Zobacz temat - SLOVED [R 220 SDi '96] Zwiększenie wolnych obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SLOVED [R 220 SDi '96] Zwiększenie wolnych obrotów

Chester - Nie Lut 24, 2008 18:03
Temat postu: SLOVED [R 220 SDi '96] Zwiększenie wolnych obrotów
W porównaniu do drugiego R mam trochę za niskie obroty.
Może ktoś wie w jaki sposób zwiększyć wolne obroty??
Czy można to zrobić samemu czy trzeba jechać do jakiegoś mechanika na komputer??

Paul - Nie Lut 24, 2008 23:00

A jakie masz te obroty? Może to ten drugi ma za wysokie? ;)
ZTCW to chyba tylko dawką paliwa na pompie można to ustawić.

thef - Wto Lut 26, 2008 17:33

Zastanawiam się czy wolne obroty nie zależą też od ustawienia kąta wtrysku. Skąd takie przypuszczenia? Otóż, po wymianie głowicy mój silniczek stał się dość głośny, a wolne obroty delikatnie się zwiększyły, przed wymianą były na 3 kresce obrotomierza, a po jakiś milimetr ponad 3 kreskę. Opóźnienie kąta wtrysku spowodowało, oprócz wyciszenia silnika) spadek wolnych obrotów do trzeciej kreski. Niestety, mechanik dysponował jakimś uniwersalnym komputerem, który kąt wtrysku w moim silniku, mimo kilkukrotnego delikatnego opóźniania ciągle mierzył jako 2 stopnie. Po jakimś tygodniu zauważyłem, że silnik znów zaczął jakby troszkę głośniej pracować i moje podejrzenie padło na samoczynną zmianę kąta wtrysku. Zmierzyliśmy ponownie z mechanikiem na tym samym komputerze i tym razem pokazał 4 stopnie. Niestety z braku czasu zostawiliśmy to bez prób regulacji. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że wolne obroty spadły do poziomu pomiędzy drugą a trzecią kreską na obrotomierzu. Moje podejrzenia są więc takie, że jakimś cudem kąt wtrysku z czasem sam mi się coraz bardziej opóźnił i razem z tym spadły obroty silnika. Czy ktoś z "mądrych w dieslu" jest w stanie zweryfikować moje podejrzenia? No i odpowiedzieć na pytanie co może być powodem samoczynnego opóźniania się kąta wtrysku?
Skiba - Pon Mar 10, 2008 09:45

up
thef - Wto Mar 11, 2008 14:55

Naprawdę nikt nie ma żadnej opinii w tym temacie?
Chester - Sro Mar 12, 2008 19:49

no coż zaczyna sie teraz dziać kolejna dziwna rzecz, bo obroty zaczynaja falowac :shock: i wchodza ponad 1k obr/min

dodatkowo zauwazyłem ze jak zgasi sie silnik i chce sie poźniej odpalić to kontrolka świec świeci sie nonstop :shock:

Pomoże ktoś?? czy czeka mnie metoda prób i błędów??

kamil_luczak - Sro Mar 12, 2008 22:04

powiem Ci jak jest u mnie. Czasami jak mocniej pocisne to robi sie tak ze obroty stoja na 2tys, musze przygazowac i wtedy spadaja na poziom okolo 1k, czyli w miare ok. Jak sie okazalo sprezyna przy przepustnicy nie domyka do konca przeplywu dlatego obroty sa wyzej. Jesli stzrele z gazu do 3.5tys to wtedy spadaja nizej, pozniewaz sprezyna ma wieksze napiecie i moze sciagnac do konca 'przepustnice' . Moze masz to samo?
Paul - Sro Mar 12, 2008 22:12

Kamil Luczak napisał/a:
Moze masz to samo?

Raczej nie, Chester ma Diesla -> brak przepustnicy :P

kamil_luczak - Sro Mar 12, 2008 23:21

chyba musze zaczac doczytywac posty :P :lol:
walkie - Pon Mar 17, 2008 22:44

up, choć w postach Thefa się boję :)
kasjopea - Pon Mar 17, 2008 22:44

:roll:
thef - Wto Mar 18, 2008 18:47

Chester, mogę Ci poradzić sprawdzenie wiązki przewodów, szczególnie stanu styków w kostkach przy pompie wtryskowej i doprowadzonych do tych kostek kabelków, u mnie to pomogło i obroty przestały falować. Może to być także sprawa jakiegoś zaworka w pompie, ale nie przerabiałem tego i nie jestem pewien.
PS>Co do moich spostrzeżeń dotyczących związku pomiędzy wolnymi obrotami a kątem wtrysku (3 post tego tematu), czy naprawdę nikt nie jest w stanie tego zweryfikować? Nawet nasi roverkowi magicy ;) ?

Chester - Wto Mar 18, 2008 19:09

thef, ja tez obstawiam wiązke ale .... czasem falowanie sie pojawaia, czasem nie :/ a jak juz pisałem to zastanawia mnie to, że po odpaleniu autka po falowaniu obrotów kontrolka świec sie dluuuuuuuuuuuugo świeci....
Brt - Wto Mar 18, 2008 19:11

thef napisał/a:
Co do moich spostrzeżeń dotyczących związku pomiędzy wolnymi obrotami a kątem wtrysku (3 post tego tematu), czy naprawdę nikt nie jest w stanie tego zweryfikować? Nawet nasi roverkowi magicy ?

Jam nie magik, ale u siebie nie zauwazyłem wpływu kąta wtrysku na prędkość obrotową silnika na wolnych obrotach. Zakres zmian 7st --> 2 st a póxniej korekta na 4st.

thef - Wto Mar 18, 2008 19:19

Chester napisał/a:
thef, ja tez obstawiam wiązke ale .... czasem falowanie sie pojawaia, czasem nie :/
Nie zaszkodzi jednak zbadać bliżej sprawy, u mnie też lekko falowały, po naprawie przewodów przestały. No a może ten zaworek w pompie?
Chester napisał/a:
astanawia mnie to, że po odpaleniu autka po falowaniu obrotów kontrolka świec sie dluuuuuuuuuuuugo świeci....
Może przekaźnik? A jak to jest gdy włączysz stacyjkę? Czy kontrolka gaśnie po jakimś czasie?
Brt napisał/a:
Jam nie magik, ale u siebie nie zauwazyłem wpływu kąta wtrysku na prędkość obrotową silnika na wolnych obrotach. Zakres zmian 7st --> 2 st a póxniej korekta na 4st.
Szukam na gwałt przyczyny i tak jakoś mi się to ubzdurało. No ale pamiętam też, że po regulacji kąta (byłeś przy tym zresztą) te obroty lekko spadły na obrotomierzu (po wymianie głowicy i rozrządu podniosły się lekko ponad 3cią kreskę, a po tejże regulacji spadły na równo z trzecią kreską).
Chester - Sro Mar 19, 2008 17:15

thef napisał/a:
Może przekaźnik? A jak to jest gdy włączysz stacyjkę? Czy kontrolka gaśnie po jakimś czasie?

kontrolka gaśnie po dluuuuuuuuugim czasie nawet przekaźnik wyciągnąłem i taki sam objaw :/ Dokładnie jest tak jadę R obroty falują.. gaszę silnik po pewnym czasie chce odpalić(oczywiście czekam aż zgasną kontrolki) i kontrolka od świec świeci się strasznie długo
także jak tylko sprawdzę wiązkę przewodów to dam znać co i jak....

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 18:30 ]
wiązka sprawdzona brak jakich kolwiek zniszczeń pęknięć izolacji itp. narazie spokój zobaczymy jak długo....

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 18:49 ]
I wszystko jasne po sprawdzeniu błędów wymienieniu czujnika temp. paliwa uspokoilo się wszystko nawet obroty tak jakby były większe.....
Reasumując kwota 50zł i troche czasu na wymianęne :mrgreen:

thef - Wto Kwi 15, 2008 15:26

Spostrzeżenia po wizycie na kompie i ustawianiu kąta wtrysku - nie ma on żadnego wpływu na wysokość obrotów jałowych.

Zatem teraz, jeszcze raz pytam, czy wie ktoś co może być przyczyną za niskich wolnych obrotów? U mnie jest około 700 wobec prawidłowych 805 +-50.

Chester napisał/a:
I wszystko jasne po sprawdzeniu błędów wymienieniu czujnika temp. paliwa uspokoilo się wszystko nawet obroty tak jakby były większe.....
Reasumując kwota 50zł i troche czasu na wymianęne :mrgreen:
Chester, wymieniałeś czujnik ten w pompie? U mnie błędów nie zgłasza a temp. paliwa podaje w okolicach 45-55 stopni z tego co pamiętam.

Następnym razem spróbuję jeszcze z regulacją dawki paliwa w pompie, zobaczymy czy coś się zmieni. I tu pytanie, czy ktokolwiek wie gdzie można zakupić ten "trójkątny" kluczyk do śruby regulacyjnej w pompie?

Chester - Wto Kwi 15, 2008 16:21

thef, mi zgłaszało błąd czujnika wqrzylem sie i go wymieniłem i po problemie ze skaczacymi obrotami a wolne obroty wróciły do poprzedniej wartości ale narazie dalem sobie z tym spokój, reasumując po wymiane czujnika uspokoiły sie obroty.....
thef - Wto Kwi 15, 2008 20:01

Chester napisał/a:
thef, mi zgłaszało błąd czujnika wqrzylem sie i go wymieniłem i po problemie ze skaczacymi obrotami a wolne obroty wróciły do poprzedniej wartości ale narazie dalem sobie z tym spokój, reasumując po wymiane czujnika uspokoiły sie obroty.....
Ale czujnika w pompie wtryskowej? Wymienili Ci go za 50 zł? Bo coś mi tu nie pasuje, za tanio i za prosto. Może się mylę ;) . Jak doszedłeś to tego, że czujnik jest zwalony? Komp silnika czy diagnostyczny to wykazał jako błąd, czy po analizie jego wskazań? Jaką temperaturę paliwa pokazywał komputer?
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 10:43

Ktoś pomoże ? ;)
piter34 - Czw Kwi 17, 2008 10:50

Skiba napisał/a:
Ktoś pomoże ? ;)

Komu? Problem rozwiązany przecież. :roll:

Skiba - Czw Kwi 17, 2008 10:52

piter34 napisał/a:
Komu? Problem rozwiązany przecież. :roll:


Thefowi, bo na to wygląda, że ma jeszcze kilka pytań bez odpowiedzi (up był na jego prośbę) ;)

Chester - Pią Kwi 18, 2008 00:39

thef, czujnik to wymrugałem, pojechałem do serwisu boscha i kupiłem czujnik temp paliwa za 50zł, poszukałem w internecie o pompach wtryskowych boscha i znalazłem schemat i jak samemu to zrobić :mrgreen: więc wziąłem się do roboty i po ok 2h (rozkręcenie, serwis, poskładanie) odpaliłem silnik przejechałem się, aż złapie temp. i okazało się że falowanie obrotów zniknęło i z tego powodu jestem szczęśliwy.
thef napisał/a:
Jaką temperaturę paliwa pokazywał komputer?

nie wiem jaką pokazywał temp. bo nie podłączyłem R do kompa.

Tak na marginesie to czujnik temp jest to termo-rezystor więc zmierzyłem jego rezystancje i po porównaniu z wykresami na jeden ze stron internetowych(forum skody), okazało się że zaniża wskazania o 1kohm. Jak się okazało to nowy czujnik wskazywał dobre wartości rezystancji w stosunku do temp.

thef napisał/a:
za tanio i za prosto

sam wymieniałem, prosto hmm problem miałem z jedną śrubą ale dla chcącego nic trudnego :mrgreen:

narazie zostałem z jednym R w domu, jak odbiorę od blacharza mojego R to muszę przejechać się choć na KTSa i posprawdzać silnik.... bo na testbooka mam za daleko... :sad:

thef - Pią Kwi 18, 2008 09:43

Chester napisał/a:
thef, czujnik to wymrugałem, pojechałem do serwisu boscha i kupiłem czujnik temp paliwa za 50zł
Aaa, no to inna inkszość :)
Chester napisał/a:
sam wymieniałem, prosto
No, brawo :) . A może w przypływie dobroci jakiś artykulik napiszesz? ;)
Chester napisał/a:
problem miałem z jedną śrubą ale dla chcącego nic trudnego :mrgreen:
Czyżby tą od nastawnika? Taką trójkątną?

Chester napisał/a:
poszukałem w internecie o pompach wtryskowych boscha i znalazłem schemat i jak samemu to zrobić :mrgreen:
Możesz dać namiar? Poszukam również sam, ale byłoby szybciej ;)
Chester - Pią Kwi 18, 2008 19:39

thef napisał/a:
Możesz dać namiar? Poszukam również sam, ale byłoby szybciej
mówisz masz :twisted: a co do artukułu to napisze jak bnede w pracy bo w domu nie mam czasu...
String - Pią Kwi 18, 2008 19:49

a za ten namiar, to cos się płaci ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Też porosiłbym :razz: :mrgreen: :mrgreen:

thef - Pią Kwi 18, 2008 23:31

Wielkie dzięki Chester.
Chester - Sob Kwi 19, 2008 13:25

String, płaci się czarodziejskim słowem :mrgreen:
String - Sob Kwi 19, 2008 17:12

:hm: Toteż ślicznie bardzo mówiłem w poprzednim poście poproszę - ale mogę także od razu dziekuję, przepraszam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Chester - Sob Kwi 19, 2008 18:47

String, dobra dobra postaram sie sklecić jakiś artykuł żeby było ogólno dostepne jak tylko odbiorę R od blacharza, bo nie mam jak zrobić fotki pompy wtryskowej ....