Zobacz temat - SOLVED [R 220 Sdi '98] Auto słabo przyspiesza. Brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R 220 Sdi '98] Auto słabo przyspiesza. Brak mocy

barti101 - Wto Cze 03, 2008 16:19
Temat postu: SOLVED [R 220 Sdi '98] Auto słabo przyspiesza. Brak mocy
Dziś w środku dnia, po kolejnym odpaleniu auta, przestało przyspieszać przy 2 tys. Słychać, że turbina pompuje bo syczy, ale na pusto jakbym, auto nie przyspiesza. Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale słychać jakby w silniku coś stukało, syczało, wydaje mi sie, że to klima bo chodziła dziś cały dzień, zdarzyło sie wam coś takiego?? od czego zacząć sprawdzanie??
Skiba - Wto Cze 03, 2008 16:55

Sprawdź wszystkie węże przy intercoolerze ...
String - Wto Cze 03, 2008 20:44

Skiba napisał/a:
Sprawdź wszystkie węże przy intercoolerze ...

Czyli niech ktoś depnie pedał gazu a Ty sprawdzaj czy węże twardnieją lub szukaj tych syków.

barti101 - Wto Cze 03, 2008 21:25

Za chwilkę będę to sprawdzał, czekam aż ojciec przyjdzie on tam jeszcze coś sprawdzi, zna się więcej niż ja..

Teraz jeszcze takie pytanko, dlaczego wąż po lewej stronie jest taki wilgotny, śliski


Coraz dokładnie słyszę, że coś sobie tam stuka w silniku. Jedyne co zaobserwowałem, ale to chyba oczywiste, to ze jak włączę klimę to silnik pracuje ciężej, wolniej.

Boję się o tą turbinkę, bo roboty teraz szukam, a nowa (używana) tania nie jest. Autkiem ledwo co da się jeździć, pominę dynamikę, ale przy 2500 obrotach zaczyna dziwnie, niegłośno buczeć.

Skiba - Wto Cze 03, 2008 21:34

Sprawdź błędy komputera. Możesz to zrobić sam (instrukcja na stronie klubowej). Napisz coś więcej o tym stukaniu, z której części silnika dobiega ten odgłos ?
String - Wto Cze 03, 2008 21:37

barti101 napisał/a:
dlaczego wąż po lewej stronie jest taki wilgotny, śliski

generalnie nie powinien mieć "tłuszczu" z tej strony. Rozumiem wewnątrz tego przewodu. Czyżby gdzieś jednak wąż od IC ci puszczał? To mogłoby wytłumaczyć spadek mocy.
Co do turbiny - ja regenerowałem ponad miesiąc temu i zapłaciłem dokładnie 1050 PLN.
Zobacz na turbinę czy jest mokra od oleju.

Skiba - Wto Cze 03, 2008 22:09

Pocenie się węża nie powinno mieć wpływu .. większość nie oryginalnych węży jest śliska, zwłaszcza latem, gdy jest tak gorąco. Szukaj pęknięć i miejsca opisanego przez Ciebie "syczenia". Sprawdź błędy komputera.
barti101 - Sro Cze 04, 2008 09:44

Wąż po lewej stronie twardnieje po dodaniu gazu, zauważyłem na nim pęknięcie.
Turbina mokra, wąż który do niej przychodzi prawdopodobnie puszcza. Teraz tylko go wymienić i obserwować dalej pewnie.

jeszcze takie pytanie czy póki co mogę tak jutro jeździć czy lepiej żeby auto stało

dobryziom - Sro Cze 04, 2008 09:52

spróbuj na razie jakoś zabezpieczyć pękniecie taśmą izolacyjna... bo jeśli dostanie ci sie coś niepożądanego do środka rozwali ci wirnik...
barti101 - Sro Cze 04, 2008 10:17

Co do liczenia tych błędów, to jak złącze 4 pin z 15 to mruga mi tylko ABS i LAMPKA OSTRZEGAWCZA SPALIN SILNIKA
Skiba - Sro Cze 04, 2008 10:42

barti101 napisał/a:
LAMPKA OSTRZEGAWCZA SPALIN SILNIKA


Masz na myśli żółty/pomarańczowy CHECK ENGINE ? (lampka ze znaczkiem silnika)

barti101 - Sro Cze 04, 2008 10:52



Takie coś tylko, że na czerwono mruga. To jest check engne, chyba takby wynikało....

Skiba - Sro Cze 04, 2008 11:16

No to odczytaj teraz te mrugnięcia zgodnie z instrukcją na forum. I powiedz co wyszło.
barti101 - Sro Cze 04, 2008 11:54

A więc tak, cały czas (10 min) jak sie wpatrywałem w deskę to wystukało tylko 12, czyli start diagnostyki, później zakleiłem taśmą izolacyjną dziurę i autko zaczyna przyspieszać przy 2 tys, ale i świszczeć jak chole**, co jest przyczyną tej izolacji bo powietrze i tak uchodzi. Teraz kupuje tą rurę, ciekawe ile takie coś może kosztować?? Mam nadziej że już dziś wszystko będzie OKI
dobryziom - Sro Cze 04, 2008 12:51

Wiesz cena nowej rury może cię powalić !! ! jak tak by sie stało proponuje pójść do najbliższego sklepu z częściami do ciężarówek lub traktorów i kupić rurę z fugamitu (podwójny oplot olejoodporna ) koszt to 50zł za metr lub dać stara do wulkanizacji. Bo jeśli izolacja nie trzyma ci ciśnienia to radze tak nie jezdzic:/
Brt - Sro Cze 04, 2008 14:10

uszczelnisz to miejsce gdzie powietrze ucieka i wszystko wróci do normy ;) Nową/używaną rurę cieżko dostać. Ja bym próbował połatać jakośto co teraz jest, lub wstawić kawałek metalowej rury w środek i ścisnac opaskami.
String - Sro Cze 04, 2008 14:17

A przypadkiem tą rurę ktoś nie kupował w salonie Hondy ?
Brt - Sro Cze 04, 2008 14:31

W R220SDi jest najdłuższa rura z wszystkich R i nie dostaniesz jej w Hondzie :roll:
barti101 - Sro Cze 04, 2008 16:13

Widzę, że temat faktycznie troszkę nieciekawy, ale ja miałem o tyle prościej, że ta rura u mnie już była dzielona (poprzedni właściciel widocznie też miał z tym problem). Także szukałem tylko ok 40 cm kawałka, w Rzeszowie kupiłem to w Jelczance, dobrali mi od MANa. Sprzedawca mówił, że właściciele BMW też to często kupują :) . Zapłaciłem 43zł, co prawda ta nowa jest krótsza o 2cm, ale jakoś to naciągnąłem i skręciłem klemami i wszystko chodzi OK. Dziękuję wszystkim za pomoc, zabieram sie do opcji POMÓGŁ teraz.