Zobacz temat - [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni

String - Sro Kwi 16, 2008 21:31
Temat postu: [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni
Witam,

Moja R400 dzisiaj zagościła na salonach najlepszej zielonogórskiej hamowni i lipa :| Wiecie może co może powodować tą wielką turbo dziurę ?

Test 1 i 2 : moja R400
Test 3 i 4 : te same silniki 2,0 SDI

Odpięcie przepływomierza nic nie wniosło do tematu :( wykres pozostał taki sam... Przypomnę, że turbina jest po regeneracji (wnętrze od Tuarega :twisted: ). Jakieś pomysły, jak zniwelować tą "dziurkę" ?

PS Wykonano także przypadkowy pomiar z włączoną klimatyzacją, która - co ciekawe - zbytnio nie wpłynęła na osiągi autka.

Skiba - Sro Kwi 16, 2008 23:20

Witaj,

Tylko coś mi tu nie pasuje :hm: Seryjnie ma mieć 105KM i 210 Nm. Zobacz na wyniki hamowni ze stronki www.chojnacki.com.pl

R420 Diesel: http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/152.doc
R45 TD: http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/148.doc

Brt - Czw Kwi 17, 2008 00:03

coś lipne te wyniki od chojnacjkiego ://
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 00:05

No właśnie dziwi mnie .. bo przecież Chojnacki to "guru" - podobno - jeżeli chodzi o te sprawy :hmm:
Brt - Czw Kwi 17, 2008 00:08

znaczy kształt w przypadku 420 jest OK. Nie wiem jak w przypadku R45, bo trochę za wysoko ma tą górkę Nm, ale same wartości liczbowe są ni w kij ni w oko :hm:
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 00:21

R45 2.0 Diesel powinien mieć 240Nm przy 2000obr. wygląda tak jakby ten model u Chojnackiego miał tą samą usterkę co String :|
Brt - Czw Kwi 17, 2008 00:47

ten R45 to nie wygląda mi na to co u stringa, tylko raczej na przepływkę, a wiemy, że u Stringa to nie przepływka jest winna :hm: chociaż w sumie trudno na oko cokolwiek wyrokować :|
Tomi - Czw Kwi 17, 2008 02:07

Skiba napisał/a:
R45 2.0 Diesel powinien mieć 240Nm przy 2000obr. wygląda tak jakby ten model u Chojnackiego miał tą samą usterkę co String :|

Wystarczy przejechać się R45 by stwierdzić, że IDT poniżej 2000 po prostu nie istnieje. Potem ciągnie już ładnie. W kwestii R420, wykres wygląda mi na R420D.

[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 02:09 ]
Brt napisał/a:
ten R45 to nie wygląda mi na to co u stringa, tylko raczej na przepływkę, a wiemy, że u Stringa to nie przepływka jest winna :hm: chociaż w sumie trudno na oko cokolwiek wyrokować :|

A może problem Stringa tkwi w tym, że wirnik jest większy (cięższy) i potrzebuje więcej "prądu" aby się napędzić. Przez co większa jest turbodziura.

String - Czw Kwi 17, 2008 09:36

Tomi napisał/a:
A może problem Stringa tkwi w tym, że wirnik jest większy (cięższy) i potrzebuje więcej "prądu" aby się napędzić. Przez co większa jest turbodziura.


Dzisiaj sie wybieram ze Skibą do Pana Preisnera do Osowej Sieni z wykresami w dłoni i zobaczymy co powie Pan, który regenerował turbinę oraz uchodzi za fachmana od diesli.
Przyznam się szczerze że humor mam popsuty.

Skiba - Czw Kwi 17, 2008 09:53

A czy jest możliwa pomyłka przy wstępnej kalibracji hamowni pod autko ? :hm:

chyba, że EGR ... te spaliny po padniętym turbo, mogły Ci go zapchać (zblokować) ..

Zibee - Czw Kwi 17, 2008 10:56

witam
sorry ze sie wtrace ale mysle ze jezeli po odpieciu przeplywki nic sie nie zmienilo to jest ona walnieta. swiadczy to o tym ze nic nie wnosi do ukladu.
no chyba ze sie myle?

piter34 - Czw Kwi 17, 2008 11:03

Tomi napisał/a:
W kwestii R420, wykres wygląda mi na R420D.

Tomi, za duże wartości tam są.
Sam kształt krzywej Nm w 420D jest taki sam jak w Di/SDi.

Skiba - Czw Kwi 17, 2008 11:07

Zibee napisał/a:
witam
sorry ze sie wtrace ale mysle ze jezeli po odpieciu przeplywki nic sie nie zmienilo to jest ona walnieta. swiadczy to o tym ze nic nie wnosi do ukladu.
no chyba ze sie myle?


No właśnie, chyba raczej nie ... ;) zobacz to: http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=60

Brt - Czw Kwi 17, 2008 11:43

najbardziej się przychylam do teorii Tomiego :// ale poczekamy na opinię Osowej :hm:
String - Czw Kwi 17, 2008 12:05

BRT, Tomi - myślicie że to ten Touareg mi kładzie osiągi ?
Brt - Czw Kwi 17, 2008 13:50

String trudno powiedzieć. Teoretycznie nie powinno tak być, ale szpecem od turbin to ja nie jestem. Wiem tylko, że nawet małe drobiazgi w konstrukcji/masie/kształcie łopatek turbo mogą przy obrotach kilkudziesięcu tys/min czynić dużą różnicę.
Skiba - Czw Kwi 17, 2008 23:04

Ok, tak wiec ... Pan z Osowej Sieni zobaczył wykresiki z hamowni i długo się nie zastanawiając powiedział, że to pompa (a dokładniej jakiś zaworek + elektronika). Wg niego łatwe do usunięcia/wyregulowania .. tak więc ze stoickim spokojem z browarem zaprosił nas na pogawędkę o dieslach :D hehe .. główne poprawki będą za tydzień, więc postaram się napisać co i jak z silnikiem Stringa ;)
String - Pią Kwi 18, 2008 08:20

:razz: i tym sposobem dorobiłem się prywatnego kronikarza Koszałka Opałka :razz: :mrgreen: :mrgreen: