości co do tego, jak te silniki chodzą na gazie i czy mocno im szkodzi taka opcja...
na to pytanie odpowiedź znajdziesz TUTAJ ... wpisz np. gaz

nosek napisał/a:
Drugie moje pytanie to czy możliwe jest włożenie do takiego ROVERKA jakiegoś większego silnika, od 1.6 do 2.0 i dopiero wtedy założenie gazu? (tak żeby pochodził na nim pare dobrych lat, gdyż zrobiłem remont blacharki i mam zamiar pojeździć tym autkiem dłuższy czas) Jeśli tak to od czego miałby to być silnik?...
na to pytanie odpowiedź znajdziesz TUTAJ ... wpisz np. swap
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
nosek jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
ponadto popraw swój profil, uzupełnij go o miejsce zamieszkania (większość z nas jest z Polski :razz: )
--------------------------------------------------

piter34 - Wto Lis 13, 2007 15:20

nosek napisał/a:
Posiadam ROVERA 214i 1993 rok, silnik 1.4 GSI 16V 112KM 200tys. przebiegu i zastanawiam się nad założeniem do niego instalacji gazowej, jednak mam wątpliwości co do tego, jak te silniki chodzą na gazie i czy mocno im szkodzi taka opcja...

Te silniki chodzą na gazie normalnie, jeżeli tylko instalacja jest dobrze wyregulowana, a jej elementy dobrze dobrane.
W przypadku Twojego auta proponuję II generację, np. KME Bingo-S, Stag 100/150, BRC Just...
IV (wtrysk gazu) się nie opłaca, ze względu na stosunek ceny instalacji do wartości rynkowej Twojego ROVERka (no ale czego się nie robi... ;-))

nosek - Czw Wrz 11, 2008 17:43

Odświeżam temat bo mam pytanie odnośnie gazu... Otóż jak to jest że te same silniki chodzą w Polonezach na instalacji gazowej pierwszego typu? Słyszałem również, że są jakieś metody na to aby założyć tą instalacje do silnika 16 zaworowego i chodzi jeszcze lepiej niż sekwencja... próbuje znaleźć najtańsze rozwiązanie bo nie opłaca mi się zakładać sekwencji kiedy od nowego roku ma gaz kosztować 2.60zł, kto pomoże?
gpredki - Czw Wrz 11, 2008 17:47

Mialem auto z instalacja 1 genracji, 2giej i teraz z sekwencja. Zdecydowanie ostatnia opcja jest najmniej problemowa. A co do cen gazu, gdybym tak sie wahal to do dzis bym nie zalozyl LPG :) Bierzesz kartke, przeliczasz czy Ci sie oplaca i sprawa jasna. Ja robie 5kkm miesiecznie wiec nie mialem innej alternatywy.
arturky - Czw Wrz 11, 2008 19:27

nosek, potwierdzam sugestie piter34'a, wybór instalacji 2 generacji będzie ok w Twoim przypadku. Założysz taką za około 1200-1600zł. Polecam, zakładaj i śmigaj. :grin:

Wymiana silnika to inna bajka. Najwyżej po założeniu "gazu" będziesz musiał wymienić reduktor na większy w przypadku mocniejszego silnika. Reszta instalacji 2 gen. bez zmian :-)

KRYS - Czw Wrz 11, 2008 19:34

Może pomóc w podjeciu decyzji

http://www.autocentrum.pl...ulator_lpg.html

EJO - Czw Wrz 11, 2008 21:49

Z gazm to jest tak ,jest warto ,mojego malca mam od 4 lat z lpg oczywiście ,zamontowanym w 2001 ,do dzisiaj nie narzekam na niego ,zmieniłem program z euro 2 na euro 3 i chodzi jeszcze lepiej i jest oszczędniejszy ,( na trasie włochy - polska przy pełnym obciążeniu 4 osoby 80EU gazu 2100km) jak to z rowerami bywa ,maja kilka defektów fabrycznych i aby je uniknąć coś trzeba z tym zrobić
1. to układ chodzenia ( obudowa termostatu) oryginalnie jest z ebonitu i po kilku latach pęka i zatyka pompę wodna i w ten sposób pada uszczelka która jest tez z defektem ,tak ze jeśli macie możliwość to szukajcie obudowy z aluminium albo dajcie komuś do zrobienia
2.uszczelka pod głowicą ,jeśli was już spotka takie nieszczęście to nie kupujcie oryginalnej dostępnej jednoczęściowej ,tylko 3 częściową zmodyfikowana i przy tym uważajcie na dokładne uszczelnienie dekla ( jeśli nie zwrócicie na to uwagi będzie was to kosztowało alternator
3-chłodnica ,lubi sobie peknac ,tak ze nie kupujcie tej za 500 Z w sklepie tylko od producenta za 250 z przesyłką ( w razie w pisać podam numer )
4-5-6- itd w razie pytań schematów itd pisać w miarę możliwości prześlę do wszystkich modeli do 2006 roku

AndrewS - Czw Wrz 11, 2008 23:09

EJO napisał/a:
oryginalnie jest z ebonitu i po kilku latach pęka i zatyka pompę wodna


a to ciekawe
u nas swego czasu bylo 3 silniki serii K w tym jeden jest w sumie przez kilkanascie lat i nic takiego nam sie nie przytrafilo

EJO napisał/a:
tylko 3 częściową zmodyfikowana i przy tym


raczej dwuczesciowa, chyba ze magistrale kolega liczy,
na forum w poradach technicznych jest przyklejony watek na ten temat

EJO napisał/a:
uważajcie na dokładne uszczelnienie dekla


polecam lotite 510, zaden silikon

piter34 - Pią Wrz 12, 2008 13:24

nosek napisał/a:
Otóż jak to jest że te same silniki chodzą w Polonezach na instalacji gazowej pierwszego typu?

Dopiero teraz się zorientowałem, że coś pokręciłeś z tym swoim autem.
Piszesz, że masz 214i, co wskazuje na wersję 1.4 8V 75KM, podczas gdy piszesz, że masz 1.4 16V w dodatku o mocy 112KM :shock: . W rocznikach 1993 ten silnik miał 92KM.

Co do pytania o Polonezy, to tam jest metalowy kolektor ssący i ludzie chętniej instalują LPG drugiej generacji lub (o zgrozo!) pierwszej generacji. Będzie to chodzić oczywiście, ale nie polecam.

nosek napisał/a:
Słyszałem również, że są jakieś metody na to aby założyć tą instalacje do silnika 16 zaworowego i chodzi jeszcze lepiej niż sekwencja...

Liczba zaworów nie determinuje typu instalowanego LPG, to raz. Dwa, to metodą o której słyszałeś jest zapewne BLOSS. Możesz o tym poczytać w technicznym FAQ.

nosek - Pią Wrz 12, 2008 19:42

Może i pokręciłem bo posiadam silnik 1.4 16V 103KM :P Dzięki koledzy za rady, myślę że okażą się pomocne nie tylko dla mnie, pozdrawiam
EJO - Pią Wrz 12, 2008 21:09

proponuje założyć instalacje sekwencyjna (tylko nie landi ) taka posiadam jest z lekkim defektem siadają uszczelniacze "ale jeśli ktoś się zna można przerobić i jest dobra "jeśli chodzi o typ kolektora nie ma to różnicy czy jest plastik"czy aluminium ,można założyć do wszystkich modeli ,albo montujemy w głowicy albo w kolektorze jakie to by auto nie było,poza tym w silnikach ponad 200.000 nie jest wskazane montowanie gazu (trzeba go przyzwyczaić a starca kto oduczy benzynki heheheh) ,jeszcze jedno jeśli posiadacie gaz nie jeździjcie na rezerwie bo można to zapłacić pompa paliwowa ( przed zmontowaniem dmuchnijcie trochę sprężonego powierza do pompy paliwowej ,możne się odblokuje ) .........................................................................
niektóre defekty możne wychodzą w goretrzym klimacie ,dla tego otworzcie oczy bo moze to was spotkac

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 21:14 ]
jeszcze jedno,l każdą instalacje można założyć do każdego silnika i auta kwestia regulacji ,nie ze ta lepiej działa tu a gorzej tam ,tylko ten co ja zakłada czy reguluje powinien się poduczyć fachu ( zmięcie zakład naprawczy )...............

piter34 - Pią Wrz 12, 2008 22:27

nosek napisał/a:
Może i pokręciłem bo posiadam silnik 1.4 16V 103KM

Teraz to jeszcze bardziej pokręciłeś, bo tego silnika nie było jeszcze w 1993 roku...

EJO napisał/a:
jeśli chodzi o typ kolektora nie ma to różnicy czy jest plastik"czy aluminium ,można założyć do wszystkich modeli ,albo montujemy w głowicy albo w kolektorze jakie to by auto nie było

Coś kręcisz. Co montujemy w głowicy albo w kolektorze? Jeśli Ci chodzi o wtryskiwacze, to dysze zawsze montuje się w kolektorze ssącym, obok wtryskiwaczy benzynowych. W przypadku sekwencji typ kolektora nie ma znaczenia.
Ma znaczenie w przypadku instalacji podciśnieniowych, bo tam jest ryzyko występowania wybuchów gazu (opisano w technicznym FAQ oraz na www.google.pl)

EJO napisał/a:
poza tym w silnikach ponad 200.000 nie jest wskazane montowanie gazu (trzeba go przyzwyczaić a starca kto oduczy benzynki heheheh)

Nie zgadzam się :P
Silnik to nie jest żadna istota, tylko bezduszna maszyna, która gaz przyjmie przy dowolnym przebiegu. ;-)

EJO napisał/a:
jeszcze jedno,l każdą instalacje można założyć do każdego silnika

...to załóż instalację wtrysku gazu do samochodu bez elektronicznego wtrysku benzyny albo instalację II generacji do samochodu niewyposażonego w sondę lambda ;-)

KRYS - Nie Wrz 14, 2008 16:13

EJO byk na byku i jeszcze same bzdury