|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni
String - Sro Kwi 16, 2008 21:31 Temat postu: [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni Witam,
Moja R400 dzisiaj zagościła na salonach najlepszej zielonogórskiej hamowni i lipa Wiecie może co może powodować tą wielką turbo dziurę ?
Test 1 i 2 : moja R400
Test 3 i 4 : te same silniki 2,0 SDI
Odpięcie przepływomierza nic nie wniosło do tematu wykres pozostał taki sam... Przypomnę, że turbina jest po regeneracji (wnętrze od Tuarega ). Jakieś pomysły, jak zniwelować tą "dziurkę" ?
PS Wykonano także przypadkowy pomiar z włączoną klimatyzacją, która - co ciekawe - zbytnio nie wpłynęła na osiągi autka.
Skiba - Sro Kwi 16, 2008 23:20
Witaj,
Tylko coś mi tu nie pasuje Seryjnie ma mieć 105KM i 210 Nm. Zobacz na wyniki hamowni ze stronki www.chojnacki.com.pl
R420 Diesel: http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/152.doc
R45 TD: http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/148.doc
Brt - Czw Kwi 17, 2008 00:03
coś lipne te wyniki od chojnacjkiego
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 00:05
No właśnie dziwi mnie .. bo przecież Chojnacki to "guru" - podobno - jeżeli chodzi o te sprawy
Brt - Czw Kwi 17, 2008 00:08
znaczy kształt w przypadku 420 jest OK. Nie wiem jak w przypadku R45, bo trochę za wysoko ma tą górkę Nm, ale same wartości liczbowe są ni w kij ni w oko
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 00:21
R45 2.0 Diesel powinien mieć 240Nm przy 2000obr. wygląda tak jakby ten model u Chojnackiego miał tą samą usterkę co String
Brt - Czw Kwi 17, 2008 00:47
ten R45 to nie wygląda mi na to co u stringa, tylko raczej na przepływkę, a wiemy, że u Stringa to nie przepływka jest winna chociaż w sumie trudno na oko cokolwiek wyrokować
Tomi - Czw Kwi 17, 2008 02:07
Skiba napisał/a: | R45 2.0 Diesel powinien mieć 240Nm przy 2000obr. wygląda tak jakby ten model u Chojnackiego miał tą samą usterkę co String |
Wystarczy przejechać się R45 by stwierdzić, że IDT poniżej 2000 po prostu nie istnieje. Potem ciągnie już ładnie. W kwestii R420, wykres wygląda mi na R420D.
[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 02:09 ]
Brt napisał/a: | ten R45 to nie wygląda mi na to co u stringa, tylko raczej na przepływkę, a wiemy, że u Stringa to nie przepływka jest winna chociaż w sumie trudno na oko cokolwiek wyrokować |
A może problem Stringa tkwi w tym, że wirnik jest większy (cięższy) i potrzebuje więcej "prądu" aby się napędzić. Przez co większa jest turbodziura.
String - Czw Kwi 17, 2008 09:36
Tomi napisał/a: | A może problem Stringa tkwi w tym, że wirnik jest większy (cięższy) i potrzebuje więcej "prądu" aby się napędzić. Przez co większa jest turbodziura. |
Dzisiaj sie wybieram ze Skibą do Pana Preisnera do Osowej Sieni z wykresami w dłoni i zobaczymy co powie Pan, który regenerował turbinę oraz uchodzi za fachmana od diesli.
Przyznam się szczerze że humor mam popsuty.
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 09:53
A czy jest możliwa pomyłka przy wstępnej kalibracji hamowni pod autko ?
chyba, że EGR ... te spaliny po padniętym turbo, mogły Ci go zapchać (zblokować) ..
Zibee - Czw Kwi 17, 2008 10:56
witam
sorry ze sie wtrace ale mysle ze jezeli po odpieciu przeplywki nic sie nie zmienilo to jest ona walnieta. swiadczy to o tym ze nic nie wnosi do ukladu.
no chyba ze sie myle?
piter34 - Czw Kwi 17, 2008 11:03
Tomi napisał/a: | W kwestii R420, wykres wygląda mi na R420D. |
Tomi, za duże wartości tam są.
Sam kształt krzywej Nm w 420D jest taki sam jak w Di/SDi.
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 11:07
Zibee napisał/a: | witam
sorry ze sie wtrace ale mysle ze jezeli po odpieciu przeplywki nic sie nie zmienilo to jest ona walnieta. swiadczy to o tym ze nic nie wnosi do ukladu.
no chyba ze sie myle? |
No właśnie, chyba raczej nie ... zobacz to: http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=60
Brt - Czw Kwi 17, 2008 11:43
najbardziej się przychylam do teorii Tomiego ale poczekamy na opinię Osowej
String - Czw Kwi 17, 2008 12:05
BRT, Tomi - myślicie że to ten Touareg mi kładzie osiągi ?
Brt - Czw Kwi 17, 2008 13:50
String trudno powiedzieć. Teoretycznie nie powinno tak być, ale szpecem od turbin to ja nie jestem. Wiem tylko, że nawet małe drobiazgi w konstrukcji/masie/kształcie łopatek turbo mogą przy obrotach kilkudziesięcu tys/min czynić dużą różnicę.
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 23:04
Ok, tak wiec ... Pan z Osowej Sieni zobaczył wykresiki z hamowni i długo się nie zastanawiając powiedział, że to pompa (a dokładniej jakiś zaworek + elektronika). Wg niego łatwe do usunięcia/wyregulowania .. tak więc ze stoickim spokojem z browarem zaprosił nas na pogawędkę o dieslach hehe .. główne poprawki będą za tydzień, więc postaram się napisać co i jak z silnikiem Stringa
String - Pią Kwi 18, 2008 08:20
i tym sposobem dorobiłem się prywatnego kronikarza Koszałka Opałka
|
|