Zobacz temat - [R416] Jak rozwiązać problem montażu alufelg?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Jak rozwiązać problem montażu alufelg?

mielony22 - Sob Maj 03, 2008 16:26
Temat postu: [R416] Jak rozwiązać problem montażu alufelg?
witam!mam taki problem.otoz kupilem alufelgi,zalozylem je,przykrecam a tu nakretka wkreca sie do polowy.w innym dziale powiedziano mi ze jesli nakretka zrobi min.6 obrotow to bedzie dobrze.u mnie zrobila nawet 7 wiec myslalem ze jest ok.ale okazalo sie wczoraj ze nie mam jednej nakretki!zgubilem ja a reszta sie poluzowala.naretki mialem takie jakie byly przy stalowkach.i teraz takie pytanie czy kupowac dluzsze szpilki?na przyklad takie http://moto.allegro.pl/it...ver_i_inne.html
czy tez moze wystarcza nakretki stozkowe np. http://moto.allegro.pl/it...nda_nissan.html
a moze jedno i drugie.tylko przyznam ze te ostatnie rozwiazanie nie lezy mi bo koszt tego jest kolosalny.

koalaup - Sob Maj 03, 2008 19:31

Jezeli zalozyles nakretki oryginalne roverovskie na nioryginalne felgi to nie dziwota ze zgubiles nakretke bo oryginalne sa sferyczne a nieoryginalna felga jest przygotowana na stozek. Kup stozkowe nakretki i wtedy beda trzymac na calej powierzchni przylegania do felgi a nie jak przy oryginalnych tylko kolkiem na srodku. A tak swoja droga to i tak nakretki lub sruby na alusach trzeba co jakis czas dokrecac bo sie poluzwyowuja.
barti101 - Nie Maj 04, 2008 11:29

Felgi aluminiowe to nie taka prosta sprawa i zakup felg to nie jedyny duży wydatek.

1. Musisz kupić śruby/nakrętki do felg aluminiowych, te ze stalowych nie będą
2. Musisz kupić pierścienie centrujące (takie plastikowe lub teflonowe kółeczka) dzięki temu felga będzie stabilna, nie będzie miała luzów, no i przede wszystkim nie będzie bicia przy 80-120km/h
3. najlepiej jeszcze kupić śruby zabezpieczające do felg, żeby ich ktoś nie uprowadził.

Sachar - Nie Maj 04, 2008 13:04

koalaup napisał/a:
A tak swoja droga to i tak nakretki lub sruby na alusach trzeba co jakis czas dokrecac bo sie poluzwyowuja.


?? Pierwsze słyszę, a to niby dlaczego miałyby się luzować? Mi się nigdy nie odkręcały - może powinienem się bać?

koalaup - Nie Maj 04, 2008 15:15

O poluzowywaniu sie srub wiem z wlasnego doswiadczenia oraz z dwoch niezaleznych firm zajmujacych sie montazem opon i felg. Moze troche to udrastycznilem ale fakt faktem ze co 2000 sprawdzam sobie "luzy" jak mi poradzono
mielony22 - Nie Maj 04, 2008 19:37

dzieki chlopaki za szybka odpowiedz.nakretki juz za kupilem.co do luzowania sie nakretek to moge potwierdzic.hehe.jedna zgubiona a reszta byla poluzowana i to na wszystkich kolach no ale to bylo na tych zwyklych nakretkach.zobaczymy jak bedzie na tyc stozkowych.bo z waszych postow wynika ze nie zmienialiscie szpilek.dobrze wnioskuje?a pierscienie kupilem zaraz po zakupie felg.
sTERYD - Nie Maj 04, 2008 23:46

teoretycznie nakrętki sferyczne nie powinny się luzować na stożkowych felgach...
chyba, że były zbyt słabo przykręcone....
(moment dokręcania kół w rowerkach to 110Nm, czyli 55kg pionowo na półmetrowym kluczu... niemało ;) )