Zobacz temat - [R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V

yaolli - Wto Kwi 08, 2008 17:53
Temat postu: [R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V
Witam wszystkich
chciałem się spytać jak to jest tak naprawdę z zamianą silnika 1,4 8V na 16V. Mam uszkodzony silnik, który i tak muszę wymienić więc może wymienię na 16V ?. Tyle, że ile osób tyle zdań na ten temat. Jak szukałem silnika 8V każdy sprzedawca namawiał mnie do zmiany na 16V i kupienie od niego… od mechanika zajmującego się silnikami Rovera słyszałem, że to nie jest wszystko takie łatwe jak mówią próbujący pozbyć się silników sprzedawcy. Przy wymianie silnika na 16 trzeba według niego wymienić: kolektor ssący, kolektor wydechowy, komputer i w ogóle masę przewodów…
Może ktoś z was ma doświadczenie w wymianie takich silników? Czy naprawdę jest z tym tyle zachodu? Co poza silnikiem trzeba jeszcze wymienić i na jakie trudności można napotkać przy zamianie tych silników?

PHJOWI - Wto Kwi 08, 2008 19:10

czyli ten mechanik nie zajmował się roverem , bez problemów można przekładać silnik , tylko trzeba zamontować swoje koło zamachowe aby mógł odpalić na starym kompie,
piter34 - Sro Kwi 09, 2008 10:21

yaolli napisał/a:
Przy wymianie silnika na 16 trzeba według niego wymienić: kolektor ssący, kolektor wydechowy, komputer i w ogóle masę przewodów…

Odejmij od tego ten komputer i masę przewodów. Kolektory owszem trzeba zmieniać + koło zamachowe, o którym pisał PHJOWI.

yaolli - Sro Kwi 16, 2008 22:21

Jeszcze tylko ostatnie pytanie mam: czy wszystko idealnie pasuje? Czy nie trzeba będzie nic przerabiać poza tymi wymienionymi wyżej rzeczami? Mój mechanik jeszcze nigdy nie przekładał tych silników, dlatego wolałbym uniknąć jakiś nieprzyjemności i szukania jakiś części w trakcie przekładania. Czy to naprawdę wygląda tak łatwo? Przełożenie silnika, wymiana koła zamachowego, kolektorów i już? Wszystko pasuje, nic nie trzeba przerabiać? Kable się podpina i koniec?
piter34 - Czw Kwi 17, 2008 12:52

yaolli napisał/a:
Wszystko pasuje, nic nie trzeba przerabiać?

Teoretycznie pasuje :roll:

Szczepan_214i - Pią Sie 08, 2008 13:37

Ja mam podobny dylemat :( zaczęło się niewinnie bo miała być "tylko" uszczelka pod głowica i lekko brał olej... Bonus mam w postaci tłoków do wymiany + sprawa uszczelki. Mechanik wycenił to wszystko na max 2,5 tys. Chodzi mi po głowie właśnie podmianka na 16V. Jakie mogą być tego koszty i ewentualnie gdzie szukać taki silnik który nie będzie miał podobnych bolączek bo słyszałem, że uszczelka w R to standard.