Zobacz temat - [R400] Jak zimny to kopci..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Jak zimny to kopci..

danielp - Nie Kwi 27, 2008 23:05
Temat postu: [R400] Jak zimny to kopci..
Witam zauwazyłem ze jak jest zimny silnik to strasznie kopci z rury wydechowej na taki szary dym. Jak sie zogzreje do normalnej temp to juz nie.Co to moze siedziac nie tak ?? ? :shock:
Chester - Nie Kwi 27, 2008 23:20

na początek nie
Cytat:
R400. 2.0TDI
tylko R400 2.0 SDI

masz ubytki oleju?? sprawdź czy w wężach od IC jest dużo oleju, poszukaj na forum było na ten temat już pisane. Jeśli masz wszystko OK to sie nie przejmuj mój jak jest zimny to puszcza delikatny biały dymek.

Jak mówiłem wystarczyło poszukać zajęło mi to ok 2 min KLIK

Skiba - Nie Kwi 27, 2008 23:54

Kopci tylko po odpaleniu ?
danielp - Pon Kwi 28, 2008 16:35

Tzn.po odpaleniu tez kopci najwiecej jak sie da gazu ok3 tys. A oleju mi duzo nie ubywa 0,8L na 13tys.

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 16:43 ]
Zmienilem tez swiece u mnie sa 3 szt dziwne. I po zmianie jeszcze tych swiec najpierw glupial mi wskaznik tmp a potem przestala działac wogole.

Chester - Pon Kwi 28, 2008 18:36

danielp napisał/a:
I po zmianie jeszcze tych swiec najpierw glupial mi wskaznik tmp a potem przestala działac wogole.
3 świce to nić dziwnego w tych silnikach a co do temp to może gdzieś ruszyłeś kostke od czujnika przy chłodnicy.
danielp napisał/a:
A oleju mi duzo nie ubywa 0,8L na 13tys.

czy ja wiem praktycznie ubyw Ci ok 20% oleju od wymiany do wymiany.... moim zdaniem jest to roche duzo, u mnie w R 220 SDi (220kkm) praktycznie sie nie dolewa od wymiany do wymiany....
Jeśli dym jest czarny nie przejmuj się, a jeśli siwy to sprawdzaj czy turbina nie puszcza za duzo oleju....

String - Pon Kwi 28, 2008 20:29

danielp napisał/a:
Witam zauwazyłem ze jak jest zimny silnik to strasznie kopci z rury wydechowej na taki szary dym


1. Kolega jaki ma przebieg tego autka???
2. Ja na Twoim miejscu pojechałbym na sprawdzenie kąta wtrysku paliwa. Jesli okaże sie że jest pomiędzy 2 a 4 stopnie (czyli tak jak powinno być), to uważnie zacząłbym się przyglądać Turbinie.
3. Obejrzyj Turbinę - czy jest spocona.
4. Czy jak szybko dodajesz gazu - np na III biegu do 3000 rpm i powyżej, to masz za sobą obłok spalin (najlepiej wystartować wieczorem spod świateł tak żeby auto za tobą oświetlało Cię swoimi światłami - będzie widoczne czy zostawiasz dużo dymu za sobą czy nie)?
5. Zacznij zbierać ok 1000 PLN na regenerację turbo :neutral:

Mówię z własnego doświadczenia. To co dla mnie było przestawionym kątem wtrysku (na badanie którego nie mogłem się wybrać - leń), w rzeczywistości okazało się kończącą się turbiną. A Eddek zwracał mi uwagę na spocie że jak startowałem, to on drogi nie widział :twisted: :twisted: :twisted:

Pozdrówka

Mam nadzieję że to jednak nie turbo.
Aaaaaa... i jeszcze jedna rada - jakby Ci turbo strzeliło - pod żadnym pozorem nie waż się jechać dalej. To jest przypomnienie od Naszego regionalnego magika od diesli.

Ciufa - Pon Kwi 28, 2008 21:00

String napisał/a:
4. Czy jak szybko dodajesz gazu - np na III biegu do 3000 rpm i powyżej, to masz za sobą obłok spalin

musi mieć za sobą dym tylko pytanie jakiego koloru będzie , jak czarny to spoko jak inny to bieda:(
String napisał/a:
najlepiej wystartować wieczorem spod świateł tak żeby auto za tobą oświetlało Cię swoimi światłami

ja bym to zrobił w dzień, łatwiej wtedy określić kolor dymu

String - Pon Kwi 28, 2008 21:43

chodziło mi o to czy idzie duuuuużo dymku :twisted:
Ciufa - Pon Kwi 28, 2008 21:46

String napisał/a:
chodziło mi o to czy idzie duuuuużo dymku

spokojnie....... kolor tez jest ważny, a pojęcie "dużo" jest ciężkie do określenia :wink:

danielp - Pon Kwi 28, 2008 21:49

Z tego co wiem to kopci jak sie cisnie ale na czarno. Własnie zagladałem pod spód na turbiknkie to jest troszkie spocona :/

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 21:52 ]
A tak wogóle drogie jest takie sprawdzenie ustawienia kątów wtryskiwaczy ?? Ewentualnie pużniejsze ustawienie katu ?

Skiba - Pon Kwi 28, 2008 23:43

danielp napisał/a:
A tak wogóle drogie jest takie sprawdzenie ustawienia kątów wtryskiwaczy ?? Ewentualnie pużniejsze ustawienie katu ?


Sprawdzenie ok 30-50 zł z ustawieniem do 100 zł.

barti101 - Wto Kwi 29, 2008 00:10

Powiem, że miałem i chyba nadal mam podobny problem, zresztą tu jest mój temat który zakładałem http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24589

Po wymianie świec żarowych też coś jakby rozregulował mi się termostat, ale teraz jest chyba w porządku, nagrzewa się już szybko, może dlatego że na zewnątrz ciepło

Najbardziej dymi na wysokich obrotach, denerwuje mnie te smuga dymu ciągnąca się za mną :cry:
Czy rano po odpaleniu też ci chodzi nierówno silnik??

danielp - Wto Kwi 29, 2008 18:04

Hej u mnie dymni tez zrana ale silnik pracuje równo od samego początku :) Ale z rana cos kiepawo pali znowu :/
thef - Wto Kwi 29, 2008 20:07

danielp napisał/a:
Hej u mnie dymni tez zrana ale silnik pracuje równo od samego początku :) Ale z rana cos kiepawo pali znowu :/
Wypada w takim razie sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku.
barti101 - Wto Kwi 29, 2008 22:34

A jak przez 2 minuty chodzi silnik nierówno to czego to może być wina??
Skiba - Wto Kwi 29, 2008 22:36

barti101 napisał/a:
A jak przez 2 minuty chodzi silnik nierówno to czego to może być wina??


Sprawdziłeś kąt wtrysku ?

PS możesz też sprawdzić błędy komputera (jak to zrobić patrz artykuły na stronie klubowej) i wiązkę kabli przy pompie wtryskowej i silniku

danielp - Czw Maj 01, 2008 20:31

A ze kopci jak jest zimny tez moze byc końcówek wtrysków?? Pytałem sie onowe końcówki to w sklepie powiedziano mi ze sa nie wymienne trzeba kupic cale wtryskiwacze 800 zł ! :/
piotreq - Czw Maj 01, 2008 21:17

A ja z kolei słyszałem ze końcówki są wymienne i koszt jednej to ok. 60zł.
danielp - Pią Maj 02, 2008 21:53

Ooo to też w tym sklepie są poinformowani dobrze. A jest jakis sposób na sprawdzenie czy sa do wym iany końcówki tzn ze sa juz zuzyte ??
String - Sob Maj 03, 2008 12:38

Przyznam się szczerze że wydaje mi się , iż trop wskazujący na końcówki wtrysków, to daleko idące podejrzenia - zbyt daleko idące. Gdy byliem u magika od diesli (w Osowej Sieni) facet wyraźnie mówił że seria L jest bardzo udaną konstrukcją - w zasadzie bezawaryjną. Awaryjne są jedynie urządzenia peryferyjne, wycieki, wiązki kabli, brak możliwości wymiany 4 świecy bez demontażu pompy itp.
Na Twoim miejscu tak jak radzi Skiba sprawdziłbym KTSem kąt wtrysku, wiązki kabli.

Najpierw posprawdzaj najczęstsze usterki trapiące SDi a potem szukaj grubszych rzeczy.
Szkoda wywalać grube pieniądze na wtryski, skoro może to być tylko kwestia ustawień silnika.

Z tego co pamiętam, gdyby Ci "usiadły" wtryski, to byłbys chyba pierwszym przypadkiem na forum, którego ta awaria dopadła.

danielp - Sob Maj 03, 2008 16:31

Włąsnie musze sie wybrac do jakiegos "fachowca" zobacze te katy wtrysków kurcze tylko jestem tak zabiegany ze nie wiem kiedy uda mi sie to dokonac.