Zobacz temat - [R400] Jakie tarcze hamulcowe na przód.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Jakie tarcze hamulcowe na przód.

lamer - Czw Sty 03, 2008 09:44
Temat postu: [R400] Jakie tarcze hamulcowe na przód.
Czy ktoś może mi potwierdzić rozmiary tarczy hamulcowych jakie powinienem kupić to tego autka? Znalazłem, że to ma być:
Cytat:
Typ tarczy: pełna
Średnica [mm]: 262
Grubość tarczy [mm]: 13
Minimalna grubość [mm]: 11
Wysokość [mm]: 44,5
Średnica otworu centrujacego [mm]: 64,2
Ilość otworów: 4

Co sądzicie o tym:
http://www.allegro.pl/ite...45_200_400.html

I jeszcze pytanie o klocki: czy był jeden rodzaj ABS/bez czy też były różnice? Może jakiś link do właściwych?

Brt - Czw Sty 03, 2008 10:07

pierwsze pytanie: czy masz tarcze pełne czy wentylowane. Podane przez Ciebie to tarcze pełne. Klocki są takie same dla obu rodzajów tarcz niezależnie czy jest czy też nie ma ABSu.
czy te sa dobre niestety nie wiem. Firma znana, co jeszcze o niczym nie świadczy :roll: Ogłonie na forum są polecane produkty firmy ATE.

lamer - Czw Sty 03, 2008 10:09

Oczywiście mam tarcze pełne! Zresztą w 1.4 chyba tylko takie były?
Brt - Czw Sty 03, 2008 12:09

Możliwe :) Wole sie zapytać, bo nie wszyscy są świadomi rodzaju tarcz w swoim aucie ;) Rozmiarowo te co podałeś są OK, a czy tego producenta, to jak napisałem nie wiem ;) Porównaj sobie ceny innych producentówa także popatrz na opinie w sieci ;)
Marrkus - Czw Sty 03, 2008 13:14

Możesz spróbować tarcz Zimmermann - ja mam i jestem zadowolony.
giewu - Czw Sty 03, 2008 22:20
Temat postu: Re: [R400] Jakie tarcze hamulcowe na przód.
lamer napisał/a:
Czy ktoś może mi potwierdzić rozmiary tarczy hamulcowych jakie powinienem kupić to tego autka? Znalazłem, że to ma być:
Cytat:
Typ tarczy: pełna
Średnica [mm]: 262
Grubość tarczy [mm]: 13
Minimalna grubość [mm]: 11
Wysokość [mm]: 44,5
Średnica otworu centrujacego [mm]: 64,2
Ilość otworów: 4

Co sądzicie o tym:
http://www.allegro.pl/ite...45_200_400.html

to są tarcze hamulcowe do R414 stosowane w przypadku braku ABS, a montowane do grudnia 1999 r. ... i jeśli rzeczywiście tak jest w Twoim przypadku (tarcze przednie pełne, brak ABS) to tarcze wskazane przez Ciebie w linku są jak najbardziej pasującymi ...
na podstawie danych katalogu InterCars
lamer napisał/a:
I jeszcze pytanie o klocki: czy był jeden rodzaj ABS/bez czy też były różnice? Może jakiś link do właściwych?

klocki do Twojego auta bez problemu dostepne są np. w InterCars

lamer - Nie Sty 20, 2008 16:05

No więc biorąc pod uwagę, że R400 jest 2-gim samochodem w rodzinie i jeździ tylko po mieście skusiłem się na niską cenę i kupiłem tarcze i klocki Delphi-Lockheed. Całość z wysyłką zamknęła się lekko poniżej 200zł. Minęło około 2 tygodnie od wymiany i jak na razie przyznam, że efekty są bardzo przyzwoite. Samochód hamuje stanowczo lepiej niż na starym zestawie (tamte tarcze miały przejechane około 80tys.), nie piszczy a jak się zachowa przy mocnym nagrzaniu tego na razie nie wiem bo nie miałem okazji rozpędzić się ponad 100km/h :lol:
tomi78 - Czw Mar 06, 2008 07:47

Witam wszystkich jestem tutaj nowy więc na wstępie pozdrawiam wszystkich Roveromaniaków.Za dwa tygodnie będę miał Rovera 416 i sprzedawca zpowiedział mi że będę musiał wymienić klocki hamulcowe. Chciałbym się dowiedzieć ile u was w mieście kosztuje zakup i wymiana klocków hamulcowych. Chciałbym także się dowiedzieć jakiej firmy klocki są dobre , jakie polecacie a jakich nie polecacie. Z góry dziękuję za pomoc. Piszę w tym temacie bo nie mogę dodać własnego .
Brt - Czw Mar 06, 2008 13:04

kup klocki firmy ATE ale wcześniej sprawdź stan tarcz hamulcowych, żeby się nie okazało, że za chwilę będziesz musiał jeszcze raz rozbierać hamulce ;) A najlepiej to wymienić komplet (tarcze + klocki) i masz spokój na kilkadziesiąt kkm.
Koszt kompletu ATE to jakieś 350PLN same klocki to 100PLN z hakiem ;)

thef - Czw Mar 06, 2008 13:09

tomi78 napisał/a:
Piszę w tym temacie bo nie mogę dodać własnego .
Jak przeczytasz zasady kącika "Usterki i porady techniczne" i napiszesz temat zgodnie z nimi, to na pewno Ci się uda ;) .
lamer - Czw Mar 06, 2008 21:10

Skoro już ktoś odgrzebał temat to dopiszę, że nadal jestem zadowolony z kupionego zestawu tarcze/klocki. Polecam jako wersję "niskokosztową" ale całkiem satysfakcjonującą przy jeździe miejskiej.
tomi78 - Sob Mar 08, 2008 16:50

Dzięki za odpowiedzi a ile bierze mechanik za wymianę tych dwóch rzeczy jak kształtują się ceny wymiany klocków i tarcz? Wymienię raczej klocki i tarcze tak będę pewny że z hamulcami będzie wszystko ok.
sTERYD - Pon Mar 10, 2008 11:02

nie wiem ile bierze mechanik, bo takie rzeczy to się robi pod blokiem na lewarku :lol:
greg_szczytno - Pią Kwi 03, 2009 10:21

żeby nie powielać tematów to odświeżę ten.

Oczywiście też przykładam się do wymiany tarcz i klocków przód
Tarcze wentylowane bez abs R416 Si 96 r

Znalazłem dwa "rodzaje tarcz" tzn. parametrami czyli wielkości itd są niby takie sama ale przy jednych pisze że były montowane w roverach z abs.
Pytanie jest takie skoro parametry tarcz są takie same to czy się te tarcze różnią ??
I czy mogę kupić obojętnie jaki tzn i te do abs lub bez abs ??

sTERYD - Pią Kwi 03, 2009 11:24

jeśli wymiary sie zgadzaja to będą pasować. Tarcze nie mają nic wspólnego z ABSem :cool:
dmaciekd - Wto Paź 20, 2015 19:16

Odświeżę temat, bo ostatnio znajomy zadał mi to samo pytanie o abs. Tarcze przednie nie mają nic wspólnego z abs i są takie same bez względu na to czy abs w aucie jest czy nie. Jeśli chodzi o 416 to różnica jest w tym, czy tarcza jest pełna czy wentylowana.
Jeśli chodzi o tarcze tylne, to spotkałem się z uwagą producenta "dla pojazdu z abs" ale dlaczego?

Adrian: Bez reklamowego SPAMU proszę pisać.