Zobacz temat - [R75 CDT 2000r] A jednak ... mam Xpowera - byłem na hamowni!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - [R75 CDT 2000r] A jednak ... mam Xpowera - byłem na hamowni!

gipsy2 - Wto Mar 04, 2008 17:35
Temat postu: [R75 CDT 2000r] A jednak ... mam Xpowera - byłem na hamowni!
Witam,

Przesyłam wyniki z hamowni. Proszę o oceny. Faktycznie mam prawie 130 KM , przy zakupie nawet o tym niewiedziałem! Dopiero Panowie z Art-Bizaru powiedzieli mi że mam naklejkę na słupku przy drzwiach "Xpower 135" i że to oznacza fabryczny chip tuning silników CDT 116KM na CDTi 131KM. Nikt o tym fakcie przy sprzedaży mi nie powiedział (pewnie sprzedawca-handlarz nie wiedział :P ) tym samym ja też niewiedziałem że mam "mocniejszy" motor. Ehhh :) .

Pozdrawiam





ps. Pomiar był robiony trzy razy i za każdym razem wyniki w 99,9% te same.

Thrillco - Wto Mar 04, 2008 18:11

Pogratulować, pozazdroscić i zyczyc sobie i innym podobnego szczęścia :)
michone - Wto Mar 04, 2008 20:01

tylko co temat robi w usterkach ?? :evil:
sTERYD - Wto Mar 04, 2008 20:13

bo to usterka jest ;)
moc silnika nie zgadza się z fabryczną :razz:
ale przyczyna jest znana :lol:

gipsy2 - Wto Mar 04, 2008 20:13

w usterkach i ... poradach technicznych :)

poradę można traktować dwojako , od forum do mnie lub na opak, ja informuję innych co faktycznie daje xpowet :)

:razz:

maniaq - Wto Mar 04, 2008 23:59

no to gratki :)

tak analizuje ten wykres i wychodzi, ze to auto ciagnie do 3500, gdze zaczyna sie zadyszka , powyzej 4000 rpm jest juz znaczny spadek. ciekawostka jest fakt, ze najlepszy moment wystapil na 4 biegu przy 2200 rpm , czyli cos co decyduje o elastycznosci silnika, toczysz sie 80km/h za innym autem , wciskasz pedal i zaraz wracasz na swoj pas bo juz wyprzedziles :)

z moca przy 3500 to ciekawa sprawa, na 5 biegu. wynikaloby ze 4 jest elastyczna a 5 mocna >? najwyzej krecony do 4200 na 4 biegu byl .

tak ciagle sie zastanawiam nad chipem u siebie. czyli ty masz silnik o wyjsciowej mocy 116 km chipowany na 130 , czy cos poza programem bylo zmieniane ? mozesz podeslac wiecej informacji >?

pozdr

piter34 - Sro Mar 05, 2008 10:24

maniaq napisał/a:
ciekawostka jest fakt, ze najlepszy moment wystapil na 4 biegu przy 2200 rpm

Nie za bardzo rozumiem z czego to odczytałeś. :roll:

maniaq napisał/a:
z moca przy 3500 to ciekawa sprawa, na 5 biegu. wynikaloby ze 4 jest elastyczna a 5 mocna

Tego też nie kumam. :neutral:

Na wyższym biegu moment obrotowy przekazywany na koła zawsze będzie MNIEJSZY niż na biegu wyższym i auto będzie gorzej przyspieszać. Najlepiej auto przyspiesza na pierwszym biegu.

Tempest - Sro Mar 05, 2008 10:59

maniaq napisał/a:
tak ciagle sie zastanawiam nad chipem u siebie

to mogę ci powiedzieć, że po chipie miałbyś jakieś 145-150KM i ok. 320NM (czyli tyle ile teraz ja mam hłe hłe - tyle, że byłbyś lżejszy)
koszt takiego chipowania z dokładnym sprawdzeniem na ile dokładnie da radę to ok. 1300pln
ja u siebie planuję taką operację, ale dopiero za jakieś pół roku jak trochę kasy uzbieram i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440 :twisted:

piter34 - Sro Mar 05, 2008 11:02

Tempest napisał/a:
i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440

I po co to wszystko... :rotfl3: ;-)

Brt - Sro Mar 05, 2008 11:09

myślę, że z silnika można tyle wyciagnąć, ale czy skrzynia to wytrzyma to mam pewne wątpliwości. Już przy serii pracuje na granicy możliwości. Myślę, że rozsadne by było max 300Nm i raczej skupiłbym się na poprawieniu charakterystyki momentu niż samym podnoszeniu wartości ;)
ZTCP to Docent gadał kiedyś z gościem z ZR klekotowym, który podniósł moment do 300 - 310Nm. Niestety nie zaglada na forum :(

Tempest - Sro Mar 05, 2008 11:24

piter34 napisał/a:
Tempest napisał/a:
i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440

I po co to wszystko... :rotfl3: ;-)

ano po to, żeby mieć jeszcze lepsze przyspieszenie z zachowaniem wciąż niskiego spalania :razz:

maniaq - Sro Mar 05, 2008 11:31

piter z tabeli ;)

najwyzszy moemnet przy 2200 rpm i predkosci 78,6km/h , wiec wypadaloby mi na 4 bieg

moc przy 3450 rpm i V 123km/h

czy cos nie tak odczytuje ?

piter34 - Sro Mar 05, 2008 13:01

maniaq napisał/a:
najwyzszy moemnet przy 2200 rpm i predkosci 78,6km/h , wiec wypadaloby mi na 4 bieg

Na hamowni zawsze robi się test na 4 biegu, ale to o niczym nie świadczy :P

maniaq napisał/a:
moc przy 3450 rpm i V 123km/h

To wg mnie jest 4 bieg, tak samo jak 4200rpm i prędkość 149kmh. ;-)

Przebieg ch-ki momentu jest na każdym biegu taki sam. Wartości momentu "na silniku" są takie same dla każdego biegu, inne są "na kołach" (skrzynia biegów, opory toczenia i powietrza).

maniaq - Sro Mar 05, 2008 13:08

no tak , pospieszylem sie z tym moementem - na silniku dane. wydaje mi sie, ze to takie usrednienie, bo na kolach jest tym co naprawde decyduje o tym jak auto jedzie. ale ciezko byloby porownywac rozne auta z tym samym silnikiem .