Zobacz temat - [Rover 214i]Alarm centralny zamek immobilizer
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214i]Alarm centralny zamek immobilizer

tomasinoo - Sob Lis 03, 2007 14:09
Temat postu: [Rover 214i]Alarm centralny zamek immobilizer
Mam problem ROVER 214i mianowicie alarm wyje caly czas czy auto otwarte czy zamkniete jesli sie wyjmie jeden z bezpiecznikow alarm ustepuje ale do momentu zamkniecia drzwi o znowu zaczyna ale ciszej auto oczywiscie nie odpala piloty nic nie dzialaja probuje synchronizowac i nic sa w nich nowe baterie brak security kode aby kluczykiem cos zdzilac co zrobic? Zaczelo sie wszytko gdy akumulator sie rozladowal i zminilem na nowy wiec sadze ze to z tym komputerem cos a nie jakies np zwarcie w instalackji.
Ma ktos jakis pomysl i gdzie jest centralka bo jakos nei moge zanalezc z postow wyczytalem ze za srodkowa konsola ale jej tam nie ma tylko troche kabli i z 2 kostki. Co jest tu chore mianowicie teraz pomieszkuje w Bournemouth w Angli i jak na zlosc nie ma tu serwisu rowera pytam sie po zakladach i innych serwisach wszyscy rozkladja rece ze nie pomoga i musze serwis ale nie wiedza gdzie jest i ja tez nie 1 znalazlem ale tam jakies Turki wiec wole ich ominac a auto jak nie dzila tak nie dziala masakra. Jakim cudem angielskie auto nie posiada serwisu w necie w polsce da sie zanlezc a tu nikt nic nie zrobi obled poprostu.
Ludziska macie moze jakies pomysly??? Z gory dzieki.

sTERYD - Sob Lis 03, 2007 15:54

spokojnie!
to, że Ci alarm wyje po padzie akumulatora to norma.
Wyjmij baterię z auta jeszcze na godzinkę i wtedy spróbuj podłączyć (powinno zacząć wyć) i wtedy zsynchronizować pilota.
W tą godzinkę możesz zajrzeć jeszcze do wiązki tylnej klapy bo jak tam będzie bajzel to alarm też głupieje. pozamykaj też drzwi w samochodzie i sprawdź czy przypadkiem oświetlenie wnętrza się nie włącza, co mogłoby wskazywać na uszkodzenie krańcówki.
Centralka powinna być przy kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy :cool:

R-200 - Sob Lis 03, 2007 20:05

Nie napisałeś jaki to rocznik. :roll:
tomasinoo - Sob Lis 03, 2007 20:30
Temat postu: Rocznik 1996 Rover 214i
Dzieki za pomoc. Bede walczyl z tym jak lew. Sprawdzilem wiazke w klapie i jest oki, krancowki tez wydaja sie wpozadku i swiatlo itp good. Co do immobilizera poszukam go jutro dzis juz bylo ciemno moze sie uda. Alarm wyje jak wyl udalo mi sie tylko 2 razy ze przestal nie wiem jakim cudem nawet. Mysle ze odlacze klakson tylko nie wiem czy uda sie bez demontazu zdezaka no nic przynajmniej nie bedzie halasowal bo angole sie schodza ze cos wyje i jak auto ze sie zapali bo zwarcie i chca wzywac staraz hehe. Piloty probuje synchronizowac i narazie nie udalo mi sie a dzilaly 2 wiec nie mozliwe ze 2 uszkodzone tak sadze. Rocznik auta to 1996. Pozdrawiam
R-200 - Sob Lis 03, 2007 21:01

Jaki masz typ pilota? :roll:
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 11:07

Piloty mam 2 jeden to 3TXB a 2 to 17TN wykrecilem czarna puszke i na plytce ze to Lucac 5AS. Czy z tej puszki albo tej srebrnej jak wymontuje to da sie ja sama pod komputer podlaczyc aby wyciagnac security code bo laweta mnie przeraza? Jesli niestyety nie zadzila ten immobilizer.
R-200 - Nie Lis 04, 2007 11:12

Dlaczego masz dwa różne piloty? :?:
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 11:21

Takie dostalem widocznie facet jeden zgubil i moze kupil inny zapasowy nei mam pojecia ale oba dzilaly z alarmem

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 11:22 ]
Dostalem wogl ejeden klyczyk bo zgubil wiec moze i pilota tez wiec dal ten oryginalny i jakis 2 ale oba mi dzialaly a teraz zaden :(

przemo285 - Nie Lis 04, 2007 11:30

Obydwa piloty będą działać ten jeden nowszy 17TN tak jak mówisz został dokupiony pewnie , a co do wyjęcia kodu to zawież komputer silnika do jakiegoś elektronika załapanego i zrobi to bez problemu (wszystko tylko zależy za ile czy gra jest warta świeczki)
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 11:40

Rozumem ze komputer silinka to to srebrne pod maska z prawej strony? Mysle ze gra chyba musi byc warta swieczki musze znalezc poprostu jak najtaniej bo inaczej auto pojdzie na szrot bo co zrobie. Zaraz wykrece zdezak i poodlaczam klakson aby nie wyl i bede staral sie to jakos posynchronizowac.
przemo285 - Nie Lis 04, 2007 12:08

Dokładnie to jest sterownik silnika , najlepiej jedż do serwisu i zaprogramuj piloty
PHJOWI - Nie Lis 04, 2007 12:17

w anglii się nie opłaca jechać do service , skocz gdzieś na śmietnik gdzie mają roverki, i wymontuj cały zestaw , komputer , sterownik immo, i pilot , będzie tanie. tylko pamiętaj o numerze komputera silnika aby był taki sam.
przemo285 - Nie Lis 04, 2007 12:21

No to jest też dobra opcja tylko żeby to był faktycznie komplet
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 12:35

to bede musial sie rozejzec dzieki

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 13:07 ]
Jeszcze pytanie co do synchronizacji jesli nie udalo sie ile trzeba odczekac i odlaczyc akumulator czy drzwi maja byc otwarte czy zamkniete moze na zamek rowniez czy cos ma na to wplyw roznie pisza i na forum i na angileskich stronach wedlug np strony angielskiej poprostu wyjac baterie 2 guziki z 10 sekund potem nowa i 4 do 8 razy wcisnac guzik zamykania potem raz otwierania ale auto sie roznie zachowuje np przy drzwiach zamknietych otwartych na zamek maska czy nawet klapa tylnia i do tego moze trzymac dlugo guziki czy krotko jakies porady ? a ja polece po koloejne baterie.

sTERYD - Nie Lis 04, 2007 13:41

jeśli wyjmiesz baterię z pilota, to tez powinno działać, ale wyjęcie akumulatora powoduje bajzel w centralce alarmu, i czasem trzeba po prostu ją odciąć na dłuższą chwilę żeby rozładować jej kondensatory (niedawno testowałem sposób na odcięcie immo podany przez kogoś na forum i miałem właśnie taki problem ;) a sposób nie działał :P )
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 13:43

Jeszcze 1ten jeden pilot to 3txb a 2 jednak nie bo na obudowie jego jest 17tn ale na plytce 3txd jesli to ma znaczenie troche z tym jednym nakombinowane ale w konce przeciez dzialal wczesnij.
sTERYD - Nie Lis 04, 2007 13:47

tomasinoo napisał/a:
na obudowie jego jest 17tn ale na plytce 3txd

to pewnie 3TXB, bo D to chyba ne było ;)
może poprostu się właścicielowi poprzedniemu obudowa wytarła :cool:
co nie zmienia faktu, że piloty powinny działać :???:

tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 13:48

co do alarmu to wogle zdazylo sie ze 2 razy przestal wyc po podlaczeniu akumulatora i podlaczenia a razy 30 nie nawet jak na cala noc? nie jestem elektrykiem ile rozladowywuja sie kondensatory? i co do synchronizacji to auto pozamykac czy otworzyc nie wiem czy to wazne jest?
sTERYD - Nie Lis 04, 2007 13:54

dla pewności godzina powinna starczyć
jeśli chodzi o synchronizację to ja zawsze robiłem tak jak mówi instrukcja:
samochód zamknięty (uzbrojony alarm)
otwieram samochód kluczykiem (wyłącza się alarm)
otwieram klamką,
wciskam co najmniej 4 razy przyciska zamykania, aż usłyszę, że samochód próbuje sie zamknąć (czasem dopiero za 5 -6 razem, myślę ze to kwestia niedokładnego wciskania guzika ;) )

przemo285 - Nie Lis 04, 2007 13:58

Dokładnie tak jest pięć razy naciskamy na obojętnie który przycisk pilota i powinien działać.
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 13:58

oki dziki dla pewnosci auto pozamykane cale i alarm dzila otwieram drzwi kluczem pociagam za klamke siadam sobie i synchronizuje ale drzwi zostaja otwarte? czy zamykam je? bo nie wcisakam guzika od drzwi aby je zamknac tylko pilota? bo do konca nie kumam bo juz tyle wersji czytalem ze maska.
przemo285 - Nie Lis 04, 2007 14:03

Naciskasz 5 razy przycisk pilota , obojętnie w sumie czy na drzwiach otwartych czy zamkniętych
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 14:10

dzieki. Wroce do tego ze alarm wariuje ale moze da sie cos zrobic normzalnie jesli auto jest zamkniete itp aby przestal swirowac i nie wyc czy dopiero po synchronizacji pilota przestanie bo tak to musze rozlaczac akumulator bo szybko padnie znow? Wielkie dziki za pomoc.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:11 ]
oki dzieki wilkie wszystkim. CO do alarmu wyje non stop odlaczylem klaksony wiec cisza ale jesli auto cale pozqamykane to bedzie tak wyl az rozladuje akumulator czy do sie cis z tym zrobic czy jedynie po synchronizacji pilotow i dezaktywacji go nimi?

przemo285 - Nie Lis 04, 2007 14:15

Zrób tak jak to opisuje sTERYD otwórz auto kluczykiem to alarm powinien się wyłączyć
tomasinoo - Nie Lis 04, 2007 14:16

kluczykiem czyli kluczem czy pilotem. Jesli kluczem to nic nie daje bo wyje czaly czas gdy zamkniete i otwarte i kluczykiem nic nie skutkuje moze ten komputer sie jakos zawiesil ?

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:19 ]
a moze z tymi kablami cos od centralnego hyyy? skoro po otwarciu kluczem nadal wyje?

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:21 ]
w ktorym miejscu polaczyc by je na krotko albo cos takiego i potem rozlaczyc tak jak by kluczem otworzyc?

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:39 ]
Mozliwe ze faktycznie skoro z klucza powinien sie wylaczyc a tego nie zrbil to cos gdzies z kablem w ktorym miejscu by i jak na krotko aby myslal ze auto pozamykane jest bo widocznie uwaza ze otwarte i wtedy cos tam rozlaczyc tak jak by sie otworzylo je z klucza moze to od tego problem i do tego zwarcie? co sadzicie?

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:56 ]
chlopaki udalo sie ogromne dziki pogrzebalem w kablach przy drzwiach potem dluzej kluczykiem az odskoczyly zamki potem immobilizer i dziala jupi

R-200 - Nie Lis 04, 2007 22:00

Jeśli masz na stacyjce cewkę od immo to przy otwartych drzwiach i masce po podłączeniu akumulatora i włączeniu stacyjki immo rozbroi się samo niezależnie od synchronizacji. Po wyłączeniu zapłonu powinien dać się zsynchronizować. Akumulator należy odłączyć na minimum 5 min. Wkładasz kluczyk z 1 pilotem w stacyjkę, podłączasz aku, włączasz stacyjkę i prubujesz odpalić. Musi zapalić. Synchronizacja i inne sprawy dopiero potem. :jezor:
pgrad - Sob Lut 09, 2008 15:17

temat jest już stary, ale... Po pierwsze należy odłączyć akumulator, później (wystarczy z 15sekund), założyć klemę i w trakcie zakręcania klemy (najlepiej jak druga osoba będzie to robić), wciskać i puszczać tylko klawisz od otwierania drzwi (tak z 5-10 razy wystarczy) należy to robić jednak dość szybko. Po 10 kilknięciach wcisnąć klawisz zamykania drzwi - drzwi sie powinny zamknąć - i od razu wciskać kilkakrotnie przycisk otwierania drzwi.

Prąd od masy na 100% nikogo nie kopnie więc nie ma się co bać kombinować pilotem podczas gdy druga osoba podłącza klemę.

Drzwi powinny się otworzyć. Jeżeli drzwi się nie zamknęły, spróbować jeszcze raz je zamknąć. Jak się nie zamykają to całą operację powtórzyć.

Przy rocznikach nowszych niż 96 będzie trzeba czekać dłużej (na rozładowanie kondensatorów) - około 15 sekund na każdy rocznik wyżej, czyli dal wozu z 97 będzie trzeba czekać około 30 sekund. Jeżeli nie chcecie czekać to najlepiej mieć włączone radio w samochodzie, wtedy czekamy aż radio przestanie grać. Rozładowanie kondensatorów poznamy też po wyłączeniu się zegarka w samochodzie.

WAŻNE JEST ABY WSZYSTKIE DRZWI (OPRÓCZ MASKI SILNIKA!!!) BYŁY ZAMKNIĘTE (nie na klucz - czyli tak żeby się dało je otworzyć klamką!) Bagażnik od hatchback'a może być otwarty, nie wiem natomiast jak przy sedanie.

spettke - Sro Lut 08, 2012 21:29

gdzie sie miesci immobiliser w rover 75

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 21:29 ]
gdzie sie miesci immobiliser w rover 75 na gg

mateusz18-1988 - Nie Paź 14, 2012 18:40

Witam mam taki problem posiadam R 214 i niestety jeden pilot jest nie sprawny a drugi ledwo działa najchętniej bym to wywalił tylko troche juz zgłupiałem bo jeden fachowiec powiedział ze ze 500 da sie to wywalić a drugi twierdzi ze rover ma tak skonstruowane imo i alarm ze tego nie da sie wyciąć ... to jak to w końcu jest .... ktoś sie orientuje w temacie ?

[ Dodano: Nie Paź 14, 2012 18:40 ]
musze wprowadzić korekte drugi pilot własnie mi padł ...wiec teraz moje pytanie brzmi czy każdy spec od alarmów ew elektroniki samochodowej bedzie potrafił to odciąć na stałe pytam ponieważ nie mama w okolicy speców od Rovera co mają T4

[ Dodano: Nie Paź 14, 2012 18:40 ]
musze wprowadzić korekte drugi pilot własnie mi padł ...wiec teraz moje pytanie brzmi czy każdy spec od alarmów ew elektroniki samochodowej bedzie potrafił to odciąć na stałe pytam ponieważ nie mama w okolicy speców od Rovera co mają T4

R-200 - Nie Paź 14, 2012 20:01

Najwłaściwszym postępowaniem jest naprawa obu pilotów i po sprawie. Wszystkie inne rozwiązania są złe. :smile:
leszczu - Pon Paź 15, 2012 18:44

Oczywiście jest sposób, aby wyciąć immo, tak aby centralny z pilota działał, ale to już zrobi tylko dobry elektryk, a z tego co piszesz byleś u niezbyt rozgarniętych.
Najlepszym rozwiązaniem będzie to co napisał wyżej R-200, naprawa tych pilotów.

mateusz18-1988 - Wto Paź 16, 2012 18:46

piloty nie są w zbyt dobrym stanie wiec nie wiem czy naprawiac zeby sie za raz znowu rozleciały wolał bym to wywalić i mieć spokoj od tego ciągłego odcinania go przed każdym odpaleniem ...
R-200 - Sro Paź 17, 2012 11:19

To najgorsze rozwiązanie ale to Twój samochód. :twisted:
leszczu - Sro Paź 17, 2012 11:22

mateusz18-1988 napisał/a:
piloty nie są w zbyt dobrym stanie wiec nie wiem czy naprawiac zeby sie za raz znowu rozleciały wolał bym to wywalić i mieć spokoj od tego ciągłego odcinania go przed każdym odpaleniem ...

Więc teraz najlepszym rozwiązaniem jest dokupienie nowego bądź używanego pilot i go zaprogramowanie do swojego kompa. Podobno niekonieczne do tego jest potrzebne T4.

mateusz18-1988 - Pią Paź 19, 2012 20:04

Piloty udało sie zregenerować ale drogo mnie niestety kosztowało :(
R-200 - Pon Paź 22, 2012 23:22

Naprawa pilotów nie powinna kosztować majątku, wszystko zależy od tego kto to robi. :roll: :roll: :roll:
PeJot - Pon Lip 28, 2014 22:25

Znacie jakiegoś fachowca od naprawy pilotów w mazowieckim?

Mam tylko jeden pilot i on działa jak chce...