Zobacz temat - [R220 SDi '97]Opóźnić czy przyspieszyć kąt wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi '97]Opóźnić czy przyspieszyć kąt wtrysku

marord - Pią Gru 28, 2007 17:39
Temat postu: [R220 SDi '97]Opóźnić czy przyspieszyć kąt wtrysku
Po zapoznaniu się z klubowym materiałem o regulacji kąta wtrysku w FAQ technicznym mam pytanie: czy opóźnić kąt oznacza, że będzie on miał większą wartość czy też odwrotnie ? Na zimnie mam problemy z zapalaniem. Po podłączeniu do KTS kąt wynosi 4 stopnie aby zmienić np. na 5 stopni w którą stronę mam przekręcić koło ?
thef - Pią Gru 28, 2007 17:45

Opóźnić oznacza zwiększyć, czyli przekręcić koło zgodnie ze wskazówkami zegara.
Brt - Pią Gru 28, 2007 18:08

Tak tylko zapytam ;) czy pozostałe elementy odpowiedzialne za poprawne odpalanie są sprawne (świece, przekaźnik) ;)
marord - Pią Gru 28, 2007 18:41

Świece wymieniłem przed 10 000 km., przekaźnik jest sprawny bo sprawdzałem napięcie na świecach i prąd przez nie płynący i jest ok. rozrząd mam wymieniony ok. 20000 km wstecz.
mi_sza1 - Sro Lis 04, 2009 16:41

thef napisał/a:
Opóźnić oznacza zwiększyć, czyli przekręcić koło zgodnie ze wskazówkami zegara.

Dzisiaj mi przestawili kat wtrysku z 4,5 na 2,6 i według cytatu przyspieszyli go. Idąc dalej według technicznego faq zamiast lepiej palić rano, bedzie palił gorzej??

thef - Sro Lis 04, 2009 17:21

mi_sza1 napisał/a:
Dzisiaj mi przestawili kat wtrysku z 4,5 na 2,6 i według cytatu przyspieszyli go. Idąc dalej według technicznego faq zamiast lepiej palić rano, bedzie palił gorzej??
Moim zdaniem niekoniecznie, natomiast powinien chodzić troszkę ciszej.
mi_sza1 - Sro Lis 04, 2009 18:02

thef napisał/a:
Moim zdaniem niekoniecznie, natomiast powinien chodzić troszkę ciszej.

Być może trochę. Ale napewno jest mniej żwawy. Jeżeli bedzie to na korzyśc odpalania rannego to trudno. Jezeli bez zmian to bede przestawial sam metoda prób i błedów bo zbankrutuje zanim trafią. Chociaż proponowali przyjechac na sprawdzenie ciśnienia sprężania na zimnym silniku i wtryskiwaczy. Czyżby podejżewali ze nie ma odpowiedniej kompresji? Droga jest wymiana pierścieni, na forum chyba nikt tego nie robił.

czapaja - Sro Lis 04, 2009 19:38

mi_sza1 napisał/a:
hociaż proponowali przyjechac na sprawdzenie ciśnienia sprężania na zimnym silniku i wtryskiwaczy. Czyżby podejżewali ze nie ma odpowiedniej kompresji? Droga jest wymiana pierścieni, na forum chyba nikt tego nie robił.

Z ciekawości ile będzie cię to sprawdzenie kosztowało? Bo obawiam się o pierścienie tez u mnie, tyle że objawem nie jest złe odpalanie a spore kopcenie...

mi_sza1 - Nie Lis 08, 2009 19:03

czapaja napisał/a:
Z ciekawości ile będzie cię to sprawdzenie kosztowało
e
Dzwoniłem z reklamacja bo wcale nie odpalil :cry: , to za sprawdzenie kompresji 40 zł, ale niestety nie mają takich końcówek wiec nie sprawdzą.

bogdan24 - Czw Lis 19, 2009 21:16

Witam mam problem bo nie wiem jaki powinien byc ustawiony kat wtrysku , mam rover 45 2,0 IDT 2000 r. na komputerze pokazuje -1,5 do -2
prosze o pomoc

mi_sza1 - Pią Lis 20, 2009 08:35

Tutaj masz odpowiedz.
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#68
U mnie obecnie jest 5,3 bo na 2,6 nie palił wcale.

Brt - Pią Lis 20, 2009 09:55

no właśnei nie wiem czy w iDT jakoś inaczej się go nie ustawia :roll: u emesa w 45 tez było chyba -2 stopnie a auto normalnie śmiga :roll: