Zobacz temat - [R600] Czy możliwe jest zamontowanie Turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Czy możliwe jest zamontowanie Turbo

FudiX - Pią Gru 28, 2007 22:35
Temat postu: [R600] Czy możliwe jest zamontowanie Turbo
Witam all!
mam pytanko silnik w moim roverku to 2.0 16v F20Z2 czyli 115KM 172 Nm! czy mog założyć turbo do tego silnika??i czy zda to egzamin!jesli tak to czy moge zalożyć turbo od diesla rovera 2.0 czy tylko od benzyny 2.0???proszę o odpowiedz??

Brt - Pią Gru 28, 2007 22:45

zarówno diesel jak i benzyna 2.0 turbo z R600 są zupełnie innymi silnikami niż ten 2.0 co jest u Ciebie. Najprędzej znajdziesz wiadomości na ten temat na forum Hondy. ZTCW to najkorzystniejszą opcją jest wstawić silnik 2.2 VTEC. Pasuje idealnie w miejsce Twojego i ma 200KM. Koszty pewnie porównywalne z wstawieniem turbo ;)
FudiX - Pią Gru 28, 2007 23:16

ale do vtec-a trzeba sporo przeróbek zacząwszy od elektroniki a skończywszy na półóśkach itp!czy sie myle??
Brt - Pią Gru 28, 2007 23:19

ja niestety nie wiem. Szukaj na forum Hondy ;)
zuko123456 - Sob Gru 29, 2007 16:00

Przede wszystkim trzeba zastanowić się po co te przeróbki w przypadku 2.2vtec? A no dlatego że orginalne części zawieszenia i układu przekazywania mocy w Twoim 115konnym wozie mogą sobie nie poradzić z 200toma konikami i zrobić krzywdę Tobie i innym. Po założeniu turbiny do tego silnika przeróbek wymagały będą te same układy. Ponadto żeby wykorzystac w pełni uzyskaną w ten sposób moc potzebna będzie inna skrzynia biegów i drobny chiptuning (być może). Ale najpierw odpowiedz sobie na pytanie po co turbo do wozu z LPG? Jeżeli jest to standardowa instalacja gazowa to od razu sobie odpuść bo to o czym piszesz w tym wypadku może okazać się niewykonalne. Sam miałem HA z tym silnikiem i też się zastanawiałem jak zwiększyć moc i osiągi i najlepszym rozwiązaniem było usunięcie (częściowe)filra powietrza. Poprawa dynamiki odczuwalna szczególnie w trasie. Oczywiście o skutkach dla silnika nie myślałem i potem musiałem sprzedawać auto...:) Reasumując jak możesz to załóż silnik F20Z1 i będziesz zadowolony przy minimalnych kosztach i przeróbkach. Hondą z tym silnikiem była całkiem inna jazda. Na Poznańskich brukach na 2ce zrywało przyczepność w prawie każdym zakresie obrotów:) A tak apropos to jeżeli masz zamiar wpaść na pomysł założenia stożkowego filtra powietrza to również odradzam, ale więcej o tym znajdziesz na stronie www.chojnacki.com.pl Ten facet testował taki samochodzik jak Twój z różnymi przeróbkami i wyniki testów z hamowni umieścił na stronie. Popatrzysz, pomyślisz i albo Ci przejdzie albo zmienisz samochód na mocniejszy... Pozdr
KRYS - Sob Gru 29, 2007 16:30

jak sie upierasz by zostawic ten silnik to zobacz tu

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19551

Ale swap H22 byłby najlepszy i najtańszy( 5000zł) no i najmniej problematyczny w późniejszym użytkowaniu.
Tanim rozwiazaniem jest wymiana kolektora dolot. i wylot na większe z H23 (ponoć 10 kucy wiecej koszt 700 zł)

A jaką masz instal. LPG jak nie sekwenc. to może blos na początek.

Jak cos juz zrobisz to sie pochwal :smile:

FudiX - Nie Gru 30, 2007 22:02

Dzieki bardzo za porady!mam kolejne pytanie?

jak już wcześniej wspominałem mój silnik nosi kod F20Z2!według kolegi zuko123456 jeśli zmienię jednostkę na F20H1 to zobaczę znaczny przyrost mocy!więc pytanie!czy motor F20Z1 przypasi mi w miejsce obecnej jednostki czyli F20Z2 i czy będę musiał dokonać jakiś przeróbek typu komp wiązka itp??czy wywalam Z2 wkładam Z1 i wszystko gra???

[ Dodano: Nie Gru 30, 2007 22:05 ]
pytam bo wolę sie upewnić bo miałem kiedyś przygodę z toyotą corrolla(auto The best)tam 10 miesięcy różnicy w tym samym modelu i uchwyt silnika był przesunięty o 10cm!od kitajec wymyślił sobie! :mrgreen: :mrgreen:

zuko123456 - Wto Sty 01, 2008 20:45

Silniki F20Z1 i Z2 są prawie identyczne (nawet części do nich są te same). Różnica tkwi w parametrach technicznych (nie wiem jak z wymiarami), a mianowicie w Z1 jest większy stopień sprężania co daje prawie 20KM różnicy. Prawdę mówiąc sam miałem zająć się swojej HA tym tematem jak z Z2 zrobić Z1. Może ktoś na forum hondy pomógłby Ci w tym temacie. Na pewno różne są komputery albo przynajmniej oprogramowanie, pewnie tłoki lub pierścienie też...Zapomniałem dodać że w mojej HA miałem blok z Z1 a głowicę i tłoki osprzętem z Z2 i moc była raczej ta z Z2. Także sądzę, że wymiary też powinny się zgadzać. Mam nadzieję, że choć w minimalnym stopniu pomogłem (przynajmniej w podjęciu decyzji). Z drugiej strony można umówić się z kimś kto chce sprzedać Rovera/honde z tym mocniejszym silnikiem i się przejechać oraz zajrzeć pod maskę... :mrgreen: Pozdrawiam
piter34 - Czw Sty 10, 2008 15:21

zuko123456, ja kiedyś pisałem dokładnie jakie są różnice pomiędzy Z1 i Z2.

"Przeprogramowane ECU, wyższy współczynnik kompresji, zmieniony kształt wałka rozrządu i zmienione tłoki."

zuko123456 - Nie Sty 13, 2008 12:27

Prawdę mówiąc to napisałem co wiedziałem. Temat ten przestał mnie interesować jakiś czas temu i wtedy moja wiedza się zatrzymała ale dzięki za info. pozdr