Zobacz temat - [R200 1.4i 1998 r.] Nietypowo, dmuchawa nie WYŁĄCZA się. ;)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4i 1998 r.] Nietypowo, dmuchawa nie WYŁĄCZA się. ;)

sskand - Sob Kwi 26, 2008 13:32
Temat postu: [R200 1.4i 1998 r.] Nietypowo, dmuchawa nie WYŁĄCZA się. ;)
Witam!

Uprzedzam, że szukałem na forum.
Problem jest taki, że po wymianie rezystora od dmuchawy (nie było 1OM/10W więc dałem równolegle 2x 2OM/5W), dmuchawa działa również po ustawieniu pokrętła na off. Sprawdzałem miernikiem, po włączeniu zapłonu na stykach pokazuję się od razu napięcie 12V (w pozycji off przełącznika). Nie wiem jak to było wcześniej, bo od początku nie działały biegi 1 i 2. Więc nasuwa się pytanie, czy ja coś źle zrobiłem, czy po prostu zepsuty jest wyłącznik?
Nie chciałem rozkręcać od razu samochodu. ;) Należy dodać, że dmuchawa działa jak należy, wszystkie biegi, tylko po wyłączeniu, wentylator nadal dmucha tak jak na pierwszym biegu.
Druga sprawa, że te rezystory silnie się grzeją, rozumiem, że są chłodzone przez nawiew ale i tak mam obawy. ;)

Pozdrawiam.

Chester - Sob Kwi 26, 2008 14:06

możliwe że wyłącznik ma zwarcie OFF z 1 biegiem... sprawdź miernikiem stan wyłącznika....
sskand - Sob Kwi 26, 2008 14:33

Chester napisał/a:
możliwe że wyłącznik ma zwarcie OFF z 1 biegiem... sprawdź miernikiem stan wyłącznika....


No tak, pytanie tylko jak się do niego dostać? Jest jakas instrukcja rozkręcania konsoli roverka 200? Nie chcę nic połamać. ;)

Chester - Sob Kwi 26, 2008 15:43

trzeba zdemontować przełączniki do szyb za nimi jest taka mała zaślepka pod którą kryją się dwa wkręty, ściągasz plastik odkecając wcześniej wkręty po bokach wokół przełączników jest na zatrzaskach. Odkręcasz panel pod pokrętłami sa wkręty i potem trzeba odkręcić jeszcze całe mocowanie pokręteł ale już nie pamiętam gdzie co jest i masz go już na wierzchu :)

Tak na marginesie to w RAVE jest wszystko opisane

sskand - Nie Kwi 27, 2008 16:36

Dzięki, przeglądam już RAVE'a, jutro wybebeszę ten wyłącznik. ;)
piter34 - Wto Maj 06, 2008 13:07

sskand napisał/a:
Dzięki, przeglądam już RAVE'a, jutro wybebeszę ten wyłącznik. ;)

Udało się?

sskand - Czw Maj 08, 2008 20:57

Brak czasu i wyjazd na długi weekend mi troszkę przeszkodził. Może w ten weekend mi wyjdzie. Opisze wrażenia.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Cze 09, 2008 20:18 ]
No więc po miesiącu ruszyłem do roboty. Rozkręciłem co trzeba i wyciagnąłem przełącznik. Po jego otwarciu okazało się, że wytarł sie taki mały plastikowy występ, który odcina prąd w pozycji OFF pokrętła. Dziwna konstrukcja. Nie miałem zastępczego włącznika, więc zadziałałem metodą czołgową i wyjąłem styk odpowiadający za 1. bieg dmuchawy i w pozycji OFF mam prawdziwy OFF a na 1. i 2. biegu mam drugi bieg. ;)
Martwi mnie trochę grzanie się tych rezystorów, ale chyba tak ma być? Ktoś może to potwierdzić?

Pozdrawiam
Marek.

domin997 - Czw Sty 15, 2009 09:09

U mnie tez występował taki problem z działaniem nawiewu na OFF [R214 '99] po założeniu nowego rezystora.
Dodam również ze ten "ząbek - występ" nie był wytarty a nawiew nadal pracował. Doszedłem do wniosku ze styki od 1 biegu nadal są zwarte na OFF ponieważ ten mały styczek ( który pracuje na sprężynce na elemencie obracanym ) jest jakby za nisko. Dziwne to trochę, bo nie widać śladów wytarcia.

Ja go delikatnie podniosłem stosując domowe metody mianowicie:

z butelki plastikowej wyciąłem coś na wzór tego przetłoczenia które jest na obudowie i przykleiłem to za pomocą Super-Gluta zaraz przy krawędzi styku no i gotowe. Jakby sie ktoś podejmował tego to poczekajcie aż klej wyschnie i możecie te styki potraktować wazeliną techniczną co by lepiej chciało chodzić :wink:
Po przyklejeniu można tez naciąć ten element delikatnie pod skosem zaraz przy krawędzi ze stykiem zeby nie było takiego progu i żeby styczek gładko wchodził na to miejsce.
Nawiew powinien działać prawidłowo :wink: do puki się nie wytrze "nowy" element czyli mam nadzieje długo.
No i tak to wygląda :wink:


damiano1511 - Pią Sty 16, 2009 11:26

jeśli chodzi o grzanie rezystorów, to chyba normalne - jak wymieniałem je u siebie (R400 TD) i sprawdzałem czy dmuchawa chodzi zanim włożyłem je tam gdzie być powinny to też sie strasznie zagrzały, aż śmierdziało spalenizną, ale jak tylko włożyłem je na miejsce problem zniknął - tak więc rezystory są chłodzone powietrzem z nawiewu.

a tak z innej beczki - czy u was w roverkach też tak słąbo działa ogrzewanie?? strasznie ciężko go w środku rozgrzać, co w zimie uprzykrza życie :/

BoloSr - Pią Sty 16, 2009 11:28

damiano1511 napisał/a:
jeśli chodzi o grzanie rezystorów, to chyba normalne - jak wymieniałem je u siebie (R400 TD) i sprawdzałem czy dmuchawa chodzi zanim włożyłem je tam gdzie być powinny to też sie strasznie zagrzały, aż śmierdziało spalenizną, ale jak tylko włożyłem je na miejsce problem zniknął - tak więc rezystory są chłodzone powietrzem z nawiewu.

a tak z innej beczki - czy u was w roverkach też tak słąbo działa ogrzewanie?? strasznie ciężko go w środku rozgrzać, co w zimie uprzykrza życie :/


podobno w dieslu to norma umnie w benzynie to mozna w podkoszulce jezdzic w ta zime :)

Brt - Pią Sty 16, 2009 11:28

damiano1511 napisał/a:
a tak z innej beczki - czy u was w roverkach też tak słąbo działa ogrzewanie?? strasznie ciężko go w środku rozgrzać, co w zimie uprzykrza życie

uroki diesla serii L - spooooro tematów na ten temat na forum ;) poszukaj :)