Zobacz temat - [R200 1.4 16V 99r] stukanie w silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V 99r] stukanie w silniku

michal145a - Nie Lut 24, 2008 19:02
Temat postu: [R200 1.4 16V 99r] stukanie w silniku
Witam wszystkich . Mam maly problem posiadam ROVERA 200 seria 214 rok 1999 poj.1.4 16V z gazem i ostatnio ni stad ni z owad zaczelo mi cos stukac w silniku stukanie dochodzi z lewej strony samochodu stojac do niego przodem tak jakby zawory moze rozrzad . Na poczatku myslalem ze czas wymienic olej wiedz wymienilem ale dalej stuka znajomy mi powiedzal zebym kupil preparat DOKTOR i wlal go powiedzal ze jesli to zawory to przestanie stukac wiedz kupilem i nic nie pomoglo dalej stuka,dodam jeszcze ze nie ma ruznicy czy silnik jest zimny czy cieply czy jezdze na gazie czy na bezynie stukanie jest takie samo . Czy ktos moze mi podpowiedziec co to moze byc .
giewu - Nie Lut 24, 2008 19:07

może opisz dokładniej to stukanie ... czy np. wzrasta wraz z obrotami silnika, czy jest to dźwięk metaliczny czy bardziej głuchy, czy na pewno dobiega ze strony, o której napisałeś, a jeśli jest możliwym to nagraj (np. telefonem) ten dźwięk i wrzuć na forum jako załącznik ... może ktoś Ci coś pomoże ;)
michal145a - Nie Lut 24, 2008 19:10

tak wraz ze wzrostem obrotow wzrasta stukanie ,i jest to metaliczny dzwiek i napewno dochodzi z tej strony samochodu co napisalem
giewu - Nie Lut 24, 2008 19:16

może to rzeczywiście, któryś z zaworów, a może np. popychacz hydrauliczny :/
spróbuj dokładniej zdiagnozować miejsce, z którego ten dźwięk dochodzi (najprostsza metoda to tzw. stetoskop - czyli przyłóż ucho do np. śrubokręta, a następnie przykładaj śrubokręt do silnika bądź jego elementów w okolicy hałasu)
jeśli precyzyjniej określisz miejsce hałasu to i diagnoza będzie szybsza i trafniejsza ;)

kolin - Nie Lut 24, 2008 19:28

Z dołu puka czy z góry ??

Najprawdopodobniej zawór lub popychacz...

michal145a napisał/a:
preparat DOKTOR


Radzę jak najszybciej zlać w raz z tym gównem i zalej świeży olej...
DOKTORA to bym sie chyba bał wlać nawet do Komarka

michal145a - Nie Lut 24, 2008 20:26

puka z gory
giewu - Nie Lut 24, 2008 20:28

michal145a napisał/a:
puka z gory

czyli dekiel zaworów do zdjęcia i do zdiagnozowania wszystko organoleptycznie ;)
... ja obstawiam, że to któryś z popychaczy ;)

michal145a - Nie Lut 24, 2008 20:30

czyli jesli to zawor to trzeba zwalac glowice. a ile kosztuje taki zawor??

[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 20:31 ]
a jesli to popychacz to tez trzeba zwalac glowice??

kolin - Nie Lut 24, 2008 20:32

To z pewnościa będzie Popychacz lub zawór...

Jeśli zawór to najlepiej odrazu zrobić wszystkie 16 sztuk i wymienić prowadnice zaworowe.

Popychacz możesz albo regenerować lub zastąpić nowym

michal145a - Nie Lut 24, 2008 20:35

to moze najpierw sprubowac wyregulowac popychcz ? a potem jak to nie pomoze wziasc sie za zawory??
rovero - Pon Lut 25, 2008 07:52

Proszę opisać w temacie czego fotyczy problem zgodnie z zasadami kącika "Usterki i porady techniczne"
giewu - Pon Lut 25, 2008 09:16

michal145a napisał/a:
to moze najpierw sprubowac wyregulowac popychcz

to są popychacze hydrauliczne i nic tam nie wyregulujesz ... jeśli przyczyną okaże się któryś z nich to czeka Cię wymiana

michal145a - Pon Lut 25, 2008 12:09

jak sprawdzic ktory to popychacz jest uszkodzony

[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 16:06 ]
bylem dzisiaj u mechanika i stwierdzil ze moze byc uszkodzont tłok ?
czy to mozliwe?

AndrewS - Wto Lut 26, 2008 00:53

przeważnie te uszkodzone nie trzymaja oleju i sa miekkie
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:07

zjezdzilem juz wszystkich mechanikow i wszyscy twierdza ze to TŁOK
po osluchaniu przy pomocy sluchawek stuki dochodza z dolu silnika
co robic??

sebboll1 - Wto Lut 26, 2008 21:42

Żeby mieć pewność musisz zajrzeć do środka. Ja w moim R miałem to samo(metaliczne stuki) sprawdziłem wszystko i okazało się że uszkodzony jest sworzeń tłoka... Ale to rzadki przypadek. Zdejmij pokrywę i zacznij od sprawdzenia popychaczy.
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:46

i tak najpierw zrobie .
mam jeszcze pytanie jk duze koszty poniosles przy wymianie tego sworznia?

giewu - Wto Lut 26, 2008 21:46

jeśli rzeczywiście wyraźnie słychać, że stuki dochodzą z dołu silnika to niestety miska do zdjęcia, a reszta "wyjdzie w praniu" :/
sebboll1 napisał/a:
... okazało się że uszkodzony jest sworzeń tłoka... Ale to rzadki przypadek

sworzeń tłokowy wcale nie jest taką rzadką przypadłością :mrgreen:

michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:50

tylko mam duzy problem bo zaden z mechanikow nie chce podjac sie roboty
sebboll1 - Wto Lut 26, 2008 21:53

Nie opłaca się... Kupuję "nowy" silnik :/
michal145a - Wto Lut 26, 2008 21:56

to terz mnie zalamales :/
giewu - Wto Lut 26, 2008 21:57

sebboll1 napisał/a:
Nie opłaca się... Kupuję "nowy" silnik

a nie masz obaw, że "nowy" nabytek będzie w jeszcze gorszym stanie ? dostaniesz gwarancję rozruchową od sprzedawcy ?

sebboll1 - Wto Lut 26, 2008 22:10

Najpierw sprawdz może nie będzie żle. A takiej pewności niestety nie mam mimo że gwarancja rozruchowa ma być. Chcę kupić silnik od R45 podobno są trwalsze i mają mniejszy przebieg ale to też różnie bywa. Może uda mi się znależć taki który jest jeszcze w budzie, można go w tedy posłuchać i sprawdzić kompresję
michal145a - Sro Lut 27, 2008 21:41

witam ponownie
bylem dzis u kolejnego mechanika zwalil klawiature obejrzal zawory i postawil diagnoze WALI TLOK . nie chcialbym kupywac nowego silnika bo mozna nastepny bubel kupic.czy ktos mi moze powiedziec jakie sa koszty naprawy ?

piter34 - Pią Mar 07, 2008 12:24

michal145a napisał/a:
czy ktos mi moze powiedziec jakie sa koszty naprawy ?

Tłok z tuleją oraz pierścienie, ewentualnie sworzeń tłoka znajdziesz na www.tomateam.pl

kolin - Pią Mar 07, 2008 14:52

Zwalcie głowice, rozbierzcie wszystko, popatrzcie...Auto jaki ma przebieg ?

michal145a napisał/a:
witam ponownie
bylem dzis u kolejnego mechanika zwalil klawiature obejrzal zawory i postawil diagnoze WALI TLOK


Stwierdził to na takiej podstawie ?

Pewnie ci powiedział, że szklanki i zawory w stanie BDB...?

Ja bym rozberał silnik i popatrzył jak to wszystdko wygląda, tuleje, panewki, wał... A dopiero później gdybyał...

Dużo postów, co czytam, że jakaś awaria w silniku to zawsze pojawia się wypowiedź wymiany motoru na nowy...Bo coś puka, jak puka to trzeba rozebrać i zlokalizować źródło usterki

A Fakt jest taki, że dużo mechaników idzie na łatwizne i woli motor wymienić niż rozbierać obecny

piter34 - Czw Mar 13, 2008 11:01

kolin napisał/a:
Ja bym rozberał silnik i popatrzył jak to wszystdko wygląda, tuleje, panewki, wał...

Koszty, koszty, koszty... :/

crezykrk - Czw Mar 13, 2008 11:35

ja mam takie same stuki w silniku byłem u znajomego mechamika i rozwalilismy pol silnika
i wyszlo ze mam do wymiany dwa tłoki i komplet popychaczy, i wlasnie szukam nowego silniczka, z tego co sie orientuje to mozna dostac silnik w budzie w borowinie

piter34 - Czw Mar 13, 2008 11:36

crezykrk napisał/a:
ja mam takie same stuki w silniku byłem u znajomego mechamika i rozwalilismy pol silnika

A ja jestem uparty i Ciebie też zapytam: czy oprócz stuków były inny objawy, że z silnikiem jest coś źle? :roll:

crezykrk - Czw Mar 13, 2008 11:48

nom byly ine objawy zaczoł brac olej i jakby troche stracil na mocy

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 11:53 ]
i mam jeszcze jedno pytanko
jaka powinna byc kompresja na tłokach?

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 11:59 ]
komplet tłokow z pierscieniami i tulejami kosztuja okolo 1200 zl

piter34 - Czw Mar 13, 2008 12:14

crezykrk napisał/a:
komplet tłokow z pierscieniami i tulejami kosztuja okolo 1200 zl

Jaki producent i gdzie za taką cenę jest dostępne?

crezykrk napisał/a:
jaka powinna byc kompresja na tłokach?

W cylindrach? Zdrowy silnik powinien mieć powyżej 10bar. Idealnie ok. 12 lub więcej.